Συζητήθηκε στις 16/01/2025 στο ακροατήριο του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών η αγωγή του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ελπιδοφόρου εναντίον του Σωτήρη Τζούμα, διαχειριστή του γνωστού και με ισχυρή απήχηση, Πρακτορείου Εκκλησιαστικών και Κοινωνικών Ειδήσεων και σχολίων exapsalmos gr.
Είχαμε εκφράσει και παλαιότερα την έκπληξη μας για την ενέργεια αυτή του Αρχιεπισκόπου, δεδομένου ότι τα τρία δημοσιεύματα που λέει ότι τον ενόχλησαν αφορούν θέματα που κατ´επανάληψη έχει ασχοληθεί ο Τύπος, αλλά και ιστοσελίδες της Ομογένειας, -και στην Ελλάδα- χωρίς ποτέ ο Ελπιδοφόρος να διαμαρτυρηθεί ή να στείλει κάποια επιστολή διαμαρτυρίας ή έστω να ζητήσει ανασκευή των όσων γράφονται με κατάθεση της δικής του θέσης.
Αντιθέτως προσέφυγε στη Δικαιοσύνη κάνοντας αγωγή,μόνο για τον ΕΞΑΨΑΛΜΟ. Ουσιαστικά επιδιώκει την φίμωσή του αφού ζητά το αστρονομικό ποσό των 300 χιλιάδων ευρώ!
Τόσο κοστολόγησε την τιμή του!Αλλά αυτό θα το κρίνει το δικαστήριο.
Μάρτυρας υπέρ του Αρχιεπισκόπου Ελπιδοφόρου και προς υποστήριξη των απόψεών του, εξετάστηκε στο ακροατήριο του δικαστηρίου, ο γνωστός για τον πρότερο βίο του και εδώ και στην Αμερική (όσο έμεινε) Αρχιμανδρίτης Βασίλειος Δρόσος.
Όπως έχει γραφεί στον ομογενειακό Τύπο «εκδιώχθηκε» ουσιαστικά από την Αμερική ένεκα απαράδεκτων για κληρικό συμπεριφορών του. Λέγεται μάλιστα ότι το ζήτησε ο ίδιος ο Πατριάρχης από τον Ελπιδοφόρο. Όπως και ότι του αρνήθηκε την προαγωγή του σε Επίσκοπο την οποία κατ´επανάληψη είχε ζητήσει ο Ελπιδοφόρος. Φαίνεται όμως, πως τώρα προσπαθεί να επανέλθει στα πράγματα συνδράμοντας τον Αρχιεπίσκοπο στις δικαστικές του περιπέτειες. Μεταξύ των όσων κατέθεσε έφτασε στο σημείο να ισχυριστεί- ύστερα από εξουσιοδότηση όπως είπε του ίδιου του Ελπιδοφόρου- ότι η καταιγιστική και πολυσέλιδη συνέντευξη της καθηγήτριας Δέσπως Λιάλιου- μεγάλης ευεργέτιδας του Ελπιδοφόρου για την ακαδημαϊκή του ανέλιξη στο ΑΠΘ-που δημοσιεύτηκε την 1/4/2023 στον ΕΘΝΙΚΟ ΚΗΡΥΚΑ της Νέας Υόρκης και αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική του έκδοση και αναπαράχθηκε από όλα τα Μέσα, όπου στην κυριολεξία τον περνάει γενεές 14 και αποκαλύπτει την ανεπάρκεια και τις πολυεπίπεδες αδυναμίες του, είναι προϊόν παρανόησης από την πλευρά της γιατί δήθεν την ξεγέλασε και την παρέσυρε ο έγκριτος δημοσιοράφος κ. Θεόδωρος Καλμούκος. Πρόκειται βέβαια για θρασύτατο ψεύδος, για το οποίο ελπίζουμε ότι θα απαντήσει ο ίδιος κ. Καλμούκος από τις σελίδες του Εθνικού Κήρυκα όταν θα λάβει γνώση των πρακτικών της δίκης, γιατί στο δικαστήριο απαντήθηκε επαρκώς και με τις δέουσες αποδείξεις.
