You are currently viewing ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΕΞΑΨΑΛΜΟ

ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΕΞΑΨΑΛΜΟ

Ιδού η «απείθεια και ασέβεια»  του πρώην Χαλκηδόνος Αθανασίου προς τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο

 

✔️Όλα τα επίμαχα έγγραφα- ντοκουμέντα που επικαλέστηκε ο Πατριάρχης στην Σύνοδο  για να τον κηρύξουν έκπτωτο 

 

🔹Αναλυτικό ρεπορτάζ Σωτήρης Μ. Τζούμας 

 

🔺 « Τό ἱερόν σῶμα, ἀκοῦσαν καί συνεκτιμῆσαν ὄγκον ἀποδεικτικοῦ ὑλικοῦ μετά σωρείας ἀντικανονικῶν πράξεων, ὡς καί τήν ἐπιδειχθεῖσαν ἀπείθειαν καί ἀσέβειαν τοῦ Μητροπολίτου Γέροντος Χαλκηδόνος κ. Ἀθανασίου πρός τό πρόσωπον τοῦ Παναγιωτάτου Προκαθημένου καί πρός τόν θεσμόν τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου, ἐκήρυξεν αὐτόν ἔκπτωτον τοῦ θρόνου τῆς ἐπαρχίας αὐτοῦ καί κατέταξεν αὐτόν μεταξύ τῶν σχολαζόντων Ἱεραρχῶν τοῦ Θρόνου ὡς Μητροπολίτην πρώην Χαλκηδόνος».( Απόσπασμα από το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου του Θρόνου-15/2/2021)

 

 Όπως διαπιστώνουμε μέσα σε μία και μόνο  παράγραφο του  Συνοδικού ανακοινωθέντος  «συνοψίζεται » η πορεία μιας ολόκληρης  διακονίας ενός Ιεράρχη, που συμπλήρωσε μισό  αιώνα, σχεδόν, ως Αρχιερεύς.
 Πρόκειται για μια πορεία, μετ´εμποδίων και εγκωμίων ενός  Γέροντος Ιεράρχου  του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος, μπορεί να μη διακρίθηκε ποτέ, ούτε  για τα μεγάλα λόγια  και τις πολλές δημόσιες σχέσεις, αλ’  ούτε για τον θορυβώδη βίο του ή την πολυτάραχη ζωή του.  Ήταν πάντα ένας ολιγόλογος και διακριτικός Ιεράρχης,  πιστός στο καθήκον.

 Το απόφθεγμα του Επίκουρου «λάθε βιώσας»( κατ´άλλους λάθρα βιώσας) που σημαίνει ζήσε κρυφά, ζήσε εν κρυπτώ ή στην αφάνεια, βρήκε σε αυτόν την πλήρη εφαρμογή του. Έζησε απαρατήρητος, μακριά από τη δημοσιότητα και χωρίς να προβάλλεται.

Και η επιλογή του «λάθρα βιώσας», είναι μια πολύ δύσκολη επιλογή. Γιατί απαιτεί  την ωριμότητα του ανθρώπου, που έχει «καθαρίσει» εντελώς με τους ετεροπροσδιορισμούς, και το μόνο που τον αφορά, είναι αποκλειστικά ο αυτοπροσδιορισμός, κυρίως μέσω της πνευματικής του καλλιέργειας. 
 
