✔️Άγιε Αλεξανδρουπόλεως όταν γράφατε  το κείμενο αυτό κάνατε το σημείο του Σταυρού  μήπως και σας θυμίσει  οτι εκπροσωπείτε την Εκκλησία του Εσταυρωμένου Χριστού και όχι κάποια λαϊκή αριστερή  οργάνωση;

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα

Ο θυμόσοφος Ελληνικός λαός λέει για κάποιον που βρίσκεται σε δίλημμα: «Αν φτύσω πάνω, φτύνω τα μουστάκια μου. Αν φτύσω κάτω, φτύνω τα γένια μου». Είχα πάντοτε το θάρρος της γνώμης. Και ήμουν πάντα ειλικρινής με το αγαπητό αναγνωστικό κοινό, το οποίο σέβομαι και εκτιμώ. Και όταν γράφω κάποια θέματα που δεν ασχολούνται οι άλλοι το κάνω γιατί θέλω να γράφω αλήθειες.
Δεν έχω δίλημμα στο αν πρέπει να γράψω, αλλά στο κατά πόσο να σεβαστώ τα ράσα αυτού για τον οποίο θέλω να γράψω και να τον ξεσκεπάσω! Είχα πει σε πρόσωπο που αγαπώ ότι δεν θα ασχοληθώ άλλη φορά μαζί του αλλά ο χαρακτήρας του δεν τον αφήνει να ησυχάσει! Νομίζει πως έτσι θα διακριθεί και ενδεχομένως έτσι να γίνει και Αρχιεπίσκοπος! Αλλά γκρεμίζει και το λίγο που χτίζει. 

Ο λόγος για τον Σεβ. Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο, ο οποίος στους πειρασμικούς και χαλεπούς καιρούς που ζούμε και ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δοκιμάζεται στο νοσοκομείο, αντί να ρίξει άνθη και βάλσαμο στις καρδιές όλων μας –μιας κι έχει το χάρισμα του λόγου- εκείνος αντίθετα επέλεξε να σκορπίσει «ακάνθας και τριβόλους» και λαϊκισμούς, ωσάν να είναι εκπρόσωπος ενός  αριστερού γκρουπούσκουλου και όχι Ιεράρχης της Εκκλησίας μας. 

Δημοσίευσε ένα κείμενο το οποίο τους μόνους που ικανοποίησε είναι τους  υβριστές της Εκκλησίας μας.Αυτούς που όσο κρατάει η κρίση με την πανδημία έχουν στοχοποιήσει την Εκκλησία και τους κληρικούς. Και έρχεται τώρα εκείνος ως  ορθόδοξος Ιεράρχης να βάλει βούτυρο και μέλι στο ψωμί όλων αυτών και να τους δικαιώσει. Και πιστεύει ο αφελής ότι  αυτό είναι προς τιμή του αφού κέρδισε την δημοσιότητα που ήθελε στα δελτία ειδήσεων και στα πρωτοσέλιδα των υβριστών της Εκκλησίας  οι οποίοι θεωρούν οτι δικαιώνονται με  τέτοιες απόψεις.

Άγιε Αλεξανδρουπόλεως όταν γράφατε  το κείμενο αυτό κάνατε το σημείο του Σταυρού  μήπως και σας θυμίσει  οτι εκπροσωπείτε την Εκκλησία του Εσταυρωμένου Χριστού και όχι κάποια λαϊκή αριστερή  οργάνωση; Καλόπιστα σας ερωτώ.

Θέλω να σταθώ, σε κάποια σημεία των όσων έγραψε  και να τα σχολιάσω. Γράφει ο Σεβ.Αλεξανδρουπόλεως: «…αποδείχτηκε ὅτι πολὺ καλύτερα τὸ κυβερνοῦν οἱ πολιτικοί, ἐπειδὴ ἐμεῖς δὲν μποροῦμε νὰ κατευθύνουμε τελικὰ οὔτε τὸ ποίμνιό μας…».