Ο εν λόγω κληρικός φέρεται να ανήκει στην Ι. Αρχιεπισκοπή Αθηνών και μάλιστα να υπηρετεί σε ενορία του Ταύρου. Όμως, από έρευνα που κάναμε από πέρυσι που επέστρεψε στην Ελλάδα μέχρι τώρα, δεν έχει πατήσει ούτε μία φορά στην ενορία του,ούτε λειτουργεί πουθενά αλλού.Είναι μόνο στα χαρτιά κληρικός της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Αμείβεται όμως από το ελληνικό δημόσιο ως εν ενεργεία κληρικός της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, δηλαδή εις βάρος του δημοσίου και εις βάρος του κορόϊδου ελληνικού λαού, θρησκευομένου και μη!
Και ερωτάται η Ι. Αρχιεπισκοπή: γιατί ανέχεται τέτοιες καταστάσεις; Τί υποχρέωση έχει προς τον Δρόσο, ώστε να τον καλύπτει; Γιατί δεν του συνιστά να συνταξιοδοτηθεί; Απαράδεκτα πράγματα!
Να πούμε βέβαια προς ενημέρωση των αναγνωστών μας κάτι ακόμη- εντελώς τραγελαφικό- το οποίο είναι άκρως αποκαλυπτικό του ήθους των ανθρώπων αυτών: η ομότιμη καθηγήτρια κ. Λιάλιου (αυτή που με την συνέντευξή της στον κ. Καλμούκο έψαλλε τον δικό της…εξάψαλμο και μάλιστα σε ήχο… βαρύ στον Ελπιδοφόρο) από την πρώτη στιγμή που πληροφορήθηκε ότι υπεβλήθη από τον Αρχιεπίσκοπο Ελπιδοφόρο αγωγή κατά του κ. Τζούμα και της ιστοσελίδας του, οικειοθελώς δήλωσε ότι θα προσέλθει ως μάρτυς για να υπερασπιστεί τον κ. Τζούμα και όπως εκ των γραπτών μηνυμάτων της προκύπτει, θεωρούσε υποχρέωσή της αλλά και ευλογία «να ξεσκεπάσει αυτή την συμμορία»,όπως την αποκαλούσε!
Ωστόσο, το περίεργο είναι ότι η κ. Λιάλιου την παραμονή της δίκης 15/01/2025 και περί ώραν 20:30, αφού είχε έλθει στην Αθήνα προκειμένου να παραστεί στη δίκη ως μάρτυς υπερασπίσεως του κ. Τζούμα, σε συνάντηση που είχαν του εδήλωσε ότι επικοινώνησε με τον κ.Ελπιδοφόρο και αποκατέστησαν την διαρραγείσα προ τριετίας σχέση τους και ως εκ τούτου δεν μπορεί να παραστεί πλέον στο δικαστήριο ως μάρτυς κατηγορίας εναντίον του!!!
Ο κ. Τζούμας απογοητευμένος για την απαράδεκτη αυτή στάση της την τελευταία στιγμή, της είπε ότι ντρέπεται για λογαριασμό της, όχι γιατί αθετεί μία ηθική δέσμευση που η ίδια είχε δώσει προ έτους – το να αλλάξει κάποιος γνώμη είναι σεβαστό αλλά δεν αφήνει τον άλλον ξεκρέμαστο – αλλά γιατί άφησε τελευταία στιγμή να κάνει γνωστή την αλλαγή στη στάση της και να τον αφήσει εκτεθειμένο, χωρίς μάρτυρα!
Τι έγινε; Τί συνέβη; Πώς επείσθη να αλλάξει γνώμη, κανείς δεν ξέρει! Πάντα ο ήχος της καμπάνας που οδηγεί τους πιστούς στο να κάνουν το σημείο του Σταυρού, δείχνει συχνά αδύναμος μπροστά στην ισχύ αυτών που εκπροσωπούν θέσεις και αξιώματα γιατί έχουν σαγηνευτεί από τους ήχους της πρόσκαιρης εξουσίας που κατέχουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν το δίκαιο με το μέρος τους. Απλά η εξουσία τους, τους κάνει να δείχνουν ισχυροί. «Ο γυμνός πρίγκιπας» του Saint Exupery, αναλύει επαρκώς τέτοια φαινόμενα.Όταν έλθει η ώρα να ακουστεί το … « Ἄρα τὶς ἐστι, βασιλεύς ἢ στρατιώτης, ἢ πλούσιος ἢ πένης, ἢ δίκαιος ἢ ἁμαρτωλός;» όλοι είμαστε ίσοι ενώπιον του Θεού.