Και το σπουδαιότερο για τον εν λόγω Ιεράρχη:  δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Αντιθέτως  βοηθούσε και ευεργετούσε όποιον είχε ανάγκη. Κρυφά και διακριτικά.
Ο λόγος για τον αποπεμφθέντα  από την εμβληματική θέση του Γέροντος  Χαλκηδόνος,  Μητροπολίτη Αθανάσιο.
Το ανακοινωθέν της Συνόδου, μας λέγει, ότι το ιερό Σώμα της Συνόδου, αφού άκουσε και συνεκτίμησε, όγκο αποδεικτικού υλικού, το οποίο περιελάμβανε σωρεία αντικανονικών πράξεων του Μητροπολίτη Αθανασίου,  αλλά και λόγω της απείθειας και ασέβειας, που επέδειξε  προς το πρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχη, και προς τον θεσμό της Συνόδου, τον κήρυξε έκπτωτο του θρόνου του.
Ωστόσο, ναι μεν κηρύχθηκε έκπτωτος, αλλά δεν κλήθηκε ποτέ σε απολογία.
Δεν έδωσε ποτέ τις εξηγήσεις και απαντήσεις, που κάθε κατηγορούμενος – και ο μεγαλύτερος εγκληματίας- δικαιούται  να δώσει επί των κατηγοριών που τον βαραίνουν.
 Απλά διαβάστηκαν κάποια  έγγραφα εν Συνόδω… και αποφασίστηκε  ο αποκεφαλισμός του. Γνωστή παλιά φαναριώτικη συνταγή.
Τα έγγραφα αυτά – τα περισσότερα-  ήλθαν σήμερα  στην κατοχή μας,  και σας τα παρουσιάζουμε, λόγω του εμδιαφέροντος που παρουσιάζουν.
 Μετά  από επισταμένη και προσεκτική μελέτη τους, δεν βρήκαμε σε  αυτά  να υπάρχουν επιβαρυντικά στοιχεία για  τον Γέροντα Αθανάσιο σε βαθμό τέτοιο,  που να δικαιολογείται η ατιμωτική για τα  τόσα χρόνια του τιμωρία που του επεβλήθη: η  έκπτωση από τον θρόνο του.
Οι πληροφορίες  πάντως λένε, ότι ο Γέρων πρώην  Χαλκηδόνος Αθανάσιος,  τα  είπε έξω από τα δόντια προς τον  Πατριάρχη σε  συνομιλία τετ-α-τετ,  που είχε μαζί του,  η οποία προφανώς διεύρυνε το μεταξύ τους χάσμα, και  αποτέλεσε και  την αφορμή των εξελίξεων.
Μάλιστα, από το αποδεικτικό υλικό εγγράφων, που απέστειλε στον Πατριάρχη, προκύπτει, ότι σε πολλές από τις κατηγορίες, που του προσάπτει, ήταν ενημερωμένος ο Πατριάρχης.
Επίσης μάθαμε, ότι υπήρχε διάθεση για επιβολή αυστηρότερης  ποινής. Ευτυχώς , απετράπησαν τα χειρότερα.
Ωστόσο, ο Πατριάρχης, αναλαμβάνοντας ρόλο κατηγόρου, και δικαστού, κατέληξε στην  ετυμηγορία του, χωρίς χρονοτριβή: πρότεινε στην Σύνοδο την έκπτωση του από τον Θρόνο και την κατάταξη του στους σχολάζοντες Αρχιερείς με τον τίτλο του πρώην.
Σας παρουσιάζουμε κατωτέρω την επίμαχη αλληλογραφία,  που αντάλλαξαν ο  Πατριάρχης  με τον Αθανάσιο.

