Σάββατο, 19 Ιουλίου 2025 2:47 μμ
Εξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
    Δεύτερη ΣελίδαShow More
    Οι άτακτοι μοναχοί: Σεξουαλικό σκάνδαλο στον βουδιστικό κλήρο της Ταϊλάνδης

    Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα ή καταστάσεις στη δική μας Εκκλησιά, είναι εντελώς…

    19 Ιουλίου 2025
    Η εορτή του Οσίου Αθανασίου του Αθωνίτου με το παλαιό στην Χίο- Τα ονομαστήρια του Ηγουμένου των Αγίων Πατέρων Χίου

    Στην Χίο βρέθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ατρικής και Βοιωτίας κ. Χρυσόστομος- ο…

    19 Ιουλίου 2025
    Ορθόδοξος Ιερέας παντρεύεται δεύτερη φορά στην Αμερική- Ο πρωτ.Αθανάσιος Νένες της κοινότητας Ταξιαρχών Γουότερταουν νυμφεύεται ξανά με άδεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου

    Του Θεοδώρου Καλμούκου ΒΟΣΤΩΝΗ. Ο πρωτοπρεσβύτερος Αθανάσιος Νένες, ιερατικός προϊστάμενος επί σειρά…

    19 Ιουλίου 2025
    Η Ορθόδοξη Εκκλησία εν Αμερική (OCA) αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας των Σκοπίων

    Του Θεοδώρου Καλμούκου ΒΟΣΤΩΝΗ. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εν Αμερική, γνωστή ευρύτερα ως…

    18 Ιουλίου 2025
    Νεκράνθεμα στην μνήμη της

    Από τον π. Αλέξανδρο Κανταράκια Χαιρετίσαμε και τιμήσαμε σήμερα το κορίτσι μας.…

    17 Ιουλίου 2025
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
    Δια χειρός Σωτήρη Μ. ΤζούμαShow More
    Η Επόμενη Μέρα στην Εκκλησία της Ελλάδος: Μετά τον Ιερώνυμο, Τι;

    Του Σωτήρη Μ. Τζούμα  Το ερώτημα για την «επόμενη ημέρα» στην Εκκλησία…

    16 Ιουλίου 2025
    Όχι, Μακαριώτατε. Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν επειδή απορρίπτουν τον Θεό. Κλείνουν γιατί δεν Τον βρίσκουν πια εκεί!

    🔻Του Σωτήρη Μ. Τζούμα  Ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος, σχολιάζοντας την πτώση του…

    13 Ιουλίου 2025
    Η Πτώση του Ζηλωτισμού στην Άβυσσο της Αθλιότητας

      Του  Σωτήρη Μ. Τζούμα  Υπάρχει κάτι πιο τραγικό από έναν άνθρωπο…

    13 Ιουλίου 2025
    Δεν είναι ώρα για ψευδομετάνοιες αλλά για αληθινή μετάνοια!

    Σχόλιο για την ἐπίσκεψη τοῦ κ.Κυριάκου Μητσοτάκη στὸ Ἅγιον Ὄρος Του Σωτήρη…

    4 Ιουλίου 2025
    Η ταπείνωση του Αθηναγόρα: Όταν το Φανάρι κατασπαράζει τα παιδιά του

    Του Σωτήρη Μ. Τζούμα   Ένα ακόμη θύμα της εκκλησιαστικής εξουσίας  πέρασε…

    3 Ιουλίου 2025
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Reading: Ο εκκλησιαστικός λόγος του οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Παϊσίου του Αγιορείτη
ΕξάψαλμοςΕξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
  • Επικοινωνία
Search
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.

Ο εκκλησιαστικός λόγος του οσίου και θεοφόρου πατρός ημών Παϊσίου του Αγιορείτη

Τελευταία ενημέρωση: 12 Ιουλίου 2024 09:55
Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτά
SHARE

Πρωτοπρ. Ιωάννου Γκιάφη
Πολιτικού Επιστήμονος-Θεολόγου
Προϊσταμένου Ι. Ν. Αγίου Χριστοφόρου Αγρινίου

 

"Ἀνδρὸς χαρακτὴρ ἐκ λόγου γνωρίζεται", θα μας τονίσει αιώνες πριν ο αρχαίος κωμικός ποιητής Μένανδρος.
Δεν έρχεται παρά να μας επισημάνει ότι ο χαρακτήρας του ανθρώπου διαφαίνεται πολλές φορές και μέσα από τα
λόγια του. Ο έναρθρος λόγος είναι ο καθρέφτης της ψυχής και του πνεύματος ενός ανθρώπου. Μέσα από τον
προφορικό ή τον γραπτό λόγο του κάποιος εξωτερικεύει τον εσωτερικό του κόσμο. Εκφράζει τα συναισθήματά του.
Διακηρύσσει τα "πιστεύω" του. Κραυγάζει τις αγωνίες του. Διεκδικεί τα δικαιώματά του. Και γενικότερα ο λόγος τον
βοηθάει να μην πνίγει το "παράπονό" του, απεναντίας να το εξωτερικεύει με σκοπό να απαλλαχθεί απ' αυτό.
Επομένως ο λόγος αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του ανθρώπου και συντελεί στην πνευματική του ανάπτυξη.
Ο λόγος όμως άφθονος υπάρχει και μέσα στην Εκκλησία, είτε ως προφορικός, είτε ως γραπτός. Αφενός τα
όσα ψάλλονται ή αναγιγνώσκονται μέσα στην εκκλησιαστική λατρεία(ύμνοι, αποστολικά ή ευαγγελικά αναγνώσματα
κ. ά.) είναι έκφραση του προφορικού εκκλησιαστικού λόγου. Αφετέρου τα όσα είναι καταγεγραμμένα στα ιερά και
πατερικά βιβλία με πρωτο-κορυφαίο την Αγία Γραφή, είναι έκφραση του γραπτού εκκλησιαστικού λόγου. Άρα
κανείς γεύεται και κοινωνεί το λόγο του Θεού από τη στιγμή που εντάσσεται με το ιερό βάπτισμά του στο
εκκλησιαστικό σώμα.
Καταρχήν ο ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός χαρακτηρίζεται από τον ευαγγελιστή Ιωάννη ως
"Λόγος"(Ιωαν. α',1) γιατί ο ίδιος είναι το χαρμόσυνο μήνυμα του Θεού για την ανθρωπότητα. Δεν είναι παρά η
έκφραση του Θεού στον κόσμο μας, ο οποίος έλαβε σάρκα και μίλησε με την επίγεια παρουσία και διαγωγή Του.
Μήπως ο Χριστός δεν μίλησε τη γλώσσα της αγάπης ανάμεσα στα έθνη; Μήπως ο Κύριος μ' έναν και μόνο λόγο
Του δεν θεράπευσε και ανέστησε ασθενείς και νεκρούς; Μήπως ο Ιησούς με το λόγο Του και μόνο δεν δίδαξε τη
συντριβή του Σατανά και την κατάργηση του θανάτου; Όντως ο Χριστός, ο Θεός Λόγος δεν μας παραδειγμάτισε
μόνο με τις πράξεις Του, αλλά και με τα λόγια Του.
Και ο ζωογόνος λόγος του Θεού συνεχίζει την ευεργετική του δράση από την ημέρα της Πεντηκοστής με την
επιδημία του Παρακλήτου στους μαθητές του Κυρίου μας, οι οποίοι μίλησαν σε όλες τις γλώσσες των εθνών.
Πρόσφεραν το μήνυμα της σωτηρίας σ' όλους τους αλλοεθνείς, οδηγώντας τους στην αληθινή πίστη και
συγκροτώντας την πρώτη χριστιανική Εκκλησία. Στα αποστολικά χνάρια βάδισαν και οι πολυάριθμοι άγιοι της
Εκκλησίας μας. Οι μεν μάρτυρες μίλησαν με την χριστιανική ομολογία τους ενώπιον του τυράννου και βεβαίως την
επισφράγισαν με το δι' αίματος μαρτύριο τους. Οι δε όσιοι κήρυξαν με τους θεόπνευστους λόγους τους και τα
πλούσια συγγράμματά τους, αλλά κυρίως με την οσιακή βιωτή τους, το "συνειδησιακό τους μαρτύριο". Συνεπώς η
Εκκλησία διαχρονικά μας μεταγγίζει το λόγο της προς σωτηρία των ψυχών ημών.
Τη χρήση όμως του εκκλησιαστικού λόγου την εντοπίζουμε και στον λαοφιλή και οικουμενικό άγιο, τον όσιο
Παΐσιο τον Αγιορείτη(+12 Ιουλίου 1994). Μελετώντας κανείς τη ζωή του, μα κυρίως τα όσα μας άφησε πνευματική
παρακαταθήκη, θα διαπιστώσει ότι ο λόγος του ήταν πάντοτε "ἐν χάριτι, ἅλατι ἠρτυμένος"(Κολ. δ',6). Ο λόγος του