Αλλά το να υπάρχουν τέτοιου επιπέδου ηθικά ολισθήματα από ανθρώπους που κάποτε σεβόσουν και εκτιμούσες, η αλήθεια είναι ότι είναι όχι μόνο δύσκολο να το καταλάβουμε αλλά και αρκετά οδυνηρό για την ψυχή μας.
Βέβαια, έστω και την τελευταία στιγμή,, ήλθε και κατέθεσε ως μάρτυς υπερασπίσεως του κ. Τζούμα, ο συνοδοιπόρος και φίλος του από τα έτη του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου ο ατρόμητος Αρχιμ. Βενέδικτος Παπαδόπουλος, ο οποίος ήταν καταπέλτης.
Τους κονιορτοποίησε σε τέτοιο σημείο που έκανε τον συνήγορο του Ελπιδοφόρου να ωρύεται και να κραυγάζει, ωσάν να ευρίσκεται σε λαϊκή αγορά και διαλαλούσε την πραμάτεια του και χρειάστηκε ο Πρόεδρος του Δικαστηρίου να τον επαναφέρει στην τάξη και να αποκαταστήσει την ηρεμία! Αλλά και ο π.Βενέδικτος δεν άφησε αναπάντητο τον κ. Συνήγορο.
Η ακροαματική διαδικασία τελείωσε και αναμένουμε την απόφαση του σεβαστού δικαστηρίου , για την οποία θα σας ενημερώσουμε σχετικά. Η ανθρώπινη δικαιοσύνη έχει αποσυρθεί για να βγάλει μία απόφαση, η οποία όποια και αν είναι θα γίνει σεβαστή. Γιατί αυτό υπαγορεύει η συνείδησή μας και αυτό επιβάλλει το δικαιικό μας σύστημα.
Η απορία μας είναι πώς είναι δυνατόν εκκλησιαστικοί άνδρες να μην υπολογίζουν την θεία Δικαιοσύνη, η οποία ενεργεί νομοτελειακά; Πως είναι δυνατόν να αγνοούν και να περιφρονούν τον πνευματικό νόμο;
Γιατί ένας εκκλησιαστικός άνδρας να οδηγείται σε τέτοιου είδους ατραπούς και να χρησιμοποιεί κοσμικές μεθόδους;
Τι φταίει και η ειλικρίνεια και η μπέσα τείνουν να γίνουν είδη προς εξαφάνιση, στους εκκλησιαστικούς κύκλους;
Πώς έφτασαν οι διδάσκαλοι να μην πιστεύουν σ’ αυτά που κηρύττουν;
Ρητορικά ερωτήματα. Ο Απ. Παύλος είχε επιπλήξει τους Ρωμαίους, ακριβώς για τέτοιου είδους συμπεριφορές: «…ίδε συ Ιουδαίος επονομάζη…και γινώσκεις το θέλημα…πεποίθατε σεαυτόν οδηγόν είναι τυφλών, φως των εν σκότει, παιδευτήν αφρόνων, διδάσκαλον νηπίων, έχοντα την μόρφωσιν της γνώσεως και της αληθείας εν τω νόμω. Ο ουν διδάσκων έτερον σεαυτόν ου διδάσκεις; ο κηρύσσων μη κλέπτειν κλέπτεις; ο λέγων μη μοιχεύειν μοιχεύεις; ο βδελυσσόμενος τα είδωλα ιεροσυλείς; ος εν νόμω καυχάσαι δια της παραβάσεως του νόμου τον Θεόν ατιμάζεις. Το γάρ όνομα του Θεού δι’ υμάς βλασφημείται εν τοις έθνεσι καθώς γέγραπται…».
Δυστυχώς το αποτέλεσμα όλων όσων προαναφέραμε,βρίσκει την πλήρη έκφρασή του στον Παύλειο λόγο: «το γαρ όνομα του Θεού δι’ υμάς βλασφημείται εν τοις έθνεσι». Ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω.