You are currently viewing Η Ακολουθία του Ακαθίστου ύμνου στην Κέρκυρα

Η Ακολουθία του Ακαθίστου ύμνου στην Κέρκυρα

  • Reading time:3 mins read
Την Ακολουθία του Ακαθίστου ύμνου τέλεσε στην Κέρκυρα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος.
Την Α΄ στάση, ο Σεβασμιώτατος έψαλλε στο ιερό προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος και απευθύνθηκε στους ευλαβείς προσκυνητές, παίρνοντας αφορμή από το εφύμνιο «Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε», εξηγώντας ότι η Υπεραγία Θεοτόκος ως Νύμφη, έχει Νυμφίον τον σαρκωθέντα εξ αυτής Ιησούν Χριστόν, και σύμφωνα με τους Αγίους Πατέρες, η Παναγία μας είναι εκείνη η οποία αντιπροσωπεύει και την Νύμφη Εκκλησία του Χριστού μας.
Γι αυτό και ο Απόστολος Παύλος λέγει «καθώς ο Χριστός ηγάπησε την Εκκλησίαν και εαυτόν παρέδωκε υπέρ αυτής»
Στράφηκε λοιπόν ο κ. Νεκτάριος, γύρω από το εκκλησιολογικό ζήτημα, το οποίο στην εποχή μας συγχέει την Εκκλησία ως σώμα Χριστού, δηλαδή το σύνολο όλων των βαπτισμένων που αποτελούν τα μέλη της, και είναι οι διατηρούντες την σφραγίδα της δωρεάς του Αγίου Πνεύματος, με την Εκκλησία ως οίκημα, που χρησιμοποιείται μεθοδευμένα από κάποιους που δεν θέλουν να προσπαθούν να διατηρούν την σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος ενεργή επάνω τους , αλλά χρησιμοποιούν την Εκκλησία ως χώρο προβολής των.
Η Εκκλησία με την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος, μας κάνει πνευματοφόρους και προικισμένους με τις δωρεές του Αγίου Πνεύματος.
Αυτή η ερμηνεία της Εκκλησίας όμως, επιχειρείται να διαστρεβλώνεται, ώστε να εξυπηρετεί σκοπούς και συμφέροντα όσων καπηλεύονται το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστών.
Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος, μετέβη εις τον Μητροπολιτικό Ναό, όπου έψαλλε την Δ΄ Στάση, και ανέλυσε τέσσερις στίχους από την υμνολογία του Ακαθίστου ύμνου.
«Χαίρε, σοφών υπερβαίνουσα γνώσιν»
Και όταν γράφτηκε ο Ακάθιστος ύμνος, αλλά και τώρα ακόμη, καυχώνται οι άνθρωποι για την σοφία τους. Όμως και τότε και τώρα, οι άνθρωποι δεν μπορούν να φτάσουν στη σοφία του Θεού.
Όταν οι άνθρωποι επιμένουν να περιπλανώνται με τη σκέψη, αναζητώντας τη σοφία του κόσμου, καταντούν στην μωρία, καθώς αναφέρει ο Απόστολος Παύλος, «Ἡ γὰρ σοφία τοῦ κόσμου τούτου μωρία παρὰ τῷ Θεῳ ἐστι»
Η Παναγία μας είναι αυτή που φωτίζει με άπλετο φως, και υπερβαίνει την κοσμική σοφία.
Με την σάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού, μας δίδει και μας εισαγάγει στην Θεογνωσία.
«Χαίρε τεχνολόγους αλόγους ελέγχουσα»
Εκαυχώντο και καυχώνται οι άνθρωποι για την τεχνολογία, και στην εποχή την παλαιά αλλά και σήμερα.
Εν τούτοις όμως, η τεχνολογία οδηγεί τον άνθρωπο στην αιχμαλωσία, έπειτα από την έκρηξη της σύγχρονης τεχνολογίας.
Σήμερα ο άνθρωπος αισθάνεται να είναι δέσμιος αυτής, και να μην είναι ελεύθερος από αυτήν. Γι αυτό η Παναγία μας ελέγχει την αλογία των τεχνολόγων.
«Χαίρε, των Αθηναίων τας πλοκάς διασπώσα»
Οι φιλόσοφοι των Αθηνών αλλά και οι επαΐοντες, ασχολούνταν με τις διαπλοκές. Δυστυχώς και σήμερα το κράτος των Αθηνών, χαλκεύει διαπλοκάς εις βάρους του λαού και της Εκκλησίας. Η Παναγία μας όμως, και τότε, διέλυσε αυτές τις διαπλοκές των φιλοσόφων και των επαϊόντων.
Όπως τότε, έτσι και τώρα, η Παναγία είναι η ελπίδα πως θα μας σώσει από όλες τις πλεκτάνες, τις οποίες στήνουν κατά της αλήθειας, κατά της ελευθερίας, κατά του ήθους, και της πλοκής-προβολής της αμαρτίας ως αρετή.
«Χαίρε τών αλιέων τας σαγήνας πληρούσα»
Ποιοι ήταν οι αλιείς οι οποίοι γέμισαν τα δίχτυα τους; Ήσαν οι άγιοι Απόστολοι, οι οποίοι επληρώθησαν Πνεύματος Αγίου κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, και έτσι γέμισε η Εκκλησία του Χριστού από τα μέλη της.
Και σήμερα, με την τεχνολογία και με την κατά κόσμον γνώσιν, θέλουν να διαστρέψουν την αλήθεια της Εκκλησίας.
Με το λεγόμενο κίνημα του γουοκισμού, που έχει σκοπό δήθεν να αφυπνίσει τον λαόν, επιδιώκουν να γκρεμίσουν αυτό με το οποίο ο λαός στάθηκε όρθιος, επι τόσους αιώνες. Την ελπίδα και την πίστη, την αλήθεια και την ελευθερία.
Μετά το γκρέμισμα, επιχειρούν να ανοικοδομήσουν μια άλλη πραγματικότητα.
Στο πλαίσιο λοιπόν του γουοκισμού, δυστυχώς οι αλιείς άγιοι Απόστολοι, λοιδορήθηκαν από μια μερίδα αθέων ηθοποιών, προκαλώντας το θρησκευτικό συναίσθημα όλων μας, με πρόσχημα ότι δήθεν ανεβάζουν την τέχνη στα πρόσωπα τα ιερά.
Και από την άλλη πλευρά, σε κάποιο από τα σκανδιναβικά κράτη, ποινικοποίησαν την Αγία Γραφή, διότι δήθεν ομιλεί για τον θάνατο των ανθρώπων, συγχέοντας τον πνευματικό θάνατο με τον σωματικό.
Όλα αυτά δυστυχώς συμβαίνουν μόνο στον Δυτικό Χριστιανικό κόσμο, και δεν τολμούν τούτα τα κινήματα να θίξουν καμία από τις ανατολικές θρησκείες .
Ο κ. Νεκτάριος χαρακτηριστικά ανέφερε, «Ως πνευματικός Πατέρας, σας ικετεύω και παρακαλώ, να αφυπνιστούμε πνευματικά όλοι μας, ώστε να αντιληφθούμε τι ζητούν και τι θέλουν να πράξουν, από όλες αυτές τις διαπλοκές, τις οποίες επιφέρουν την σύγχυση μέσα στην Εκκλησία του Χριστού και στην Πατρίδα μας.»
Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος, ευχήθηκε καλή Ανάσταση καθώς πλησιάζουμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα.