Πέμπτη, 22 Μαΐου 2025 6:37 πμ
Εξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
    Δεύτερη ΣελίδαShow More
    Πάπας Λέων ΙΔ΄: Σοκ για τον γυμναστή του όταν ανακάλυψε ποιος ήταν. «Νομίζαμε ότι είναι εκπαιδευτικός»

    Ένας Ιταλός personal trainer μίλησε για το σοκ που υπέστη όταν έμαθε…

    20 Μαΐου 2025
    Προκλητικά επιθετική και θρασεία ανακοίνωση Άγκυρας: «Παραληρηματικές» οι ελληνικές δηλώσεις για Ποντιακή Γενοκτονία – «Διαστρέβλωση» της Ιστορίας

    Με μια εξόχως επιθετική και ταυτόχρονα προκλητική στην φρασεολογία και το ύφος…

    20 Μαΐου 2025
    Ο Μητροπολίτης Πειραιώς ευλόγησε και χειροκρότησε τον Πρωταθλητή και Κυπελλούχο Ολυμπιακό.

    Στο Ολυμπιακό Στάδιο, πλάι στην ηγεσία της ΠΑΕ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ, βρέθηκε για ακόμα…

    20 Μαΐου 2025
    H συνάντηση Οικουμενικού Πατριάρχου με τον Πάπα Λέοντα ΙΔ´κατά το Οικουμενικό Πατριαρχείο

    Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος συναντήθηκε κατ’ ίδιαν με την…

    20 Μαΐου 2025
    Τα “Ελευθέρια” του Διδυμοτείχου

    Η πόλις του Διδυμοτείχου την τρίτη Κυριακή του μηνός Μαΐου κάθε χρόνο…

    20 Μαΐου 2025
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
    Δια χειρός Σωτήρη Μ. ΤζούμαShow More
    Επίτιμος Διδάκτωρ του ΕΚΠΑ ο πιο εμβληματικός Ιεράρχης του Θρόνου: ο Γέρων Πριγκηποννήσων Δημήτριος

    🔺Του Σωτήρη Μ. Τζούμα  Επίτιμος Διδάκτωρ του Εθνικού Πανεπιστημίου Αθηνών αναγορεύεται ο…

    21 Μαΐου 2025
    Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος τόλμησε να πει αλήθειες που οι άλλοι φοβούνται να πουν..

     Του Σωτήρη Μ. Τζούμα    Παρακολουθώντας την ενθρόνιση του νέου ποντίφικα στην…

    20 Μαΐου 2025
    Habent Papam…και εμείς ας κρατάμε μικρό καλάθι*

    Του Σωτήρη Μ. Τζούμα Εξελέγη χθες ένας παντελώς άγνωστος μέχρι σήμερα στον…

    13 Μαΐου 2025
    Θ. Κοινωνία με άρτο“χωρίς γλουτένη“: μία καινοτομία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής η οποία διχάζει τους πιστούς!

    Αν επιμείνει ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος,πως θα αντιδράσει ο Πατριάρχης; Ή είναι και…

    8 Μαΐου 2025
     Ανεξήγητη αναβολή στην εκλογή νέου Μητροπολίτη Κυδωνίας- “Βάφτισαν” σύσκεψη την σύγκληση Συνόδου για εκλογή, για να αποφύγουν τη σύγκρουση με Πατριαρχείο και Κυβέρνηση

    Του Σωτήρη Μ. Τζούμα    Η Επαρχιακή Ι. Σύνοδος της Εκκλησίας της…

    3 Μαΐου 2025
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Reading: Αιωνία η μνήμη του Πάπα Φραγκίσκου – Περί ενώσεως των εκκλησιών
ΕξάψαλμοςΕξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
  • Επικοινωνία
Search
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.

Αιωνία η μνήμη του Πάπα Φραγκίσκου – Περί ενώσεως των εκκλησιών

Τελευταία ενημέρωση: 24 Απριλίου 2025 22:49
Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά
SHARE

Το κοινό Πάσχα του έτους 2025 και ο κοινός εορτασμός των 1700 ετών από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο αφορμή ενότητας της διηρημένης Εκκλησίας του Χριστού.

