You are currently viewing Ανεδαφικά και έωλα  επιχειρήματα Αρχιερέως του Θρόνου  και εύλογες απαντήσεις του υπογράφοντος

Ανεδαφικά και έωλα επιχειρήματα Αρχιερέως του Θρόνου και εύλογες απαντήσεις του υπογράφοντος

  • Reading time:2 mins read

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα

 

Προβληματίστηκα πολύ για το αν θα σας παρουσιάσω το παρακάτω μήνυμα που έλαβα απο Ιεράρχη του Θρόνου.

 Θεωρώ όμως απαραίτητο να το δείτε και να καταλάβετε τον τρόπο που σκέφτονται και κρίνουν τα πράγματα οι Πατριαρχικοί. Δεν αδικώ ούτε υποβαθμίζω την αξία των θέσεων του επειδή σας το παρουσιάζω ως θέμα με αυτό τον τρόπο. Αλλά δεν έχω το δικαίωμα αλλά ούτε και τη διάθεση να πανηγυρίσω γι’ αυτό. Δίνω, όμως, μέσω αυτής της δημοσίευσης το έναυσμα για τον υγιή προβληματισμό και την αυτοκριτική που όλοι πρέπει να κάνουμε για να καταλήξουμε σε χρήσιμα συμπεράσματα.

Πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να πάψουν ορισμένοι μέσα στο Ιερό Καθίδρυμα της Εκκλησίας μας  να φέρονται με αυτό τον αυθαίρετο και εκδικητικό τρόπο και να μας φέρνουν πίσω στον μεσαίωνα. Αυτοί οι Ιεράρχες δεν έχουν θέση στην Εκκλησία της αγάπης όπως είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία. Είναι επικίνδυνοι και απαράδεκτοι!
Θα διαβάσετε το σχόλιο του Αρχιερέως  και θα καταλάβετε πως οι Πατριαρχικοί έχουν άλλον κώδικα επικοινωνίας και άλλο τρόπο αξιολόγησης. Θεωρούν ότι πάντα έχουν δίκαιο και ότι όλες οι αποφάσεις που λαμβάνουν είναι οι σωστές.Δηλαδή το αιρετικό σύνδρομο του «αλάθητου» που μας χωρίζει από τους παπικούς κυριαρχεί και εδώ.Αυτό συμβαίνει πάντα εκεί όπου οι εγωισμοί είναι μεγαλύτεροι από το μποι μας αλλά και όταν απουσιάζει η πραγματική αγάπη και η ενσυναίσθηση.

Διαβάστε το κείμενο  και αμέσως μετά θα δείτε και την δική μου απάντηση. Δεν δημοσιοποιώ το όνομα του Αρχιερέως( γιατί δεν έχω το δικαίωμα)  ούτε και την γεωγραφική θέση στην οποία υπηρετεί. Είναι ενδεικτικές πάντως οι απόψεις που καταθέτει  του τρόπου που σκέφτονται κάποιοι Αρχιερείς του Θρόνου-ευτυχώς όχι όλοι!

