Κυριακή, 13 Ιουλίου 2025 2:00 μμ
Εξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
    Δεύτερη ΣελίδαShow More
    Όχι, Μακαριώτατε. Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν επειδή απορρίπτουν τον Θεό. Κλείνουν γιατί δεν Τον βρίσκουν πια εκεί!

    🔻Του Σωτήρη Μ. Τζούμα  Ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος, σχολιάζοντας την πτώση του…

    13 Ιουλίου 2025
    Άγιος Παΐσιος: Ουρές από πιστούς στη Σουρωτή για τη γιορτή του

    Πλήθος κόσμου από κάθε γωνιά της Ελλάδας καταφτάνει από το πρωί της…

    11 Ιουλίου 2025
    Η εορτή του θαύματος της Αγίας Ευφημίας στη Ν. Χαλκηδόνα

    Πανηγυρικά και με τη δέουσα λαμπρότητα εορτάσθηκε η εορτή της αναμνήσεως του…

    11 Ιουλίου 2025
    Ο Μητροπολίτης Ρεθύμνης καυτηριάζει «την αδιαφορία της Πολιτείας» για το μεταναστευτικό ζήτημα

    Ι.Μ. Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου Ηχηρή παρέμβαση για το μεταναστευτικό ζήτημα που ταλανίζει…

    11 Ιουλίου 2025
    Η I. Αρχιεπισκοπή Καναδά δημιούργησε ειδική «Κάρτα Πνευματικής Τροφής» με QR Κωδικό

    Καθώς τελειώνει άλλη μια σχολική χρονιά για τους νέους και τις νέες…

    11 Ιουλίου 2025
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
    Δια χειρός Σωτήρη Μ. ΤζούμαShow More
    Όχι, Μακαριώτατε. Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν επειδή απορρίπτουν τον Θεό. Κλείνουν γιατί δεν Τον βρίσκουν πια εκεί!

    🔻Του Σωτήρη Μ. Τζούμα  Ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος, σχολιάζοντας την πτώση του…

    13 Ιουλίου 2025
    Η Πτώση του Ζηλωτισμού στην Άβυσσο της Αθλιότητας

      Του  Σωτήρη Μ. Τζούμα  Υπάρχει κάτι πιο τραγικό από έναν άνθρωπο…

    13 Ιουλίου 2025
    Δεν είναι ώρα για ψευδομετάνοιες αλλά για αληθινή μετάνοια!

    Σχόλιο για την ἐπίσκεψη τοῦ κ.Κυριάκου Μητσοτάκη στὸ Ἅγιον Ὄρος Του Σωτήρη…

    4 Ιουλίου 2025
    Η ταπείνωση του Αθηναγόρα: Όταν το Φανάρι κατασπαράζει τα παιδιά του

    Του Σωτήρη Μ. Τζούμα   Ένα ακόμη θύμα της εκκλησιαστικής εξουσίας  πέρασε…

    3 Ιουλίου 2025
    Ἀντὶ Εὐχῶν πρὸς τὸν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμον

      ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ     Μακαριώτατε Δέσποτα, ἀντὶ κοινοτύπων εὐχῶν…

    15 Ιουνίου 2025
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Reading: Μία… περίεργη προσφώνηση του Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου σε παρουσίαση βιβλίου
ΕξάψαλμοςΕξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
  • Επικοινωνία
Search
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.

Μία… περίεργη προσφώνηση του Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου σε παρουσίαση βιβλίου

Τελευταία ενημέρωση: 22 Νοεμβρίου 2016 16:26
Χρόνος ανάγνωσης: 13 λεπτά
SHARE

ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΕΩΣ ΑΝΘΙΜΟΥ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
του καθηγ. ΧΡΥΣ. ΣΤΑΜΟΥΛΗ:
“ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ;”
Θεσσαλονίκη 21/11/2016 ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ο τίτλος προσπαθεί να μας εξοικειώσει με το θέμα, όμως, ο διάλογος που ο συγγραφέας επιχειρεί είναι δύσκολος για 2 λόγους: επειδή στις μέρες μας συνήθως δεν διαλεγόμαστε αλλά μονολογούμε παράλληλα (ή ψευδώνυμα στα σχόλια των ιστοσελίδων) και επειδή, ένας τέτοιος διάλογος -αυτός καθ΄ αυτόν- είναι δύσκολος. Κάποτε, στα χρόνια του Διατάγματος των Μεδιολάνων, ένας παρόμοιος διάλογος, της Εκκλησίας με την Αυτοκρατορία, ήταν αυτονόητος (και γι’ αυτό νίκησε), όμως σήμερα η Ορθοδοξία ξέμαθε να διαλέγεται «…με την πόλη, με την πολιτική και τον πολιτισμό».

