You are currently viewing Η «παραίτηση» του Σεβ. Αδριανουπόλεως Αμφιλοχίου απέδειξε  το έλλειμμα Συνοδικότητας στο Φανάρι…

Η «παραίτηση» του Σεβ. Αδριανουπόλεως Αμφιλοχίου απέδειξε το έλλειμμα Συνοδικότητας στο Φανάρι…

  • Reading time:1 mins read
Του Σωτήρη Μ. Τζούμα
 
Μπορεί να μην μου πέφτει λόγος, αλλά θα το πω… Έτσι έχω μάθει χρόνια τώρα, να μιλώ και να γράφω την αλήθεια  και ας μου στοιχίζει αυτό. Διότι θεωρώ πως τα κακώς κείμενα, από όπου κι αν προέρχονται πρέπει να διορθώνονται. Και όταν έρχονται στην επιφάνεια όλα καθαρίζονται. Όταν κουκουλώνονται κακοφορμίζουν και το κακό και σαθρό διαιωνίζονται. 
Ο κάθε Μητροπολίτης, είτε Αδριανουπόλεως λέγεται, είτε οτιδήποτε άλλο, είναι ελεύθερος να ψηφίσει αυτό που λέει η αρχιερατική του συνείδηση και θέληση! Και όχι αυτόν που αποφάσισαν τα… μαγειρεία του Φαναρίου ή της Αγίας Φιλοθέης αντίστοιχα. 
Όμως ειλικρινά, λυπάμαι. 
Διότι η Εκκλησία από τα χρόνια των Αποστόλων έως την Δευτέρα Παρουσία έχει καθήκον να πορεύεται αγιοπνευματικά. Όταν οι διάδοχοι των Αποστόλων δεν συμπεριφέρονται αγιοπνευματικά, τότε η Αποστολική διαδοχή πού πάει; Και τελικά τι είναι η Αποστολική διαδοχή; Κληρονομιά ή τσιφλίκι, του κάθε Μιτροφόρου;
«Πάντα χορηγεί το πνεύμα το Άγιο» στην εκλογή του κάθε επισκόπου. Εκλέγει η Ιερά Σύνοδος «ψήφοις κανονικαίς» ή ψηφίζει απλά τον ήδη από τον Πρώτο εκλεγέντα;     
Όμως, όταν το Άγιο Πνεύμα απουσιάζει, εφ’ όσον όλα είναι συνεννοημένα από χοϊκούς ανθρώπους όπως είναι οι εκλέκτορες Αρχιερείς, πώς οι νομοκανονολόγοι κόπτονται περί Αποστολικής Διαδοχής; 
Ο κάθε Αρχιερέας που ψηφίζει έναν επίσκοπο είναι ελεύθερος να ψηφίσει κατά την βούληση και την συνείδησή του. Αυτό είναι Εκκλησία και Αποστολική διαδοχή! Όχι, αν τόλμησες να ψηφίσεις κάτι άλλο από αυτό που είπα, σου παίρνω το κεφάλι!
Κατά τα άλλα, διαμαρτυρόμαστε γιατί μας κυβερνάνε όλοι αυτοί οι… άθλιοι!
Μα αφού εμείς τους ανεχόμαστε και τους δίνουμε… πάσες! Συγνώμη που θα το πω, ενδεχομένως να έχουν ως πρότυπα αυτά τα παραδείγματα των Αρχιερέων. Κρίμα! Κρίμα!
Σε καμία περίπτωση δεν τα λέω για να κρίνω όσους ποιμαίνουν ως Heil Hitler…! Είναι οι σκέψεις μου τις οποίες εκφράζω με βαθύτατη θλίψη. 
Είτε τον Κισάμου ψήφιζε ένας Συνοδικός Αρχιερεύς, είτε τον Ρεθύμνης, είτε τον Πέτρας, δεν ήταν  ελεύθερος να το κάνει, αφού και οι τρεις ήταν εντός του Τριπροσώπου; Να αποκαλύψω με την ευκαιρία κάτι που έμαθα. Συνοδικός Ιεράρχης του Φαναρίου ( όχι από το περιβάλλον του Πατριάρχου ) δέχθηκε δύο τηλεφωνήματα: το ένα από Ιεράρχη του Θρόνου( εκ των ευνοουμένων του Πατριάρχου) και το άλλο από θεσμικό παράγοντα του Πατριαρχείου, για να ψηφίσει έναν εκ των υποψηφίων για Κρήτης. Ο Συνοδικός είπε ότι το λαμβάνει σοβαρά υπόψη και όταν πήγε στο Φανάρι ζήτησε ακρόαση από τον Πατριάρχη  για να του το πει. Και ο Πατριάρχης τον απέτρεψε. Όχι του είπε! Θα ψηφίσεις αυτόν. Είναι αυτό δείγμα Συνοδικής συμπεριφοράς; 
Να κάνω μια ερώτηση- (ρητορική).
Τότε γιατί κάνουν εκλογές και δεν κάνει κατ’ ευθείαν διορισμό ο Πατριάρχης όποιον εκείνος θέλει;
Γιατί να γίνεται αυτή η theatrale διαδικασία μέσα στον Πατριαρχικό ναό με το τελετουργικό και την ψηφοφορία; 
Αφού στην ουσία απ’ ότι μπορεί να καταλάβει και ο κάθε ανίδεος,  ο Οικουμενικός διορίζει και οι άλλοι συμφωνούν απλά και δεν… ψηφίζουν!Ή μάλλον δεν χρειάζεται να ψηφίσουν! 
Θεωρώ ότι ιδιαιτέρως τώρα την περίοδο αυτή, με το θέμα της Μόσχας από τα κόκκινα παπούλια, ότι δεν θα έπρεπε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο να δίνουν αυτά τα δικαιώματα. 
Δεν γνωρίζω ποιούς έχει δίπλα του ο Οικουμενικός (από τα έργα τους πολλά συμπεράσματα εξάγονται), αλλά σίγουρα κάποιοι άλλοι που το λέει η ψυχή τους πρέπει να βάλουν… ηλεκτρικό φυσερό και να τους απομακρύνουν από τον Πατριάρχη, διότι μόνο τον εκθέτουν.Και το γήρας του δεν βοηθά πια. 
Εκτός αν ο ίδιος θέλει να εκθέτει τόσο άγαρμπα και άκομψα τον εαυτό του!
Καλοπροαίρετα τα λέμε και μακάρι να εισακουστούμε γιατί αυτά που θα ακολουθήσουν αν μείνουμε στην ίδια πορεία θα είναι πολύ απογοητευτικά!  
Απλές σκέψεις με πόνο ψυχής!