🔺Καλό μεσημέρι Σωτήρη. Μη θέλοντας να έλθω σε αντιπαράθεση μαζί σου μέσω του διαδικτύου, απεφάσισα να σου απαντήσω κάνοντας διευκρινίσεις σε όσα έγραψες σχετικά με τρία θέματα στα σφηνάκια του site σου.
1- Γράφεις γιά τους δύο Αρχιερείς της Αμερικής, δίχως να γράψεις ποιές ήταν οι αιτίες που τιμωρήθηκαν.  Δεν ξύπνησε ένα πρωινό η Σύνοδος και είπε τι να κάνουμε σήμερα; Ας τιμωρήσουμε δύο Αρχιερείς. Λοιπόν, ο Σάρδεων γνωρίζεις, ότι δεν αναγνώριζε τον Αρχιεπίσκοπο και ότι δεν τον επέτρεπε να ιεροπράξει στην Μητρόπολη Νέας Ιερσέης; Όταν τον ρωτούσαν έλεγε ότι αυτός είναι κυρίαρχος της Μητροπόλεως. Αγνοούσε ότι ένας είναι ο Ποιμενάρχης της Αμερικής, ο Αρχιεπίσκοπος. Οι Μητροπολίτες είναι κατ’ όνομα μόνον μητροπολίτες είναι βοηθοί του Αρχιεπισκόπου. Γιά να μή λέγονται Επίσκοποι η Εκκλησία τους ονόμασε Μητροπολίτας. Είναι κάτι σαν τιτουλάριοι υπαγώμενοι στον Αρχιεπίσκοπο. Δεν αναγνώριζε τον απεσταλμένο του Πατριαρχείου. Τον πρώτο του. Άρα δεν είχε θέση στην ιεραρχία της Αμερικής.  Αυτός ήταν ο λόγος που μετετέθη στην Μητρόπολη Σάρδεων. Ο άλλος ο Βοστώνης, τιμωρήθηκε γιά τις ενέργειές του κατά του Πατριαρχείου και υπέρ της Αυτοκεφαλίας της Αμερικής. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Τα ίδια έκανε και την περίοδο του Ιακώβου και είχε και τότε τιμωρηθεί. Κι εάν δεν τιμωρήθηκαν με πιο  αυστηρές τιμωρίες το οφείλουν στον Αρχιεπίσκοπο τους. Στην Σύνοδο, εκτός από δύο, όλοι οι Ιεράρχες ζητούσαν αυστηρότερες τιμωρίες. Τους έσωσε ο Ελπιδοφόρος. Όσο για τον Ναό που δεν έδωσαν στον Σάρδεων, είναι ψέματα πέρα για πέρα. Ο Αρχιεπίσκοπος του είπε ότι όλοι οι Ναοί της Αρχιεπισκοπής είναι στη διάθεσή του να λειτουργεί όπου θέλει, απλώς να ενημερώνει τον Πρωτοσύγκελλο. Το κανονικό αυτό είναι. Εκείνος προτίμησε να πηγαίνει στα μετόχια της Πατριαρχικής Μονής. Και αυτά δεν τα λέγω εγώ, τα κατέθεσε ο ίδιος στον Πατριάρχη.

Όσο γιά τον πρ. Αμερικής, πήγαν είκοσι χρόνια χαμένα και με ζημία εις βάρος της Αρχιεπισκοπής. Έφυγε αφήνοντας χρέος 30 εκ. δολαρίων στην Αρχιεπισκοπή. Χαμένα τα χρήματα γιά τον Άγιο Νικόλαο και ο Ναός ατελείωτος. Χρεοκοπημένη η Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού και 65 εκ. χρεωμένη η Αρχιεπισκοπή στο ταμείο συνταξιοδοτήσεως των κληρικών. Όλα αυτά επί της εποχής Δημητρίου. Και τώρα τρέχει ο Ελπιδοφόρος, οργώνει από την μία άκρη έως την άλλη τις ΗΠΑ για να κλείσει τις τρύπες που άνοιξε ο Δημήτριος.
Τι έκανε ο Ελπιδοφόρος  μέσα σε ουτε δύο χρόνια; Βρήκε τα χρήματα και τελειώνει τον Ναό. Πάνω από 60 εκ. χάθηκαν την εποχή του Δημητρίου γιά αυτόν τον Ναό. Τακτοποίησε την Θεολογική Σχολή. Πέταξε έξω όλους αυτούς που έτρωγαν τις σάρκες της Σχολής χρόνια ολόκληρα. Γνωρίζεις ότι η Θεολογική Σχολή δεν θα αναγνωριζόταν από τις ΗΠΑ. Την τελευταία στιγμή την γλίτωσε ο Ελπιδοφόρος. Τακτοποίησε το χρέος της Αρχιεπισκοπής και έβγαλε το κτήριο της Αρχιεπισκοπής από την υποθήκη που το είχε βάλει ο Δημήτριος και προσπαθεί τώρα  γιά το χρέος του Ταμείου των κληρικών. (Εδώ γράφει κάτι που δεν μπορώ να το αφήσω να βγει προς τα έξω).

