You are currently viewing Β΄ μέρος: Κάποιες από τις λαμπρές εξαιρέσεις

Β΄ μέρος: Κάποιες από τις λαμπρές εξαιρέσεις

  • Reading time:2 mins read

Ομόφυλα ζευγάρια: Η περίεργη σιωπή της Διοικούσης Εκκλησίας της Ελλάδας…

[Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

«Ασφάλεια εστί το προνοείν και προλαμβάνειν» (Ιπποκράτης). Και είναι και τα δύο καλύτερα από το «θεραπεύειν». Ωστόσο, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος  επιμένει να ακολουθεί τα γεγονότα και όχι να προλαβαίνει καταστάσεις.Το έχουμε γράψει πολλές φορές ότι κρατά την μπάλα χαμηλά αλλά αυτό δεν σου εξασφαλίζει πάντα τη νίκη. Αντιθέτως!

Επιπρόσθετα με την τακτική αυτή κρατά «όμηρο» την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και τους Μητροπολίτες, εκείνους που για δικούς τους λόγους δεν θέλουν να εφραστούν μεμονωμένα δημόσια, αλλά και μετέωρο και απληροφόρητο το χριστεπώνυμο πλήρωμα.

Ταπεινή μας άποψη είναι ότι θα έπρεπε να σημάνει συναγερμό, να συγκαλέσει την Σύνοδο της Ιεραρχίας, να βγεί ανακοινωθέν «Προς τον Λαό» (το θέμα της πανδημίας ήταν σοβαρότερο;) και οι κατά τόπους Σεβ.Αρχιερείς να πιέζουν τους τοπικούς βουλευτές να καταψηφίσουν το απαράδεκτο για την κοινωνία μας νομοσχέδιο! Και να μη τους πιέσουν. Να τους φέρουν προ των ευθυνών τους.
Πού είσαι Αυγουστίνε με τον πύρινο λόγο σου; Που είσαι Χριστόδουλε που με τα άφοβα λόγια σου και προπαντός με το παράδειγμά σου κατέβαζες την Εκκλησία στο πεζοδρόμιο; Και όπως έλεγε:ναι θα κατεβούμε αν χρειαστεί  ως Εκκλησία ακόμη και στο πεζοδρόμιο, για να μη γίνει η Εκκλησία και εμείς οι ίδιοι του πεζοδρομίου! Αλλά ποιος να βγει και να τα πει αυτά σήμερα; Οι περισσότεροι  σιωπούν! 

Επέλεξα ως φωτό του θέματος την ποιμαντορική ράβδο, αυτή που παραλαμβάνει τόσο παραστατικά όταν χειροτονείται ένας Ιεράρχης και μάλιστα με τόσο αυστηρά λόγια μήπως και τα θυμίσω στους Μητροπολίτες της Εκκλησίας μας  και συναισθανθούν το χρέος τους έναντι του λαού αλλά και του Θεού τον οποίο υπηρετούν με αυταπάρνηση. 

Ας δούμε όμως, όπως σας υποσχεθήκαμε, τί θέση πήραν για το επίμαχο θέμα, που πάει να διχάσει την κοινωνία μας, κάποιοι εκ των Μητροπολιτών μας οι οποίοι πιστοί στους όρκους που έδωσαν στην χειροτονία τους ακολουθούν  την αποστολή τους. Συλλέξαμε τις απόψεις μερικών εξ αυτών και τις παρουσιάζουμε. Με χαρά θα παρουσιάσουμε και τους υπόλοιπους.

Η στάση του Ναυπάκτου Ιεροθέου

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, εκ των παλαιών Ιεραρχών μας αλλά και περισπούδαστος Θεολόγος αποδεκτός από όλο τον ορθόδοξο κόσμο, έχει αρθρογραφήσει επανειλημμένως για το θέμα. Σε  άρθρο του σημείωσε ότι «η Εκκλησία, η οποία ακολουθεί την θεολογία της παραμένει πιστή στην πάγια θέση της ότι ευλογεί τον ετερόφυλο γάμο με το Μυστήριό της, από τον οποίον γάμο συγκροτείται μια οικογένεια, καρπός δε της αγάπης των δύο αυτών, του ανδρός και της γυναικός, είναι τα παιδιά. Κάθε άλλη σχέση είναι εκτός Χριστιανικού γάμου. Μέσα σε μια τέτοια ευλογημένη σχέση υπάρχουν πρότυπα, πατέρας και μητέρα, και όπως είναι ευνόητο, το παιδί που αναπτύσσεται σε μια οικογένεια γνωρίζει τους ρόλους των δύο φύλων που θα παίξει ρόλο στην ζωή του.

… Ο «γάμος των ομοφύλων» υπονομεύει την συγκρότηση της οικογένειας, σύμφωνα με τον περίφημο ορισμό του Ρωμαίου Μοδέστου του 3ου αιώνα μ.Χ. ότι ο γάμος είναι «ένωσις ανδρός και γυναικός, συγκλήρωσις του βίου παντός, θείου τε και ανθρωπίνου δικαίου κοινωνία».

Αυτό σημαίνει ότι η ενδεχόμενη θέσπιση «γάμου ομοφύλων», εκτός από την διάσπαση της οικογένειας, θα δημιουργήσει δύο σοβαρά προβλήματα.

Το πρώτον πρόβλημα είναι η τεκνοθεσία, η υιοθεσία τέκνων, η οποία παραβλέπει το λεγόμενον «συμφέρον του παιδιού». Το παιδί δικαιούται να ζη σε οικογένεια και να έχη κατάλληλους γονείς, πατέρα και μητέρα, και μάλιστα «τροφό μητέρα» και προστασία-ασφάλεια από πατέρα με όλη την αγωγή που θα του προσφέρουν.

Ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας Γαβριήλ

Ο Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας Γαβριήλ,ένας  εκ των νέων και δυναμικών Μητροπολιτών της Εκκλησίας μας,κινείται προσεκτικά στο θέμα, εκφράζοντας  μία μεγάλη μερίδα, που θέλει να καταγραφεί η αντίθεση της εκκλησίας, με επιχειρήματα και χωρίς ακρότητες και υπερβολές. Ο Σεβ. Νέας Ιωνίας έχει πιάσει το θέμα της νεολαίας από το σημείο που το άφησε ο Μακαριστός Χριστόδουλος με το περίφημο ελάτε όπως είστε. Με  συχνές επαφές και συζητήσεις μαζί τους προσπαθεί να φέρει τη νεολαία κοντά στην Εκκλησία και να την απομακρύνει από τη μάστιγα των ναρκωτικών  και άλλες καταχρήσεις. Και τα έχει καταφέρει. Και την ημέρα της εορτής του των Ταξιαρχών είναι εκπληκτικό να βλέπεις το ναό όπου λειτουργεί γεμάτο από νέους όταν οι περισσότεροι των Μητροπολιτών μας κάνουν την ημέρα των ονομαστηρίων τους πολυαρχιερατικά συλλείτουργα( με τη συμμετοχή 10,15 και 20 Ιεραρχών)αλλά απουσιάζει ο λαός του Θεού. Για το επίμαχο θέμα μίλησε σε τηλεοπτικές εμφανίσεις του στο ΟΝΕ αλλά και στην εφημερίδα Καθημερινή.

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος

Την αρχή στο χορό των αντιδράσεων για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών έκανε ο Σεβ. Μεσσηνίας Χρυσόστομος.Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας πάντα όταν περνά  κρίσεις η Εκκλησία βγαίνει από το καβούκι του και κάνει μια εντυπωσιακή  διαδρομή με Αρχιεπισκοπικό ταπεραμέντο και μετά εξαφανίζεται πάλι ή σιωπά. Στο προκείμενο θέμα έχει βγει μπροστά και μάλιστα με δυναμικό λόγο. Μάλιστα αναρωτήθηκε εύλογα: «Ξεκινάμε λανθασμένα να νομοθετούμε κάτι για να δείξουμε τι; ότι είμαστε προοδευτικοί; Το παιδί θα αναπτυχθεί σε ψυχολογικά νοσηρό περιβάλλον», είπε ο ιεράρχης και πρόσθεσε:

«Δεν είναι μία φυσιολογική ανάπτυξη και εξέλιξη αυτού του παιδιού. Τα ετερόφυλα ζευγάρια για να υιοθετήσουν παιδί περνούν από ψυχολογική εξέταση, αυτό δε σημαίνει κάτι; Δεν βλέπουν ότι επιστημονικά δεν μπορεί να γίνει υιοθεσία μεταξύ ομόφυλων ζευγαριών; Αφήνω το κοινωνικό αντίκτυπο στην άκρη», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Χρυσόστομος, για την τεκνοθεσία ομόφυλων ζευγαριών. Συχνά αντιμετώπισε αγενείς ερωτήσεις άσχετων δημοσιογράφων για την Εκκλησία και τον ιερό κλήρο αλλά τους αντιμετώπισε με ποιμαντικό τρόπο και τους αποστόμωσε.