1. 🔴Το πρώτο έγγραφο που δημοσιεύουμε είναι η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχου προς τον Σεβ . Αθανάσιο και  έχει ημερομηνία 27  Ιανουαρίου 2021 ( Αρ. Πρωτ. 122), δηλαδή ένα μήνα πριν τη Σύνοδο, που πήρε την απόφαση της έκπτωσης του Αθανασίου. Στην επιστολή αυτή ο Πατριάρχης  παραθέτει  όλες τις εναντίον του Αθανασίου «κατηγορίες», και του συνιστά  να προβεί σε συγκεκριμένες διορθωτικές  κινήσεις,  και να συμμορφωθεί προς τις Πατριαρχικές υποδείξεις.. «άλλως επιφυλαττομένης δια την άνευ ετέρας  προειδοποιήσεως δραστικήν ενέργειαν , προς προστασίαν του ονόματος και της φήμης αυτής» . 
Δηλαδή ένα μήνα πριν την τιμωρία του,  του έδωσε τελεσίγραφο, και τον προειδοποίησε, ότι αν δεν κάνει αυτά  που του λέει, θα επανέλθει
άνευ ετέρας προειδοποιήσεως, με  δραστικήν ενέργειαν! Δηλαδή θα τον αποκεφαλίσει.
Το περίεργο στην επιστολή αυτή είναι, ότι, ενώ  την αιχμή του δόρατος για να πάρει την  απόφαση,  αφυπνεί να εννοηθεί, ότι αποτέλεσε η έκθεση …Ιερωτάτου αδελφού- εννοεί τον Αμερικής Ελπιδοφόρο, χωρίς να τον κατονομάζει, και την έκθεση που έκανε εναντίον του Αρχιμ.Αθανασίου (χειροτονία του πρώην Σεβ. Χαλκηδόνος Αθανασίου), ο οποίος κινείται και δραστηριοποιείται στην Αμερική,  μέσα σε σύννομα  και κανονικά πλαίσια, υπό την επίβλεψη του  Επισκόπου του Πατριαρχείου της Γεωργίας κ. Σάββα, τον οποίο ενθρόνισε πρόσφατα Καθηγούμενο στην Ιερά Μεγάλη Μονή Αγίου Ιακώβου “Νέον Στούδιον” στην Οκλαχόμα, το οποίο, προς χάριν και ενεργειών του Αρχιμανδρίτη Γέροντα Διονυσίου Καλαμπόκα, Πνευματικού Πατέρα του Αρχιμ.Αθανασίου, δόθηκε από Ρωμαιοκαθολικές Μοναχές στην εν Αμερική Μοναστική Αδελφότητά του, το μεγαλύτερο σε έκταση Μοναστήρι στην Αμερική, σε εκπλήρωση πόθου του Μακαριστού και Αξεπέραστου Μεγάλου Ιακώβου Αμερικής, ο οποίος είχε ανάλογο τέλος. Ο Αμερικής Ιάκωβος, που είχε καλέσει τον Γέροντα Διονύσιο Σιμωνοπετρίτη (23.01.1981), για να εξομολογήσει τους Φοιτητές στην Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού στην Βοστώνη, του ζήτησε να ιδρύσει, από τότε, την Μονή “Νέο Στούδιο”, κατά το πρότυπο της περιφήμου Μονής Στουδίου στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Αρχιμ. Αθανάσιος, επειδή ξέρει άπταιστα ελληνικά και αγγλικά, με σπουδές ψηφιδογραφίας στο Βατικανό( με υποτροφία του Βατικανού), καθώς και στην Σχολή Μωσαϊκού Φριούλι στο Σπηλιμπέρκγο Ιταλίας,έχει προκαλέσει τον φθόνο. Και για έναν  πρόσθετο λόγο:  σπεύδουν οι ομογενείς να εκκλησιαστούν στις εκκλησίες και τις Μονές, που εποπτεύει ο Αρχιμ.Αθανάσιος , καθώς και να βαπτισθούν Ορθόδοξοι, πλείστοι αβάπτιστοι Αμερικάνοι και άλλων εθνοτήτων. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα, η Αρχιεπισκοπή Αμερικής να  χάνει κόσμο, και αυτό ο Ελπιδοφόρος το χρεώνει στον Αρχιμ. Αθανάσιο και κατ´επέκταση και στον Σεβ. Γέροντα π. Χαλκηδόνος  Αθανάσιο.

Εμείς αυτό είχαμε πει   ότι θα συμβεί από πέρυσι γιατί βλέπαμε που πάει η κατάσταση στην Αμερική. Αλλά μας χαρακτήρισαν  εμπαθείς.
Ο Ελπιδοφόρος, νομίζει, ότι μπορεί να κάνει ό,τι  θέλει και το ποίμνιο θα μένει απαθές. Αυτά συνέβαιναν κάποτε, στην εποχή του Ιακώβου, που ο ρηξικέλευθος αυτός Ιεράρχης, ήξερε να μαγνητίζει το λαό και να τον καθοδηγεί με αγάπη και όχι μέσω Twiter. Τώρα…. τα πράγματα άλλαξαν. Και οι ομογενείς έχουν  πια πολλές επιλογές και όσο η Εκκλησία τους αγνοεί κσι τους θυμάται μόνο όταν θέλει να μαζέψει χρήματα θα την αγνοούν και οι ομογενείς και θα ζητούν εναλλακτικές λύσεις.
 
