You are currently viewing Η απάντηση του Αρχιμ. Βενεδίκτου Παπαδοπούλου για τα ευτράπελα  στη Γαστούνη, της Ι. Μητροπόλεως Ηλείας

Η απάντηση του Αρχιμ. Βενεδίκτου Παπαδοπούλου για τα ευτράπελα στη Γαστούνη, της Ι. Μητροπόλεως Ηλείας

  • Reading time:1 mins read

Οφειλόμενη απάντησις επί της από 4-8-2016 αναφοράς, των Αιδεσιμολ. Προέδρων των εκκλησιαστικών συμβουλίων της γενετείρας μου Γαστούνης, προς τον Σεβ. Μητροπολίτην Ηλείας κ. Γερμανόν, ως μου διεβιβάσθη ταχυδρομικώς υπ´αυτού, αλλά και εδημοσιεύθη στην ιστοσελίδα “ΕΞΑΨΑΛΜΟΣ”.

Εν πρώτοις, αισθάνομαι την ανάγκη να πώ οτι κάθε κληρικός που έχει συνείδηση της ιερωσύνης του και της ιερής αποστολής του,οφείλει να είναι θεματοφύλαξ της τάξης των Ναών,της εκκλησιαστικής τέχνης και παραδόσεως αλλά και της εθιμοτυπίας και δη οι άγαμοι κληρικοί,καθόσον είναι απερίσπαστοι από βιοτικές μέριμνες και οικογενειακές υποχρεώσεις. Κάθε διαφορετική αντίληψη επ´αυτού είναι επιλείψιμη και επιεικώς απαράδεκτη, διότι υποβιβάζει τον ιερέα σε απλό επαγγελματία- δημόσιο υπάλληλο, που περιμένει κάθε μήνα να εισπράξει το μισθό του και πέραν τούτου ουδέν.
Επίσης ο κάθε Ιερός Ναός, αποτελεί το κέντρον της ζωής της Εκκλησίας μας, πολλώ δε μάλλον του κληρικού, αφού εκεί συντελείται η αναίμακτη θεία μυσταγωγία, για τη σωτηρία του αλλά και για τη σωτηρία του ποιμνίου του,όπερ αποτελεί την υπέρτατη υποχρέωσή του ενώπιον του Κυρίου αλλά και τη σπονδυλική στήλη της ιερής αποστολής του.

Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμη επ´αυτού,δηλαδή περί της ειρωνείας την οποία είχαν την ευγενή και φιλάδελφο καλοσύνη να αναπτύξουν οι θιγόμενοι αδελφοί και πατέρες, ώστε να με αποκαλούν ανερυθριάστως…. θεματοφύλακα! Δεν θα το πράξω όμως! Ο κατήφορος είναι ο εύκολος δρόμος και στη ζωή μου έμαθα από το μεγάλο Αρχιεπίσκοπό μας Χριστόδουλο, παρά τους πόδας του οποίου είχα την μεγάλη ευλογία και υψίστη τιμή να θητεύσω, να μην τον ακολουθώ,ακόμη και αν μερικές φορές μπορεί να παρασύρει και να γίνει δελεαστικός.

Οφείλω να περιοριστώ στην ουσία των γραφομένων, υπό των σεβαστών προϊσταμένων και να φωτίσω ένα θέμα που τεχνηέντως εκρατείτο μέχρι τώρα ως κρυφό και επτασφράγιστο μυστικό .

Οι αγαπητοί και σεβαστοί αδελφοί και πατέρες στην αναφορά τους προς το Σεβ. Ηλείας κ.Γερμανό,παρέλειψαν να αναφέρουν ή έστω να θέσουν υπό την μορφή ερωτήματος, πόθεν ορμώμενος ο π. Βενέδικτος,προέβη στη δημοσίευση της γνώμης του σε διαδικτυακή εφημερίδα.

