Πανηγυρικά εορτάσθηκε και εφέτος η μνήμη των Αγ. Αναργύρων στον ομώνυμο Ι. Ναό της Ι. Μητροπόλεως Πειραιώς ( Καραβά ). Πλήθη πιστών συνέρρευσαν για να προσκυνήσουν την εικόνα των Αγίων και να ζητήσουν τις πρεσβείες και την βοήθειά τους.
Με την άδεια του οικείου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ χοροστάτησε στον Ορθρο και προεξήρχε της Θ. Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων πλαισιωμένος από τους ιερείς του Ναού και προσκυνητές ιερείς, μεταξύ των οποίων και ο Αρχιμ. Μεθόδιος Κρητικός υιός του μακαριστού Πρωτοπρ. Γεωργίου Κρητικού επί δεκαετίες υπηρετήσαντος μετά ζήλου από τον παλαιό Ναό των Αγίων.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιωτατος είπε : Οι δύο αδελφοί Κοσμάς και Δαμιανός κατήγοντο από την αγιοτόκο Μ. Ασία. Η μητέρα τους Θεοδότη ήταν μία ευλαβεστάτη Χριστιανή. Φρόντισε να αναθρέψει τα παιδιά της ” εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου ” ( Εφεσίους, ις, 14 ). Τους ενστάλαξε στις καρδιές την πίστη στο Χριστό.
Όμως παράλληλα φρόντισε και για την μόρφωσή τους. Απέκτησαν μόρφωση σφαιρική – όπως θα λέγαμε σήμερα – αλλά κατέληξαν στην Ιατρική. Αυτή τους έδινε την ευκαιρία να εκδηλώνουν την αγάπη και την προσφορά τους προς τους πάσχοντες. Δεν απαιτούσαν αμοιβή, αργύριον, γι ‘ αυτό και Ανάργυροι ονομάσθηκαν. Και ο Θεός τους χάρισε την δωρεά να θεραπεύουν όχι μόνο με την επιστήμη τους , αλλά και με την προσευχή τους.
Και μέχρι σήμερα οι πιστοί σ’ αυτούς καταφεύγουμε , όταν ασθενούμε και ζητάμε τις πρεσβείες και την επέμβασή τους.
Από τους Αγ. Αναργύρους,είπε Μητροπολίτης Κορωνείας, θα ήθελα να υπογραμμίσουμε σήμερα δύο χαρακτηριστικά
1. Οι Αγ. Ανάργυροι συνδύαζαν δύο ιδιότητες: Ήταν επιστήμονες κατέχοντας όλη τη γνώση και μόρφωση της εποχής Τους, αλλά και πιστοί.
Η σχέση μεταξύ πίστεως και επιστήμης, είπε ο Σεβασμιωτατος, πέρασε από πολλά στάδια συγκρούσεων και αντιπαραθέσεων. Ορισμένοι και σήμερα νομίζουν ότι υπάρχει αντίθεση και ασυμβίβαστο μεταξύ των δύο. Αυτό είναι λάθος. Η επιστήμη ερευνά τα αισθητά με τις μεθόδους της και η πίστη ομιλεί και για τα πέρα των αισθητών. Η επιστήμη δεν μπορεί να αποφαίνεται για θέματα πίστεως, ούτε η πίστη να ζητά ερείσματα στην επιστήμη. Γιατί όπως λέει ο Μ. Βασίλειος «Η πίστις υπέρ τας λογικάς δυνάμεις την ψυχήν εις συγκατάθεσιν έλκει». Γι’ αυτό και η επιστήμη αναγκάζει σε αποδοχή, ενώ η πίστη απευθύνεται στην ελευθερία του ανθρώπου.
2. Οι Αγ. Ανάργυροι ασκούςαν την επιστήμη τους,όχι απλώς ως βιοποριστικό επάγγελμα, αλλά ως λειτούργημα. Όταν η επιστήμη και μάλιστα η ιατρική ασκείται ως βιοπορισμός και μόνο, μπορεί να οδηγήσει στην απληστία του επιστήμονος και στην εκμετάλλευση του ασθενούς. Όταν ασκείται ως λειτούργημα, χωρίς, βέβαια,να παραθεωρείται και η λογική αμοιβή του ιατρού, γίνεται προσφορά αγάπης και ζωής.
Αυτήν την προσφορά μπορούμε όλοι εν τω μέτρω του δυνατού και από τη θέση του ο καθένας μας να προσφέρουμε. Αρκεί το Άγιο Πνεύμα να καλλιεργεί τον έσω άνθρωπο, για να ακτινοβολεί και προς τα έξω, κατέληξε ο Μητροπολίτης Κορωνείας.