Παρακαλώ, δώστε βάση σε αυτά που γράφει  ο Πατριάρχης στην επιστολή του προς τον Σεβ. π. Χαλκηδόνος. Το έγγραφο αυτό  αποτελεί την απαρχή των εξελίξεων, και  όλων αυτών που ακολούθησαν. Έτσι θα καταλάβετε, και την απάντηση, που δίνει ο Σεβ. Αθανάσιος,  μετά των σχετικών αποδεικτικών εγγράφων που τη συνοδεύουν , τα οποία, ζήτησε επί τούτου ο Πατριάρχης και ο Σεβ. Αθανάσιος τα απέστειλε και παρ’  όλα αυτά ο Πατριάρχης προχώρησε στην έκπτωση  του , διότι η απόφασή του προφανώς ήταν προειλημμένη.  Σεβαστό. Αλλά θα μπορούσε να γίνει πιο αρχοντικά και πιο κόσμια.
🔺Ιδού η επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τον Γέροντα Χαλκηδόνος Αθανάσιο στην οποία προαναγγέλονται  τρόπον τινά, αυτά που συνέβησαν στην Σύνοδο της 15ης Φεβρουαρίου .


 Ας την παρουσιάσουμε με πιο κατανοητό τρόπο:
«η έκθεση Ιερωτάτου αδελφού  (χωρίς να τον κατονομάζει τον Αμερικής Ελπιδοφόρο,  λες και ήταν ανώνυμη καταγγελία)  εις την επαρχίαν του οποίου παρεπιδημεί προβληματικός τις ιερομόναχος χειροτονηθείς αντικανονικώς  υφ´υμών (εννοεί υπό του Γέροντος Χαλκηδόνος Αθανασίου) εκ της συνοδείας του Αρχιμ. Διονυσίου Καλαμπόκα, ότι υμείς συνεχίζετε, παρά τας από καιρού και ουχί άπαξ αδελφικάς νουθεσίας και παραινέσεις ημών, την συναναστροφήν μετά του ειρημένου υποδίκου εν τη Εκκλησία Ελλάδος προσώπου, ως και μετά της ομάδος αυτού μέλος της οποίας εξακολουθεί να διαμένη  εις την υμετέραν θεόσωστον επαρχίαν (εννοεί μία Μοναχή, η οποία υπηρετούσε με αφοσίωση και πιστότητα και εντελώς αφιλοκερδώς, κατά διαστήματα, κοντά  στον Γέροντα Αθανάσιο, όπως τόσες Μοναχές στο Μπαλουκλί)».  
Διαπιστώσαντες πάλιν και πολλάκις ότι η συναναστροφή υμών  αύτη γίνεται πρόξενος σκανδαλισμού  εις πολλάς Αρχιερατικάς και μη συνειδήσεις  με αποδέκτην, ως μη ώφελε,την  καθ´ημάς Αγία του Χριστού  Μεγάλην  Εκκλησίαν  της Κωνσταντινουπόλεως  εν ή  κατέχετε μίαν  εκ των πλέον επιφανών θέσεων εθεωρήσαμεν επάναγκες  όπως μελετήσωμεν Συνοδικών  και αποφανθώμεν ομού μετά τον Ιερωτάτων αγίων  συνοδικών Αρχιερέων  περί της υμετέρας αναμείξεως και του συγχρωτισμού μετά  των ως άνω διαληφθέντων προσώπων.
Οθεν κατόπιν ενδελεχούς και διεξοδικής εξετάσεως του θέματος ( Σ.Σ. πότε έγινε η ενδελεχής και διεξοδική εξέταση  και από ποιον)  των εκκλησιαστικών υμών πράξεων (παρ´ενορίαν ιεροπραξίαι  και μάλιστα χειροτονίαι, απονομή οφφικίων κ.ο.κ.- Σ.Σ. εδώ εννοεί την χειροτονία του Αρχιμανδρίτου Αθανασίου στην Ι. Μητρόπολη Θεσσαλιώτιδος) τας οποίας κατήγγειλεν επισήμως προ τινων ετών και ο Ιερώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων Τιμόθεος ( Σ.