2- Ο νέος Μητροπολίτης Ισπανίας δεν είχε καμία υποχρέωση να μνημονεύση κατά την χειροτονία του τον Καστοριάς Σεραφείμ. Ο μ. Καστορίας, άν και πολύ καλός φίλος, αλλά πρέπει να λέγω την αλήθεια, καταταλαιπώρησε τον Βησσαρίωνα. Όχι μόνον στην Καστοριά, κατά την εκεί διακονία του, αλλά και όταν ήρθε στο Φανάρι, μέχρι να του δώσει το απολυτήριο του. (Παραλείπονται δύο αράδες). Οπότε δεν είχε κανέναν δεσμό. Και ο Πατριάρχης γνωρίζει πολύ καλά τις ταλαιπωρίες που υπέστη ο Βησσαρίων εξ αιτίας του μ. Καστορίας.
3- Για τον περίφημο π. Ευάγγελο Υφαντίδη. Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν τα όσα γράφεις γι αυτόν. Ουδέποτε ήταν κοντά στον αείμνηστο Γεννάδιο. Ήταν ανυπάκουος, του φερόταν άσχημα και εγωιστικά, ανύπαρκτος στην Μητρόπολη και κατά την ασθένεια του δεσπότη ουδέποτε ενημέρωσε για την πορεία της υγείας του το Πατριαρχείο. Παρά μόνον δύο ημέρες πρό τηςκοιμήσεώς του και αυτό κατόπιν γραπτής και τηλεφωνικής εντολής του Πατριάρχου και της Συνόδου. Η συμπεριφορά του απέναντι στους κληρικούς της Μητροπόλεως αλλά και σε Αρχιερείς του Θρόνου απαράδεκτος. Ήταν ο πλέον ακατάλληλος όχι μόνον γιά Αρχιερεύς αλλά και γιά την θέση του Πρωτοσυγκέλλου. Να μη γράψω γιά τα οικονομικά, διότι δεν με επιτρέπει η θέση μου. Γι αυτό Σωτήρη μου πρέπει να ακούμε όλες τις πλευρές και να γνωρίζουμε την πραγματική αλήθεια πριν ή γράψουμε. Το Πατριαρχείο είναι σοφό και οι αποφάσεις του είναι πάντοτε ορθές. Και ας μη φαίνονται κι ας μην είναι πάντοτε αρεστές σε μερικούς. Καλή συνέχεια.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ

🔺Για  μια  φορά ακόμη διαφωνώ  οριζοντίως και καθέτως με αυτά που καταθέτει ο αγαπητός μου Ιεράρχης. Και θα τα αναλύσω ένα προς ένα:
Όλα τα  δίκαια του κόσμου να είχε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, τα έχασε με τον κακό χαρακτήρα του και με τον εγωισμό του.

Τα χρήματα θα τα μαζέψει κάποια στιγμή. Αμερική είναι αυτή!Οι ομογενείς μας ήταν πάντα κοντά στην Εκκλησία τους. Έζησα εκεί και ξέρω τι σημαίνει να είσαι ομογενής. Την Σχολή θα τη σώσει και τον Άγιο Νικόλαο θα τον τελειώσει. Όμως έως τότε το Πατριαρχείο  θα έχει  χάσει  την Εκκλησία μας στην Αμερική!Όχι τυπικά. Αλλά ουσιαστικά!

