You are currently viewing «Διαθρησκευτική προσευχή» ή δια-θρησκευτική κατάπτωση και θεολογική κατρακύλα;

«Διαθρησκευτική προσευχή» ή δια-θρησκευτική κατάπτωση και θεολογική κατρακύλα;

  • Reading time:2 mins read

🔺Σχόλιο του Σωτήρη Μ. Τζούμα

Στην λεγόμενη παραδοσιακή «διαθρησκευτική προσευχή», η οποία γίνεται κατά την ορκωμοσία του εκάστοτε προέδρου των ΗΠΑ συμμετείχε τιμητικώς ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος.
Ωστόσο στην ορκωμοσία του νέου Προέδεου κ. Τζ. Μπάιντεν η τελετή αυτή έγινε ψηφιακά μέσω διαδικτύου, λόγω των μέτρων προστασίας κατά του covid-19.
Η περίφημη “διαθρησκευτική προσευχή” υπέρ του Μπάιντεν, με “χριστιανούς” ποικίλων ομολογιών και χρωματισμών αλλά και με μουσουλμάνους, Σιχ, Κρίσνα, λεσβίες, trans ιερείς,… εξωγήινους και λοιπές… δημοκρατικές και θρησκευτικές δυνάμεις (!) και βέβαια με πρώτο και καλύτερο τον Ελληνορθόδοξο Αρχιεπίσκοπο της Αμερικής.

Στον Εθνικό Καθεδρικό Ναό της Ουάσινγκτον (ανήκει στην επισκοπική“εκκλησία”), πραγματοποιήθηκε μια «διαθρησκευτική προσευχή» για να «τιμηθεί» η ορκωμοσία του Joe Biden. Τόσο ο Μπάιντεν όσο και η Καμάλα Χάρις «παρευρέθηκαν» στην εκδήλωση διαδικτυακά, με τις οικογένειές τους, από τον Λευκό Οίκο.

Μετά από μια μακρά ακολουθία μουσικής εκκλησιαστικού οργάνου, η Επισκοπική «επίσκοπος» Mariann Edgar Budde αφαίρεσε τη μάσκα της για να καλωσορίσει τον Μπάιντεν και την Χάρις στην λειτουργία, καθώς και τις οικογένειές τους και «όσους αναζητούν το κοινό καλό των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής». Ακολούθησε μια σύντομη προσευχή, ακολουθούμενη από μια εξαιρετικά στυλιζαρισμένη παράσταση του “The Star-Spangled Banner” που τραγούδησε η Patti LaBelle.

 

Μέσα από βιντεοκλήσεις εμφανίστηκαν ηγέτες πολυάριθμων θρησκειών, κυρίως χριστιανοί, από τους χώρους λατρείας τους. Ο ελληνορθόδοξος αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδόφοροςπροσευχήθηκε ο πρόεδρος να μπορέσει να κυβερνήσει με «έντονη αίσθηση δικαιοσύνης, έτσι ώστε όλοι οι Αμερικανοί να μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη ότι τα δικαιώματά τους ως πολίτες θα προστατεύονται και θα προστατεύονται πάντα». Πρόσθεσε ότι η νέα κυβέρνηση πρέπει «να διαφυλάξει και να διατηρήσει τη δημοκρατία μας, το Κογκρέσο μας».

Αμέσως μετά, εμφανίστηκε μπροστά από μια μεγάλη σημαία ουράνιου τόξου, η λεσβία Ραβίνος Sharon Kleinbaum η οποία μοιράστηκε μια ανάγνωση από το Δευτερονόμιο, συμπεριλαμβανομένου ενός αποσπάσματος που αναφέρεται στους Ισραηλίτες που καλωσορίζουν τους ξένους. Μια δεύτερη γυναίκα ραβίνος, η Sharon Brous, είπε ότι «εν μέσω της πανδημίας, στη σκιά της βίαιης εξέγερσης, υψώνουμε την αρχαία εβραϊκή υπόσχεση ότι μετά από τη μακρά νύχτα της ταλαιπωρίας, θα έρθει μια λυτρωτική αυγή» πριν προσθέσει ότι «βρισκόμαστε τώρα στο σημείο καμπής μεταξύ αυτής της δακρυσμένης νύχτας και της χαρούμενης νέας ημέρας».

