Η κρίση που δημιούργησε ο κορονοϊός στην κοινωνία και στους πολίτες της χώρας μας είχε άμεσο αντίκτυπο και στον θρησκευόμενο λαό μας. Κυρίως σ´αυτόν.
Ονομάζω φολκλοριστική την τάση που μας διακρίνει να υποκαθιστούμε την όποια πραγματικότητα με φοβίες, με εντυπώσεις ή με υπερβολές. Τα ξέρουμε όλα ως λαός και συχνά σε κάθε κρίση αποφαινόμαστε με ύφος ιατρού,αστρονόμου, σεισμολόγου,θεολόγου και ούτω καθεξής. Και ανάλογα με το θέμα που απασχολεί τη δημοσιότητα φοράμε το ανάλογο κοστούμι και καπέλο και εκφράζουμε τη γνώμη μας.Δεν μιλώ για τους μύθους τους εθνικούς(αυτούς αρχίσαμε να τους ξεφτίζουμε πολλά χρόνια πριν)ή για μύθους και παραδόσεις που ακολουθούν την πίστη μας- γιατί και αυτά δεν τα αφήσαμε αλώβητα!
Έρχομαι αντιμέτωπος τον τελευταίο καιρό με τα κλισέ που χρησιμοποιούμε και εκσφενδονίζουμε προς εντυπωσιασμό αυτή την εποχή, για τον φόβο του κορονοϊού, χωρίς να μετράμε ότι όλα αυτά ίσως είναι και αντίθετα στις ιδέες που προσκυνάμε!Έτσι φτάσαμε στο σημείο να βλέπουμε ανθρώπους να εκφράζουν δημοσίως απόψεις και ανερυθριάστως να δηλώνουν αλλά και να υποδεικνύουν ότι η Εκκλησία αυτή την εποχή έπρεπε να κλείσει τους ναούς μας και να σταματήσει να τελείται κάθε ακολουθία ή θεία λειτουργία για να αποφευχθεί η εξάπλωση του κορονοϊού!Και πράγματι αυτό έγινε!
Και αυτό το υποστήριζαν όχι μόνον οι γνωστοί υπερασπιστές του αξιώματος ότι «η θρησκεία είναι το όπιο του λαού»αλλά δυστυχώς και όσοι μέχρι χθες ανήκαν σε …ευπαθείς, ήθελα να πω σε παθιασμένες ομάδες πιστών.
Όλοι ταυτίστηκαν με την άποψη αυτή γιατί όλους μας ένωσε ο φόβος!
Και είδαμε σε αυτή την κρίση από τη μιά ανθρώπους «αλιβάνιστους», ανθρώπους που έμπαιναν στο κατώφλι ενός ναού μόνο όταν είχαν κηδεία ή μυστήριο κάποιου συγγενούς ή φίλου τους να σερβίρουν απόψεις περί του αληθινού πνεύματος της ορθοδοξίας και για την ουσία του νοήματος της θείας κοινωνίας.την οποία θεωρούν ως φολκλόρ.
Είδαμε ακόμη ιδεολόγους του διεθνισμού, ανθρώπους που απεχθάνονται κάθε αναφορά στην έννοια του έθνους και οι οποίοι ανατριχιάζουν κάθε φορά που ακούνε τις λέξεις «γένος των Ελλήνων« να μας μιλούν ευφραδέστατα και λόγω ανάγκης για τη θέση που κατέχουν, να εκφέρουν άποψη για την Εκκλησία και το τί χρειάζεται να κάνει σήμερα. Λες και τους δώσαμε το δικαίωμα να σχολιάσουν αυτό για το οποίο μέχρι τώρα μάχονται να το βγάλουν από τη ζωή μας.
Είναι αλήθεια πως σε όλες τις τρικυμίες σηκώνονται κύματα που φτάνοντας έξω απο το γιαλό ξεσηκώνουν απο τον βυθό χώμα και φύκια ξεριζωμένα και τα ανεβάζουν πάνω μπλεγμένα με λεμονόκουπες και πλαστικά μπουκάλια θαμμένα ως τότε κάτω στο βυθό, που αναδύονται μέσα στην χλαπαταγή.
Άσχετοι και σχετικοί γίνονται χορηγοί επιχειρημάτων για να δείξουν ότι προσαρμόζονται στα κελεύσματα της εποχής, στις εντολές που λαμβάνουν. Ότι είναι νομοταγείς!
Ακούμε προσεκτικά τον κάθε Καιάφα να μας εξηγεί και να μας αναλύει το τι πρέπει να κάνει η Εκκλησία.
Μαζευόμαστε κάτω απο το παράθυρο του Πιλάτου για να ακούσουμε ποια είναι η αλήθεια και να τρέξουμε να το επαναλάβουμε και μεις με θράσος και έλλειψη πίστεως.
Τί μένει μπροστά σε αυτό το μπάχαλο;
Η κρίση του κορονοϊού μαζί με τις φοβίες μας αποκάλυψε και το μεγάλο έλλειμα πνευματικής ηγεσίας που έχουμε. Το άλας εμωράνθη. Και οι ποιμένες μας χρεωκόπησαν!
Αυτή την ώρα της κρίσεως αφού ήθελαν να μας επιβάλλουν την κατ´οίκον Εκκλησία θα έπρεπε ο Μητροπολιτικός ναός των Αθηνών να ψάλλει επι 24 ώρου βάσεως και να εναλλάσσονται όλοι οι κληρικοί μας, Αρχιερείς και ιερείς με πρόγραμμα και με σειρά και να έχει διατεθεί στην Εκκλησία ένα απο τα εθνικά κανάλια της ΕΡΤ με πανελλήνια εμβέλεια και να μεταδίδει τις τελετουργίες απο φυλακής πρωίας μέχρι νυκτός και τανάπαλιν. Και σε αυτή την πανστρατιά θα μπορούσαμε οι πιστοί να περνούσαμε ελεγχόμενα να ανάψουμε το κεράκι μας και να καταλάβουμε έστω και με αυτό τον τρόπο τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος.
Το ζήτημα είναι να έχει κανείς τη δύναμη όχι μόνο να αίρει τον Σταυρό, αλλά και να τον πηγαίνει ως τον Γολγοθά!