You are currently viewing Γλυφάδας Αντώνιος για κορονοϊό: “Η Θεία Λειτουργία δεν είναι παράσταση, είναι μυστήριο”

Γλυφάδας Αντώνιος για κορονοϊό: “Η Θεία Λειτουργία δεν είναι παράσταση, είναι μυστήριο”

  • Reading time:1 mins read

Μέτρα σε Ναούς της μητροπολιτικής περιφέρειας ανακοίνωσε ο Μητροπολίτης Γλυφάδας Αντώνιος, που σε εγκύκλιό του απαντά στις επιθέσεις εναντίον της Εκκλησίας για τη Θεία Λειτουργία και τη Θεία Κοινωνία, που όπως αναφέρει, θα δίδεται κανονικά.

ά.

Αναλυτικά:

Σεβαστοί Πατέρες και Αγαπητοί Αδελφοί,

• Με την υπ᾿ αριθμ. 225/05.3.2020 Εγκύκλιό μας ανεφέρθημεν εις το θέμα του νέου Κορωναιού και εις ωρισμένα μέτρα προστασίας που πρέπει να λαμβάνωνται προς αποτροπή της ασθενείας αυτής. Στο θέμα αυτό αναφέρεται και η από 09.3.2020 Εγκύκλιος της Ι. Συνόδου, που δημοσιεύεται στην Ιστοσελίδα της Μητροπόλεως μας.

Επειδή, δυστυχώς, η νόσος εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο με ταχείς ρυθμούς, με αποτέλεσμα να έχη δημιουργηθή σε όλους φόβος και αγωνία ως προς το τι μέλλει γενέσθαι, επανερχόμενοι, επιθυμούμε να τονίσωμε και τα ακόλουθα:

Οι κορωνοιοί είναι μία ομάδα ιών που συνήθως προκαλούν αναπνευστικές λοιμώξεις με ποικίλη σοβαρότητα. Εκτιμάται, ότι περίπου το ένα τρίτο των λοιμώξεων του ανωτέρου αναπνευστικού ίσως προκαλείται από κορωνοιούς.

Επί τη βάσει των διαθεσίμων επιδημιολογικών δεδομένων, φαίνεται ότι ο κορωνοιός COVID-19 πιθανότατα μεταδίδεται μέσω σταγονιδίων που αποβάλλονται από άτομο που νοσεί, μέσω βήχα ή πταρμού ή με άμεση ή έμμεση επαφή από μολυσμένα χέρια. Ο χρόνος επωάσεως της νόσου υπολογίζεται σε 2- 14 ημέρες, με μέσο χρόνο επωάσεως τις 5 ημέρες.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ιού αυτού, είναι ότι παραμένει στις διάφορες επιφάνειες για αρκετές ώρες, ενώ οι άλλοι ιοί νεκρώνονται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Τα συμπτώματα που παρουσιάζει είναι τα κατωτέρω:

– Πυρετός

– Βήχας

– Πονόλαιμος

– Μυαλγίες

– Αρθραλγίες

– Αίσθημα κοπώσεως

– Δύσπνοια

– Διάρροια και εμετοί σπανιότερα

Ομάδες ηυξημένου κινδύνου για βαριά νόσηση από τον κορωνοιό COVID-19 αποτελούν όσοι έχουν ηλικία άνω των 60 ετών, όσοι έχουν υποστή μεταμόσχευση οργάνων και όσοι έχουν διάφορα νοσήματα, όπως υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη, καρδιακή νόσο, χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια, νοσογόνος παχυσαρκία, χρόνια νεφροπάθεια, δρεπανοκυτταρική αναιμία, διάφορες αιμοσφαιρινοπάθειες, ανοσοκαταστολή και καρκίνο. Η νόσος στα παιδιά είναι σχετικά σπάνια και ηπίας μορφής.

• Προκειμένου, λοιπόν, να προφυλαχθούμε άπαντες, πρέπει να ληφθούν κάποιες προφυλάξεις, σύμφωνα με τα όσα διατυπώνουν οι ειδικοί επιστήμονες και τα όσα μας υποδεικνύει και η κοινή λογική. Τα μέτρα αυτά είναι προσωρινά και θα ισχύουν μέχρις ότου η υπεύθυνη ηγεσία της Χώρας μας άρη όσα έχει εξαγγείλει προς περιορισμό της νόσου. Οι προφυλάξεις αυτές, βεβαίως, δεν έρχονται σε αντίθεση με την πίστη της Εκκλησίας, αλλ᾿ αποσκοπούν στην γενικώτερη προστασία όλων, διότι σε μία κρίση, όπως αυτή, δεν πρέπει ούτε οι Ναοί μας να γίνουν εστίες μεταδόσεως της νόσου, ούτε να δίδεται αφορμή σε κάθε κακόβουλο που καραδοκεί, με την ευκαιρία της κατά καιρούς εξαπλώσεως διαφόρων λοιμικών ασθενειών, να στρέφεται με την παχυλή άγνοιά του κατά της Εκκλησίας. Στα πλαίσια αυτά:

1. Προκειμένου να αερίζωνται επαρκώς οι Ι. Ναοί, αι θύραι και τα παράθυρα των να παραμένουν ανοικτά καθ᾿ όλην την διάρκειαν που είναι ανοικτοί, εκτός της διαρκείας των Ι. Ακολουθιών (διά να αποφευχθή κίνδυνος κρυολογήματος ή πλευρίτιδος).

2. Στην Είσοδο των Ι. Ναών να υπάρχουν συσκευές αντισηπτικών υγρών με αλκοόλη τουλάχιστον 70%.

3. Όλες οι επιφάνειες των Ναών, και ιδιαιτέρως αι θύραι, τα πόμολλα, οι εικόνες, και γενικώς ο,τιδήποτε έρχεται σε άμεση επαφή με τα χέρια ή το πρόσωπο, να καθαρίζωνται τακτικώτατα και επιμελέστατα, είτε με οινόπνευμα είτε με αντισηπτικά υγρά που έχουν τουλάχιστον 70% αλκοόλη. Ιδίως να προσεχθή η καθαριότης των χώρων υγιεινής, όπου η μετάδοσις μικροβίων είναι πολύ μεγαλυτέρα.

4. Αναστέλλεται η λειτουργία:

– Των Κατηχητικών Σχολείων.

– Των κύκλων Μελέτης Αγίας Γραφής και των Απογευματινών κηρυγμάτων

– Της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής

– Της Σχολής Παραδοσιακών Χορών

5. Αναβάλλονται:

– Οι ενοριακές εκδρομές

– Οι αθλητικές εκδηλώσεις

– Οι οιαισδήποτε άλλες εκδηλώσεις

Διαβάστε εδώ: Καστορίας Σεραφείμ: “Η έλλογος πίστη”
• Εκτός, όμως, από τα μέτρα αυτά που θα τηρηθούν στους Ι. Ναούς, πρέπει όλοι να φροντίζουν διά την μη περαιτέρω μετάδοση της νόσου, αλλά και για την προσωπική τους υγεία. Γι̉̉ αυτό καλό είναι να τηρούνται και τα ακόλουθα:

α.’ Να πλένωνται πολύ καλά τα χέρια τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, με σαπούνι ή αντισηπτικό υγρό. Οπωσδήποτε να καθαρίζωνται τα ενδιάμεσα μεταξύ των δακτύλων.

Μετά το πλύσιμο τα χέρια να στεγνώνωνται με χάρτινες χειροπετσέτες που θα απορρίπτωνται αμέσως σε κάδους.

β.’ Τα χέρια να μη έρχωνται σε επαφή με τα μάτια, την μύτη και το στόμα.

γ.’ Σε περίπτωση βήχα ή πταρνίσματος να καλύπτεται το στόμα και η μύτη με χαρτομάνδηλο, που θα απορρίπτεται άμεσα σε κάδο ή, αν δεν είναι εφικτή η άμεση χρήσις χαρτομάνδηλου, τουλάχιστον με το μανίκι στο ύψος του αγκώνος.