Αναφερόμενη στην κυβέρνηση Biden, η Brous ζήτησε από τον Θεό να δώσει στον αμερικανικό λαό τη δύναμη να «εγκαινιάσει την αυγή μιας νέας Αμερικής: μια πολυφυλετική δημοκρατία με γνώμονα τη δικαιοσύνη». Παρά τις κινήσεις του Μπάιντεν για να ανατρέψει τις πολιτικές υπέρ της ζωής (του αγέννητου) που υιοθέτησε η κυβέρνηση Τραμπ, η Brous αποφάσισε ότι η «νέα Αμερική» θα επιβεβαιώσει «ότι ο καθένας από εμάς αξίζει να ζει με πλήρη αξιοπρέπεια».

Έκλεισε την «προσευχή» της ζητώντας από τους Αμερικανούς να δώσουν προτεραιότητα στη «θεραπεία, προστασία και διατήρηση της γης», καθώς και την κατάργηση της «αίρεσης της λευκής υπεροχής».

Η Καθολική Εκκλησία είχε εκπροσώπηση στην «οικουμενική» εκδήλωση στο πρόσωπο της Αδελφής Carol Keehan από τις Κόρες της Φιλανθρωπίας του Αγίου Βικεντίου του Παύλου. Η  Keehan, η οποία είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της Καθολικής Ένωσης Υγείας, συνοδεύτηκε από μια άλλη καθολική καλόγρια αργότερα στην προσευχή. Η αδελφή Norma Pimentel, διευθύντρια των Καθολικών Φιλανθρωπικών Οργανώσεων της Κοιλάδας του Ρίο Γκράντε, έχει αναγνωριστεί από τον Πάπα Φραγκίσκο για το έργο της σε πρόσφυγες και μετανάστες.

Ενώ έπαιζε περισσότερη χορωδιακή μουσική, η κάμερα έδειξε τον Μπάιντεν, την Χάρις και τις οικογένειές τους, να παρακολουθούν μασκοφορεμένοι από ένα δωμάτιο του Λευκού Οίκου.

Αμέσως μετά την διακοπή, η πρόεδρος του Μουσουλμανικού Δικτύου Κοινότητας Δρ. Debbie Almontaser έκανε μια ανάγνωση από το Κοράνι: «σ ‘αυτόν [ο Αλλάχ] ανήκει το βασίλειο των ουρανών και της γης, και στον Αλλάχ όλα τα πράγματα επιστρέφονται […] πίστεψε στον Αλλάχ και στον αγγελιοφόρο του”. Εννοείται ότι τέτοιες δηλώσεις έρχονται σε αντίθεση με τη διδασκαλία του Ευαγγελίου στο οποίο ο Μπάιντεν υποτίθεται ότι πιστεύει.

Τα κοινά θέματα των προσευχών που ακολούθησαν ήταν υπέρ της «ενότητας», της «συμπόνιας» και της «επούλωσης» και «κατά του ρατσισμού». Επίσης, για τους ανθρώπους που βρίσκονται στο περιθώριο της κοινωνίας, εκείνους με COVID-19, και εκείνους «των οποίων η ζωή είναι στενά συνδεδεμένη με τη δική μας».

Πολλοί χριστιανοί πάστορες μίλησαν στη συνέχεια σε ξένες γλώσσες καθώς έκαναν τις αναφορές τους, συχνά φορώντας «άμφια» με τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Η υπηρεσία προσευχής είχε επίσης έναν άνδρα που ονομαζόταν γυναίκα: ο διευθυντής της πίστης για την Εθνική Ομάδα ΛΟΑΤΚ, «Barbara» Satin. Ο Satin (φώτο στην αρχή) έδωσε μια σύντομη προσευχή για τον στρατό. Δεν είναι σαφές ποια πίστη αντιπροσώπευε. Επιπλέον, υπήρχε μια εμφάνιση από τον «τρανς» ακτιβιστή δικαιωμάτων και ποιμένα της Εκκλησίας της Αριστεράς(!) του Κυρίου , Dr. Paula Stone Williams, (φώτο κάτω) ενός άλλου άνδρα που υποτίθεται ότι είναι γυναίκα.