Το γιατί, θα το βρείτε στις σελίδες αυτού του βιβλίου, όπου ο συγγραφέας εξηγεί ότι «η Εκκλησία δεν αποτελεί την αλεπού της ιστορίας». Και επειδή θέλω να του δώσω αφορμή (την αιτία την έχει) να ετοιμάσει το επόμενο βιβλίο του, με όσα θα πω διερωτώμαι: εντάξει κ. Καθηγητά, δεν είμαστε η αλεπού, όμως το παζάρι γιατί το φοβόμαστε;

Δεν ξέρω τί γίνεται στο Δήμο Θεσσαλονίκης, όμως στις δικές μας επαρχιακές πόλεις (με περιορισμένες θέσεις, μικρούς δρόμους κλπ) οι παραγωγοί (των ζαρζαβατικών φερ’ ειπείν) με δυσκολία πετυχαίνουν να εξασφαλίσουν  χώρο στο παζάρι.

Σας προτείνουμε επίσης

Η Πτώση του Ζηλωτισμού στην Άβυσσο της Αθλιότητας
Η Υπόθεση Μουρτζούκου: Χαστούκι στην Κοινωνία μας
“Κραυγή προς το Άγιον Όρος που ξεχνάει”
Απάντηση «ΕΞΑΨΑΛΜΟΥ» επί της απαξιωτικής επιθέσεως προς τον κ.Σωτήρη Τζούμα: η αλήθεια δεν υποταγματίζεται σε θεσμικές ευγένειες!

Ναι! το Κράτος προσπαθεί να βγάλει την Εκκλησία από τη δημόσια πλατεία, (αυτό δεν με ξαφνιάζει), όμως απορώ που και η Εκκλησία δεν αισθάνεται πλέον βολικά στην πλατεία. Ποια; η Εκκλησία! που ξεκίνησε όχι από τους δρόμους αλλά κάτω από τους δρόμους, από τις κατακόμβες και μεταμόρφωσε αυτοκρατορίες. Αλήθεια! πώς τα καταφέραμε!  Με την ιλιγγιώδη ποίηση, με την κορυφαία μουσική, με την μοναδική ζωγραφική, με την εκφραστική αρχιτεκτονική μας, με την τόσο συναρπαστική δραματουργία και τον διαχρονικά γονιμότατο λόγο μας. Όμως τώρα, γιατί μας εγκατέλειψε η αυτοπεποίθηση; Μας έκοψαν κάποτε τα φτερά, και τώρα που ξαναφύτρωσαν δεν τα ανοίγουμε για να πετάξουμε. Δεν πιστεύουμε ότι η «πραμάτεια» μας στο παζάρι, όντως θα γίνει ανάρπαστη! Αλλά κι αν αποκλεισθούμε από το παζάρι, τότε όπου και να πάμε, εκεί θα στηθεί η λαϊκή αγορά.

Να αναφέρω 3 παραδείγματα που φανερώνουν αυτήν την ατολμία μας να βγούμε στην πλατεία και να ανοίξουμε δημόσιο διάλογο:

Μεθαύριο Τετάρτη θα συγκροτηθεί σε Σώμα και θα συνεδριάσει στην Αθήνα η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, για να κάνει μια αποτίμηση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Κρήτης. Είναι σωστό αυτό, όμως γιατί (σε κληρικούς και λαϊκούς), υπάρχει τόσος φόβος και τέτοιος πανικός; Αν πιστεύουμε ότι ο Χριστός είναι η Εκκλησία, υπάρχει στ’ αλήθεια Σύνοδος Επισκόπων που θα επιδιώξει και θα επιτύχει να βλάψει την Εκκλησία;  Όποιος πει «ναι», τότε γι’ αυτόν η Εκκλησία δεν είναι ο Χριστός, αλλά ένας ανθρώπινος οργανισμός. Όταν ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας πρότεινε στην Κρήτη να καταδικάσουμε τον «αντι-οικουμενισμό» ως αίρεση και κάποιοι το θεώρησαν υπερβολικό, τότε ο Αναστάσιος είπε: «…να αφήσουμε, λοιπόν, το Πνεύμα να πνέει και σήμερα στην Εκκλησία, όπως θέλει, κι όχι να αντιγράφουμε μονίμως το παρελθόν». Κι όταν σε μια κατ’ ιδίαν αγωνιώδη συζήτηση, του είπαμε πόσο δεσμευτικές ήταν για την Ιεραρχία μας οι προτάσεις που κατεβάσαμε στην Κρήτη, μας είπε: «αυτές που φέρατε δεν είναι προτάσεις, είναι το Ταλμούδ».

Άλλο παράδειγμα:

Έγινε, εδώ στη Θεσσαλονίκη, τόσος θόρυβος για το Πρόγραμμα Ισλαμικών Σπουδών. Ειπώθηκαν και γράφτηκαν απόψεις που δεν είχαν ούτε την εξυπνάδα του φιδιού, ούτε την καθαρότητα του περιστεριού. Φυσικά δεν απέπνεαν αγάπη, ούτε φανέρωναν αυτοεκτίμηση.  Ήρθα και μίλησα γι’ αυτό το θέμα στη Νεάπολη, προσκεκλημένος του αδελφού μου Βαρνάβα. Όταν έγινε μια σχετική εκδήλωση στη Μητρόπολη εδώ, ρώτησα τον Γέροντά μου: να ‘ρθω να μιλήσω; και μου απάντησε: «μην έρχεσαι, γιατί δεν ξέρω τί κλίμα θα επικρατήσει». Δεν ήρθα, από σεβασμό στην ειλικρίνεια των προθέσεων του (προθέσεις, που επί 30 χρόνια στη Θράκη, ως πράξεις, πέτυχαν την ισονομία και την ειρήνη στην περιοχή μας). Όμως αν ερχόμουν, ξέρετε τί θα σας έλεγα; οι Θεσσαλονικείς φοβάστε τους 30 θρακιώτες μουσουλμάνους που θα παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα, όμως εγώ φοβάμαι κάτι άλλο: μην τυχόν αυτά τα παιδιά -που είναι, όπως ήταν κάποτε τα δικά μας κατηχητόπουλα το 1960- χαλάσουν και στη Σχολή και στη Θεσσαλονίκη.

Τρίτο παράδειγμα:

Δημιουργείται τόση ένταση με τη φοίτηση, σε σχολεία της Χώρας μας, των παιδιών λαθρομεταναστών και προσφύγων. Είναι θέμα για το οποίο η ΕΕ κατάφορα καταπάτησε όχι μόνο τη Συνθήκη Σένγκεν αλλά κάθε ευρωπαϊκό και ανθρωπιστικό Δίκαιο. Μας προέκυψε, δεν το επιλέξαμε, όμως θα τρομοκρατεί την Ευρώπη για πολλές δεκαετίες ακόμη. Πώς το αντιμετωπίζουμε οι Ορθόδοξοι Έλληνες; Με τις ίδιες αναποτελεσματικές και επικίνδυνες μεθόδους που το παλεύουν στην Ευρώπη. Αφού ξέρουμε ότι υπάρχουν δύο τακτικές, η λογική και η φανατική, γιατί δεν επιλέγουμε την πρώτη; Έχουμε προηγούμενο: εξελληνίσαμε και εκχριστιανίσαμε λαούς και φυλές στην ιστορία μας, όχι λίγες, αλλά κι εκείνη η πολιτική δεν ήταν και η πιο πετυχημένη. Την καλύτερη μέθοδο μας την αναγνώρισε προ ημερών ο Πρόεδρος Ομπάμα, λέγοντας στην Αθήνα: «οι Έλληνες με τον τρόπο που διαχειρίζεσθε τους πρόσφυγες, διδάξατε ακόμα μια φορά στον κόσμο την ανθρωπιά». Εμείς αποκωδικοποιήσαμε το λόγο του: ξέρουμε ότι η ανθρωπιά πλέον ή εμπνέεται από το Ευαγγέλιο ή απλά δεν υπάρχει. Ή είναι απόρροια -έστω και ασύνειδη- της Ορθόδοξης βιοτής ή είναι απεριόριστη υποκρισία.

