Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος,Μεταξύ των άλλων συζήτησε το επίμαχο θέμα περί της θέσεως του Τιμίου Σταυρού εντός του Ιερού Βήματος μετά από την αυθαίρετη και ανεξήγητη απόφαση του Σεβ. Περιστερίου κ. Γρηγορίου να αφαιρέσει τον Τίμιο Σταυρό από τη θέση του όπισθεν της Αγίας Τραπέζης. Ο Σεβ. Περιστερίου πριν ακόμη γνωρίσει την Μητρόπολη που του ενεπιστεύθη η Εκκλησία και το ποίμνιό του άρχισε να προβαίνει αυθαιρέτως και χωρίς εξηγήσεις στην αφαίρεση του Σταυρού από το Ιερό Βήμα. Προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις από το ποίμνιο και μάλιστα υπό μορφή διαδηλώσεων, αλλά κάθε φορά για να κερδίσει χρόνο τους έδινε μία υπόσχεση ότι θα αποκαταστήσει δήθεν τον Σταυρό στη θέση του. Ωστόσο στη συνέχεια το αθετούσε και δεν έκανε τίποτα.
Χάρη στην επιμονή του Αντιπροέδρου της ΔΙΣ Σεβ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου το θέμα ήλθε προς εξέταση στην Σύνοδο. Και η ΔΙΣ μετά από ενδελεχή συζήτηση προέβη στην έκδοση του κάτωθι ανακοινωθέντος περί του θέματος του Τιμίου Σταυρού εντός του Ιερού Βήματος.
Η ΔΙΣ με το ανακοινωθέν αυτό δικαιώνει στο έπακρον τον πιστό λαό και επιφέρει ισχυρό ράπισμα εις τας παρειάς του Σεβ. Περιστερίου. Μένει να δούμε τι θα πράξει τώρα μετά από την ψυχρολουσία που υπέστη και μάλιστα με Συνοδικό τρόπο. .
Το ανακοινωθέν της Συνόδου
«Επειδή τον τελευταίο καιρό έχουν προκύψει ποικίλες αναφορές σχετικά με την τοποθέτηση του Εσταυρωμένου όπισθεν της Αγίας Τραπέζης και την περιφορά Του κατά την ακολουθία της Μεγάλης Πέμπτης, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, ύστερα από εισήγηση της Συνοδικής Επιτροπής επί της Θείας Λατρείας και του Ποιμαντικού Έργου, αποφασίζει ομοφώνως ότι:
1. Η τοποθέτηση του Σταυρού του Χριστού όπισθεν της Αγίας Τραπέζης είναι γενικά καθιερωθείσα παράδοση, όπως παρατηρούμε στα Πατριαρχεία και τις Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, καθώς, επίσης, παράδοση είναι και η περιφορά του Εσταυρωμένου και η προσκύνησή Του την Μεγάλη Πέμπτη, καθώς και του ιερού Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή.
2. Ο Σταυρός του Χριστού στην θεολογία της Εκκλησίας, όπως εκφράζεται στα έργα των Πατέρων και στην ιερά υμνογραφία, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την Ανάστασή Του και δεν διαχωρίζονται: «Τον Σταυρόν σου προσκυνούμεν, Δέσποτα, και την αγίαν σου Ανάστασιν δοξάζομεν». Είναι ενιαίο το μυστήριο του Σταυρού και της Αναστάσεως του Χριστού. Δεν νοείται ο Σταυρός του Χριστού χωρίς την Ανάστασή Του, ούτε Ανάσταση του Χριστού χωρίς τον Σταυρό.
3. Οι λειτουργικές αλλαγές του τυπικού της Εκκλησίας γίνονται με αποφάσεις των Συνοδικών Οργάνων Της».