Παρέλειψαν επίσης να αναφέρουν,ότι προηγουμένως και μάλιστα τα τελευταία χρόνια αρκετές φορές, απευθύνθηκε στον καθένα ξεχωριστά αλλά και προσωπικά για σφάλματα και παραλείψεις στο θέμα της ευταξίας, οι οποίες ήταν ορατές απο μακριά και έδιναν την εικόνα της αδιαφορίας και εγκατάλειψης.

Η έκφραση βεβαίως της γνώμης και της άποψης του κάθε πολίτη, είναι αναφαίρετο δικαίωμα που απορρέει από το Σύνταγμα και ίδιον του δημοκρατικού μας πολιτεύματος, ενώ η φίμωση ή η λογοκρισία ανήκει σε παρωχημένα καθεστώτα. Στο συγκεκριμένο άρθρο που τόσο ενόχλησε τους αγαπητούς αδελφούς,εξαίρω την τάξη και τη συνέπεια που συνάντησα στο ναό του Χάβαρι Αμαλιάδας και πράγματι συγκρίνω γενικόλογα την κατάσταση στη Γαστούνη,γράφοντας ότι κατά την ταπεινή μου άποψη τα πράγματα δεν είναι στο επίπεδο που έπρεπε να είναι. Ποιά είναι όμως αυτά τα γεγονότα και οι αγκυλώσεις που αλλοιώνουν στη Γαστούνη την ευταξία και τα οποία έπρεπε να αναφέρουν οι σεβαστοί προϊστάμενοι στο Σεβ. Προϊστάμενό τους, όταν τους εζήτησε εξηγήσεις; Οι πατέρες απέκρυψαν την αλήθεια,τα πραγματικά γεγονότα και τα ζητήματα για τα οποία τους είχα μιλήσει πολλάκις, πάντα καλοπροαίρετα και ποτέ σκωπτικά,όταν επισκεπτόμουν τη Γαστούνη. Στο δημοσίευμά μου,στο οποίο ξεχείλισε η υπόμονή μου,λόγω των τραγελαφικών παρατυπιών που συναντούσα τα τελευταία χρόνια,δεν αναφέρομαι σε κανένα Ναό συγκεκριμένα ή σε ιερέα, αλλά γενικά στους Ναούς της Γαστούνης,θέλοντας έτσι να αναδείξω το θέμα και να χτυπήσω το καμπανάκι και όχι να μετατραπώ στο “ρουφιάνο” ιερέα επισκέπτη,διότι έτσι θα με χαρακτήριζαν αμέσως οι αγαπητοί αδελφοί αν όλα αυτά που κατέθετα στην αγάπη τους τα ανέφερα και στον Σεβ.Μητροπολίτη τους.Θέλησα λοιπόν εμμέσως και γενικόλογα να τους επαναφέρω στην τάξη μήπως και συνέλθουν και γιατί όχι να προκαλέσω και το ενδιαφέρον του επιχωρίου Μητροπολίτη για όσα συμβαίνουν πίσω από την πλάτη του. Οι αγαπητοί πατέρες λοιπόν, όφειλαν να γράψουν την αλήθεια και την ακρίβεια στον ανώτερό τους και όχι να του ζητήσουν να αναφερθεί στην προισταμένη μου αρχή για να με επιπλήξει, επειδή έγραψα την αλήθεια. Όφειλαν να τον ενημερώσουν ότι τα τελευταία χρόνια ο π. Βενέδικτος πράγματι προσπαθούσε αγωνιωδώς, με συμβουλευτικό λόγο,να τους βοηθήσει να διορθώσουν τα κακώς κείμενα,από υπερβολική αγάπη για τον τόπο του και την Εκκλησία,αλλά και από ενδιαφέρον να μην υφέρπουν σχόλια στην τοπική κοινωνία,των οποίων γινόταν κοινωνός κατά τις επισκέψεις του. Όφειλαν να ενημερώσουν τον Ποιμενάρχη τους ζητώντας ταπεινά συγγνώμη για τα κάτωθι:
1) τα τελευταία χρόνια είναι τοποθετημένος στον τρούλο του Αγίου Νικολάου της Γαστούνης ανάρμοστος Σταυρός από ευτελές υλικό,ο οποίος ανάβει τη νύχτα και φωτίζεται με ….κόκκινο φως. Δεν θα σταθώ στα ειρωνικά σχόλια που προκάλεσε στην τοπική κοινωνία το κόκκινο φώς, στο πιο ευδιάκριτο σημείο του Ναού αλλά θα εκφράσω την απορία μου στα εξής:

α) από πότε στο Σταυρό του τρούλου αρμόζει το κόκκινο φως και όχι το λευκό ή το γαλάζιο;

β)οφείλουμε ή όχι οι κληρικοί να απορρίπτουμε οτιδήποτε δεν αρμόζει στους Ναούς μας και να μην δεχόμαστε άκριτα τις απαράδεκτες κατασκευές των εμπόρων;

γ) βάσει ποίας απόφασης του μητροπολιτικού συμβουλίου της Ι.Μητροπόλεως Ηλείας, τοποθετήθηκε ο εν λόγω Σταυρός αλλά και κάποιες μαρμάρινες κατασκευές ανισομερείς,κακής κατασκευής και άνευ ευθειών στο νότιο κλίτος του ιερού βήματος στο εσωτερικό του ως άνω ναού;

δ) πότε εξεδόθη η απόφαση του Μ. Σ. και ποιός αρχιτέκτων μηχανικός επέβλεψε τις εργασίες και τις τοποθετήσεις;

2) τα τελευταία δύο χρόνια και οσάκις βρεθήκαμε στο ιερό βήμα του Αγίου Νικολάου, η κατάσταση από πλευράς καθαριότητας ήταν απαράδεκτη και εξήγηση που μας δόθηκε από τον π. Γεώργιο αλλά και από τον π. Φιλάρετο, που γνώριζε το κοινό μυστικό,ήταν ότι ο νεωκόρος του Ναού ήταν τιμωρημένος και δεν του επέτρεπαν την είσοδο στο ιερό βήμα,επειδή ό,τι έβλεπε σχετικό με τις κινήσεις των ιερέων το μετέφερε στα καφενεία και αυτό είχε ως συνέπεια να στερείται το ιερό βήμα της απαραίτητης καθαριότητας. Είχε ενημερωθεί ο Σεβ. Προιστάμενός τους για την παραβατική συμπεριφορά του νεωκόρου, για να κινηθεί η προβλεπόμενη πειθαρχική διαδικασία; Ούτε αυτό λοιπόν γνώριζε ο ποιμενάρχης τους,αλλά οι αγαπητοί πατέρες εξέθεταν το νεωκόρο στην τοπική κοινωνία διαδίδοντας με φήμες την απαγόρευση και την τιμωρία του. Δεν θέλω να επεκταθώ στο μέγεθος της ακαταστασίας που επικρατούσε ούτε να αναφέρω συγκεκριμένες λεπτομέρειες γιατί θα σκανδαλίσω περισσότερο το λαό μας.

3)σχόλια έχει προκαλέσει στη μικρή κοινωνία της Γαστούνης και κυρίως στο χριστεπώνυμο πλήρωμα, η ξαφνική εμφάνιση τα τελευταία χρόνια στον καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου,λειψάνων, διαφόρων Αγίων, αγνώστου προελεύσεως και αμφιβόλου γνησιότητας, μέσα σε βιτρίνες. Σαν παιδί, γέννημα της περιοχής αυτής, δεν θυμάμαι να υπήρχαν ποτέ στο παρελθόν τέτοια λείψανα στο ναό του Αγίου Νικολάου. Ωστόσο είναι γνωστό ότι βρέθηκαν λείψανα των τοπικών Αγίων νεομαρτύρων Χρίστου και Πανάγου και με την άδεια του Σεβ. μητροπολίτη Ηλείας κ. Γερμανού εορτάζονται οι Άγιοι μέσα στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή,όπου και η μνήμη τους.Το πρόβλημα όμως δεν εστιάζεται στους Αγίους αυτούς νεομάρτυρες, αλλά στην ύπαρξη πολλών ακόμη λειψάνων διαφόρων Αγίων, χωρίς ποτέ να έγινε κάποια επίσημη τελετή υποδοχής από τη Μητρόπολη Ηλείας.
Ένα γεγονός όμως που σκόπιμα και πάλι απέκρυψαν οι αγαπητοί αδελφοί είς βάρος της αληθείας και το οποίον γεννά αμφιβολίες για την προέλευση των λειψάνων, είναι η αποτρόπαια όσο και παράνομη πράξη του π. Γεωργίου, με τη σκανδαλώδη ανοχή του π. Ανδρέα Καρνέζου που έχει και την ευθύνη,ενώπιον μαρτύρων στην Παναγία την Καθολική. Προ δύο ετών και ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι εργασίες ανακαίνισης του ιστορικού βυζαντινού ναού της Παναγίας της Καθολικής,ειρήσθω εν παρόδω ότι το υπουργείο πολιτισμού που εκτελούσε τα έργα είχε αποκλείσει τον περιβάλλοντα χώρο και απαγόρευε την πρόσβαση σε οποιονδήποτε,μιά παρέα ανθρώπων επισκέφθηκε το χώρο υπό την ευθύνη του προϊσταμένου του ναού π. Ανδρέα Καρνέζου,για να δεί τις εν εξελίξει εργασίες και κυρίως τα αναρίθμητα ανθρώπινα οστά που βρέθηκαν κατά τις ανασκαφές στο εσωτερικό του ναού. Η παρέα αποτελούνταν εκτός του π. Ανδρέα από τον ιεροκήρυκα της μητρόπολης π. Φιλάρετο Σπανόπουλο,το νυν προϊστάμενο του Αγίου Νικολάου Γαστούνης π. Γεώργιο Χαρδαβέλα και τον αντιδήμαρχο της πόλης κ. Σπύρο Βασιλείου. Κατά την επίσκεψη και ενώπιον όλων ο π. Γεώργιος Χαρδαβέλας έβγαλε από την τσέπη μια σακούλα του supermarket και άρχισε να διαλέγει οστά,τα οποία και οικειοποιήθηκε για άγνωστο λόγο και προς άγνωστη κατεύθυνση. Είναι λοιπόν μια ευκαιρία να εξηγήσει στον ποιμενάρχη του τη σκοπιμότητα της πράξης του αυτής και να απολογηθεί τι έκανε τα οστά. Όλα τα παραπάνω έγιναν άνευ αδείας της αρχαιολογικής υπηρεσίας και χωρίς τις επιταγές της… όπως επικαλούνται οι αγαπητοί αδελφοί στην αναφορά τους. Το λάθος μου τότε,όταν πληροφορήθηκα το γεγονός από τον π. Φιλάρετο και τον κ. Βασιλείου,ενώ βρισκόμουν στην Αθήνα, ήταν που δεν το κατήγγειλα στον εισαγγελέα για να επιληφθεί επί αφαίρεσης αντικειμένων που εμπίπτουν στο νόμο περί αρχαιοτήτων. Σε πολλές ιστορικές μελέτες-άρθρα του ο ιστοριοδίφης τέως δήμαρχος Γαστούνης κ. Κων/νος Λούρμπας αναφέρει, ότι στο εσωτερικό της Καθολικής είχε ταφεί η ένδοξη οικογένεια Σισίνη. Απορίας άξιον ακόμη και σήμερα λοιπόν είναι με ποιά αρμοδιότητα και έγκριση ο π. Ανδρέας επέτρεψε και ο π. Γεώργιος πήρε τα οστά,που ίσως και να ανήκαν στους Σισιναίους,και πού τα πήγε. Αντί να ενημερώσω τη Δικαιοσύνη,θεώρησα σωστό να ενημερώσω τη μητρόπολη Ηλείας,πράττοντας αυτό που με κατηγορούν,ότι δεν έκανα σήμερα, οι αγαπητοί αδελφοί. Επειδή δεν είχα τη δυνατότητα να επικοινωνήσω άμεσα με το Σεβ. Ηλείας,καθώς ήταν βραδινή ώρα και ο Σεβ. δεν διαθέτει κινητό τηλέφωνο,επικοινώνησα με το Θεοφιλέστατο Ωλένης κ. Αθανάσιο στο κινητό του τηλέφωνο,για να εισπράξω την απάντηση, ότι δεν έχει χρόνο και δεν μπορεί να ασχοληθεί με το θέμα,αλλά και τη σύσταση να μην ασχολούμαι.Δεν είναι λοιπόν ούτε αβάσιμα ,ούτε ανυπόστατα τα όσα γενικόλογα έγραψα για τους Ναούς της Γαστούνης διαμαρτυρόμενος για τις απαράδεκτες αυτές ενέργειες που συσσωρεύτηκαν πλέον.

4) όσον αφορά το Ναό της Παναγίας της Καθολικής, οφείλω να καταθέσω ότι τα πράγματα είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα,καθώς εκεί η αρχαιολογική υπηρεσία τοποθέτησε ό,τι άρμοζε σε ένα Ναό του 11ου αιώνος και ο π. Ανδρέας εισάκουσε περισσότερο τις φτωχές συμβουλές μου και τις ανιδιοτελείς συστάσεις για τα όποια σφάλματα. Επειδή υπογράφει όμως και αυτός τα της αναφοράς,όφειλε να ενημερώσει το Σεβ. Ποιμενάρχη του σχετικά με την τοποθέτηση στο κεντρικό κλίτος του ιερού βήματος ενός προβολέα φωτορυθμικών, τύπου club και νυχτερινού κέντρου,ο οποίος αλλάζει όλα τα χρώματα,με χειριστήριο περιστρεφόμενο επάνω στην Αγία τράπεζα, για να μπορεί ο λειτουργός να αλλάζει τα χρώματα εν ώρα θείας λειτουργίας και τοποθετήθηκε αμέσως μετά την αποχώρηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας και τη λήξη των εργασιών αναστήλωσης του Ναού. Πολλάκις τον παρακάλεσα να το αφαιρέσει καθώς δεν άρμοζε σε ιερό ναό,αλλά εισέπραξα αδιαφορία και γέλωτες. Ο ιεροκήρυξ π. Φιλάρετος και ο αρχιερατικός της περιοχής τους οποίους επικαλούνται οι αγαπητοί αδελφοί ήταν γνώστες για την τοποθέτηση του φωτορυθμικού. Αλλά και της συνήθειας του π. Ανδρέα να σηκώνει στους ώμους του το φελώνιό του στις ακολουθίες του καλοκαιριού και κυρίως στις λιτανείες,σαν κασκόλ,λόγω ζέστης όπως έλεγε. Γεγονός για το οποίο τον είχαν επιπλήξει πολλάκις χωρίς να συμμορφώνεται. Αυτά λησμόνησε να τα αναφέρει ο π. Ανδρέας στην αναφορά που συνυπέγραψε για να είναι ειλικρινής και συνεπής προς το Σεβ. Ποιμενάρχη του.
Δεν στοιχειοθετεί την καλύτερη έξωθεν μαρτυρία και εικόνα,το να πουλάει στο Facebook ένας ιερέας διάφορα αντικείμενα,όπως κρεββάτι του μασάζ και πορτοπαράθυρα αλουμινίου,με φωτογραφίες μάλιστα της μαύρης αγοράς. Στην αισχροκέρδεια επιδίδονται οι γυφτοχωριάτες και όχι οι κληρικοί της Εκκλησίας μας.

