You are currently viewing ΛΑ’ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ  ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ  ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

ΛΑ’ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

  • Reading time:1 mins read

Συνεχίσθηκαν χθες, 23 Οκτωβρίου, οι εργασίες της «ΛΑ’ Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων διά θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας.

Στην πρωινή συνεδρία προήδρευσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ. Την πρώτη εισήγηση πραγματοποίησε ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος κ. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Α.Π.Θ. με θέμα: «Οι Αντιτριαδικοί Πεντηκοστιανοί». Στην Εισήγηση του αναφέρθηκε στους Αντιτριαδικούς Πεντηκοστιανούς, την ιστορική αφετηρία τους, τη διεθνή παρουσία τους και την εκπροσώπησή τους στον ελληνικό χώρο και στη συνέχεια παρουσίασε τις θεολογικές αντιτριαδικές δοξασίες τους. Ο εισηγητής κατέληξε στην κριτική θεώρησή του υπογραμμίζοντας ότι οι Αντιτριαδικοί Πεντηκοστιανοί ως προς τις κακοδοξίες του ουσιαστικά επαναλαμβάνουν τις θέσεις του αρχαίου Τροπικού Μοναρχιανισμού.

Στη συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης κ. Αυγουστίνος Μύρου (Δρ. Θ.) ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: «Θρησκευτικός συγκρητισμός και εμμονή αλλοιώσεως του αναλλοιώτου Θεού». Ο εισηγητής ανέφερε ότι «ο θρησκευτικός συγκρητισμός με την υποτίμηση των βασικών διακρίσεων της Ορθοδόξου Θεολογίας με τον αυθαίρετο επιλεκτικό δανεισμό στοιχείων από όλες τις θρησκείες και την μίξη των αμίκτων αυτών στοιχείων, οδηγεί αποφασιστικά στη σχετικοποίηση της αλήθειας για τον Θεό. Πιο συγκεκριμένα καταργεί τη μοναδικότητα της ύπαρξης του αποκεκαλυμμένου Τριαδικού Θεού, την αποκλειστικότητα της σωτηρίας από

αυτόν και την αναντικατάστατη αληθινή λατρεία του. Τελικά υποβιβάζει τον αληθινό Θεό σε κτιστό ανθρώπινο εφεύρημα του μεταπτωτικοῦ ἀνθρώπου.

Ακολούθησε η εισήγηση του Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτου κ. Θεοφίλου Λεμοντζή (Δρ. Θ) με τον τίτλο: «Δοξασίες και αντιλήψεις περί Θεού της Θεοσοφικής Εταιρείας». Ο εισηγητής τόνισε ότι «η εικόνα του Θεού που παρουσιάζει η θεοσοφική εταιρία είναι η ανεστραμμένη εικόνα του ζώντος Θεού της Βίβλου, ένας «Deus inversus», όπως λέγει η Μπλαβάτσκυ, και γι᾽ αυτό είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτή της Ορθόδοξης Θεολογίας που καταγράφεται στα συγγράμματα των Πατέρων της Εκκλησίας. Εφόσον ο χαρακτήρας των θεοσοφικών δοξασιών περί Θεού είναι απαράδεκτος εξ επόψεως Ορθοδόξου Θεολογίας, κατά συνέπεια το θρησκευτικό σύστημα της θεοσοφικής εταιρίας αποδεικνύεται ψευδώνυμος γνώση». Ο εισηγητής επιπλέον κατέδειξε τον έκδηλο αποκρυφιστικό χαρακτήρα της κινήσεως και τις αντίστοιχες αναλογίες του αρχέγονου Γνωστικισμού.

Επόμενος ομιλητής ήταν ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος κ. Σωτήριος Αθανασούλιας (MTh) με θέμα: «Η ερμηνευτική κακοποίηση της Αγίας Γραφή στις περί Θεού δοξασίες της εταιρίας “Σκοπιά”». Ο εισηγητής υπογράμμισε ότι: «Η εταιρία ‘’Σκοπιά’’ των ‘’Μαρτύρων του Ιεχωβά’’, από τις πιό γνωστές παραχριστιανικές οργανώσεις, προβάλλει μιά χονδροειδή ανθρωπομορφική αντίληψη περί Θεού, απορρίπτοντας τις θεμελιώδεις χριστιανικές αλήθειες για την Αγία Τριάδα, για την ομοουσιότητα του Υιού και του Αγίου Πνεύματος με τον Θεό Πατέρα, για την Ανάσταση του Χριστού κ.ά. Επιχειρώντας να στηρίξει τις περί Θεού πεπλανημένες δοξασίες της στην Αγία Γραφή, εμφανίζεται με το προσωπείο του απόλυτου σεβασμού στα ιερά κείμενα της, ενώ στην πραγματικότητα τα κακοποιεί βάναυσα αλλοιώνοντάς τα όπου αυτά δεν ευνοούν τις πεπλανημένες αντιλήψεις τους. Η λεγόμενη «Μετάφραση Νέου Κόσμου», που χρησιμοποιεί ως δήθεν κείμενο της Αγίας Γραφής θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες κακοποιήσεις του ιερού κειμένου παγκοσμίως.

Μετά το γεύμα πραγματοποιήθηκε προσκύνημα στον Ιερό Ναό του Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως στα Λευκάκια.

Η απογευματινή συνεδρία έλαβε χώρα υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Ο τελευταίος ομιλητής θεολόγος κ. Λάμπρος Σκόντζος, στην εισήγησή του, ανέπτυξε το θέμα: «Νεοπαγανιστικές απόψεις περί Θεού». Ο εισηγητής ανάφερε πως, οι περί Θεού απόψεις του παγκόσμιου νεοπαγανιστικού φαινομένου είναι ταυτόσημες με αυτές της «Νέας Εποχής». Οι πολυπληθείς και ετερόκλητες νεοπαγανιστικές ομάδες συναντώνται στη νεοποχίτικη περί απροσώπου «Θεού» δοξασία, η οποία κατανοείται ως ενδοκοσμική έννοια, ταυτισμένη με τον υλικό κόσμο. Τα πάντα είναι «θεός» (πανθεϊσμός) και ως εκ τούτου ο «θείος» υλικός κόσμος (Φύση), είναι η μόνη πραγματικότητα και αποτελεί στοιχείο λατρείας.

Η απογευματινή συνεδρία ολοκληρώθηκε με τις παρεμβάσεις των Εντεταλμένων των Ιερών Μητροπόλεων.

Σήμερα ολοκληρώνονται οι εργασίες της Συνδιασκέψεως με τη σύνταξη, τη συζήτηση και την υπογραφή των Πορισμάτων.