Ο Μητροπολίτης Μάνης Χρυσόστομος

Ο Μητροπολίτης με ένα εμπεριστατωμένο κείμενο ανέλυσε το θέμα μέσα από την σοφία των Πατέρων και δη του ιερού Χρυσοστόμου. Αναφέρει ότι «… ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ὁμιλεῖ γιά ἁμαρτία, γιά πάθος ἀτιμίας, γιά ἀνατροπή τῶν φυσικῶν νόμων ἀλλά καί γιά «ὑπόμνηση», μία διαθήκη τρόπον τινα, ὡς ὑπενθύμιση στίς ἑπόμενες γενιές, τῆς καταστροφῆς, (σ.σ. των Σοδόμων) οὕτως ὥστε νά μή τύχουν καί αὐτές, τῆς τιμωρίας».Για το επίμαχο  νομοσχέδιο ωστόσο δεν είδαμε τον ιδιαίτερα ομιλιτικό Μητροπολίτη Μάνης να έχει πάρει θέση ή να έχει βγει σε κάποιο κανάλι για να μας πει τη γνώμη του.Δεν πιστεύω πάντως το ότι διαχειμάζει ως επι το πλείστον,σε άστυ του λεκανοπεδίου  να έχει ελλειπή ενημέρωση για τα συμβαίνοντα στον τόπο μας! Εξάλλου η έδρα της ελληνικής  τηλεόρασης στην Αττική είναι στην Αγία Παρασκευή.

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος

Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος εξ αρχής έδειξε αντίθετος με την απόφαση της κυβέρνησης να παρέμβει στο οικογενειακό δίκαιο της πατρίδας μας με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο, εν ονόματι ενός στείρου δικαιωματισμού. Ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος  δήλωσε ότι «στην εποχή μας συμβαίνουν παράξενα και τραγικά πράγματα, καθώς διακυβεύεται η μητρότητα και η μητρική αγάπη και φτάνουμε σε αδιανόητα σημεία. Συμβαίνει συχνά, να λαμβάνονται αποφάσεις σε ένα κλίμα στιγμιαίας “ορθότητας”, που καταλήγουν σε τραγικά αποτελέσματα».

Και πρόσθεσε: «Αναρωτιέμαι, πώς κάποιοι ετοιμάζονται να νομοθετήσουν κάτι που οι ίδιοι δεν θα ήθελαν ποτέ να συμβεί. Ποιος, αλήθεια, θα ήθελε να γεννηθεί από μία παρένθετη μητέρα, δηλαδή από μία γυναίκα, που πληρώνεται για να γεννήσει ένα παιδί, που θα μεγαλώσουν είτε δύο μάνες, είτε δύο πατέρες. Αλήθεια, θέλει κανείς να του συμβεί κάτι τέτοιο; Είμαι βέβαιος πως όχι, κι ας μη το ομολογούν φανερά. Ας σκεφθούμε ένα παιδί, που κάποια στιγμή θα συνειδητοποιήσει ότι αυτή που του παρουσιάστηκε ως οικογένεια δεν είναι η οικογένειά του, αλλά κάποια άλλη γυναίκα το γέννησε και πληρώθηκε γι’ αυτό. Αναλογίζεται κανείς τα συναισθήματα ενός τέτοιου παιδιού; Ποιος θα πάρει την ευθύνη για τα δράματα που θα προκύψουν, αν νομοθετήσουμε γι’ αυτό που επ’ ουδενί θέλουμε να μας συμβεί;»Και να πούμε ότι είναι η πρώτη φορά που ο Σεβ. Δημητριάδος βγαίνει ανοικτά για ένα θέμα που βάζει φωτιά στα θεμέλια της κοινωνίας μας. Βασίζοντας στα χνάρια του προκατόχου του Μεγάλου Χριστοδούλου αλλά και του Γέροντά του Μητροπολίτου Πειραιώς Καλλινίκου, ο οποίος σε τέτοια θέματα δεν σήκωνε μυιγα στο σπαθί του, ο Σεβ. Δημητριάδος έρχεται να μας διδάξει εκκλησιαστικό ήθος σε μια εποχή που όλα θυσιάζονται ή εξαργυρώνονται στο βωμό του θρόνου που μας έδωσαν αλλά και για να τα έχουμε καλά με την εξουσία.

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ

Λάβρος κατά των όσων ζούμε τελευταία είναι και ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ:

«Το πρόβλημα της ομοφυλοφιλίας τοποθετείται σε στρεβλή βάση. Δεν μπορεί να είναι ανθρώπινο δικαίωμα κάτι που δεν συνάπτεται άρρηκτα με την ανθρώπινη φύση. Η ανθρώπινη φύση ούτε μορφολογία, ούτε φυσιολογία έχει που να παραπέμπει σε μία τέτοια συμπεριφορά», προσθέτοντας με νόημα:

«Η ομοφυλοφιλία είναι μία παρέκκλιση από την ανθρώπινη σεξουαλικότητα που είναι κάτι ιερό. Δεν υπάρχει πραγματική ομοφυλοφιλία, είναι μία ηθοποιία. Τα πρόσωπα αυτά μετέρχονται το έτερο φύλο. Δεν είναι δυνατόν μία έννομη τάξη να έρθει και να περιβάλλει με κύρος, όπως ο γάμος που είναι η διαδικασία για το πρωταρχικό κύτταρο της ζωής που είναι η οικογένεια, αυτή την παρέκκλιση. Για εμάς η ομοφυλοφιλία είναι μία μεγάλη αμαρτία. Είναι μία παράχρηση του ανθρώπινου σώματος που εμπεριέχει τρομακτικές ασθένειες, όπως καρκίνο και θάνατο», ισχυρίστηκε.Το λάθος του Μητροπολίτη Πειραιώς είναι ότι έχει πει πολλά για τέτοια θέματα και τώρα που υπάρχει πρόβλημα ο λόγος του περνά χωρίς να πονά. Πάντως εξ αρχής βγήκε μπροστά και εξέφρασε τις αντιθέσεις του με θεολογικά αλλά και με ιατρικά επιχειρήματα και κονιορτοποίησε αυτούς που βάζουν ως πρόσχημα τα δικαιώματα των παιδιών για να μας οδηγήσουν στην ετυμηγορία τους.

Σκληρή κριτική από τον Πατρών Χρυσόστομο

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Πατρών Χρυσόστομος, ο οποίος  χαρακτήρισε… «σύγχρονους Ηρώδεις όσους προωθούν την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια».

Έκρουσε μάλιστα τον κώδωνα του κινδύνου πως τα παιδιά ενδέχεται να παρουσιάσουν ψυχολογικά προβλήματα και θα βασανίζονται. Ανέφερε πως η «Εκκλησία σέβεται και ευλογεί την οικογένεια με την μορφή που την γνωρίζουμε και την αποδεχόμεθα όλοι και δεν πρόκειται ποτέ να συμβιβασθεί με “πρότυπα” τα οποία εισάγονται εις βάρος αυτής ταύτης της οντολογίας και φυσιολογίας του ανθρώπου, όπως τον εδημιούργησε ο Θεός και εις βάρος του ιερού θεσμού της οικογενείας και των ιερών παραδόσεων του τόπου μας».Ο Μητροπολίτης Πατρών είναι ένας σοβαρός Ιεράρχης και συχνά βγαίνει και παίρνει θέσεις για καίρια θέματα της κοινωνίας και της Εκκλησίας. Ο λόγος του χωρία να είναι εριστικός προσπαθεί με το ενδιαφέρον πατρικό να προσεγγίσει τους νέους και να τους οδηγήσει κοντά στην Εκκλησία.