5) όσον αφορά το Ναό των Αγίων Κων/νου και Ελένης, οφείλω να παραδεχθώ ότι ουδέποτε παρατήρησα κάποια αταξία ή μη καθαριότητα και ο π. Ηλίας είναι πάντοτε πολύ προσεκτικός και τυπικός,εξάλλου ο Ναός είναι ημιυπόγειο ακόμη και τα πράγματα είναι υποκατάστατα,εντούτοις και επειδή το χώρο διακόσμησε ο μακαριστός αρχιμ. Προκόπιος Παγουρτζής αλλά και ο π. Ηλίας διατηρεί σε καλή κατάσταση χωρίς παραφωνίες και παρά την πτωχεία του Ναού, λόγω ανέγερσης,δεν υπέπεσαν στην αντίληψή μου γεγονότα ως τα προαναφερθέντα.

6) στην περιοχή της Γαστούνης,στο διευρυμένο δήμο Πηνειού ανήκει και η Γλύφα. Εκεί προ ετών βρέθηκα στον εσπερινό της πανηγυρίζουσας ενορίας της Αγίας Μαρίνας,όπου έγινα κοινωνός μιας απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί μετά την ακολουθία της αρτοκλασίας. Οι ιερείς εισέρχονται στο ιερό βήμα και οι πιστοί πέφτουν στην κυριολεξία επάνω στους άρτους σαν κανίβαλοι, κάνοντας τη διανομή και τη βρώση εντός του Ναού και ενώ ψάλλονται τα απόστιχα,που όμως από την υπερβολική φασαρία δεν ακούγονται. Είναι τέτοια η αταξία που δημιουργείται που πολλοί πηγαίνουν για να διασκεδάσουν, όπως διαδίδεται. Κανείς από τους αγαπητούς αδελφούς δεν ενδιαφέρθηκε να επιβάλει την τάξη και να συμμορφώσει τους ταραξίες ή έστω να το αναφέρει στο μητροπολίτη του. Αντίθετα, όταν εγώ επέπληξα και επανέφερα στην τάξη τους ταραξίες,όντας πρώτος τη τάξει του εσπερινού,στην πανήγυρη του 2012, αντιμετώπισα τη χλεύη των αγαπητών αδελφών και συλλειτουργών και την παρατήρηση από τον υιό του π. Αθανασίου κ. Γεώργιο Μπράβο,ότι δεν έπρεπε να μαλώσω τους πιστούς και ότι θα είμαι ανεπιθύμητος είς το εξής στην ενορία της Γλύφας,γιατί δεν σηκώνουν συστάσεις! Αν ο κ. Γεώργιος Μπράβος εκμεταλλεύεται εδώ και πολλά χρόνια τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις της ενορίας, όπως πληροφορούμαι από τον π. Φιλάρετο,αυτό δεν σημαίνει επ´ουδενί ότι θα εκμεταλλεύεται και το γήρας του πατέρα του π. Αθανασίου, για να παριστάνει τον προϊστάμενο του Ναού και να επιτρέπει την αταξία που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια, επειδή ο μητροπολίτης τους απουσιάζει στη Μονή Δίβρης. Αυτά και άλλα πολλά λησμόνησαν να συμπεριλάβουν στην απαντητική αναφορά τους οι πατέρες της Γαστούνης για να είναι συνεπείς ως προς την αλήθεια και να μην με κατηγορούν για αβάσιμες και ανυπόστατες δηλώσεις. Και όσα καταθέτω δεν σχετίζονται με προσωπικό γούστο αλλά αποτελούν ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ κραυγαλέες παρατυπίες και αταξίες που δεν συνάδουν με το εκκλησιαστικό φρόνημα και την ιεροπρέπεια.
