You are currently viewing Σύναξη εκπαιδευτικών για την εορτή των Τριών Ιεραρχών στη Λευκάδα

Σύναξη εκπαιδευτικών για την εορτή των Τριών Ιεραρχών στη Λευκάδα

  • Reading time:1 mins read

Με μεγάλη συμμετοχή και παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λευκάδος και Ιθάκης κ. Θεόφιλου, πραγματοποιήθηκε η Σύναξη των εκπαιδευτικών της Λευκάδας με θέμα: «Ενδοσχολική βία: Μύθοι και πραγματικότητα», στην «Καταφυγή», το ζεστό και φιλόξενο τόπο επικοινωνίας της Ιεράς Μητροπόλεως Λευκάδος και Ιθάκης, την περασμένη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014.

Την εκδήλωση διοργάνωσαν από κοινού το Κέντρο Νεότητας της Ι.Μ. Λευκάδος και Ιθάκης, το Γραφείο της Σχολικής Συμβούλου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων, με την ευκαιρία της εορτής των προστατών της Παιδείας μας, Αγίων Τριών Ιεραρχών.

Στην αρχή, ο Σεβασμιώτατος κ. Θεόφιλος απηύθυνε καλωσόρισμα στους συμμετέχοντες και την πατρική ευχή «οι Άγιοι Τρεις Ιεράρχες τους οποίους τιμούμε σήμερα με την παρουσία μας, να φωτίζουν τη ζωή και τα έργα μας, για μια ανώτερη παιδεία, για ένα καλύτερο σχολείο, για μια ελπιδοφόρα κοινωνία».

Παράλληλα, ανέφερε ότι «η παιδεία δεν ευδοκιμεί στην προχειρότητα και στην πιστή αντιγραφή συστημάτων από τις εναλλασσόμενες πολιτικές, οι οποίες τις περισσότερες φορές καμία σχέση δεν έχουν με την ιδιοπροσωπία του λαού μας και την ψυχή του έθνους μας» και επεσήμανε ως αναγκαία την αγωγή που δε θα παρέχει «μόνο απομνημόνευση στείρων γνώσεων», αλλά και «καλλιέργεια της ψυχής».

Γραπτό χαιρετισμό του απηύθυνε ακόμη ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων κ. Ιωάννης Καραβασίλης, ο οποίος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι: «Η ενδοσχολική βία είναι μια πραγματικότητα, ένα νέο φαινόμενο που απορρέει σαφώς από τις προσλαμβάνουσες που δέχονται οι μαθητές μας τόσο από το ευρύτερο κοινωνικό όσο και από το ίδιο το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον» και ότι πολύτιμη αρωγή στο πρόβλημα μπορεί να παράσχει «η παγκόσμια σοφία των Τριών Ιεραρχών καθώς και ένα φωτεινό παράδειγμα για όλους εμάς τους φορείς, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και έμπρακτα να γίνουμε για τα παιδιά και τους μαθητές μας το πρότυπό τους, η πηγή έμπνευσής τους, ώστε να μπορέσουν και εκείνα με τη σειρά τους να εμφορούνται με τα ιδανικά της αγάπης, της συμφιλίωσης και της αλληλεγγύης».

Εν συνεχεία χαιρέτησαν τους συναγμένους δασκάλους και καθηγητές ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας κ. Φώτης Σάντας και Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας κ. Μιλτιάδης Γκαμπρέλας.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ακόμη η Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Νίκη Φούντα, εκπρόσωπος του βουλευτή Λευκάδας κ. Θεοδώρου Σολδάτου, ο Αντιδήμαρχος κ. Ευτύχιος Ζουριδάκης, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ. Μαίρη Καββαδά και κ. Άγγελος Βλάχος, κληρικοί και πλήθος εκπαιδευτικών.

Με εξαιρετικό και αμείωτο ενδιαφέρον παρακολούθησαν όλοι, στη συνέχεια, την εισήγηση Καθηγητή Εγκληματολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γιάννη Πανούση, η οποία γέννησε πλήθος ερωτημάτων στον ανοιχτό διάλογο που ακολούθησε.

Ο κ. Πανούσης τόνισε τον σημαντικό ρόλο του Δασκάλου στο «Σχολείο – Κοινότητα», και προσδιόρισε ως αποστολή του, ανάμεσα στα άλλα, την «όσμωση» και την «άμιλλα», βασικά συστατικά για την αποφυγή της ενδοσχολικής βίας.

«Παράγει το σχολείο βία;», αναρωτήθηκε, «Με ποιο τρόπο; Να το δούμε. Κρατάω μεγάλη επιφύλαξη αν παράγει το σχολείο βία… Τι μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να μελετήσουμε; Μας ενδιαφέρει να μελετήσουμε αυτόν που άσκησε, αυτόν που δέχθηκε, αυτόν που έβλεπε και δεν συμμετείχε, ένα σύστημα που για οποιονδήποτε λόγο (δάσκαλοι, γονείς κ.λ.π), είτε το πετάνε κάτω από το χαλί, είτε το υπερεκτιμούν ως γεγονός;»

«Τη διαφορά την κάνει ο Δάσκαλος», είπε. «Η διδασκαλία δεν είναι τεχνικό πράγμα. Είναι στάση ζωής. Και είμαστε όλοι ορατοί. Άρα, λοιπόν αν θέλουμε να φτιάξουμε αυτό που εγώ ονομάζω «Άρμα Παιδείας», αυτό που ακριβώς οι Τρεις Ιεράρχες μας πρέσβευαν και διέδωσαν, πρέπει να ξανασυζητήσουμε από την αρχή το ρόλο όλων, δηλαδή όσων συμμετέχουν στο τετράπτυχο: γονείς – καθηγητές – παιδιά και Πολιτεία».

Ο κ. Πανούσης σημείωσε ακόμη ότι υφέρπει η «κουλτούρα της βίας», ωστόσο έδωσε ορισμένα ενθαρρυντικά στατιστικά στοιχεία, από τα οποία προκύπτει ότι η νεανική εγκληματικότητα στην Ελλάδα «δεν είναι σοβαρή», καθώς βρίσκεται στο πιο χαμηλό σημείο στην Ευρώπη, στο 6%.

Από αυτό το ποσοστό, το 1/4 αφορά παραβατικότητα που ασκείται μέσα στο σχολείο: «Σωματικές βλάβες, κλοπές, διαρρήξεις, ναρκωτικά, φθορά ξένης περιουσίας και παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας». Παράλληλα, αρκετές φορές τόνισε ότι το φαινόμενο “bullying”, δεν συναντάται ακόμα στα ελληνικά σχολεία «δεν έχουμε τόσο όσο λένε». «Η Ελλάδα δεν έχει σχολείο που μπαίνουν μέσα και πυροβολούν».

Ακολούθησε ενδιαφέρων διάλογος, το έναυσμα για τον οποίο έδωσαν η Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. κ. Βασιλική Κιτσάκη, η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού σταθμού Νέων κ. Άννα-Μάρθα Άιλερς και ο μαθητής Γ΄ Λυκείου – Πρόεδρος του 15μελούς Συμβουλίου του 2ου Λυκείου Λευκάδας Αναστάσιος Δρακόπουλος.