You are currently viewing O tempora! O mores! Ανανέωσαν τη θητεία υπόδικου για κακουργηματικές πράξεις κληρικού στη Ναοδομία

O tempora! O mores! Ανανέωσαν τη θητεία υπόδικου για κακουργηματικές πράξεις κληρικού στη Ναοδομία

  • Reading time:1 mins read

Ανανέωσαν τη θητεία υπόδικου για κακουργηματικές πράξεις κληρικού στη Ναοδομία

 Του Σωτήρη Τζούμα

Δυστυχώς στην Εκκλησία μας κυριαρχούν τα συμφέροντα και τα κοινά «μυστικά» ή οι κοινές…αμαρτίες, που συνδέουν τους Ιεράρχες μας και τους λοιπούς κληρικούς μας, ώστε να προστατεύουν ο ένας τον άλλον σε ώρα ανάγκης.

Μόνο σε μία τέτοια περίπτωση κλείνουν τα μάτια τους ενώπιον εγκληματικών πράξεων και κάνουν ότι μπορούν για να βοηθήσουν και για να ξελασπώσουν τους «ημέτερους » από τον βούρκο στον οποίο έχουν βυθιστεί. Και μετά τον εξαγνισμό,καθόλου παράξενο να ακολουθήσει και η προαγωγή.Όλα μπορούν να συμβούν πια.

Στις 19 Νοεμβρίου γίνεται ένα δικαστήριο στο οποίο ένας κληρικός της Εκκλησίας μας, ο οποίος υπήρξε για μεγάλο χρονικό διάστημα ο δεξιός βραχίονας και ο αντ´αυτού του αειμνήστου Μητροπολίτη Ιωαννίνων Θεοκλήτου – εκ των πλέον εμβληματικών Ιεραρχών της νεώτερης ιστορίας μας- κατηγορείται για σωρεία κακουργηματικών πράξεων.
Ο κληρικός αυτός συνδέεται με φανερές και κρυφές «σπονδές»- όχι πάντως αίματος- με πολλούς Ιεράρχες της Εκκλησίας, αλλά κυρίως με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο ,με τον οποίο αισθάνεται από τα έτη της νιότης του ιδιαίτερη οικειότητα , γιαυτό και οι καλώς γνωρίζοντες περί της σχέσης των δύο ανδρών λένε ότι συνομιλούν πολύ άνετα και απροκάλυπτα μεταξύ τους.
Μάλιστα σύμφωνα με αυτήκοους μάρτυρες που ήταν παρόντες σε συζητήσεις- ιδιαιτέρως κατά την προεκλογική περίοδο της Αρχιεπισκοπικής εκλογής το 2008- (εξ αυτών που αποκαλούνται και θεωρούνται αρχιτέκτονες της εκλογής Ιερωνύμου- και ο νοών νοείτω) ,αναφέρουν ότι διέβλεπαν τότε περισσότερη άνεση και οικειότητα επικοινωνίας του εν λόγω κληρικού με τον τότε Θηβών Ιερώνυμο,παρά με τον Γέροντα και προϊστάμενό του αείμνηστο Ιωαννίνων Θεόκλητο.
Πρόκειται, όπως καταλαβαίνετε, για τον Αρχιμ. Φιλόθεο Δέδε πρώην Πρωτοσύγκελλο της Ι. Μητροπόλεως Ιωαννίνων και για μία δεκαετία υπεύθυνο με παχυλό μισθό μάλιστα όπως είχαν καταγγείλει στη Σύνοδο τότε Ιεράρχες – επίδομα το λένε εδώ-στην υπηρεσία της Ναοδομίας της Εκκλησίας της Ελλάδος .
Ο εν λόγω κληρικός κατηγορείται για κακουργηματικές πράξεις λαθρεμπορίας, εξαγωγής και πωλήσεως ιερών εικόνων, μεγάλης αρχαιολογικής και καλλιτεχνικής αξίας, τόσο από ναούς των Ιωαννίνων αλλά και από ναούς άλλων ιερών Μητροπόλεων.

Στο κατηγορητήριο περιλαμβάνονται κλοπές για πάνω από εξήντα ναούς και Μοναστήρια και ότι ήταν μία ολόκληρη ομάδα που τα διακινούσε και τα διευθετούσε όλα αυτά τα προϊόντα των εγκληματικών πράξεων.
Της δίωξης των εν λόγω κακουργηματικών πράξεων και προσωπικά κατά του κληρικού Αρχιμ.Φ.Δ. προίστανται οι αρχές της Περιφέρειας Ηπείρου με επικεφαλής τον επί σειρά ετών πετυχημένο Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη, ο οποίος όπως λέγει δεν θα ησυχάσει αν δεν δει τους πραγματικούς ενόχους στη φυλακή.