πάντοτε χαριτωμένος! Ο λόγος του πάντοτε μεστός πνευματικών νοημάτων! Όσοι πραγματικά είχαν την ευλογία να
τον συναναστραφούν, μαρτυρούν μέχρι σήμερα τον εποικοδομητικό και ευχάριστο λόγο του. Ήταν η ψυχή που
φλογίζονταν από λατρεία στον Θεό και αγάπη στον συνάνθρωπο, γι' αυτό και ποτέ δεν εκφράζονταν άσχημα και
προσβλητικά. Σέβονταν το συνομιλητή του ως "εικόνα Θεού", ακόμη και τον πιο αμαρτωλό. Μπορεί να μισούσε την
αμαρτία, αλλά αγαπούσε τον αμαρτωλό.
Τον χαρακτήριζε η διάκριση στα όσα απηύθυνε στον απέναντί του. Ποτέ δεν κινούνταν με επιπολαιότητα η
γλώσσα του, αντιθέτως τον διέκρινε η φρόνηση και η καλοσύνη. Με ηρεμία αντιμετώπιζε και τα πιο δύσκολα
ζητήματα. Όχι με επιθετικότητα! Γι' αυτό και γίνονταν πόλος έλξης πολλών δοκιμασμένων αδελφών, αφού κοντά
του έβρισκαν παρηγοριά, ανακούφιση και ελπίδα. Ο ιερός υμνογράφος θα γράψει λίαν εύστοχα στο απολυτίκιο
του: "καὶ παράκλησις πολλῶν ἀνθρώπων γέγονας, λόγοις θείοις νουθετῶν, Παΐσιε θεοφόρε".
Και ίσως οφείλουμε να προβληματισθούμε το εάν κι εμάς ο καθημερινός μας λόγος είναι " ἐν χάριτι". Ή
μήπως περιπλεκόμαστε σε μια ανούσια και ακατάπαυστη πολυλογία; Ζώντας όλοι μας μέσα στην κοινωνία της
πληροφόρησης, γινόμαστε αποδέκτες και πομποί πολλών πληροφοριών. Εξαιτίας της διαδικτυακής ενημέρωσης,
τα πάντα σε δευτερόλεπτα των δευτερολέπτων κοινοποιούνται. Το ζητούμενο είναι το προσωπικό μας παράδειγμα
"έργοις και λόγοις" μέσα σε αυτόν τον πνευματικό κυκεώνα. Τι διδάσκουμε με τα λόγια μας; Την αλήθεια ή το ψέμα;
Την διάκριση ή την συκοφαντία; Την μετρημένη άποψη ή την άκρατη πολυλογία; Την πραγματικότητα ή την
μυθομανία; Την ευθύνη ή την ευθυνοφοβία; Διότι όλοι "ἀποδώσουσι περὶ αὐτοῦ λόγον ἐν ἡμέρᾳ κρίσεως"(Ματθ.
ιβ',36). Άρα ο λόγος του χριστιανού οφείλει να είναι προσεκτικός σε κάθε περίσταση, είτε στο οικογενειακό, είτε στο
ευρύτερο περιβάλλον του.
Θα μας διακηρύξει ο άγιος Παΐσιος: "Ο λόγος του μυαλού αλλοίωση δεν κάνει στις ψυχές, γιατί είναι σάρκα. Ο
λόγος του Θεού που γεννιέται από το Άγιο Πνεύμα έχει τη θεία ενέργεια και αλλοιώνει τις ψυχές." Είθε λοιπόν να
προτιμούμε τον εκκλησιαστικό λόγο από τον αίολο και μάταιο κοσμικό λόγο!