 Δρ. Ιωάννης Π. Μπουγάς, Αρθρογράφος
Εκπαιδευτικός
Ο Πάπας Φραγκίσκος συναντάται με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο Α΄,Σάββατο 26 Μαΐου 2018. (AP Photo/Gregorio Borgia, Pool)

Το 2025 εορτάζεται η συμπλήρωση 1700 ετών από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής συνόδου (325-2025) και το ίδιο έτος, όπως και άλλα προηγούμενα έτη, θα συμβεί και σε επόμενα, η Ορθόδοξη Εκκλησία και η Ρωμαιοκαθολική εορτάζουν απο κοινού την Ανάσταση του Χριστού.

Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος αποφάσισε ομόφωνα να εορτάζεται το Πάσχα από την «Καθολική Εκκλησία» «εν μιά και τη αυτή ημέρα», δηλαδή επικύρωσε την πράξη των περισσότερων Εκκλησιών, οι οποίες εόρταζαν το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την 14η του μήνα Νισάν, δηλαδή την πρώτη Κυριακή μετά (ή κατά) την πανσέληνο τής εαρινής ισημερίας.

Τα πρώτα χριστιανικά χρόνια η Εκκλησια υπήρχε ενωμένη μέσα απο τις τοπικές Εκκλησίες, των οποίων η ορατή ενότητα εκφράζεται κατεξοχήν στο συνοδικό πολίτευμα, το οποίο συγκροτεί «η χάρις του Κυρίου Ιησού Χριστού και η αγάπη του Θεού και η κοινωνία του Αγίου Πνεύματος» (Κορ. 13,13). Ο λαός του Θεού, ως σώμα Χριστού, η Εκκλησία ενωμένη κατά το πρότυπο της ενότητας του Πατέρα, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, φανερώνει την ενότητά της, στις Συνόδους των Επισκόπων που πραγματοποιούνταν για την επίλυση δογματικών ζητημάτων, τα οποία αναφύονταν από αιρετικές απόψεις και διατάρασσαν την συνοχή και την ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος, ενώ με τον τρόπο αυτό κινδύνευε η αλήθεια περί σωτηρίας των ανθρώπων. Τα προβλήματα επιλύονταν με τις δογματικές αποφάσεις των Συνόδων στις οποίες συμμετείχαν και οι πέντε Πατριαρχικές έδρες, δηλαδή η Ρώμη, η Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη, τα Ιεροσόλυμα, η Αλεξάνδρεια η Αντιόχεια αλλά και οι Αυτοκέφαλες τοπικές Εκκλησίες, όπως η Κύπρος.

Στην ιστορική της διαδρομή η Εκκλησία διαιρέθηκε με το επονείδιστο Σχίσμα. Το έτος 1911 ο Άγιος Νεκτάριος Μητροπολίτης Πενταπόλεως έγραφε: «Σχίσμα, θλιβερόν άκουσμα, δηλούσα αποδοκιμασίαν αδελφής Εκκλησίας, χωρισμόν αδελφών μίας Εκκλησίας και σειράν δυσαρέστων επακολούθων». (Μελέτη Ιστορική περί των αιτιών του σχίσματος. Περί της διαιωνίσεως αυτού και περί του δυνατού ή αδυνάτου της ενώσεως των δύο Εκκλησιών της Ανατολικής και της Δυτικής, εν Αθήναις, 1911, σελ. 7), ενώ το 1920 η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου με αδελφική Πατριαρχική Εγκύκλιο που απέστειλε σε όλες τις Χριστιανικές Εκκλησίες («Προς τας απανταχού Εκκλησίας του Χριστού»), έθεσε τις βάσεις του διαλόγου όλων των χριστιανών, επιδεικνύοντας την μέριμνά του για την επίτευξη της χριστιανικής ενότητας. Ως πρώτο όρο συνεννοήσεως αναγνώριζε την άρση κάθε δυσπιστίας και στη συνέχεια μιλούσε για αμοιβαία φιλία.

Μέχρι σήμερα έγιναν πολλές συναντήσεις, πολλές συνδιασκέψεις προκειμένου να έρθει και η ώρα της μυστηριακής ενώσεως, κάτι το οποίο επιθυμούν πολλοί πιστοί χωρίς τα στερεότυπα της θρησκευτικής παθογένειας.

Είναι λάθος και απάτη πολλές φορές να νομίζουν οι Χριστιανοί ότι η δική τους πίστη κατήλθε εξ ουρανού και τα άλλα δόγματα είναι ανάξια. Εξάλλου σκοπός κάθε Εκκλησίας είναι να σώσει τον άνθρωπο. «Όσον αφορά την Καθολικήν Εκκλησίαν έγιναν πολλαί επαφαί, αύται δε συνεχίζονται δια να επιτύχωμεν την ομοσπονδίαν των χριστιανικών κλάδων…Με τους Παλαιοκαθολικούς ουδεμίαν έχομεν διαφοράν. Με τους Νεοκαθολικούς, και ιδία μετά το 1870, έχομεν μικράς διαφοράς, αι οποίαι ημπορεί και πρέπει να εξομαλυνθούν» (Από συνέντευξη του Πατριάρχου Αθηναγόρα στην Εφημερίδα Καθολική, 18-4-1962).

Από τη δεκαετία του 1960 τα μέλη της Δυτικής και Ανατολικής Χριστιανικής Εκκλησίας αρχίζουν να χρησιμοποιούν τον όρο «αδελφές Εκκλησίες», κάτι το οποίο ήταν αρκετά δύσκολο να γίνει αποδεκτό από τους πιστούς της Ανατολικής Εκκλησιας και ίσως ακόμη από κάποιους ελάχιστους αλλά φανατικούς θεμελιοκρατικούς κύκλους μοναχών. Από την άλλη πλευρά η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δέχεται ότι οι Ανατολικές Εκκλησίες «κατέχουν αληθινά μυστήρια, κυρίως με βάση την αποστολική διαδοχή, την ιεροσύνη και την Ευχαριστία».

Ο Πατριάρχης Αθηναγόρας και ο Πάπας Παύλος ΣΤ′ αγκαλιάστηκαν με γνήσια «εν αδελφοίς», τον Ιανουάριο του 1964 στο Όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ.

Σε μια ταυτόχρονη τελετή στο Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη και στο Βατικανό στις 7 Δεκεμβρίου 1965 έγινε η άρση των αναθεμάτων που είχαν επιβληθεί από το 1054 μεταξύ των δύο Εκκλησιών, με το Σχίσμα του 1054.

Στη συνέχεια οι προσπάθειες ενότητος των Εκκλησιών συγκινούν τους πιστούς των διαφόρων Χριστιανικών Ομολογιών, παρότι είναι πολλές και η Εκκλησία του Χριστού εμφανίζεται πολλαπλώς χωρισμένη. «Ημείς ουδέν βλέπομεν πρόσκομμα εις την οδόν της ενώσεως της Εκκλησίας της Ρώμης με την Εκκλησία της Ανατολής…Δεν βλέπομεν πρόσκομμα δια τον απλούστατον λόγον, ότι τοιαύτα προσκόμματα δεν υφίστανται». (Πατριάρχης Αθηναγόρας από δήλωση του με την ευκαιρία της συναντήσεώς του με τον Πάπα Παύλο ΣΤ’ στη Ρώμη (Εφημερίδα Ορθόδοξος Τύπος φύλ. 90-91, Αύγουστος Σεπτέμβριος 1968).

Μπορεί το έτος 2025 να γίνει η απαρχή νέων ενωτικών προσπαθειών στην Νίκαια της Βιθυνίας, 1700 έτη μετά την A’ Οικουμενική Σύνοδο, η οποία υπήρξε η πρώτη που εξέφρασε με τις αποφάσεις της την ενότητα πίστης και ζωής της Εκκλησίας, έναντι των αιρετικών. Αυτός ο χρόνος, αφού είναι και ο εορτασμός του Πάσχα κοινός, αποτελεί αδήριτη ανάγκη να είναι και η απαρχή του κοινού πλέον εορτασμού του Πάσχα ανάμεσα στις δύο Εκκλησίες την Ορθόδοξη και την Ρωμαιοκαθολική, ξεπερνώντας με τον τρόπο αυτό τα όποια εμπόδια του παρελθόντος, τα όποια οικονομικά συμφέροντα και τις θρησκόληπτες αγκυλώσεις περιφερομένων ζηλωτών «γερόντων».

Όπως διακήρυξε η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας στην Κρήτη το 2016 «Δεόμεθα όπως οι Χριστιανοί εργασθώσιν από κοινού, ώστε να αποβή εγγύς η ημέρα, καθ’ ην ο Κύριος θα εκπληρώση την ελπίδα των Ορθοδόξων Εκκλησιών και «γενήσεται μία ποίμνη, εις ποιμήν» (Ιω. 10,16).