Θα θυμίσω στον Σεβασμιώτατο ότι «το ποίμνιο» αποτελείται από αθάνατες ψυχές, στις οποίες οι κληρικοί οφείλουν να μορφώνουν τον Χριστό. Να τις καθοδηγούν εν ελευθερία προς την αληθινή πίστη. Να τις δείχνουν την οδό της μετανοίας, της αληθείας, της σωτηρίας. Δεν έχω διαβάσει ακόμη σε κάποιο πατερικό κείμενο ότι «οι ψυχές κατευθύνονται. Συγχωρέστε με. Και αλήθεια που δεν έχει πειθαρχήσει ο θρησκευόμενος λαός μας; Εξ αρχής ήταν και παραμένει υποδειγματικός. Μας είπαν να μείνουμε στα σπίτια και μείναμε. Μας ζήτησαν να κάνουμε Επιτάφιο και Ανάσταση στα μπαλκόνια μας και το πράξαμε αδιαμαρτύρητα. Μας απαγόρευσαν τις λιτανείες των Αγίων μας και την ανάγκην φιλοτιμίαν ποιούμενοι το αποδεχθήκαμε.Και οι λίγες παραβάσεις που έγιναν κινητοποιήθηκε όλος ο κυβερνητικός μηχανισμός και έπεσαν πρόστιμα και οδηγήθηκαν άνθρωποι στην αστυνομία και στη δικαιοσύνη. Ακόμη και Αρχιερείς. Μπορούμε να ισχυριστούμε το ίδιο και για τις εκδηλώσεις των αριστερών συμπολιτών μας; Ότι ήθελαν το έκαναν και μάλιστα «αβρόχοις ποσίν» και με ελάχιστες απώλειες. Δεν είδα να γράφει γιαυτούς τίποτα ο Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως. Δεν είδε και δεν άκουσε; 

Διαπιστώνει ο Σεβασμιώτατος ότι οι χριστιανοί διχάστηκαν, σε ευσεβείς και ασεβείς. Και ειρωνεύεται λίγο παρακάτω ότι «ασεβείς: συνήθως έτσι λένε τους Επισκόπους». Είναι αλήθεια ότι οι χριστιανοί διχάστηκαν. Ισχύει όμως αυτό που λέει ο Σεβασμιώτατος; Αν η Εκκλησία είχε  σχέδιο και είχε απευθυνθεί εξ αρχής στον λαό, με απλότητα και ειλικρίνεια, με υπευθυνότητα και αγάπη, «εν ενί στόματι και μια καρδία», ο λαός θα είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στους πνευματικούς του ηγέτες. Όταν όμως υπάρχουν διχογνωμίες, όταν άλλα λέει ο ένας και άλλα ο άλλος,τότε οι εκκλησιαστικοί ηγέτες είναι αυτοί που διέρρηξαν πρώτοι τον άρραφο χιτώνα του Χριστού.

Αναφέρει ο Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως στην δημόσια δήλωσή του ως «όταν διακυβεύεται η υγεία και η ζωή, τότε ακόμα και ο θερμότερος πιστός, γίνεται εχθρός μας». Λιγάκι τολμηρό αυτό! Αν αντιλαμβανόμαστε σωστά, μας λέγει ότι το σώμα προηγείται σε  αξία της ψυχής!…!!!Και μια τέτοια άποψη  θα περίμενα να την ακούσω από τον κ. Φίλη , από έναν που πάνω από όλα βάζει το πρόσκαιρο συμφέρον και  όχι από έναν ορθόδοξο Ιεράρχη. 

Ο Σεβασμιώτατος Αλεξανδρουπόλεως δεν διστάζει να σχολιάσει  όλως… φιλαδέλφως και ( ας μην τον κατονομάζει) με τον ήδη κεκοιμημένο Μητροπολίτη Λαγκαδά κυρό Ιωάννη. Ο σεβασμός στους νεκρούς είναι προφανώς άγνωστος για τον Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως. Τι ακριβώς τον έχει πειράξει δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αλλά αυτό είναι μεγάλη ασέβεια.Είναι δυνατόν λίγες μέρες μετά την Κοίμηση του Ιωάννη να αφήνει τέτοιους υπαινιγμούς;Με τι καρδιά  τα γράφει όλα αυτά; Δεν ξέρω τι να πω. Καρδιογνώστης είναι μόνον ο Θεός. 