Θα ήθελα να σχολιάσω και περί το Συνέδριο με την Αριστερά και περί το μάθημα των θρησκευτικών, που θίγει ο κ. Σταμούλης στο βιβλίο, όμως περιορίζομαι σ’ αυτά τα 3 θέματα, επειδή βιάζομαι να σας ρωτήσω: πείτε μου, σας παρακαλώ, αν ο Λυαίος σήμερα φώναζε και προκαλούσε στο στάδιο (πλατεία, παζάρι, δημόσιο, κοινωνία), ποιός Δημήτριος από το πλήθος θα κατέβαινε στην παλαίστρα, ενθαρρυμένος από τί, με ποια εξάρτυση, ώστε να εξουθενώσει την έπαρσή του;

Αγαπητοί μου,

Ας πάψουμε να τρωγόμαστε μεταξύ μας, κι ας τολμήσουμε να βγούμε στις αγορές και στις πλατείες. Όχι στις χρηματιστηριακές αγορές ούτε στις αγοραίες πλατείες, αλλά στα μαρμαρένια αλώνια όπου είναι ανάγκη να δοκιμαστεί ξανά, πόσο δραστικό είναι το Ευαγγέλιο σήμερα, πόσο εφικτή είναι η «κατά Χριστόν ζωή» μας, σήμερα.

Ας μη μας λείπει η αυτοσυνειδησία, δεν φτιάξαμε εμείς την Εκκλησία, είναι «Θεού οικοδομή». Ας μη χάνουμε την αυτοεκτίμησή μας, ο Χριστός παραμένει μαζί μας «όλες τις ημέρες της ζωής μας, μέχρι τη συντέλεια των αιώνων».  Ο πολύτιμος μαργαρίτης, δεν κάνει να μένει άλλο θαμμένος στη γη. Ας τον βγάλουμε κι ας τον εμπορευτούμε στον πάγκο, στο παζάρι.

Δεν είναι εικόνα χριστιανών αυτή, να βριζόμαστε σε μια ακαταλαβίστικη γλώσσα που οι λέξεις της δεν σημαίνουν τίποτε για τον σύγχρονο άνθρωπο. Φωνάζουμε έξαλλα σε κάποιους: «μανιχαϊστή», «οικουμενιστή», «νικολαΐτη», όταν δίπλα μας ένας κόσμος ολόκληρος -στην καλύτερη περίπτωση- νοιάζεται απλώς για το «αν υπάρχει Θεός και πώς θα επιστρέφει σ’ Αυτόν, όταν παρεκτρέπεται».

Για τη σχέση μας με την Ρώμη (ο συγγραφέας μας λέει ότι ο διάλογος πρέπει να συνεχιστεί με βάσει το Τριαδικό πρότυπο), εγείραμε ζήτημα για το «αν η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, είναι Εκκλησία», όταν στη Χώρα μας εκκλησιάζεται το 5% των Ορθοδόξων.

Απαιτούμε τη διόρθωση του μαθήματος των θρησκευτικών, περιφέροντας τις σαγιονάρες των οσίων για προσκύνηση.

Θριαμβολογούμε την απομάκρυνση του υπουργού Παιδείας, όταν το Κοινοβούλιο ψήφισε πανηγυρικά το Σύμφωνο Συμβίωσης (και όταν ο Ομπάμα αναφέρθηκε στο γάμο των ομοφυλοφίλων, οι Ορθόδοξοι Έλληνες που ήταν στην κατάμεστη τεράστια αίθουσα του Ιδρύματος Νιάρχου, τον καταχειροκρότησαν).

Οι νέοι μας ζητούν ψωμί κι εμείς τους δίνουμε πέτρες.

Επιστήμες του αύριο, όπως η Βιολογία και η Γενετική, ζητούν να βάλουμε ηθικά όρια στην έρευνά τους κι εμείς ασχολούμαστε με …προφητείες.

