Από έναν άνθρωπο που σέβομαι και εκτιμώ πήρα ένα ενδιαφέρον μήνυμα που θέλω να το μοιραστώ μαζί σας . Αναφέρεται στο φαινόμενο της αποτέφρωσης και στην γλώσσα που χρησιμοποιεί η Εκκλησία για ένα θέμα που απαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά από τους ιερούς κανόνες.
Στις 3 Φεβρουαρίου κηδεύτηκε ο λογοτέχνης Γιάννης Χάρης στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά στην Πλάκα (ο οποίος δεν συμπαθούσε καθόλου τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και έγραφε συχνά εναντίον του). Στην κηδεία του όπως είχε γράψει η εφημερίδα των Συντακτών είχε προσκληθεί για να ψάλλει στην εξόδιο, η χορωδία του αειμνήστου δασκάλου Λ. Αγγελόπουλου, δεδομένου ότι ο ίδιος ο εκλιπών ήταν χρόνια μέλος στη χορωδία του Σίμωνα Καρά αλλά και του Λ.Αγγελόπουλου, παρότι αριστερός. Αλλά και οι αριστεροί έχουν δικαίωμα να πιστεύουν αρκεί να μη θίγονται τα συμφέροντά τους. Ο ιερέας της ενορίας του Αγίου Νικολάου, γνωστός για τις μοντέρνες ιδέες του και συχνά ανορθόδοξες πρακτικές του, για να αυξήσει τη δημοφιλία του στον χώρο αυτό στον οποίο ανήκε ο αείμνηστος Γιάννης Χάρης έψαλλε την εξόδιο ακολουθία στη δημοτική!!!! Τώρα το ζητούμενο είναι ότι παρότι έγινε κηδεία στο ναό, η κατάληξη του νεκρού ήταν στο αποτεφρωτήριο της Ριτσώνας.Δηλαδή ο μεν Ιάσονας που ήθελε να κηδευθεί και μετά να γίνει η καύση του δεν κηδεύθηκε ενώ ο Γιάννης Χάρης κηδεύτηκε με δόξα και τιμή και μάλιστα στη δημοτική γλώσσα και μετά μεταφέρθηκε προς καύση. Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Και το ερώτημα είναι γιατί η Εκκλησία δεν παίρνει θέση για όλα αυτά και αφήνει να κάνει ο καθένας ότι θέλει;
Τι να πούμε τώρα και τι να απαντήσουμε στην κ. Σπανοπούλου γιαυτά που λέει για τον Αρχιεπίσκοπο, ο οποίος το λέγω και το υπογράφω μετά λόγου γνώσεως: δεν είχε ιδέα ούτε για το ένα συμβάν ούτε για το άλλο!
Μελετήστε με προσοχή το κείμενο που μας εστάλη από τον αναγνώστη της σελίδας μας. Λέει πολλές αλήθειες οι οποίες πρέπει να μελετηθούν σοβαρά από την Εκκλησία και να πάρει μία ξεκάθαρη θέση για να ηρεμήσει επιτέλους το Χριστεπώνυμο πλήρωμα και να σταματήσει η τρικυμία που επικρατεί!
Καλημέρα κ. Τζούμα,ελπίζω να είστε καλά, διάβασα τα θυελλώδη των τελευταίων ημερών σχετικά με τη δίκη και τη στάση της μάρτυρος που αποδείχτηκε μη αξιόπιστο άτομο. Γελοίο θα έλεγα, πολύ σοκαρίστηκα από αυτά που διάβασα και κατάλαβα. Καλή δύναμη σας εύχομαι και να λάμψει η αλήθεια!Για τον προηγούμενο λόγο δεν σας ενόχλησα με το θέμα που θέλω τώρα να σας αναφέρω εντελώς προσωπικά. Επειδή γνωρίζω από τα δημοσιεύματα σας ότι έχετε πάρει θέση για την αποτέφρωση, ήθελα απλώς να θέσω υπόψη σας το εξής:Κηδεύτηκε στις 3 Φεβρουαρίου, ο λογοτέχνης Γιάννης Χάρης στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά στην Πλάκα (δεν συμπαθούσε καθόλου τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο). Στο δημοσίευμα που είχα διαβάσει στην εφημερίδα των Συντακτών ανέφεραν ότι είχε προσκληθεί για να ψάλει στην εξόδιο, η χορωδία του Λ. Αγγελόπουλου καθόσον ο ίδιος ο εκλιπών ήταν χρόνια ψάλτης και στη χορωδία του Σίμωνα Καρά και του Αγγελόπουλου παρότι αριστερός. Ο παπάς της ενορίας του Αγίου Νικολάου για δημοφιλία ή τι άλλο δεν ξέρω μετέτρεψε την εξόδιο ακολουθία στη δημοτική!!!! Τώρα το ζητούμενο είναι ότι παρότι έγινε κηδεία στο ναό, η κατάληξη ήταν στο αποτεφρωτήριο της Ριτσώνας. Δεν μπορώ να πω τίποτα για τον νεκρό, ο Θεός να τον αναπαύσει. Όμως ποιά είναι η στάση και η ευθύνη της εκκλησίας που συνδυάζει την θρησκευτική κηδεία με την αποτέφρωση; δεν ήταν μυστικό ότι θα γινόταν η καύση, το είχαν προαναγγείλει στις εφημερίδες, το ήξεραν όλοι οι παροικούντες…! Πόσο πια προοδευτικός αυτός ο ιερέας και ο χορός των ιεροψαλτών που δέχτηκαν να ψάλουν νεκρό ενώ θα επακολουθούσε αποτέφρωση. Και η εκκλησία γιατί δεν παίρνει θέση σε αυτό; άκουσα χθες το βίντεο με την ομιλία του παπά Γιώργη (Γέροντας Γεώργιος) για την ημέρα των 3 Ιεραρχών κλπ, και μια χαρά τα λέει και τα ψάλει (απηύθυνε ερώτημα προς την Ιερά Σύνοδο γιατί δεν παίρνουν θέση για το θέμα της αποτέφρωσης) σχετικά. Δεν ξέρω, θα τρελαθούμε στο τέλος!Να είστε καλά, καλή συνέχεια!