Σε μία τέτοια περίπτωση το πρώτο που θα περιμέναμε ήταν να υπάρξει παραίτηση του συγκεκριμένου κληρικού – έστω για λόγους ευθιξίας-από την ευαίσθητη υπηρεσία της Ναοδομίας – είναι σα να διευθύνεις τράπεζα, να κατηγορείσαι για κλοπή και οι προϊστάμενοί σου να σου επιτρέπουν να εξακολουθείς να προΐστασαι της τραπέζης . Ο λύκος δεν φυλάττει ποτέ τα πρόβατα ακόμη και αν θεωρείται ξεδοντιασμένος,μας διδάσκει ο Αίσωπος με τους μύθους του.
Κι όμως ο εν λόγω κληρικός, του οποίου η θητεία στη θέση αυτή έληγε στις 31 Ιανουαρίου, όχι μόνο δεν παραιτήθηκε από τη θέση με το παχυλό επίδομα- έστω για λόγους ευθιξίας όπως είπαμε – αλλά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος έκανε το εξής ανεξήγητο αλλά ξεκάθαρα αποκαλυπτικό των σχέσεων που τον συνδέουν με τον εν λόγω κληρικό και των προθέσεων που έχει: έφερε στη Σύνοδο την …..ανανέωση(!!!) της θητείας του, πριν καν λήξει η παρούσα,για να … «τον διευκολύνουμε« όπως είπε, στο δικαστήριο ,για να τον βοηθήσει δηλαδή, στην επιτυχή έκβαση της δίκης.

Είναι ολοφάνερο ότι η «ένοχη» αυτή ανανέωση θα θεωρηθεί από το δικαστήριο ως «συγχωροχάρτι» ή πράξη συνηγορίας που του παρέχει η ίδια η προϊσταμένη του αρχή με στόχο την αθώωσή του!
Τα ερωτήματα που τίθενται για μία τέτοια ενέργεια πολλά.
•Είναι νόμιμον, αυτό που ζήτησε ο Αρχιεπίσκοπος, είναι όμως και ηθικόν;
•Μπορεί η Εκκλησία να προτρέχει και να προδικάζει της Δικαιοσύνης;
•Είχε δικαίωμα να ζητήσει κάτι τέτοιο ο Αρχιεπίσκοπος όταν υπάρχουν τέτοιες κατηγορίες εναντίον του κληρικού αυτού και το δικαστήριο δεν έχει ακόμη αποφανθεί;
•Ποιος να μας τα απαντήσει όλα αυτά;
Μήπως ο Νομικός Σύμβουλος;

Αλλά τον Νομικό Σύμβουλο τον έχουν προφανώς, για να τους λέει μόνο
«ναί» σε κάθε πράξη τους. Αν τους πεί «όχι», σύντομα θα βρουν άλλον πιο πρόθυμο στα …ναί.
Αλλά ποιός να τα πει εν Συνόδω όλα αυτά;
Ο Αρχιεπίσκοπος έχει το προνόμιο να προεδρεύει πολύ μικρότερων σε ηλικία και πρεσβεία Ιεραρχών, που είτε τον σέβονται, είτε δεν θέλουν να τον δυσαρεστήσουν, είτε κρατούν τις παρατυπίες αυτές στη φαρέτρα τους για να τις ξιφουλκήσουν όταν θεωρήσουν την κατάλληλη στιγμή.
Και οι τρεις εκ των Ιεραρχών που είναι σχεδόν συνομήλικοί του και σχεδόν σειρά του στα πρεσβεία ,είναι μονίμως εκτός τόπου και χρόνου.
Ο δε φερόμενος ως δελφίνος Σεβ. Μεσσηνίας Χρυσόστομος που θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά και να προστατεύσει και τον Αρχιεπίσκοπο και το Σώμα από ένα τέτοιο, όπως θα αποδειχθεί ολίσθημα. , δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για θέματα που δεν του αποδίδουν στον …απώτερο στόχο που έχει. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.
Το θεώρησε προφανώς θέμα που θα φθείρει τις σχέσεις του με τον Αρχιεπίσκοπο, με τον οποίο μόλις άρχισε να αποκαθιστά την περίοδο παγετώνων που πέρασε η επικοινωνία τους.
Αντιθέτως ο Σεβ. Μεσσηνίας για το θέμα της διάθεσης των Μοναχών της Μητρόπολης Θεσσαλιώτιδος στον Σεβ. Καμερούν Γρηγόριο , ο οποίος ζητά να απορροφήσει όλες τις Αδελφότητες στο έργο της Ιεραποστολής, προέταξε και πάλι αντίσταση ( για να είναι «συνεπής» στην υπόσχεση που έδωσε στον Σεβ. Θεσσαλιώτιδος ) και εξέφρασε πάλι το ίδιο ανεδαφικό επιχείρημα ότι δεν επιτρέπεται από τον Καταστατικό να περάσουν σε άλλη Μητρόπολη, γιατί… εκτίουν ποινή. Μόνο που δεν λέει σε πιο σημείο του Καταστατικού είναι γραμμένο κάτι τέτοιο εντελώς αρτηριοσκληρωτικό που θυμίζει περιορισμούς που συνήθως επέβαλε η Ιερά Εξέταση.