Εμφανίσεις έγιναν και από εκπροσώπους της κοινότητας των Σιχ, οι οποίοι προσεύχονταν ότι «στο όνομα της θεϊκής ενότητας, βρίσκουμε συνεχώς αυξανόμενα υψηλά πνεύματα».

Υπήρχαν επίσης εκπρόσωποι των Κρίσνα και των Ναβάχο.

Κάτι που έμοιαζε με κήρυγμα παραδόθηκε από κάποιον μαύρο διαμαρτυρόμενο επίσκοπο και «ακτιβιστή», ονόματι William J. Barber. Μιλώντας για τον προφήτη Ησαΐα και τις συνθήκες στις οποίες έζησε, ο πάστορας είπε ότι, όπως ο Ησαΐας, «κακή ηγεσία, απληστία και αδικία και ψέματα» οδήγησαν τον λαό της Αμερικής σε «προβλήματα και φυλετικές και οικονομικές διαφορές», ενώ απευθύνθηκε στην Harris, μιλώντας για «το πολιτικό και κοινωνικό ρήγμα που προκαλείται από τον ρατσισμό».

Ο Barber ζήτησε από τη νέα κυβέρνηση να «αντιμετωπίσει τις πέντε [sic] αλληλοσυνδεόμενες αδικίες του συστημικού ρατσισμού: φτώχεια, οικολογική καταστροφή, άρνηση υγειονομικής περίθαλψης, πολεμική οικονομία και το ψεύτικο, παραμορφωμένο, αλλοιωμένο αφήγημα του θρησκευτικού εθνικισμού».

Συνολικά, 33 θρησκευτικοί ηγέτες προσευχήθηκαν και υποστήριξαν τον Μπάιντεν και την Χάρις για την ανάληψη των καθηκόντων τους.

Στόχος αυτού του είδους προσευχής η «πολυφυλετική δημοκρατία» και η κατάργηση της “αίρεσης της λευκής υπεροχής”. Δυστυχώς άγγιξε και ξεπέρασε τα όρια ενός ξεκάθαρου εωσφορισμού. Λες και οι δαίμονες ήταν αυτοί που κατηύθυναν τα πράγματα και όχι οι άνθρωποι του Θεού ή όποιας άλλης θεότητας.
Αν δεν είχαν αμβλυνθεί τα πνευματικά αντανακλαστικά των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών,αν υπήρχε φόβος Θεού, αν δεν βάζαμε τις δημόσιες σχέσεις πάνω από το λογο του Ευαγγελίου, θα είχαν ήδη αναθεματιστεί οι συμμετέχοντες σε αυτό το φιάσκο και θα είχαν καθαιρεθεί όσοι από τους δικούς μας συμμετείχαν σε αυτή την παρωδία.
Αυτή η ισοπέδωση και χωρίς φραγμούς «σαλαμοποίηση» κατά την ρήση του αειμνήστου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου και η «ρώσικη σαλάτα» κατ’ άλλον κληρικό, συνιστά προσβολή στην Θεανδρική προσωπικότητα του Χριστού, δια-θρησκευτική κατάπτωση και θεολογική κατρακύλα!
Πρόκειται για απαράδεκτα πράγματα! Τραγικότητες! Που δίνουν αφορμή στους Ρώσους- και όχι μόνο – να μας λοιδορούν.Είδαμε όλοι τη δήλωση διαμαρτυρίας του Ιλαρίωνα την οποία με πόνο ψυχής αποδεχθήκαμε και επαινέσαμε.
Σε άλλες εποχές τα αναθέματα… θα έπεφταν βροχή και θα περνούσε η πράξη αυτή με τα μελανώτερα χρώματα στην σύγχρονη εκκλησιαστική ιστορία.Αιδώς!