You are currently viewing “Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν”,στην ακριτική Μητρόπολη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου

“Θανάτου ἑορτάζομεν νέκρωσιν”,στην ακριτική Μητρόπολη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου

  • Reading time:1 mins read

«Ἂν ἡ ζωὴ καὶ ἡ γαλήνη τοῦ κόσμου διακυβεύονται κάθε λεπτὸ ἀπὸ τὴν ἀφροσύνη τῶν ἰσχυρῶν καὶ τὴ μοιραία σιωπὴ τῶν ἀδυνάτων· ἂν τὸ κάθε μας εἰκοσιτετράωρο -παράλληλα μὲ τὶς παροδικὲς χαρές του- καταγράφει διαρκῶς καὶ ἀγγελίες ποικίλων θανάτων, ὅμως ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔμεινε ποτὲ γιὰ πολὺ στὸν «ἐπιτάφιο θρῆνο» ἢ στὸ πένθος τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς. Ἀντιθέτως, ἡ Ἐκκλησία λυτρώνει καὶ λυτρώνεται στὴ θέα τοῦ Ἀναστημένου Χριστοῦ. Καὶ τὸ κήρυγμά της εἶναι «Εὐαγγέλιο», ἀκόμη καὶ γιὰ τὸ βασίλειο τοῦ Ἅδου καὶ τοῦ θανάτου…» γράφει, μεταξύ άλλων, στο Πασχαλινό Μήνυμά του ο Σεβ. Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ο οποίος το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου προέστη της Ακολουθίας της Αναστάσεως, του Όρθρου και της Πασχαλινής Θείας Λειτουργίας, στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Παναγίας Ελευθερωτρίας Διδυμοτείχου.

Και συνεχίζει ο Σεβασμιώτατος: «Τάφος καὶ ζωή, θάνατος καὶ ἀνάστασις εἶναι ἔννοιες ἀντιφατικές. Αὐτὸ τοὐλάχιστον λέγει ἡ μαθηματικὴ λογική μας, αὐτὸ ἐπιβεβαιώνει καὶ ἡ κοσμικὴ ἐμπειρία μας. Καὶ εἶναι φυσικὸ νὰ σκέπτεται ἔτσι ὁ ἄνθρωπος, ὅταν ὡς κριτήρια παίρνει τὸν κόσμο καὶ τὰ τοῦ κόσμου καὶ ὄχι τὴν παντοδυναμία, τὴν ἐλευθερία καὶ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ποὺ προϋπάρχουν τοῦ κόσμου καὶ τοῦ ἀνθρώπου. Αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν ὑπέρβαση μᾶς καλεῖ, ἀγαπητοί, ἡ Ἐκκλησία νὰ κάνουμε, συμμετέχοντας στήν ἐμπειρία τοῦ Πάσχα.

»Ὁ κόσμος, ὡς δημιούργημα τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἀντικείμενο ἀπόλυτης ἀγάπης, γιατὶ ὑπῆρξε προϊὸν ἀπόλυτης ἐλευθερίας. Ποιός, λοιπόν, μπορεῖ νὰ θέσει ὅρια καὶ φραγμοὺς σὲ μιὰ ἀπόλυτη, σὲ μιὰ ἐλεύθερη ἀγάπη, καὶ μάλιστα ὅταν πρὀκειται γιὰ τὴν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ; Τί εἶναι ἡ πεῖρα μας καὶ ἡ λογικὴ μας μπροστὰ στὴν ἄβυσσο τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ;

»Αὐτὴ ἡ Ἀγάπη Σαρκώθηκε γιὰ νὰ τὴν ψηλαφήσουμε. Αὐτὴ ἡ Ἀγάπη Σταυρώθηκε γιὰ νὰ τὴν κοινωνήσουμε «λύτρον ἀντὶ πολλῶν». Αὐτὴ ἡ Ἀγάπη ἀναστήθηκε γιὰ νὰ ξανασυνάξει στὸ Πασχαλινὸ τραπέζι ὅλα τὰ διασκορπισμένα τέκνα τοῦ Θεοῦ.

»Μπροστά, λοιπόν, σ ̓ αὐτὴ τὴν ἀνήκουστη κοσμογονία τῆς Ἀγάπης, ὅσο σκοτάδι καὶ ἂν ὑπάρχει ἀκόμη στή ζωή μας, ἡ Ἐκκλησία σήμερα καί στούς αἰῶνες διακηρύττει· “Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός, οὐρανός τε καὶ γῆ, καὶ τὰ καταχθόνια· ἑορταζέτω γοῦν πᾶσα κτίσις,  τὴν Ἔγερσιν Χριστοῦ, ἐν ᾗ ἐστερέωται”»

Την Αναστάσιμη Ακολουθία στο Διδυμότειχο παρακολούθησαν ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο Δήμαρχος Διδυμοτείχου Ρωμύλος Χατζηγιάννογλου, ο Στρατηγός Διοικητής της XVI Κωνσταντίνος Καραμανίδης και ο Υποδιοικητής της Ταξίαρχος Νικόλαος Παραγεωργίου, ο Διοικητής της 30ης Ταξιαρχίας Ταξίαρχος Ιωάννης Ματθαίου και πλήθος πιστών, που κατέκλυσε το Ναό εσωτερικά και εξωτερικά.

Το πρωί της Κυριακής του Πάσχα ο Σεβασμιώτατος προέστη του Εσπερινού της Αγάπης στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Θεοδώρων Νέας Ορεστιάδος, όπου το ευαγγελικό ανάγνωσμα ανεγνώσθη εκτός από τα ελληνικά στα λατινικά, στα γερμανικά και στα αγγλικά. Στην ακολουθία παρέστη ο Βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας ο Σεβασμιώτατος προέστη του Εσπερινού της Αγάπης στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Παναγίας Ελευθερωτρίας Διδυμοτείχου, όπου το ευαγγελικό ανάγνωσμα ανεγνώσθη εκτός από τα ελληνικά στα βουλγαρικά, στα γεωργιανά, στα ισπανικά, στα ιταλικά, στα ρουμανικά, στα ουκρανικά, στα αλβανικά, στα γερμανικά και στα αραβικά.

Την Κυριακή του Πάσχα στον Εσπερινό της Αγάπης, στην Ορεστιάδα και στο Διδυμότειχο, ανεγνώσθη η “Πατριαρχική Ἁπόδειξις ἐπί τῷ Ἁγίῳ Πάσχᾳ” και διενεμήθησαν στους πιστούς, κατά το έθος, τα πασχαλινά αυγά.