Η ομογένεια  φεύγει, εγκαταλείπει τις ελληνορθόδοξες Εκκλησίες. Αρκετές οικογένειες μαθαίνω από Νέα Υόρκη,  προσχωρούν  σε Ρωσικές Εκκλησίες της γειτονιάς τους ή στην Εκκλησία της  Αντιόχειας. Αλλά και σε παλαιοημερολογίτες. Και όλοι αναπολούν τον  Ιάκωβο αλλά και τον Δημήτριο!

 Γιατί ο λαός μας έχει αισθητήριο αλάνθαστο!Βλέπει,κρίνει και αξιολογεί.

Θα μου επιτρέψετε να σας πω, ότι κάνετε λάθος ως προς το ποιος είναι ο  «Πρώτος» για τους Ιεράρχες της Αμερικής. Πρώτος για όλους σας είναι ένας: ο Πατριάρχης μας!

Το παρόν εν ισχύ Σύνταγμα για την Αρχιεπισκοπή Αμερικής τους ορίζει ως  Μητροπολίτες και ο Αρχιεπίσκοπος είναι πράγματι ο έχων το προβάδισμα μεταξύ των Μητροπολιτών. Πέραν τούτου ουδέν. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να πατά πάνω σε αποφάσεις της Συνόδου. Γιατί αυτά τα επιχειρήματα  δεν ακούγονταν   επί Δημητρίου που αν και Γέρων Αρχιερεύς, με Αρχιερωσύνη μισού αιώνα, σεβόταν το Σύνταγμα και τους άλλους Αρχιερείς χωρίς να ζητά να τους καπελώσει όπως τώρα ο Ελπιδοφόρος;

Και αν ο Ευάγγελος ήταν πράγματι  τόσο απόλυτος στην συμπεριφορά του προς τον Ελπιδοφόρο,  δεν θα έπρεπε να τον φωνάξετε και να του το πείτε ακόμη και να του … «τρίξετε  τα δόντια»; Και αν δεν συμμορφώνονταν με τις υποδείξεις σας, τότε  να τον καρατομούσατε.«Ουδείς αναπολόγητος»! είναι θεμελιώδης αρχή του Δικαίου. Δεν είναι ωραίο να λέγεται ότι το Φανάρι τρώει τα παιδιά του σαν σύγχρονη Μήδεια. 

Άλλο να τον προειδοποιήσετε για το χειρότερο και άλλο να τον τιμωρήσετε με αυτό τον αναίσχυντο τρόπο. Ούτε τα σκυλιά μας δεν πετάμε στο δρόμο πόσο μάλλον έναν Αρχιερέα που εργάσθηκε και πρόσφερε πολλά στην Εκκλησία μας.

Πως αντέχει, αλήθεια, η συνείδηση σας να έχετε τιμωρήσει με αυτό τον απάνθρωπο και ειδεχθή τρόπο έναν συνεπίσκοπό σας, έναν Ιεράρχη που έχτισε από το μηδέν την Μητρόπολη, που σας παρέδωσε; 

Και να αναλογισθείτε ότι ήταν ο μόνος που υποστήριζε φωναχτά το Φανάρι όταν κάποιοι εκ των αρχόντων ζητούσαν (και ζητούν ακόμη) να ανεξαρτοποιηθεί η Αμερική!

 Μήπως λησμονήσατε το επεισόδιο που διημείφθη στην Βοστώνη με τον βραβευόμενο τότε  Άρχοντα Ευστάθιο Βαλιώτη  και τον τότε Νέας Ιερσέης Ευάγγελο;Ο Άρχων κ. Βαλιώτης τότε ομίλησε ξεκάθαρα για τα επερχόμενα δεινά στην Εκκλησία της Αμερικής κατά την διάρκεια της τελετής βράβευσης του και ο Ευάγγελος πήρε το λόγο και στήριξε το Φανάρι! Τότε ήταν  καλός Αρχιερεύς  ο Ευάγγελος και μετά χάλασε ώστε να αποφασίσετε τον εξοστρακισμό του; Είναι αλήθεια ότι από την πρώτη στιγμή που έφτασε στις ΗΠΑ ο Ελπιδοφόρος έλεγε δεξιά και αριστερά ότι τα ψωμιά του Ευαγγέλου είναι λίγα; Και ετοίμαζε από τότε ως διάδοχό του τον Μηδείας Απόστολο τον οποίο προσφάτως τοποθέτησε ως Τοποτηρητή της Μητρόπολης Νέας Ιερσέης;

Είναι αστεία πράγματα όλα αυτά και όσο και αν πιστεύετε ότι θα ξεχαστούν κάποια στιγμή σας δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα που στα χρόνια που έρχονται, δεν θα μπορείτε να τα θεραπεύσετε.

Ακολουθείτε λάθος τρόπο. Διότι θέλετε να επιβληθείτε με τον φόβο. Ενώ το σωστό αντίδοτο σε όλα τα δεινά είναι η αγάπη. Και κλείνοντας το θέμα Ευαγγέλου έχω να σας πω ότι εσείς όλοι οι Ιεράρχες του Οικουμενικού Πατριαρχείου θα έπρεπε να διδάσκεστε από την ιστορία του Φαναρίου και να εφαρμόζετε τις σωστές συνταγές του παρελθόντος και όχι τα αποτυχημένα κακέκτυπα που διαιρούν και διχάζουν το Πατριαρχείο. Προφανώς δεν  σας δίδαξε τίποτα το πέρασμα από το Φανάρι  του ταπεινού Πατριάρχη Δημητρίου, του Πατριάρχη της αγάπης που όλα τα σκέπαζε με ταπείνωση και αγάπη.

Όσο για τον Άγιο Βοστώνης θέλω προκαταβολικά  να σας πω ότι αδικείτε έναν σημαντικό Ιεράρχη και μάλιστα με 37χρονη Αρχιερωσύνη. Ανέλαβε την Επισκοπή τότε Βοστώνης ενώ συγκλονιζόταν από ένα τεράστιο ηθικό  σκάνδαλο το οποίο απασχολούσε καθημερινά τα ΜΜΕ στις ΗΠΑ.

Εκεί ήμουν τότε ως φοιτητής και τα έζησα. Και ο Μεθόδιος πήγε σε μια πονεμένη περιοχή και κατάφερε να ενώσει το λαό και να επουλώσει την πληγή τόσο καλά ώστε η Εκκλησία μας εκεί να ξαναβρεί το δρόμο της.  Να σας υπενθυμίσω ότι ο Μεθόδιος ήταν εκλεκτός του Φαναρίου μέχρι… χθες! Ήταν ο Μητροπολίτης που η έχουσα και κατέχουσα ομογένεια αλλά και το Φανάρι τον ήθελαν να γίνει Αρχιεπίσκοπος Αμερικής! Τότε   ήταν καλός; Ο ίδιος δεν το ήθελε. Και  αλήθεια πιστεύετε και το γράφετε κιόλας  ότι θα μπορούσε να κάνει την εκεί Εκκλησία μας ανεξάρτητη από το Φανάρι από μόνος του; Γίνονται αυτά; Μήπως όλα αυτά είναι «προφάσεις εν αμαρτίαις»; Θα ήταν σχισματικός και καταδικασμένος από όλους! Λέτε να μην το ήξερε; 

Απλά, ο άνθρωπος διαφωνούσε  με όλα αυτά που ακούγονταν για τις συντάξεις των Αρχιερέων  και επειδή συνεκάλεσε σύσκεψη των Αρχιερέων ερήμην του Αρχιεπισκόπου και  έπεισε και τους υπόλοιπους να κρατήσουν ενιαία στάση, αποφασίσατε να τον τιμωρήσετε. Μπράβο σας! Ωραίο παράδειγμα συμπεριφοράς και ήθους δίνετε στον λαό του Θεού!Ουδέποτε επί Ιακώβου αποτόλμησε ανεξαρτοποίηση της Αμερικής ο Μεθόδιος όπως λέτε.