Θα μας το πει σίγουρα το Συμβούλιο Επικρατείας στο οποίο θα προσφύγουν οι θιγόμενοι, μαζί με τη ρετσινιά κατά της Εκκλησίας μας ότι οι Ιεράρχες της κάνουν κατάχρηση εξουσίας και φέρονται ως δυνάστες. Περιμένετε γιατί θα το ακούσουμε κι αυτό!

Αλλά μήπως ιδρώνει το αυτί κανενός; Τη δουλειά τους να κάνουν και το πείσμα τους ή τα συμφέροντά τους να εξυπηρετήσουν και δεν ενδιαφέρονται για απονομή πραγματικής δικαιοσύνης.

Επανερχόμενοι στο θέμα της ανανέωσης της θητείας του Αρχιμ. Φιλοθέου Δέδε, κατά πληροφορίες μας, ο μόνος που μειοψήφισε για τον σκανδαλώδη επαναδιορισμό του -και μάλιστα σε μία τόσο αρνητική συγκυρία με δικαστήρια και βαρύτατες εις βάρος του κατηγορίες- είναι ο Σεβ. Παροναξίας Καλλίνικος και τούτο διότι όπως γνωρίζουμε από νομικούς θα παραστεί η Μητρόπολη Παροναξίας ως πολιτική αγωγή στο δικαστήριο αυτό εναντίον του Φιλοθέου Δέδε, διότι στο κατηγορητήριο συμπεριλαμβάνονται και εικόνες που έχουν αφαιρεθεί και μάλιστα ανυπολόγιστης αξίας, από ιερούς ναούς της Πάρου.
Να θυμίσουμε ότι την εποχή που έγιναν οι κλοπές αυτές, όπως έγραψε ο τοπικός τύπος, οι κάτοικοι των νησιών αυτών είχαν βυθιστεί σε βαρύτατο πένθος.
Παρά το γεγονός ότι ο Σεβ. Παροναξίας μειοψήφισε και ζήτησε όπως μάθαμε να γραφεί στα πρακτικά αυτό και μάλιστα επέμεινε να μην επιτρέψει η ΔΙΣ την ανανέωση αυτής της θητείας μέχρις ότου λήξει το δικαστήριο. Αλλά ο Αρχιεπίσκοπος το πέρασε ασυζητητί.
Μήπως θέλετε να σας θυμίσω παρόμοιες περιπτώσεις για δίκες κληρικών ή άλλων στελεχών της Εκκλησίας, που στο τέλος είτε αθωώθηκαν, είτε έπεσαν στα μαλακά,που ο Αρχιεπίσκοπος όχι μόνο δεν διευκόλυνε την έκβασή τους αλλά δημιουργούσαν επίτηδες αρνητικό κλίμα το οποίο φρόντιζαν να γίνεται γνωστό στην έδρα που δίκαζε για ευνοήτους λόγους;

Τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά που γράψαμε στην αρχή του κειμένου μας. Πάντα αυτά δίχαζαν την Εκκλησία και ξέσκιζαν τον άρραφο χιτώνα του Κυρίου.
Όμως όλοι αυτοί που αισθάνονται ισχυροί αυτή τη στιγμή και κινούν τα νήματα κατά το συμφέρον τους, λησμονούν ότι πέρα και πάνω απ´αυτούς υπάρχει το θέλημα του Θεού. Και ο Θεός ακόμη δεν μίλησε..Δεν είπε την τελευταία του λέξη.

Περιμένετε και θα δείτε.. Άρχισαν ήδη να πέφτουν οι τίτλοι τέλους…..Οπότε αντιλαμβάνεστε ποιό θα είναι ή πώς θα είναι το τέλος!