Με ιεροπρεπή σεμνότητα εορτάστηκε στην Ιερά Μητρόπολη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, η ιερά μνήμη του εν Αγίοις πατρός ημών Γρηγορίου του Παλαμά, Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης, του θαυματουργού.
Αφ’ εσπέρας ετελέσθη στο λειτουργούν επί του παρόντος υπόγειον του υπό ανέγερσιν Ιερού Ναού του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά-Μελισσοχωρίου, ο Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, Τοποτηρητού της καθ´ ημάς Μητροπόλεως, ο οποίος και προ της περατώσεως της ιεράς Ακολουθίας εκήρυξε τον εσπερινό θείο λόγο, αναφερόμενος εκτενώς στην σεπτή και αγία μορφή του σήμερον τιμωμένου μεγάλου πατρός και διδασκάλου της Εκκλησίας μας, κάνοντας αρχικώς την σύνδεση της εορτής με την προηγούμενη εορτή της Κυριακής της Ορθοδοξίας, της οποίας και αποτελεί συνέχεια . «Η Κυριακή της Ορθοδοξίας συνιστά τον θρίαμβο του φωτός κατά του σκότους, του Θεού κατά του διαβόλου,της Ευαγγελικής αληθείας κατά της λύμης των αιρέσεων, της ταπεινής αγάπης κατά του ματαιόφρονος εγωισμού και της επάρσεως. Η Ορθόδοξος Εκκλησία, ετόνισε ο Σεβ., είναι η Εκκλησία των Πατέρων, η οποία διασώζει την δογματική ακρίβεια , το ήθος και το φρόνημα τους, βαδίζοντας στα θεοχάραχτα και αποστολοπαράδοτα εκείνα ίχνη, τα οποία με ασφάλεια μας οδηγούν στον Θεό».
«Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο κορυφαίος εκπρόσωπος της ησυχαστικής κινήσεως, ευρισκόμενος σε θαυμαστή συμφωνία με τους
πρό αυτού θεοφόρους πατέρες, τους παθόντες και μαθόντες τα θεία, έρχεται να μας δείξει εμπειρικώς ποιος είναι ο ασφαλής δρόμος της πνευματικής μας ζωής, ποιος ο παραδεδομένος τρόπος σωτηρίας και ποιοί οι έμπειροι οδηγοί για την σωτηρία μας. Οι αλήθειες και τα δόγματα της πίστεως μας, δεν είναι κάποιες απλές ιδεολογίες ή σκέψεις, η ανθρώπινα αφηγήματα αλλά άνωθεν αποκεκαλυμμένοι δρόμοι σωτηρίας και αλήθειας, που μας ελευθερώνουν από την πνευματική σκλαβιά, την φθορά και τον θάνατο».
Εν συνεχεία του λόγου του και αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά της σημερινής εορτής σημείωσε τα δύο στοιχεία που πρέπει να κρατήσουμε: α) «Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας, είναι Εκκλησία των Πατέρων, οι οποίοι αφού εκαθαρίσθησαν από τα πάθη, μέσα από την άσκηση, την προσευχή, την ησυχία, την λειτουργική ζωή μπόρεσαν να γίνουν κοινωνοί των μυστηρίων του Θεού. Να εισέλθουν στον γνόφο της θεογνωσίας και να γίνουν κοινωνοί θείας δόξης. Η παρουσία των Αγίων, των παλαιών, των νέων αλλά και των νεότερων της εποχής μας, είναι μία δυνατή υπενθύμιση για το ποιος είναι ο προορισμός του κάθε ανθρώπου, που δεν είναι άλλος από την θεοκοινωνία, την θέα δηλαδή του ακτίστου θείου φωτός. β) Για να επιτύχουμε του επιθυμητού αυτού σκοπού, χρειάζεται της θείας χάριτος συνεργούσης να διελθουμε σταδιακώς από τα τρία στάδια της πνευματικού μας αγώνος, δηλαδή την κάθαρση, τον φωτισμό και τέλος να αναχθούμε στο μακάριο τέλος, την θέωση. Αυτό τον σωτήριο δρόμο ακολούθησε με πιστότητα ο Άγιος Γρηγόριος και όλοι ανεξαιρέτως οι άγιοι της πίστεώς μας».