Εμείς κρίνουμε εκ των λόγων και των έργων. Και στον Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως περίσσευσαν τα λόγια, ενώ στον αείμνηστο Μητροπολίτη Λαγκαδά περίσσευσαν τα έργα. Αλλά βλέπεις ο κορονοϊος είναι τυφλός! Πήρε τον Ιωάννη και άφησε πίσω τους θαυμαστές του κορονοϊού  για να τον αποθεώνουν. Είδε άραγε ο Σεβ. Αλξανδεουπόλεως την εξόδιο ακολουθία του Ιωάννη; Αυτό και μόνο θα έπρεπε να τον οδηγήσει σε μεγάλη περισσυλογή και σε διαρκή προσευχή και όχι να βγαίνει και να κάνει  αυτά τα ανορθόδοξα κηρύγματα. Αν ήμουν στη θέση του θα πρόσεχα , τι θα έλεγα και τί θα έγραφα.

Θυμάμαι με θλίψη πως όταν  υπήρχε ο Άνθιμος ο Ρούσσας στην Αλεξανδρούπολη υπήρχε και η Θράκη και η Αλεξανδρούπολη! Αλλά «ο φθόνος και των τελείων άπτεται» λέγουν οι Άγιοι Πατέρες.Έχει δέσει το άρμα του ο Ανθιμος ο Β ´ και δεν ασχολείται με όσα ενοχλούν. Μόνο με όσα τον κάνουν αρεστό για να εισπράττει ευμενή σχόλια από αριστερά ακροατήρια  και τους φιλελεύθερους.Εκεί καταντήσαμε. 

Δείτε ακόμη τι  δηλητηριώδη λόγια και οχετοί βγήκαν  από το στόμα του:

«…κρυμμένοι τώρα στα λαγούμια τους, ετοιμάζονται να δικαιολογήσουν τα εγκληματικά τους κηρύγματα, που άρδευαν αλλοφροσύνη από την εωσφορική τους έπαρση, που τελικά σκότωσε συνανθρώπους τους».

Δηλαδή είμαστε εμείς υπεύθυνοι για τους θανάτους στη χώρα μας; Ας μας το πει ευθέως. Αντί να βγει ως Ορθόδοξος Ιεράρχης και να πει ότι η Εκκλησία μας δεν ευθύνεται για την έξαρση που επικρατεί τελευταία αφού οι ναοί μας είναι κλειστοί, εκείνος στοχοποιεί την Εκκλησία και όσους ύψωσαν φωνή και έκαναν ομολογία πίστεως. 

Και να τον ρωτήσουμε και μείς  εσύ που ήσουν όταν σε είχε ανάγκη το ποίμνιο σου αλλά και όλος ο λαός μας για να τον στηρίξεις αλλά βγαίνεις τώρα για να διχάσεις και να σπείρεις ζιζάνια ,μόνο και μόνο  για να ακουστείς; Και με ποιο δικαίωμα   το κήρυγμα μίσους και κακότητας που εξέδωσες κατάφερες μέσω του ΑΠΕ να γίνει θέμα σε όλη την Ελλάδα αλλά και εκτός συνόρων; Δεν καταλαβαίνει άραγε  ότι η πράξη αυτή αποτελεί ευθεία εισπήδηση σε άλλες Μητροπόλεις; Έχει το δικαίωμα να κάνει τέτοιες ενέργειες οι οποίες αντίκεινται στους θείους και ιερούς κανόνες; Αλλά ο σκοπός αγιάζει τα μέσα! 

Επόμενο είναι να έχει πιάσει κι εμένα στο στοματάκι του – δηλαδή να με φωτογραφίζει- και μάλιστα με σκληρή γλώσσα. Ας είναι. Εν πρώτοις προσωπικά του το συγχωρώ. «Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη» λέγει ένας Πατήρ της Εκκλησίας μας. Ο κορονοϊός έχει εξαπλωθεί και στην επαρχία του κι ίσως φοβάται πολύ για την υγεία του!Ήδη μία Αγία Μοναχή 47 ετών, σε Μονή της Μητροπόλεως του κοιμήθηκε εξαιτίας του κορονοϊού και μερικές ακόμη Μοναχές δίνουν τη μάχη τους.Στη δική του φροντίδα δεν ήταν η μονή αυτή; Πως κόλλησαν οι Μοναχές; Θα μας ενημερώσει; Και πόσοι ακόμη κληρικοί του μπορεί να νοσούν; Από που κόλλησαν αυτοί; Οι ναοί του δεν ήταν κλειστοί; Επομένως λίγη παραπάνω σοβαρότης και περισυλλογή πριν αφήσει το απύλωτο στόμα του να μας πει αυτά που είπε, δεν θα έβλαπτε.

