Με την πρόσκληση του Περιφερειακού Διευθυντού Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων κ. Πέτρου Αγγελόπουλου, αλλά και των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κέρκυρας, της κ. Σαββίδου και του κ. Αλαμάνου, μετέβη ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης κ. Νεκτάριος, και τέλεσε τον αγιασμό επί τη ενάρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στα γραφεία της Περιφέρειας και έπειτα στα γραφεία των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας αντίστοιχα.
Τούτο το γεγονός σηματοδοτεί την αγαστή συνεργασία της τοπικής εκκλησίας με την τοπική Εκπαίδευση. Παρόντες στον αγιασμό ήταν οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί στα γραφεία των Διευθύνσεων αλλά και οι εργαζόμενοι στους φορείς.
Ο Σεβασμιώτατος μετά την ολοκλήρωση του αγιασμού απευθύνθηκε αφενός μεν στους διευθυντές, και αφετέρου στους συνεργάτες των, τους οποίους ευχαρίστησε για την ευγενική χειρονομία τους να τον προσκαλέσουν προς αγιασμόν, και να λάβουν την χάρη του Θεού για να έχουν δύναμη στο επίπονο έργο του εκπαιδευτικού, όπου τους κάλεσε ο ίδιος ο Θεός σε τούτο το λειτούργημα, προκειμένου να διαχειριστούν τις τρυφερές νεανικές ψυχές των μαθητών και μαθητριών του τόπου μας.
Επίσης, τους υπέμνυσε ότι το έργο το οποίο έχουν αναλάβει είναι υπεύθυνο αλλά και βαρύ για την εποχή μας, σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία σχεδόν έχει αλλάξει νοοτροπίες και έχει απαξιώσει τις αξίες, και της οικογενείας και της παιδείας, αφού μπολιάστηκε από τον λεγόμενο δυτικό ουμανισμό, ο οποίος εν πολλοίς, περικρύβει την αθεϊα και την απιστία. Διότι ο άνθρωπος θεοποιεί τον ίδιο τον εαυτό του, με αποτέλεσμα να αυτονομείται από την ρίζα του, που είναι ο δημιουργός θεός μας.
Τα περισσότερα εκ των παιδιών μας, βιώνουν δύσκολες εμπειρίες, είτε από την διάλυση της οικογένειας, είτε από την σύγχρονη πληροφορία διαμέσου του διαδικτύου, είτε από τις καταστάσεις των διαφόρων εκτροπών, ώστε η παιδική ψυχή τους, να είναι γηρασμένη πριν ακόμη ζήσει την νεότητα. Αυτές τις ψυχές, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να τις διαχειριστούν, να επουλώσουν τα τραύματα, να ανορθώσουν το ηθικό των νέων παιδιών, να τους δώσουν όραμα και ελπίδα, μαζί με την γνώση η οποία προσφέρεται διαμέσου των μαθημάτων.
Ακόμη, υπογράμμισε ο σεβασμιώτατος, ότι η εικόνα η σημερινή του εκπαιδευτικού και του μαθητού, έχει αλλοιωθεί από την ισοπέδωση των ρόλων και των δύο, με αποτέλεσμα να μη μπορεί ο σύγχρονος εκπαιδευτικός να εμπνεύσει τα παιδιά, όταν δεν υπάρχει η αμοιβαιότητα του σεβασμού ως προς τον καθηγητή αλλά και του εκπαιδευτικού ως προς τον μαθητή, δηλαδή διάκριση.