You are currently viewing Ημερίδα για  το ρόλο του εκπαιδευτικού στη Μητρόπολη Αργυροκάστρου

Ημερίδα για το ρόλο του εκπαιδευτικού στη Μητρόπολη Αργυροκάστρου

  • Reading time:3 mins read

Του π. Ηλία Μάκου

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Λύκειο “Πνοή Αγάπης” της Μητρόπολης Αργυροκάστρου για την προσωπικότητα και το ρόλο του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Παρουσία του Μητροπολίτη Αργυροκάστρου Δημητρίου, ο οποίος στηρίζει πνευματικά το πλούσιο και ποιοτικό έργο των Εκπαιδευτηρίων της Εκκλησίας, μίλησαν δύο καταξιωμένοι επιστήμονες, που διακρίνονται και για την κατάρτισή τους και για το ήθος τους.

Ο Σταύρος Μπαλογιάννης, ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ και τ. διευθυντής της Νευρολογικής Κλινικής ΑΧΕΠΑ και ο Ιωάννη Φύκαρης, αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Την ημερίδα, όπου διατυπώθηκαν χρήσιμα στοιχεία, παρακολούθησαν και εκπαιδευτικοί άλλων σχολείων της Μητρόπολης Αργυροκάστρου.

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο όραμα, που έγινε πραγματικότητα, του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου για προσφορά αληθινής παίδευσης στους νέους της Αλβανίας με το καταλληλότερο διδακτικό προσωπικό.

Και αυτό αποτελεί συνεχή φροντίδα του κ. Αναστασίου, ο οποίος διαθέτει και χρόνο και κόπο και χρήματα για το σκοπό αυτό.

Έτσι ώστε να καταφέρει τα Εκπαιδευτήρια της Εκκλησίας να θεωρούνται πρωτοπόρα στην Αλβανία.

Ο κ. Φύκαρης, τόνισε, μεταξύ άλλων ότι ο εκπαιδευτικός “οφείλει να λειτουργεί ως ο καθάριος οδοδείκτης, που δεν ταράσσεται στους ανέμους της αβεβαιότητας και της αμφιβολίας”.

Ο κ. Μπαλογιάννης σημείωσε ότι ο εκπαιδευτικός βοηθάει το μαθητή να βρει την εσωτερική του ενότητα και να δει την αξία του.

Να σημειωθεί ότι οι δάσκαλοι και καθηγητές έχουν τη βαριά αποστολή, για την οποία πρέπει να φροντίζουν να είναι σε θέση να ανταποκριθούν πλήρως, της πραγματικής μόρφωσης και προόδου των παιδιών.

Μια δύσκολη αποστολή, αλλά όταν εκπληρωθεί σωστά, έχει φωτεινά αποτελέσματα.

Έργο των εκπαιδευτικών δεν είναι μόνο να μεταδίδουν ξηρές γνώσεις.

Είναι και να συμβάλουν, και με την εμπλουτισμένη παιδεία τους και με τις διαχρονικές αξίες ζωής, στην πνευματική ανάπτυξη των ικανοτήτων των νέων, αλλά και να μην παραμελούν τον ηθικό φρονηματισμό των μαθητών.

Οι νέοι διψούν για το καλύτερο και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ανοίξουν το δρόμο προς αυτό και να τους εμφυσήσουν τη φλόγα της ώριμης διεκδίκησής του.

Για να γίνει αυτό, που είναι ο βασικός προσανατολισμός των Σχολείων της ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, χρειάζονται οι κατάλληλοι μέθοδοι, υπομονή, επιμονή και αγάπη.

Κυρίως, όμως, απαιτείται ζωντανό παράδειγμα, που να προκαλεί σεβασμό και θαυμασμό.

Οι εκπαιδευτικοί στέκονται σε βάθρο υψηλό και τα μάτια των μαθητών είναι στραμμένα πάνω τους.

Όταν βλέπουν ότι δεν διδάσκουν μόνο, αλλά και εφαρμόζουν στη ζωή τους τις διδασκαλίες τους, τότε γίνονται αυτόματα τα πρότυπά τους.

Γι’ αυτό οι εκπαιδευτικοί ας μην απελπίζονται μπροστά στα εμπόδια, αλλά να χαλυβδώνουν και με μεγαλύτερο αγώνα να αγωνίζονται. Αυτός, που αποκάμνει μπροστά στα εμπόδια, ουδέποτε τα υπερπηδά.

Με εσωτερική ανησυχία και αφοσίωση στο λειτούργημά τους και με ιδροκόπημα, έχουν την δυνατότητα να οπλίσουν τους νέους με μορφωτικό και ψυχικό οπλισμό.

Ας εμπνευστούν και ας εμπνεύσουν! Ας ενθουσιαστούν και ας ενθουσιάσουν!

Πόσα δεν έχουν να δώσουν η έμπνευση και ο ενθουσιασμός, όταν συμβαδίζουν με την επάρκεια και την πίστη στο σπουδαίο έργο, που έχουν αναλάβει…