Ωστόσο επειδή γευτήκαμε εξαιτίας του την βάσανο των δικαστηρίων και δικαιωθήκαμε θα θέλαμε να του υπενθυμίσουμε πως το βήμα του «Εξάψαλμου»,υπάρχει για έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση,για να λέει αλήθειες, για να κάνει αποκαλύψεις,  για αφύπνιση του ευλογημένου λαού του Θεού, ο οποίος εκτός του… πλουραλισμού εντός της Εκκλησίας, είδε κάποιους ποιμένες του να προβαίνουν σε μέτρα πριν τα… μέτρα!Εχουν ονοματεπώνυμο αυτοί που έλεγαν να κλείσουν οι ναοί και να σταματήσουν οι Θείες λειτουργίες πριν το επιβάλλει η Κυβέρνηση. Στα δάκτυλα του ενός χεριού μας μετριούνται. 

Μάθαμε ακόμη πως  τότε που ίσχυαν οι απαγορεύσεις για συμμετοχή πιστών στις λειτουργίες και λοιπές ακολουθίες  πως ο Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως έλεγε στους ιερείς του που τον παρακαλούσαν να λειτουργούν να μην κάνουν τίποτα..Αντιθέτως εκείνος  εκμεταλλευόμενος τον καλό καιρό είχατε αποσυρθεί στη Σαμοθράκη και η Μητρόπολη λειτουργούσε στον αυτόματο.Θα μπορούσα να γράψω πολλά. Αλλά η εποχή που διανύουμε δεν το επιτρέπει . Δεν ξέρουμε αν βγούμε ζωντανοί από αυτή την ταλαιπωρία. Περιορίζομαι ωστόσο να υπενθυμίσω στον Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως ότι  γνωρίζει από την πρώτη στιγμή ότι ο «Εξάψαλμος» υπάρχει για να λάμπει η αλήθεια, να «σκάνε» κάποια αποστήματα, να εγχειρίζονται τρόπον τινά (ή να προκαλεί εγχείρηση) κάποια καρκινώματα.

Ο «Εξάψαλμος» είναι μια φωνή της Εκκλησίας, που παραχωρεί το βήμα του σε όλους, αλλά και ασκεί γόνιμη και ωφέλιμη κριτική σε όλους. Ουδείς στο απυρόβλητο! Ο «Εξάψαλμος» ενημέρωσε, κράτησε σε πνευματική εγρήγορση, αλλά και παρότρυνε και στήριξε Επισκόπους και ιερωμένους, οι οποίοι ύψωσαν φωνή προφητική, ελεγκτική, παιδευτική και εκπροσώπησαν άριστα την ανύπαρκτη κάποιες φορές Διοικούσα Εκκλησία.

Ο «Εξάψαλμος» Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως, αν θέλει ο Θεός, θα συνεχίσει με την ίδια πιστότητα, ένταση και θέληση να ενημερώνει και να αφυπνίζει τον λαό μας. Κι αυτό γίνεται με ανιδιοτέλεια και πιστότητα.

Εσείς δεν ξέρω τι θα κάνετε αν ζήσουμε στην μετά κορονοϊό εποχή. Και αν καταφέρετε να ξαναμαζέψετε το διασκορπισμένοι ποίμνιο σας .

Η Εκκλησία κατά την περίοδο της προηγούμενης Συνόδου, σε μία από τις εγκυκλίους που εξέδωσε προς τον λαό έγραψε πως «βάζουμε κόκκινες γραμμές και δεν θα επιτρέψουμε να τις παραβιάσουν».Κι εμείς είπαμε τότε πολύ ωραία αλλά όποιοι τις περάσουν θα τους κρεμάσουμε μετά κρεμάσουμε… «κόκκινες κορδέλες». Φοβάμαι ότι αυτές τις «κόκκινες γραμμές» μόλις τις παραβίασε ο Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως με αυτή την άκαιρη και απαράδεκτη παρέμβαση που έκανε. Και τις … «κόκκινες κορδέλες» δεν ξέρω αν θα του τις κρεμάσουμε εμείς ή τις έχει κρεμάσει ήδη ο ίδιος.