Ο Μητροπολίτης Θηβών Γεώργιος

 Την αντίθεσή του στη ρύθμιση για την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια εξέφρασε και ο Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος κ. Γεώργιος, ο οποίος πάντως διευκρίνισε για το γάμο ότι είναι ξεχωριστό θέμα. «Πως θα ζήσουν αυτά τα παιδιά που θα έρθουν μέσα από αυτές τις οικογένειες, πώς θα είναι η πορεία τους στο σχολείο, μαζί με τα άλλα παιδιά, τις ανατροπές που θα γίνουν στη ζωή τους, σε ποιο περιβάλλον θα αναπτυχθούν και ποια θα είναι η πορεία τους» δήλωσε. Η Εκκλησία «αγαπά όλους τους ανθρώπους, σέβεται τις επιλογές τους αλλά δεν μπορεί να συμφωνήσει με την ανατροπή των δεδομένων της ζωής» διαμήνυσε.

…Αν η Πολιτεία προχωρήσει στην θέσπιση «πολιτικού γάμου των ομόφυλων ζευγαριών» χωρίς θέσπιση δικαιώματος υιοθεσίας παιδιών, τότε η Χώρα μας θα καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για αθέμιτη διάκριση σε βάρος των «ζευγαριών του ιδίου φύλου», όπως επισημαίνει ορθώς ο Ειδικός Νομικός Σύμβουλος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Θεόδωρος Παπαγεωργίου, σε περισπούδαστο άρθρο του. Εκτός και αν εν γνώσει του ο Έλληνας νομοθέτης προχωρήσει σε νομοθέτηση μόνον του λεγομένου «γάμου των ομοφύλων», ώστε αργότερα, όταν καταδικαστεί η Χώρα μας, να θεσπισθεί «υποχρεωτικά» και το δικαίωμα των ομοφύλων να υιοθετήσουν παιδιά. Δεν νομίζω ότι θα είναι ειλικρινής μια τέτοια προσπάθεια με απόκρυψη σκοπού!

Το δεύτερον πρόβλημα είναι το θέμα της λεγόμενης «παρένθετης μητέρας», όπως λέγεται από μερικούς, ότι δηλαδή τα «ομόφυλα ζευγάρια» θα προσλάβουν άλλες γυναίκες προκειμένου να παραχωρήσουν την μήτρα τους για να κυοφορήσουν παιδιά και έπειτα να τα δώσουν σε αυτούς να τα μεγαλώσουν. Αυτό, πέρα από πολλά βιοηθικά διλήμματα, εισάγει και μια οπισθοδρομική πρακτική η οποία θεωρεί την γυναίκα ως μια «παιδοποιητική μηχανή», πράγμα που συνιστά την υποτίμηση της γυναίκας ως ανθρώπου και την παραθεώρηση της μητρότητάς της, υπενθυμίζοντας αρχαίες αντιλήψεις, σύμφωνα με τις οποίες η γυναίκα εθεωρείτο ένα res-πράγμα.

Εννοείται ότι το Κοινοβούλιο, το οποίο κάθε χρόνο αρχίζει τις εργασίες του με αγιασμό από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, και τα επί μέρους μέλη του, πρέπει να έχουν την ευαισθησία με τους νόμους που θεσπίζουν να μη καλύπτουν απλώς τις ανάγκες μερικών πολιτών και να ενδίδουν στις προτιμήσεις τους, αλλά να παιδαγωγούν τους πολίτες ώστε αυτοί να κυριαρχούν πάνω στα πάθη τους και να είναι ωφέλιμοι στην κοινωνία, αλλά και υπεύθυνοι για το μέλλον της Πατρίδας μας.

Δυστυχώς, υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που επιδιώκουν το δικό τους συμφέρον και αγνοούν το «συμφέρον» των υιοθετημένων παιδιών με τέτοιες προϋποθέσεις, τα οποία, μάλιστα, θα σηκώσουν δυσβάστακτα βάρη από μερίδα συμμαθητών και φίλων τους, με αποτελέσματα αρνητικά για την υπόλοιπη ζωή τους.

Επομένως, πέρα από όλα τα άλλα, οφείλουμε σεβασμό τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον και έχουμε ευθύνη γι’ αυτό».