Αλλά και μέσα στο σπίτι μας: δεν ανεχόμαστε, ούτε δοκιμαστικά, την μετάφραση κάποιων διδακτικών κειμένων στη Λατρεία, μήτε ανησυχήσαμε όταν μας είπαν ότι ο βαυκαλισμός μας με τα ηρω-ελεγειακά 16σύλλαβα είναι…αυνανισμός. Δεν υποπτευόμαστε καν, ότι το λατρευτικό ωράριο που τηρούμε είναι για περασμένες εποχές, ούτε ιδρώνει το αυτί μας όταν κοστολογείται στον Τύπο η γκαρνταρόμπα μας.

Γι’ αυτό πλέον η μεγάλη πλειονότητα του λαού μας αδιαφορεί και μας προσπερνάει ή μας φοβάται. Κυρίως μας φοβούνται οι πολιτικοί της Χώρας μας, επειδή, όπως ειπώθηκε «γλιστράμε εύκολα». Όταν θίγονται τα προνόμιά μας, επικαλούμαστε το ρόλο του Κλήρου στα 1821. Όταν προτείνεται η αξιολόγησή μας, κραδαίνουμε τα συσσίτια των ενοριών μας. Ενώ υπάρχουν παπάδες που ξημεροβραδιάζονται στους ναούς με το πετραχήλι στο λαιμό, επίσημα προτάσσουμε το κοινωνικό μας έργο. Επειδή, λοιπόν, όντως «γλιστράμε εύκολα», γι’ αυτό άρχισε εναντίον μας ένας ιδιότυπος κλεφτοπόλεμος και υπάλληλοι του Υπ. Παιδείας γύρισαν προ καιρού σε ενορίες του λεκανοπεδίου για να ελέγξουν αν οι εφημέριοι που αναφέρονται στα Δίπτυχα τηρούν το 8ωρό τους. Και τώρα, ελέγχεται το πόσο συχνά γίνονται αναλήψεις από τους μισθοδοτικούς λογαριασμούς των ιερέων.

Οπότε, πως να βγούμε στο παζάρι, κ. Σταμούλη!

Καταλαβαίνετε τί θέλω να πω; Είμαστε αναγκαίοι αλλά λιγότερο ενδιαφέροντες απ’ όσο νομίζουμε.

Ο συγγραφέας μας γράφει στο βιβλίο του: «υπάρχουμε όπου οι άλλοι είναι ανύπαρκτοι και όταν δεν αντέχουμε την παρουσία τους, επιδιώκουμε την απουσία τους». Γι’ αυτό «είμαστε πλήρεις μέσα στη φυλακή του κλειστού εαυτού μας και φτάσαμε να μην αντέχουμε ούτε τον ίδιο μας τον εαυτό».

Ποια λύση μας προτείνει;

«Με θάρρος και περισσή δύναμη να ακολουθήσουμε την πορεία μας μέσα στον πολιτισμό», «να μην απουσιάζουμε από τη ζωή», «να μην πνίγουμε την έκπληξη», «να δώσουμε στον σύγχρονο άνθρωπο την προσδοκία της ζωής, την επιθυμία της ζωής, όχι απλά της μεταθανάτιας, αλλά της ζωής πριν το θάνατο». Να μην έχει η ζωή μας «θερμότητα χωρίς λόγο και επιστήμη», για να μην μείνει «ο πλους της πίστεως ακυβέρνητος».

Αγαπητοί μου,

«Ο Θεός δεν έχει ανάγκη από τα ψέματά μας». Βεβαίως και δεν χρειάζεται την υποστήριξή μας Αυτός, που στη Γεθσημανή ζήτησε να βάλουν τα μαχαίρια στις θήκες τους. Μας ζητάει όμως να Τον πάρουμε στα σοβαρά. Ο Σταμούλης λέει ότι «ο Θεός κάποτε έλεγε και ό,τι έλεγε, γίνονταν. Έπειτα έγινε ο ίδιος σιωπηρά κι ασκητικά άνθρωπος».  Και μας προτρέπει να σεβαστούμε «την ιδιαιτερότητα και την διαφορετικότητα».

