Με μεγάλη προσέλευση πιστών έγινε ο πανηγυρικός Εσπερινός στον Ι. Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Καλλιθέα. Χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων πλαισιωμένος από τους ιερείς του Ναού και άλλους προσκυνητές ιερείς. Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος πήρε αφορμή από τις προτυπώσεις της Παναγίας των αναγνωσμάτων και συνέχισε με την φράση του Ιωάννη Δαμασκηνού :
» Ο πληρών τον ουρανόν και την γήν,ού ο ουρανός θρόνος η δε γη υποπόδιον,ευρύχωρον ενδιαίτημα την γαστέρα της οικείας δούλης εποιήσατο «.
Έτσι η Παναγία γίνεται η » κλίμαξ «, η σκάλα από την οποία κατεβαίνει ο Θεός στην γη και ανεβαίνει ο άνθρωπος στον Θεό. Γίνεται η γέφυρα,που ενώνει τον ουρανό με την γη,τον άνθρωπο με τον Θεό.
Είναι η Παναγία η » θεόμιλος και θεοχώρητος και η κοσμοσέβαστος Θεού κιβωτός »
( Ιωάννης Δαμασκηνός ).
» Θεόμιλος » : που επικοινωνεί με τον Θεόν.
» Θεοχώρητος » : που εχώρεσε τον αχώρητον Θεόν.
» κοσμοσέβαστος » : που προκαλεί τον σεβασμό του κόσμου ολοκλήρου.
Η Κιβωτός του Νώε ήταν προτύπωση της Παναγίας. Όσοι μπήκαν στην Κιβωτό, σώθηκαν από τον κατακλυσμό. Όμως η Παναγία είναι η » ολκάς των θελόντων σωθήναι».
Είναι Αυτή που σώζει τον κόσμο από τον » κατακλυσμό » της αμαρτίας. Αλλά όπως η Κιβωτός του Νώε είναι προτύπωση της Παναγίας και η Παναγία είναι προτύπωση τηςΕκκλησίας. Όσοι εισέρχονται στην Εκκλησια, σώζονται. Τι σημαίνει σώζονται ; Γίνονταισώοι,ολόκληροι. Τα θρύψαλα της ζωής και της υπάρξεώς τους Σωτήρας τα περιμαζεύει και τα ξανασυνδέει και τα επαναφέρει στο » αρχαίον κάλλος «.
Και έτσι όπως η Παναγία τίκτει – γεννά – τον Θεό στον κόσμο, έτσι και η Εκκλησίατίκτει – φέρνει – τον κόσμο στον Θεό.Όλα αυτά όμως εξαρτώνται από την λέξη των » θελόντων » να σωθούν, που αναφέρεται στον Ακάθιστο Ύμνο. Πρέπει ο άνθρωπος να » θέλει». Όλα εξαρτώνται από την ελευθερία μας. Ο Θεός δεν αναγκάζει κανένα. Γι’ αυτό υπάρχει τόση αποστασία στην εποχή μας.
Ερωτάται εμείς ανήκουμε στους » θέλοντας » να σωθούν ; Οπωσδήποτε η απάντηση είναι : Ναί ! Ας το επιβεβαιώνουμε με την ζωή μας .