Και όπως διατράνωσε ο μακαριστός Πάπας Φραγκίσκος: «Χρειάζεται να γίνουμε μία Εκκλησία που αφυπνίζεται, μία Εκκλησία που δεν κλείνεται στον εαυτό της αλλά είναι ικανή να προχωρήσει μπροστά…μία Εκκλησία που ξεκινά να συναντήσει τον κόσμο έχοντας το θάρρος να ανοίξει πόρτες στον κόσμο». (Πάπας Φραγκίσκος, Ελπίδα-Η Αυτοβιογραφία).

ΠΗΓΗ:HuffPost Greece/ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Share This Article
Facebook Whatsapp Whatsapp VKontakte Telegram Threads Email Copy Link Print
Previous Article 110 χρόνια από την Αρμένικη Γενοκτονία
Next Article Ιερό χρέος η τοποθέτηση της προτομής του Γ. Καραϊσκάκη στην Ι.Μ. Αγίου Γεωργίου Μαυρομματίου

Τελευταία νέα
Επίτιμος Διδάκτωρ του ΕΚΠΑ ο πιο εμβληματικός Ιεράρχης του Θρόνου: ο Γέρων Πριγκηποννήσων Δημήτριος
21 Μαΐου 2025
Δημητριάδος Ιγνάτιος «Ο Πόντος είναι τρόπος ύπαρξης και ζωής» – Εορτάστηκε η Ανακομιδή των Λειψάνων του Αγίου Νικολάου στον Αλμυρό – Εκδήλωση Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων
20 Μαΐου 2025
Η τοπική Εκκλησία της Χαλκίδος προσευχόμενη για την μαθητιώσα νεολαία
20 Μαΐου 2025
Γιορτή Λήξης Κατηχητικού Σχολείου ενορίας Κοιμήσεως της Θεοτόκου Γυμνό.
20 Μαΐου 2025
Ανακομιδή λειψάνων του αειμνήστου Μητροπολίτη Δράμας Λαυρεντίου Β’ και συγγενών του
20 Μαΐου 2025
Δημοφιλέστερα άρθρα
Γιατί το Φανάρι “χρησιμοποίησε”τη Γεν. Γραμματεία Θρησκευμάτων για να σταματήσει το μεταθετό για την Μητρόπολη Χανίων; Ή όταν η Εκκλησία γίνεται φράξια…
9048 Views
Γιατί τόση ανθρωποφαγία κατά του Αρχιμ.Νικοδήμου Φαρμάκη; Ποιοί θέλουν να τον αποδομήσουν και γιατί;
7299 Views
 Ανεξήγητη αναβολή στην εκλογή νέου Μητροπολίτη Κυδωνίας- “Βάφτισαν” σύσκεψη την σύγκληση Συνόδου για εκλογή, για να αποφύγουν τη σύγκρουση με Πατριαρχείο και Κυβέρνηση
6770 Views
Τα χρυσοποίκιλτα άμφια και οι κορώνες…
6720 Views
Θ. Κοινωνία με άρτο“χωρίς γλουτένη“: μία καινοτομία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής η οποία διχάζει τους πιστούς!
5863 Views

Σχετικά άρθρα

Πραγματοποιήθηκε με καταπληκτική επιτυχία το Ετήσιο Τουρνουά Γκολφ της Θεολογικής Ακαδημίας

17 Μαΐου 2025

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στη Σύμη για τη βάφτιση του παιδιού του ζεύγους Γ. Κούστα και Δ. Μέρμηγκα στον Πανορμίτη

17 Μαΐου 2025

Επιστημονική Εσπερίδα στο Ι.Ε.Θ.Π. για τα 1700 χρόνια της Α’ Οικουμενικής Συνόδου

16 Μαΐου 2025

Η Κάρα του Αγίου Προκοπίου στη Μυτιλήνη για την εορτή του εμβληματικού ναού του Αγίου Θεράποντος.

15 Μαΐου 2025
Show More
Εξάψαλμος
Youtube Medium Rss

About Company

  • Contact Us
  • Contact Us
  • Advertise with US
  • Advertise with US
  • Complaint
  • Complaint
  • Privacy Policy
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy
  • Cookie Policy
  • Submit a Tip
  • Submit a Tip
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
Subscribe Now for Real-time Updates on the Latest Stories!

© exapsalmos.gr

Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Καλώς ήλθατε στον Εξάψαλμο
Username or Email Address
Password

Lost your password?