Αν δεν σταθούμε έτσι μπροστά στο πονεμένο βογγητό του Σαμαρείτη, θα εκλιπαρούμε την δημόσια υπάρξή μας, μόνο και μόνο ως ανάχωμα, παλαιότερα στον κομμουνισμό και σήμερα στο Ισλάμ. Αν δεν διακρίνουμε  τα μαύρα ράσα από τις άσπρες μπλούζες, θα βιώνουμε μέσα στο σπίτι μας, αυτό που λέει ο συγγραφέας μας «το ανέραστο της κλειστοφοβικής εκκλησιαστικής μας επάρκειας και αγοραφοβίας που θα οδηγεί στην υποχώρηση της ανθρωπινότητας ».

Να κλείσω με την εξής απορία που μου δημιούργησε το βιβλίο:

Αλήθεια, τί αξία έχει, η Θεολογία μας, χωρίς το μυστήριο της σάρκωσης; Τί αξία έχει μια Εκκλησία που θα είναι απόκοσμη, επειδή θα φοβάται μην τυχόν χαρακτηριστεί ως κοσμική;

Ευχαριστώ, Χρυσόστομε, για τον προβληματισμό, μπροστά στον οποίο μας έθεσες. Να σ’ έχει ο Θεός καλά και να σε εμπνέει.

Share This Article
Facebook Whatsapp Whatsapp VKontakte Telegram Threads Email Copy Link Print
Previous Article Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο για τα Εισόδια της Παναγίας μας στα Χανιά!
Next Article Κλειστή έως το 2018 η Παναγία Σουμελά

Τελευταία νέα
Όχι, Μακαριώτατε. Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν επειδή απορρίπτουν τον Θεό. Κλείνουν γιατί δεν Τον βρίσκουν πια εκεί!
13 Ιουλίου 2025
Γιατί εκτός η Σχολή και ο απλός ομογενής;
11 Ιουλίου 2025
Άγιος Παΐσιος: Ουρές από πιστούς στη Σουρωτή για τη γιορτή του
11 Ιουλίου 2025
Ο Αρχιεπίσκοπος στην καλοκαιρινή εκδήλωση του ΚΔΗΦ- Σχόλιο από «Χ ψαλμο»
11 Ιουλίου 2025
Αναδιαμορφώνει το κάδρο της αγοράς του real estate η εκκλησία στην Ελλάδα
11 Ιουλίου 2025
Δημοφιλέστερα άρθρα
Γιατί το Φανάρι “χρησιμοποίησε”τη Γεν. Γραμματεία Θρησκευμάτων για να σταματήσει το μεταθετό για την Μητρόπολη Χανίων; Ή όταν η Εκκλησία γίνεται φράξια…
12519 Views
Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος τόλμησε να πει αλήθειες που οι άλλοι φοβούνται να πουν..
11433 Views
Γιατί τόση ανθρωποφαγία κατά του Αρχιμ.Νικοδήμου Φαρμάκη; Ποιοί θέλουν να τον αποδομήσουν και γιατί;
10620 Views
 Ανεξήγητη αναβολή στην εκλογή νέου Μητροπολίτη Κυδωνίας- “Βάφτισαν” σύσκεψη την σύγκληση Συνόδου για εκλογή, για να αποφύγουν τη σύγκρουση με Πατριαρχείο και Κυβέρνηση
9554 Views
Τα χρυσοποίκιλτα άμφια και οι κορώνες…
9508 Views

Σχετικά άρθρα

Η ταπείνωση του Αθηναγόρα: Όταν το Φανάρι κατασπαράζει τα παιδιά του

3 Ιουλίου 2025

Ο Γέροντας Ισίδωρος: Η σιωπηλή αρχοντιά ενός Αγίου της εποχής μας

3 Ιουλίου 2025

Αρχιερατικό συλλείτουργο για τον Πολιούχο Κορίνθου Απόστολο Παύλο

30 Ιουνίου 2025

Τρομοκρατικό χτύπημα του ISIS σε ελληνορθόδοξη εκκλησία στη Συρία

22 Ιουνίου 2025
Show More
Εξάψαλμος
Youtube Medium Rss

About Company

  • Contact Us
  • Contact Us
  • Advertise with US
  • Advertise with US
  • Complaint
  • Complaint
  • Privacy Policy
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy
  • Cookie Policy
  • Submit a Tip
  • Submit a Tip
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
Subscribe Now for Real-time Updates on the Latest Stories!

© exapsalmos.gr

Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Καλώς ήλθατε στον Εξάψαλμο
Username or Email Address
Password

Lost your password?