Σ. Μα δεν έγινε η χειροτονία του Αρχιμανδρίτου Αθανασίου επί των ημερών του Τιμοθέου, αλλά του προκατόχου του Κυρίλλου, ο οποίος όχι απλά έδωσε την συγκατάθεσή του, αλλά ζήτησε ο ίδιος, γραπτώς, ( όπως βλέπετε στα σχετικά 1,2,3,4) από τον Σεβ. Αθανάσιο να κάνει την χειροτονία, επομένως, γιατί διαμαρτυρήθηκε ο Τιμόθεος στο Σεπτό Κέντρο;) το ιερόν  σώμα απεφάσισεν ίνα  ανάθεση εις ημάς την αποστολήν τον μετά χείρας Πατριαρχικών ημών γραμμάτων δι ´ ων  εκφράζομεν και εγγράφως την βαθυτάτην δυσαρέσκειαν  και τον δίκαιον  παραπικρασμόν ημών προσωπικώς  και απάντων των τιμίων μελών της Αγίας και Ιεράς Συνόδου  διά την ανάρμοστον  και αντικανονικήν υμετέραν  συμπεριφοράν ήτις και αρνητικώς παραδειγματίζει. Ἐφ ´ώ και προτρεπόμεθα υμάς όπως παύσητε πάσαν εν τοις εφ´εξής επικοινωνίαν μετά των ετέρα Επαρχία του Θρόνου, της Εκκλησίας άλλως επιφυλαττομένης δια την άνευ ετέρας προειδοποιήσεως δραστικήν ενέργειαν, προς προστασίαν του ονόματος και της φήμης αυτής.  Εν τω αυτώ  πνεύματι μεταφέρομεν  υμίν  την συνοδικήν απόφασιν, όπως απολύσητε  την μοναχήν, την οποίαν εξ ετέρας εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας φιλοξενείτε εν τοις ορίοις του αγιωτάτου Αποστολικού  και Οικουμενικού Θρόνου, μη επιτρέψητε  δε εν ουδεμιά  περιπτώσει εις έτερον ρασοφόρον εκ  της  αυτής συνοδείας, όπως εγκατασταθή  εις τα όρια της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως»
Όπως διαπιστώνουμε, με  ένα γράμμα Του,  ο Οικουμενικός, τίναξε στον αέρα τον Χαλκηδόνος Αθανάσιο, επειδή ακριβώς ο Γέρων Χαλκηδόνος, απάντησε σε όλες τις κατηγορίες, στέλνοντας όλα τα αποδεικτικά έγγραφα, για όλα  αυτά, που τον κατηγορούσε περί αντικανονικότητας, παρουσιάζοντάς τα μάλιστα, ως  ψεύδη.
Επισημαίνει, ότι σε όλες τις ιεροπραξίες του, και λοιπές ενέργειες του,  είχε την  έγκριση του  οικείου  Ιεράρχη, του  τότε Θεσσαλιώτιδος Κυρίλλου,  και μάλιστα και του ίδιου του Πατριάρχη. Το, αν διαμαρτυρήθηκε, στη συνέχεια, ο νυν Θεσσαλιώτιδος Τιμόθεος, είναι γιατί δεν ήθελε να ακούγεται, ότι στην επαρχία του παρεπιδημεί ο Γέρων Χαλκηδόνος, ο δεύτερος τη τάξει  του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος και στην Μητρόπολή του τον επισκέφθηκε, και τον προσκύνησε, και του ζήτησε να κείρει μία Μοναχή στην Μονή “Καραϊσκάκη” ονομάζοντάς την Τιμοθέη, προς τιμήν του, αλλά δεν δέχθηκε ο Τιμόθεος λέγοντας “εγώ είμαι εδώ ο Ποιμενάρχης και δεν σας το επιτρέπω”, τόσο μυαλό είχε ο νεόκοπος Αρχιερεύς. Σε αυτό, τον ήλεγξε, και ο τότε Καλαβρύτων Αμβρόσιος, αλλά ούτε εκείνον άκουσε. Αντιθέτως, «έβραζε», επειδή ο Σεβ. Αθανάσιος επισκεπτόταν και φιλοξενούνταν στα Μοναστήρια του Γέροντα Διονυσίου Καλαμπόκα και όχι υπό την δική του ευθύνη, λες και τα Μοναστήρια δεν είναι στην επαρχία του, αλλά μήπως τα αγάπησε;  Αντιθέτως  ένα το διέλυσε, και για τα άλλα καραδοκεί το παρόμοιο. Φαίνεται αυτή την «αποστολή» ανέλαβε ερχόμενος στην Καρδίτσα. Ας προσέχει μην  επαληθευτεί  και σε αυτόν η κατάρα του Μακαριστού Ιεζεκιήλ.
Όλα αυτά τα πλήρωσαν ακριβά και ο Γέροντας Διονύσιος και ο Σεβ. Αθανάσιος, και γι αυτό τον λόγο έκανε έγγραφα εναντίον τους  ο ενοχληθείς  Τιμόθεος. Γνωστός ο  τρόπος που λειτουργεί προς όλους.Σύντομα όμως ο Άρειος Πάγος, θα ξεσκεπάσει πολλά πράγματα, και θα υπάρξει συνέχεια. Ουδέν κρυπτόν. 

2.🔴Το δεύτερο έγγραφο είναι η  απάντηση του Γέροντος πρώην Χαλκηδόνος Αθανασίου προς τον Πατριάρχη . 
🔺Το έγγραφο αυτό φέρει ημερομηνία 27 Ιανουαρίου 2021,  δηλαδή την ίδια μέρα που  έλαβε την Πατριαρχική επιστολή.
Στην επιστολή του ο Σεβασμιότατος γέρων πρώην Χαλκηδόνος Αθανάσιος, αφού σημειώνει με ειρωνικό και καυστικό τρόπο, ότι ανέγνωσε το Πατριαρχικό γράμμα με έκπληξη, αλλά και χαρά, διότι είδε το …ενδιαφέρον και την αγωνία του Πατριάρχη  και των μελών της  Συνόδου  για την ελαχιστότητά του, συνεχίζει στο ίδιο ύφος ,κάτι που δεν έχει συνηθίσει ο Πατριάρχης, να του απευθύνονται:
 
Επί των Υμετέρων Ρινιμάτων (« Ρινίματα»είναι και ο τίτλος του πολύτομου έργου τιυ Αθανασίου)  εκ του περισσεύματος της Αγαθής υπέρ εμού καρδίας Σας, δέομαι, όπως καθησυχάσω Υμάς  και την Αγίαν περί Υμάς Σύνοδον, ότι,παρακλήσει  και εγγράφω  Αδεία  του Μακαριστού  Μητροπολίτου Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κυρίου Κυρίλλου Β´, ως επισυνάπτονται (Σχετικά 1,2,3,4,5) κεχειροτόνησα και τον φερώνυμον Αρχιμανδρίτην  Κον  Αθανάσιον, ότε  ανήκεν εις την ως άνω Ιεράν  Μητροπολιν, Καθηγούμενον  νυν της Ιεράς  Μονής Αγίου Ιακώβου «Νέον Στούδιον» του  Πατριαρχείου Γεωργίας εν Βορείω  Αμερική, υπό τον  Επίσκοπον Σάββαν, μετά του οποίου ο Ιερώτατος  Αρχιεπίσκοπος  Αμερικής και το Οικουμενικόν  Πατριαρχείον μας, έχει  αγαστήν  και αδερφικήν, πλήρη εκκλησιαστικήν κοινωνίαν. 
Διά την Μοναχήν , ήτις  με διακονεί, οσάκις  χρεία, υγείας μου ένεκα, διαμένουσα  ως εξαρχής, εκτός χώρων  της καθ´ ημάς Μητροπόλεως  και της ιδιωτικής μου οικίας, είναι απολύτως αναγκαία η παρουσία της λόγω  κινδύνου της ζωής μου.
Επί τούτοις, ουδείς λόγος περί σκανδαλισμού, αλλ’ εφησυχάσεως της Υμετέρας Παναγιότητος, καθ’όσον  διάγω εν τιμιότητι και ευσυνειδησία τα Αρχιερατικά  μου καθήκοντα, εν τη  κληρωθείση μοι Ιερά ταύτη Μητροπόλει του Πανσέπτου Οικουμενικού  Θρόνου, Όν κλεΐζετε, και εισέτι, επί άλλας δεκαετίας.
Ως προς μεν, τον Πανοσιολογιώτατον Αρχιμανδρίτην Διονύσιον Καλαμπόκαν, εντολοδόχος Σας, Πρόεδρος Πατριαρχικής  Σας Εξαρχίας, έρριψα  τούτον εις την θάλασσαν της Αθωνικής  Μονής Παντοκράτορος, παμψηφεί ηγουμένόν της, μετά 27μελούς Συνοδείας του, και μετά τριάκοντα έτη,  μου ζητείτε τα αυτά· τρέμω, ότι «θεομάχοι θα ευρεθώμεν», Αμφότεροι. Προς δε μέλη  Μοναστκών  του Αδελφοτήτων, μετέφερα, προ τριετίας, την Πατριαρχική Σας Συμπάθειαν,  κατά  παράκλησίν Σας ( Σχετ.5)
Υμέτερος, εκ παίδων, Αδελφός
Όπως διαπιστώνουμε και στις τέσσερις  κατηγορίες, που του προσήψε ο Πατριάρχης στο γράμμα του, ο Αθανάσιος τις αποδομεί όλες. Στην πρώτη, του λέγει, ότι ναι τον χειροτόνησα επί Κυρίλλου (και του βάζει ως συνημμένο την επιστολή του Θεσσαλιώτιδος Κυρίλλου, που του ζητά, και του δίνει την σχετική άδεια να κάνει  την χειροτονία ( Σχετ. ) .
 Η  δεύτερη κατηγορία , την οποία ονομάσαμε αιχμή δόρατος  για όσα συνέβησαν, αφορά την δυσφορία που εξέφρασε γραπτώς Ιερώτατος Μητροπολίτης (εννοεί τον Αμερικής), για την δραστηριότητα που αναπτύσσει ο Αρχιμ. Αθανάσιος  στην Αμερική. Ο Σεβ.Αθανάσιος, του απαντά ευθαρσώς, ότι ο εν λόγω κληρικός, τέλει υπό την ευλογία και καθοδήγηση του Επισκόπου Σάββα της Εκκλησίας της Γεωργίας, με τον οποίο τόσο ο Ελπιδοφόρος όσο και το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει  αγαστήν  και αδερφικήν, πλήρη εκκλησιαστικήν κοινωνίαν. Επομένως, είναι σα να τους λέγει, γιατί τα βάζετε με μένα, και μου ζητάτε να σταματήσω να επικοινωνώ μαζί τους,  όταν εσείς έχετε άριστες σχέσεις μαζί τους; 
Για την Μοναχή, που  διηγέρθηαν οι συνειδήσεις και σκανδαλίστηκαν δήθεν, του απαντά, ότι την έχω για να με βοηθά εις το γήρας μου. Και εξηγεί, ότι εξ αρχής δεν μένει μαζί του, ούτε στην Μητρόπολη, ούτε στην ιδιωτική του οικία. Επομένως, γιατί να σκανδαλιστούν; Δεν συντρέχει λόγος αφού«διάγω εν  τιμιότητι και ευσυνειδησία τα Αρχιερατικά  μου καθήκοντα»Κατ´ ιδίαν πάντως είπε στον Πατριάρχη, ότι από το να με κατηγορείτε, φροντίστε να μου φέρετε μια Μοναχή από την Χρυσοπηγή την Κρήτη ή απο όπου εσείς κρίνετε, και θα φύγει η Μοναχή απο τη Συνοδεία του Γέροντα Διονυσίου Καλαμπόκα. Για την χαριστική βολή του Πατριαρχικού Γράμματος να διακόψει κάθε επαφή και επικοινωνια με τον Αρχιμ. Διονύσιο Καλαμπόκα ο Σεβ. Αθανάσιος έδωσε την δική του χαριστική βολή προς τον Πατριάρχη.