Σας προτείνουμε επίσης

Οι άτακτοι μοναχοί: Σεξουαλικό σκάνδαλο στον βουδιστικό κλήρο της Ταϊλάνδης
Η εορτή του Οσίου Αθανασίου του Αθωνίτου με το παλαιό στην Χίο- Τα ονομαστήρια του Ηγουμένου των Αγίων Πατέρων Χίου
Ορθόδοξος Ιερέας παντρεύεται δεύτερη φορά στην Αμερική- Ο πρωτ.Αθανάσιος Νένες της κοινότητας Ταξιαρχών Γουότερταουν νυμφεύεται ξανά με άδεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Η Ορθόδοξη Εκκλησία εν Αμερική (OCA) αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας των Σκοπίων
Share This Article
Facebook Whatsapp Whatsapp VKontakte Telegram Threads Email Copy Link Print
Previous Article Ὥρα μνήμης, ἀπολογισμοῦ, πορείας Ἡ κραυγή τῆς Ρωμηοσύνης
Next Article Φθιώτιδος Συμεών: «Εγκαινιάζουμε ένα ησυχαστικό βήμα για όλη την Φθιώτιδα»

Τελευταία νέα
Ο Βουλευτής Jonathan Tsao επισκέφθηκε τον Αρχιεπίσκοπο Καναδά Σωτήριο
19 Ιουλίου 2025
Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων στην Γάζα- Ο συγκινητικός εναγκαλισμός του με τον μάρτυρα Μητροπολίτη Τιβεριάδος Αλέξιο που «φυλάττει ιερές Θερμοπύλες».
19 Ιουλίου 2025
Η συνάντηση Δένδια με τον Πατριάρχη Αντιοχείας και το μήνυμα της Αθήνας
19 Ιουλίου 2025
Βεροίας: «Η καρδιά της ποντιακής νεολαίας χτυπά και πάλι στη Σουμελά». (ΦΩΤΟ)
18 Ιουλίου 2025
Μητροπολίτης Βεροίας: «Κόλαση είναι η στέρηση του Θεού».
18 Ιουλίου 2025
Δημοφιλέστερα άρθρα
Γιατί το Φανάρι “χρησιμοποίησε”τη Γεν. Γραμματεία Θρησκευμάτων για να σταματήσει το μεταθετό για την Μητρόπολη Χανίων; Ή όταν η Εκκλησία γίνεται φράξια…
12854 Views
Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος τόλμησε να πει αλήθειες που οι άλλοι φοβούνται να πουν..
11714 Views
Γιατί τόση ανθρωποφαγία κατά του Αρχιμ.Νικοδήμου Φαρμάκη; Ποιοί θέλουν να τον αποδομήσουν και γιατί;
10901 Views
 Ανεξήγητη αναβολή στην εκλογή νέου Μητροπολίτη Κυδωνίας- “Βάφτισαν” σύσκεψη την σύγκληση Συνόδου για εκλογή, για να αποφύγουν τη σύγκρουση με Πατριαρχείο και Κυβέρνηση
9784 Views
Τα χρυσοποίκιλτα άμφια και οι κορώνες…
9733 Views

Σχετικά άρθρα

Νεκράνθεμα στην μνήμη της

17 Ιουλίου 2025

Ο Αρχιμ.Μελχισεδέκ Αμπελικάκης της Ιεράς Μητροπόλεως Κυδωνίας και Αποκορώνου ανακηρύχθηκε Διδάκτωρ Θεολογίας του ΕΚΠΑ

17 Ιουλίου 2025

Λαμπρός ο εορτασμός της Συνάξεως των Λημνίων Αγίων

17 Ιουλίου 2025

Ἡ Ἑορτή τοῦ Ἁγίου Κηρύκου στήν Ἱερά Μητρόπολιν Χίου

17 Ιουλίου 2025
Show More
Εξάψαλμος
Youtube Medium Rss

About Company

  • Contact Us
  • Contact Us
  • Advertise with US
  • Advertise with US
  • Complaint
  • Complaint
  • Privacy Policy
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy
  • Cookie Policy
  • Submit a Tip
  • Submit a Tip
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
Subscribe Now for Real-time Updates on the Latest Stories!

© exapsalmos.gr

Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Καλώς ήλθατε στον Εξάψαλμο
Username or Email Address
Password

Lost your password?