Ο Μητροπολίτης Καρπενησίου Γεώργιος 

Ο Μητροπολίτης Καρπενησίου Γεώργιος είναι για μένα η πιο μεγάλη και εννοείται  θετική έκπληξη εκ των Ιεραρχών που εξελέγησαν επι Αρχιεπισκοπείας Ιερωνύμου του Β ´. Δεν του δόθηκε κάποια μεγάλη Μητρόπολη για να μπορεί να πραγματοποιήσει με άνεση το όραμά του αλλά και από το μετερίζι της Ευρυτανίας έχει καταφέρει πολλά και αποδεικνύει περίτρανα ότι δεν κάνουν πάντα οι θέσεις τους ανθρώπους αλλά οι άνθρωποι δίνουν νόημα στις θέσεις. Ο Μητροπολίτης Καρπενησίου και με τα κηρύγματα του αλλά και με τηλεοπτικές εμφανίσεις του έχει εκφράσει την αντίθεση του στο θέμα αυτό. Είχα μάλιιστα την τιμη να βγω μαζί του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και είπε ευθέως ότι δεν έχουμε θέμα με την συμβίωση αλλά είμαστε εντελώς αντίθετοι στην υιοθεσία των παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια. Αυτό θα δημιουργήσει ανατροπή της οικογένειας όπως την ξέρουμε και τα αποτελέσματα αυτής  της πράξης  που φέρνουνε στη χώρα μας σήμερα ελαφρά τη καρδιά θα μας δημιουργήσει πολλά προβλήματα που θα τα αντιμετωπίσουμε μετά.

Ο Μητροπολίτης  Σταγών και Μετεώρων Θεόκλητος.

Ο Μητροπολίτης Σταγών και Μετεώρων Θεόκλητος είναι  ένας Ιεράρχης που δεν διστάζει να πάρει θέση για ζωτικά θέματα της κοινωνίας μας . Χάρη στο λόγο του και τις αντιδράσεις του σταμάτησε το πέρασμα της κούκλας- ομοιώματος της λεγόμενης Αμάλ από τα Μετέωρα όπως ήθελε η νέα τάξη πραγμάτων. Και αυτό του το χρωστά η Εκκλησία αλλά και ο λαός της ευρύτερης περιοχής.  Και τώρα για το θέμα αυτό έχει πάρει θέση αλλά έκανε και κάτι πιο θεσμικό. Κάλεσε σε Ιερατική Σύναξη τον ιερό κλήρο και εξέδωσε αυστηρό ψήφισμα με το οποίο στηλιτεύουν την ενεργεια αυτή.

Συγκεκριμένα στο ψήφισμα αυτό μεταξύ άλλων καταγγέλουν ευθέως:

«Πρόκειται πραγματικά γιά ἕνα ἀπό τά πλέον ἀντιεκκλησιαστικά, ἀντικοινωνικά καί ἀντεθνικά νομοσχέδια· γιά μία καταφανῆ καί κατάφορη παραβίαση τοῦ εὐαγγελικοῦ νόμου· γιά μία βίαιη ἀνατροπή τῆς πατροπαραδότου μορφῆς τῆς οἰκογενείας· γιά μιά περιφρόνηση καί συστηματική ἀποδόμηση τῶν ἱερῶν παραδόσεων, τῶν ἀρχῶν καί τῶν ἰδανικῶν τοῦ ἔθνους καί τοῦ λαοῦ μας.

Ἐπιθυμοῦμε νά δηλώσουμε ἐξαρχῆς ὅτι δέν ἀμφισβητοῦμε τό δικαίωμα κανενός νά ἐπιλέγει τόν τρόπο τῆς προσωπικῆς του ζωῆς καί οὔτε ἀπαξιώνουμε κανένα πρόσωπο ἐξαιτίας τῶν προσωπικῶν του ἐπιλογῶν. Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, ἄλλωστε, δέν ἀποστρέφεται καί δέν ἀπορρίπτει κανέναν καί δέχεται ὅλους τούς ἐν μετανοίᾳ προσερχομένους, καθώς, κατά τόν ἱερό Χρυσόστομο «Ἡ Ἐκ­κλη­σί­α εἶ­ναι ἡ Μη­τέ­ρα τῶν παι­δι­ῶν της, πού δέ­χε­ται καί αὐ­τά καί ἀ­νοί­γει καί τήν ἀγ­κα­λιά της στούς ξέ­νους»[Στήν Ἐκκλησία «μπαί­νει κα­νεὶς γε­ρά­κι καὶ βγαί­νει πε­ρι­στέ­ρι· μπαί­νει λύ­κος καὶ βγαί­νει πρό­βα­το· μπαί­νει φί­δι καὶ βγαί­νει ἀρ­νὶ· ὄ­χι ἐ­πει­δὴ με­τα­βάλ­λε­ται ἡ φύ­ση του, ἀλ­λὰ ἐ­πει­δὴ δι­ώ­χνε­ται μα­κριὰ ἡ κα­κί­α».

