You are currently viewing  Όποιος Ιεράρχης προσβλέπει στα κοσμικά-πολιτικά  δεκανίκια, τότε θα είναι ο Επίσκοπος  ή ο Αρχιεπίσκοπος της οδού Αγίας  Φιλοθέης και όχι ο Αρχιεπίσκοπος της καρδιάς μας.

 Όποιος Ιεράρχης προσβλέπει στα κοσμικά-πολιτικά δεκανίκια, τότε θα είναι ο Επίσκοπος ή ο Αρχιεπίσκοπος της οδού Αγίας Φιλοθέης και όχι ο Αρχιεπίσκοπος της καρδιάς μας.

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

«Μη έλεγχε κακούς, ίνα μη μισήσωσί σε, έλεγχε σοφόν, και αγαπήσει σε. Δίδου σοφώ αφορμήν και σοφώτερος έσται», έτσι μας συμβουλεύει ο σοφός Σολομών στις «Παροιμίες» του.

Ωστόσο, δεν είναι εύκολο όταν γράφει κανείς από την καρδιά του να σκέφτεται κανείς τις συνέπειες και να θυσιάζει την ελεύθερη κριτική και το θάρρος της γνώμης. Έτσι, αν τα κείμενά μας απευθύνονται σε σοφούς ανθρώπους, σ’ αυτούς που δέχονται την καλοπροαίρετη κριτική γιατί πιστεύουν, όπως κι εμείς, έτσι επέρχεται πρόοδος και διόρθωση σφαλμάτων, τότε όλοι είμαστε ωφελημένοι. 
Αν, όμως τα κείμενά μας κρίνουν πράξεις ανθρώπων με κακότητα, με εγωισμό και αλαζονεία τότε απλώς αυξάνονται  οι εχθροί μας.
Ζούμε ομολογουμένως σε δύσκολους καιρούς.
 Ο διάβολος κυριαρχεί, το κακό θριαμβεύει, οι διεστραμμένοι προάγονται και προβάλλονται και όλα αυτά και άλλα πολλά εν μέσω μιας πληγής σαν τις πάλαι ποτέ του Φαραώ, όπου όλα έχουν ανατραπεί. Δεν υπήρξαν άραγε  στην ιστορία της ανθρωπότητας παρόμοιες καταστάσεις; Σαφώς και υπήρξαν.
 Άμα διάβολος, άμα κακό.
Αλλά πού είναι ο Χριστός; Έλεγε ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος για την εποχή του: «…τα της Εκκλησίας αποίμαντα… γυμνά τα κακά, ο πλους εν νυκτί, πυρσός ουδαμού, Χριστός καθεύδει…»!!! 
Κοιμάται ο Χριστός! Αδρανεί. Απελπιστική κατάσταση. Μη δεν είναι και σήμερα έτσι και χειρότερα;Αυτό το παράλογο δεν βιώνουμε σήμερα; 
Ο Άγιος Γρηγόριος πήγε στην Κωνσταντινούπολη όπου κυριαρχούσαν οι αρειανοί. Η κατάσταση που βρήκε ήταν απελπιστική. Άρχισε όμως το έργο του και το περιγράφει ο ίδιος: «ποίμνην άνυδρον τοις λόγοις επήγασα, έσπειρα πίστιν τω Θεώ ριζουμένην».
 Έτσι αντιμετώπισε το μεγάλο πρόβλημα. Με τον ίδιο τον Χριστό. Έδωσε πίστη στους ανθρώπους. Έσωσε την λυμαίνουσα Πόλη με τον σωτήριο λόγο του Χριστού,με την ιερή διδασκαλία.
Αυτό καλούνται και σήμερα να πράξουν οι Ποιμένες μας. Αυτό πρέπει  να πράξουν οι Αρχιερείς μας.
Να δώσουν Χριστό στον λαό μας. 
Χριστό με το κήρυγμα, το παραμυθητικό, το ενθαρρυντικό, το σωτήριο, το λυτρωτικό. Όχι το εναρμονισμένο με τους ιατρούς και τα δελτία ειδήσεων. 
Χριστό με αυτό το ίδιο το Σώμα Του και το Τίμιο Αίμα Του, την Θεία Κοινωνία. Να μην μας στερήσουν άλλο αυτά τα δύο ζείδωρα, ζωογόνα και σωτήρια φάρμακα, της ψυχής και του σώματος.Τα όσα εκστομίζουν κάποιοι  Αρχιερείς μας τον τελευταίο καιρό είναι απογοητευτικά. Λες και είναι συμβεβλημένοι ως ιατροί στο ΕΣΥ και ενδιαφέρονται περισσότερο για τα ιατρικά θέματα παρά για το γεγονός ότι οι ναοί μας αράχνιασαν από την κλεισούρα και την έλλειψη πιστών. Από τη μια ο Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως στο Βορρά βγαίνει και κάνει τον εκπρόσωπο τύπου του συστήματος. Από την άλλη στο Νότο ο Σεβ. Πατρών αντί να κλείσει στα μούτρα την πόρτα του κ. Χρυσοχοΐδη που νομίζει ότι κάνει και χάρη στην Εκκλησία βγήκε και αποδέχθηκε δημοσίως  ότι ακριβώς του ζήτησε. Αν δεν μιλούσε θα ήταν καλύτερα. Ο Σεβ. Μεσσηνίας από την άλλη βγήκε και μας είπε οτι οφείλουμε να κάνουμε το εμβόλιο, που είναι ηθική πράξη και δείγμα έμπρακτης φιλανθρωπίας. Αυτό μας είπε χθες ανήμερα του Αγίου Νικολάου από  άμβωνος – επικαλούμενος (διαστροφικά) μέχρι και τη φιλανθρωπία του Αγίου Νικολάου . 
Και η έκπληξη   ήλθε από τον Σεβ. Σύρου, τον οποίο θεωρώ ως έναν από τους  πιο συγκροτημένους  και καταρτισμένους  θεολογικά Ιεράρχες μας και ας μην είναι πανεπιστημιακός  καθηγητής( θα μπορούσε να ήταν αν ήθελε). Άκουσα το κήρυγμά του ραδιοφωνικά και ως ένα βαθμό το αποδέχθηκα. 
Aπό τον πανηγυρίζοντα Καθεδρικό Ναό του Αγίου Νικολάου, ο κ. Δωρόθεος τόνισε ότι  «πίστη στη διδασκαλία του Ευαγγελίου ζητά από όλους τους πιστούς να τηρήσουν ευλαβικά τα μέτρα των αρμοδίων υγειονομικών αρχών της Πολιτείας. Χωρίς εξαιρέσεις, χωρίς ναι μεν αλλά, χωρίς αστερίσκους και χωρίς υποσημειώσεις. Προτάσσοντας ως υπέρτατο συμφέρον την προστασία του ανθρώπινου προσώπου». Και ωραία είναι όλα αυτά και τα αποδεχόμαστε αφού δεν μπορούμε να ακούσουμε αυτό που περιμένουμε οι πιστοί! 
Όταν όμως αργότερα  είδα την ιστοσελίδα της Μητροπόλεως είδα να εμπεριέχονται προτάσεις που δεν ακούστηκαν στο κήρυγμα  και οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την ορθόδοξη θεολογία. Αυτό το πράγματι «βλάσφημο ευλαβικά», πόθεν προέκυψε στον δικό σας  λόγο Άγιε Σύρου ; Και για να επαναλάβω την ιστορική αναφορά του Γ. Πώπ, στενού συνεργάτη του Ελευθέριου Βενιζέλου, ο οποίος είχε σημειώσει πως «τοιούτον  κείμενο δεν διενοήθη νους τις, ουδέ έγραψε χειρ τις, αλλά πους τις»…Ο Δωρόθεος που ξέρω εγώ δεν γράφει και δεν ομιλεί με αυτό τον τρόπο. Αλλά και ο επι των κειμένων και συγγραφών  συνεργάτης του είναι ένα διαμάντι. Επομένως η ρήση του Γ. Πωπ αρμόζει τέλεια στην περίπτωση αυτή. Και ας μας ελεήσει ο Κύριος! 
 
Λυπάμαι αλλά δεν πάμε καθόλου καλά! 
Δεν είναι καιρός Άγιοι Αρχιερείς για να σκέφτεστε την επόμενη μέρα στον παρόντα θρόνο ή  σε κάποιο ανώτερο θώκο. Αλλ´ούτε και  την προσωπική σας προβολή και προαγωγή. 
Δεν τιμά και δεν ωφελεί σε κανέναν οι ..κυβερνητικές θωπείες που σας συμβουλεύουν κάποιοι ευ+λαβείς φίλοι σας οι οποίοι έχουν αλλότριες σκέψεις που εξυπηρετούν τους ίδιους. 
Τα όμορφα αλλά ουδέτερα και παγερά λόγια δεν μπορούν να τα εκστομίζουν ορθόδοξοι Αρχιερείς. Προτιμότερη η σιωπή. 
Αντιθέτως ένας  Αρχιερέας  οφείλει να έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία και την αγάπη του ποιμνίου του.
 Αν προσβλέπει στα κοσμικά-πολιτικά  δεκανίκια, τότε θα είναι ο Επίσκοπος ή ο Αρχιεπίσκοπος  της οδού Αγίας Φιλοθέης και όχι ο Αρχιεπίσκοπος  της καρδιάς μας.
Εξ άλλου στην μετά κορονοϊό εποχή, όπως είχε πει και ο Μακαριώτατος
Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, όλα θα είναι διαφορετικά.
 Και κανείς μας, Άγιοι, δεν γνωρίζει ποιοί θα ζήσουμε!