Τέλος διαπιστώνω ότι ο Σεβασμιώτατος αρκέστηκε στην απάντηση των ιερέων του και πριν ακόμα ακούσει τη δική μου θέση και εξήγηση με χαρακτηρίζει απρόσεκτο, με τη σύσταση να είμαι πιο προσεκτικός,ζητώντας παράλληλα από τον κ. Τζούμα να τη δημοσιεύσει. Δεν φέρω ουδεμίαν αντίρρησιν να δημοσιευθούν όλα τώρα,για να προσδώσουν στο άρθρο μου σάρκα,οστά…και υπόσταση. Προφανώς λησμονεί ο Σεβασμιώτατος, ότι στα όσα του κατήγγειλα σε συναντήσεις μας στο γραφείο του τον τελευταίο χρόνο,σχετικά με κακώς κείμενα στην Εκκλησία μας,αδιαφόρησε και δεν επέδειξε το απαιτούμενο ενδιαφέρον. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν αναφέρθηκα συγκεκριμένα για όλα τα παραπάνω και για άλλα που έχω διαπιστώσει τελευταία,αφού δεν θα έβρισκα ανταπόκριση. Βέβαια αποτρεπτικό της απόφασης να αναφέρω τα προαναφερθέντα λάθη των ιερέων της Γαστούνης, ήταν το γεγονός ότι και το γηροκομείο της Μητρόπολης Ηλείας που λειτουργεί στη Γαστούνη από εικοσιπενταετίας, ατάκτως λειτουργεί σε βασικούς τομείς.Ενδεικτικό των όσων συμβαίνουν στο γηροκομείο της Γαστούνης είναι το δημοσίευμα του κ. Τζούμα, στο οποίο ουδέν απάντησε ο Σεβασμιώτατος.Αναμένουμε απαντήσεις από το Σεβ. Ηλείας επί του δημοσιεύματος για τα απόβλητα και την άδεια;; περίφραξης του γηροκομείου και πού εκδόθηκε για να προαχθεί ο διάλογος.
Δεν διεκδικώ για τον εαυτό μου το αλάθητο ή το ρόλο του κριτή της οικουμένης,αλλά όλα τα παραπάνω όπως θα διαπιστώσει ένας αντικειμενικός και αμερόληπτος αναγνώστης, επιβεβαιώνουν το άρθρο μου, που αποτέλεσε προϊόν ανησυχίας και προσωπικής αγωνίας . Επιβεβαιώνει επιπροσθέτως τα περί εγωισμών η στεντόρεια δήλωση των πατέρων με το.. “όχι σεβασμιώτατε” δεν θα δεχθούν συστάσεις από αδελφούς, καθώς σύμφωνα με την απάντησή τους αγγίζουν την τελειότητα. Ο Απόστολος Παύλος στην προς Θεσσαλονικείς επιστολή του μας παρακαλεί να νουθετούμε τους ατάκτους,μη εξαίροντας τους ιερείς. Επειδή όμως δεν διακατέχομαι από στείρο εγωισμό,αν στεναχώρησα τους αγαπητούς αδελφούς με το άρθρο μου,τους ζητώ συγγνώμη, με την υπόσχεση να ακολουθήσω από τούδε και είς το εξής τις υποδείξεις τους και να αναφέρομαι άμεσα στον σεπτό ποιμενάρχη της γενετείρας μου, για τις όποιες αταξίες και λοιπά ευτράπελα που θα συναντώ,ως τα προαναφερθέντα,τα οποία όχι ευχαρίστως κατέθεσα αλλά προς εξεύρεσιν της αληθείας.
Αναφορικά με την όποια βοήθεια μου παρέσχε η Εκκλησία και η Μητρόπολη Ηλείας στα φοιτητικά χρόνια,είναι συνώνυμο της ευγνωμοσύνης διά την ελαχιστότητά μου και όχι της παράβλεψης ή της αδιαφορίας εκ μέρους μου στην αταξία. Ούτε η όποια ευεργεσία του Σεβ. Ηλείας κ. Γερμανού προς το πρόσωπό μου, για την οποία είμαι εσαεί ευγνώμων ,μπορεί να παρέχει προνομιακό χώρο για αυθαιρεσίες από το γηροκομείο της Μητρόπολης Ηλείας.

“Μη ἔλεγχε κακούς, ἵνα μὴ μισήσωσί σε· ἔλεγχε σοφόν, καὶ ἀγαπήσει σε”(Παροιμίαι Σολομώντος )

Μετά σεβασμού και τιμής

Αρχιμ.Βενέδικτος Παπαδόπουλος