Εἶναι, ὅμως, ἀνεπίτρεπτο στό ὄνομα δῆθεν τῆς διαφορετικότητος καί τῆς προασπίσεως δικαιωμάτων νά ἐπιχειρεῖται ἡ ἐπιβολή μίας διεστραμμένης πραγματικότητος καί νά καταπατοῦνται δικαιώματα ἀνυπεράσπιστων παιδιῶν, μέσῳ τῆς θεσμοθετήσεως τοῦ δικαιώματος τεκνοθεσίας ἀπό «ὁμόφυλα ζεύγη».Ὡς ὀρθόδοξοι κληρικοί δέν ἀφιστάμεθα τῶν ἀληθειῶν αὐτῶν τῆς πίστεώς μας· ὡς οἰκογενειάρχες (πολύτεκνοι πολλοί ἐξ ἡμῶν) δέν ὑποθηκεύουμε τό μέλλον καί τό δικαίωμα προστασίας τῶν παιδιῶν μας· ὡς Ἕλληνες δέν ἀπεμπολοῦμε τά πατροπαράδοτα ἰδανικά καί τίς ἀξίες μας· ὡς ἐνεργοί δημοκρατικοί πολίτες ζητοῦμε τόν σεβασμό τῶν δικαιωμάτων τῆς πλειοψηφίας τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, πού δέν συναινεῖ στήν ἐπιβολή ἀλλοτρίων ἀντιχριστιανικῶν ἐπιλογῶν».

Πυρά και από το Άγιο Όρος

Να μην προχωρήσει στη ρύθμιση για το γάμο ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία, έχει καλέσει ήδη την κυβέρνηση η ιερά κοινότητα του Αγίου Όρους. Σε σχετική ανακοίνωση, τονίζεται χαρακτηριστικά ότι «οφείλομεν να δηλώσωμεν σαφώς ότι κάθε μορφή γάμου ή τεκνο­θεσίας, η οποία αντίκειται εις την ευαγγελικήν διδα­σκαλίαν, αλλά και εις την μακραίω­νην πα­ράδοσιν του ευσεβούς έθνους και γέ­νους ημών, όσον αφορά εις τον ιερόν θεσμόν της οικογενείας, ευρίσκει ημάς απολύτως αντιθέτους.

Απευθύνομεν θερμήν έκκλησιν όπως η Ελληνική Κυβέρνησις μη προ­χωρήση εις την αναγγελθείσαν αντιευαγγελικήν νομοθεσίαν, ευχόμενοι η Προ­στάτις της πατρίδος μας και Έφορος του Αγίου Όρους Υπεραγία Θεοτό­κος να μεσιτεύη προς τον Κύριον Ημών Ιησούν Χριστόν για να οδηγήση όλους σε μετάνοια και ζωή συμφώνως προς το φως του Ευαγγελίου και την διδασκαλία Του».

Να πούμε ακόμη ότι η Σύνοδος είχε εκδώσει ένα σημαντικό ανακοινωθέν όταν ξεκίνησε το θέμα αλλά έκτοτε σιωπά. Περιμένει να δει το κείμενο του νόμου  και να αποφανθεί. Προφανώς αφού ψηφιστεί ο νόμος.

Κοντολογίς δεν είναι αρκετό το να ομιλούν μόνο οι Ιεράρχες μας- έστω 10,20 ή 30  εκ των 82-  για τρέχοντα θέμα της κοινωνίας μας . Αν ο Πρώτος της Εκκλησίας μας δηλαδή ο Αρχιεπίσκοπος δεν δίνει το tempo  του αγώνα τότε ο ήχος που παράγεται είναι σα να βγαίνει από πολύβουη και ξεκούρδιστη ορχήστρα. Και αυτό είναι όχι απλά ανησυχητικό αλλά απογοητευτικό.