δ.’ Αποφυγή επαφής με όσους παρουσιάζουν κάποιο σύμπτωμα.

ε.’ Όσοι παρουσιάζουν συμπτώματα και όσοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες που αναφέραμε ανωτέρω να προσέχουν πολύ την ατομική τους υγιεινή, να μη εναγκαλίζωνται άλλους και να μη εξέρχωνται από τας οικίας των εάν δεν είναι απολύτως απαραίτητο. Ως εκ τούτου δε και να μη εκκλησιάζωνται, εάν μεν είναι ευπαθείς για όσο χρονικό διάστημα υφίσταται το γενικότερο θέμα της εξαπλώσεως του ιού, εάν δε έχουν συμπτώματα, μέχρις ότου παρέλθουν πλήρως αυτά και ολίγας ημέρας μετά.

στ.’ Επειδή, ναί μεν από τας ιεράς εικόνας και τα χέρια των ιερέων μεταδίδεται η Χάρις του Θεού, αλλά, όταν τα ασπαζώμεθα, μένουν επ᾿ αυτών ολιγώτερα ή περισσότερα σταγονίδια, καλό είναι να επιδεικνύεται ο σεβασμός των πιστών με βαθεία υπόκλιση.

Τούτο, και αυτούς θα προφυλάξη αλλά και τους υπολοίπους, οι οποίοι δεν οφείλουν να νοσήσουν επειδή κάποιοι αδυνατούν να κατανοήσουν τον κίνδυνο που υπάρχει.

• Βεβαίως, δεν τίθεται θέμα ως προς την Θεία Κοινωνία, διότι μεταλαμβάνομε όχι ψωμί και κρασί, αλλά το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Η Θεία Λειτουργία δεν είναι παράσταση. Είναι μυστήριο. Είναι η βίωση της ζωής του Χριστού. Κατά την τέλεσή της, με την ευλογία του Θεού, το ψωμί και το κρασί μεταβάλλονται στον ίδιο τον Χριστό, Αυτόν που μας χαρίζει την ύπαρξη, την ζωή και την υγεία. Και συνεπώς με την Θ. Κοινωνία λαμβάνομε μέσα μας και ενωνόμεθα με τον ίδιο τον δημιουργό μας Θεό. Όχι ασθένειες δεν δεχόμεθα, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Δεχόμεθα τον δωρητή της υγείας. Και γι᾿ αυτό η Κοινωνία του Σώματος και του Αίματος του Χριστού δεν είναι απλώς κοινωνία, αλλά Θεία Κοινωνία. Είναι το μυστήριο της Ζωής του Χριστού, που μας δωρίζει αγιασμό και Θεία Χάρη.

Όποιος δεν αποδέχεται αυτή την βασική πίστη της Εκκλησίας δεν είναι άξιος και να κοινωνήση. Γι᾿ αυτό, και μέχρις ότου αποδεχθή την πίστη της Εκκλησίας, καλό είναι να απέχη της Θ. Κοινωνίας, για να μη βλάπτη και πνευματικά τον εαυτό του.

Και όποιος δεν συμμετέχει σε αυτό το βίωμα το καλύτερο που έχει να κάμη είναι να απέχη σιωπών και σεβόμενος την πίστη των άλλων, όπως και εκείνοι σέβονται τα πιστεύω του και δεν τον προσβάλλουν και όπως άλλωστε επιβάλλουν και οι δημοκρατικές αρχές.

Αδελφοί μου,

Ας προσευχώμεθα εντόνως σύντομα ο Θεός να παύση την εξάπλωση της νόσου αυτής και με την χάρη Του να μη θρηνήσουμε θύματα.

Με πολλές πατρικές ευχές

Ο Μ Η Τ Ρ Ο Π Ο Λ Ι Τ Η Σ

† Ο ΓΛΥΦΑΔΑΣ,

ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗΣ

ΑΝΤΩΝΙΟΣ