Καταλήγοντας τον Εσπερινό του λόγο, ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής, αναφέρθηκε με συγκίνηση στον μακαριστό Μητροπολίτη Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κυρό Ιωάννη, ο οποίος έθεσε τον θεμέλιο λίθο στον υπό ανέγερση πανηγυρίζοντα ιερό Ναό της περιοχής του Μελλισοχωρίου,
ενώ ευχήθηκε η ψυχή του να αναπαύεται στην Βασιλεία του Θεού.Στον καλό Εφημέριο και το λιγοστό, λόγω των υγειονομικών μέτρων, εκκλησίασμα ευχήθηκε γρήγορη αποπεράτωση του ιερού αυτού έργου, το οποίο και το χαρακτήρισε ως ένα θαύμα λόγω των πολλών δυσκολίων που διέρχεται η Πατρίδα μας.
Το πρωί της κυριωνύμου ημέρας της εορτής, Β´ Κυριακή των Νηστειών, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρήτης κ.κ. Θεολόγος, χοροστάτησε στο Όρθρο και ιερούργησε, κεκλεισμένων των θυρών, στον Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Παναγίας Λαγκαδά.
Κηρύσσων τον θείο λόγο, προ της Απολύσεως, αναφέρθηκε στα δυνατά και πάντα επίκαιρα μηνύματα της σημερινής Ευαγγελικής περικοπής, και στάθηκε ιδιαιτέρως σε δύο χαρακτηριστικά σημεία αυτής. α)Στην μαρτυρία της αγάπης, σημειώνοντας ότι «ο κάθε άνθρωπος με την δύναμη της αγάπης που θεμελιώνεται στην πίστη στον Χριστό, μπορεί να ξεπερνά όλες τις δυσκολίες. Χρέος του κάθε Χριστιανού δεν είναι να κρίνει αλλά να στηρίζει, πνευματικά και υλικά τον συνάνθρωπο του, που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Η αγάπη είναι η θυσιαστική, εφευρετική, διακριτική, δοτική, αρχοντική, ανιδιοτελής, ταπεινή κίνηση της ανθρωπίνης καρδιάς που φλέγεται πρωτίστως από αγάπη για τον Θεό. Χωρίς το πρόσημο της πίστεως στον Χριστό η αγάπη εύκολα μεταπίπτει σε έναν άτονο αλτρουισμό χωρίς ουσιαστικό βάθος, σ΄ ένα πολυπράγμονα ακτιβισμό που δεν χαρίζει πραγματικό νόημα και πληρότητα στην ψυχή μας. Χωρίς αγάπη δεν μπορούμε να δούμε το πρόσωπο του Θεού, διότι «ο Θεός αγάπη εστί» και β) Στην μεγάλη σημασία των λόγων του Κυρίου μας « ἰδών τήν πίστιν αὐτῶν, λέγει τῶ παραλυτικῶ, τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου ….» (Μρκ 2,5) Σε αυτήν την Ευαγγελική αναφορά στηρίζεται η βεβαιότης της Εκκλησίας μας, που νοείται και ενεργεί μέσα στον κόσμο ως κοινωνία πίστεως, αγάπης
και θεώσεως, για την δύναμη των μεσιτευτικών προσευχών πρωτίστως της Κυρίας Θεοτόκου, των αγίων της Εκκλησίας μας, αλλά και του ενός υπέρ του άλλου ως μέλη της Εκκλησίας του Χριστού. Οι ενδύναμες προσευχές των αγίων μας αναπληρώνουν τα ιδικά μας υστερήματα- τις μικρές ή μεγαλύτερες «παραλυσίες» και ελκύουν στην ζωή μας το μέγα , θεραπευτικό και σωστικό έλεος του Θεού. Στηριζόμεθα, εμπνεόμεθα, χαριτωνόμεθα, παρακαλούμεθα από την αλληλοπεριχώρηση πίστεως , προσευχής και αγάπης που βιώνουμε μέσα στην Εκκλησία μας , όπου «συν πάσι τοις αγίοις» ζούμε το μυστήριο της εν Χριστῶ και δια του Χριστού σωτηρίας μας».
Μετά το πέρας της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ.κ. Θεολόγος, ετέλεσε Αρχιερατικό τρισάγιο επί του τάφου του μακαριστού Ποιμενάρχου της τοπικής Εκκλησίας Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης, αοιδίμου Μητροπολίτου κυρού Ιωάννου, ο οποίος και ευρίσκεται όπισθεν του ιερού Βήματος του Ι. Μητροπολιτικού Ναού της Αγίας Παρασκευής Λαγκαδά.