 ▪️Του γράφει με θάρρος και παρρησία:

«εντολοδόχος Σας, Πρόεδρος Πατριαρχικής  Σας Εξαρχίας  έρριψα  τούτον  εις την  θάλασσαν της Αθωνικής  Μονής Παντοκράτορος, παμψηφεί ηγουμένόν της,μετά 27μελούς Συνοδείας του, και μετά τριάκοντα έτη,  μου ζητείτε τα αυτά· τρέμω, ότι «θεομάχοι θα ευρεθώμεν», Αμφότεροι»

Και η παράγραφος αυτή περιλαμβάνει ολόκληρο το ηθικό ανάστημα του αρχιερέως Αθανασίου που τώρα εις τας δυσμάς του βίου του, έκανε την αυτοκριτική του και δείχνει να έχει φόβο Θεού .  

 
Δεν θα κρίνουμε τον Πατριάρχη  για τις επιλογές Του. Αλλά είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ, να απαιτεί   Ο ΗΓΕΤΗΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ, ΜΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟ  ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΗΜΕΝΟ, από τον Γέροντα Ποιμενάρχη της Χαλκηδόνας  φίλο του εκ Παίδων ( Υμέτερος εκ παίδων όπως γράφει στην επιστολή του ο Αθανάσιος) να εφαρμόσει ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΛΥΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΕΟΣ ΜΑΣ, πριν από 2.000 χρόνια,  στο φρέαρ του Ιακώβ:  “ου γαρ συγχρώνται Ιουδαίοι Σαμαρείταις”, δηλαδή να μην “συγχρωτίζεται”, ο Σεβ. Αθανάσιος έναν Άνθρωπο, Χριστιανό, Γέροντα, Αρχιμανδρίτη, τον οποίο ήδη μία φορά τον έριψε στην θάλασσα( όπως του γράφει)  για το χατήρι του Πατριάρχη , και ο οποίος, αντί να πνιγεί, ο Θεός τον ευλόγησε, και έγινε ιδρυτής και θεμελιωτής πολλών Μοναστηρίων( 31 αν δεν κάνω λάθος) σε όλο τον κόσμο , και επειδή απείλησε  σε αυτό ο Σεβ. Αθανάσιος, κατά το “Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις”, εκθρονίστηκε.Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΠΕ, ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΑΤΑΙ ΟΥΤΕ ΕΝ ΓΑΡΙΖΕΙΝ ΟΥΤΕ ΕΝ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΟΙΣ, ΑΛΛΑ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ. 
Μάλλον, όμως, έχει  λησμονήσει ο Παναγιώτατος , ότι και του ΝΥΝ  ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ  ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ τα ράσα, ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ, του τα φόρεσε. Τί άλλο σημάδι να  δώσει ο Θεός;

🔺🔻Στη συνέχεια δημοσιεύουμε τα Σχετικά 1,2,3,4,5,6 τα οποία επικαλείται στην επιστολή του ο Γέρων π. Χαλκηδόνος Αθανάσιος και τα οποία επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς του και την επιχειρηματολογία του. Ότι και να γράψουμε πλέον το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Εμείς θελήσαμε να παρουσιάσουμε τα γεγονότα χωρίς αλλοιώσεις. Και πιστεύουμε ότι πράξαμε το καθήκον μας γράφοντας αλήθειες.

Δεν μας αρέσουν τα ψέματα που καλύπτουν ή καθησυχάζουν, ούτε οι μισές αλήθειες. Προτιμάμε  την ωμή αλήθεια ακόμη και αν πονάει! Μερικές φορείς χρειάζεται μόνο μια αλήθεια για να σβήσει ένα  κακό που έγινε. Και αυτό είναι αρκετό για να αποδείξει  την ακεραιότητά μας.