Επί Σπυρίδωνος μόνον είχε αηδιάσει, όπως όλοι μας,  με την επιλογή του Φαναρίου να στείλει  αυτόν ως διάδοχο του Μεγάλου Ιακώβου. Και τον Ιάκωβο τον καρατομήσατε άδικα για να βλέπει τα χάλια των επιλογών του Φαναρίου.  Και  τον τιμωρήσατε διπλά- αφού έβλεπε την Αρχιεπισκοπή να διαλύεται και δεν μπορούσε να κάνει τίποτα.
Για τον π. Ευάγγελο Υφαντίδη λέτε τη μισή αλήθεια! Και η μισή αλήθεια κατά τους Αγίους Πατέρες, είναι χειρότερη του ψεύδους! Καλό θα ήταν να τον ρωτούσε το Πατριαρχείο  για τα εκεί συμβαίνοντα. Αλλά εσείς τον καταδικάσατε κατά την προσφιλή σας μέθοδο, χωρίς απολογία και τον διώξατε.Είναι συμπεριφορά πολιτισμένων ανθρώπων αυτοί; Στο χειρότερο πόστο να εργάζεσαι θα σε ενημερώσουν ότι δεν σε χρειάζονται πια  ώστε να ξέρεις τι θα κάνεις! Και όχι μετά από 20 χρόνια υπηρεσίας να σε πετούν στο δρόμο για να αρχίσεις τη ζωή σου από το μηδέν. Όσο για τα οικονομικά της Μητρόπολης και το πού πήγαιναν τα χρήματα επί  Γενναδίου,  για να βρείτε το έλλειμα που εντόπισε  ο Πολύκαρπος καλό θα ήταν να ρωτήσετε ή ακόμη καλύτερα να το ερευνήσετε για να φοβηθούν οι επόμενοι ώστε να μην κάνουν τα ίδια. 

Εγώ ρώτησα και έμαθα πολλά.

Μήπως θα θέλατε να τα γράψω αυτά που έμαθα για το πού πήγαιναν τα χρήματα; Δεν θα σας αρέσουν και θα απογοητεύσω και τον θρησκευόμενο κόσμο μας.

Για τον Βησσαρίωνα που λέτε, έχετε άδικο! Ας μην έλεγε κουβέντα για τον Σεραφείμ αν την ιερή στιγμή της χειροτονίας του ήταν εν ζωή! Αφού όμως έφυγε τόσο απρόσμενα και με τόσο άδικο τρόπο, χωρίς καν να τον αποχαιρετήσει το ποίμνιο του που το υπηρέτησε επί 25 ολόκληρα χρόνια, ας έλεγε μια λέξη εις μνήμην, εξάλλου «ο αποθανών δεδικαίωται», δεν θα του κόστιζε τίποτα!

Προσωπικά αυτό θεώρησα άνανδρο και αυτό το ήθος στηλίτευσα! Δεν αντέχω την αχαριστία. Ο Θεός δεν τα ευλογεί αυτά! Ιεράρχης της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι, δεν είναι Ταλιμπάν. Εκτός και αν τον χάλασαν… οι εκεί παρέες με τα πούρα και τις φωτό με μαγιώ στις παραλίες!

Αλλά το κακό με σας είναι ότι ζείτε σε χώρες χωρίς ποίμνιο και κρίνετε τα πράγματα έχοντας άγνοια του κινδύνου που έχουν οι εν Ελλάδι Αρχιερείς που ζουν κοντά στο ποίμνιο τους. Και αυτό σας καθιστά πολλές φορές άδικους.

Αυτά τα ολίγα! Καλή δύναμη αλλά η αλήθεια να ξέρετε  έχει δύο όψεις! Αυτή που πονά και αυτή που θέλουμε να παρουσιάζουμε ως αλήθεια γιατί έτσι μας βολεύει!