Δεν σας συμβουλεύουν σωστά π. Νικάνωρ και θα την πατήσετε… 

Δεν σας συμβουλεύουν σωστά π. Νικάνωρ και θα την πατήσετε… 

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

Έχει κατακλυστεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του «Εξάψαλμου» από μηνύματά σας που ρωτάτε για την πορεία της υπόθεσης στην ιστορική Αδελφότητα ΛΥΔΙΑ.
Οι πρωταγωνιστές της υπόθεσης αυτής π. Νικάνωρ και οι αδελφές Μαρία Κράλλη και Αναστασία Πεχλιβάνη, βρίσκονται σε κατάσταση εκνευρισμού στα όρια του πανικού και ενεργούν σπασμωδικά.
Εντελώς αψυχολόγητα και αδικαιολόγητα, οι δύο αδελφές με αιχμή του δόρατος την Μαρία Κράλλη, αθέτησαν αυτά που υποσχέθηκαν λίγες μέρες νωρίτερα στον Σεβ. Μητροπολίτη Σερρών κ. Θεολόγο και απαγόρευσαν και πάλι στις διωγμένες αδελφές να εισέλθουν στις εγκαταστάσεις της Ασπροβάλτας ούτε καν για να εκκλησιαστούν και να κοινωνήσουν.
Αν αυτό το θεωρούν χριστιανική συμπεριφορά αδελφών και μάλιστα αφιερωμένων στην υπηρεσία του Κυρίου, τότε βρίσκονται σε μεγάλη πλάνη και πρέπει να επανέλθουν όσο είναι καιρός.
Ο δε… γέρων Νικάνωρ μου απέστειλε αγωγή με την οποία με κατηγορεί για μεροληψία, για ψευδή δημοσιεύματα και -άκουσον άκουσον- για χειραγώγηση της κοινής γνώμης, την οποία έστρεψα εναντίον του για να μου γράφει επιστολές! Το τί γράφουν οι επιστολές το διαβάζει; Έχει καταλάβει πόσα νέα στοιχεία έχουν καταθέσει οι επιστολογράφοι μας που δεν τα ξέραμε για τα όσα συμβαίνουν στην Αδελφότητα; Αυτά με το μπούλινγκ που ασκούν νεόκοπες αδελφές που έχουν μεταβληθεί σε γενίτσαρους και βρίζουν και πτύουν και χειρονομούν κατά γεροντισσών τα είδε, τα διάβασε; Μήπως δεν το άκουσε;Ας αφήσουμε τις υπεκφυγές και τα αστεία γιατί σε λίγο θα αγριέψουν τα πράγματα.
Αναγνώστες μας πληροφορούν για όλα αυτά γιατί εμείς δεν ζουμε μέσα στην Αδελφότητα για να τα ξέρουμε όλα! Και δεν τα γράψαμε σε αυτοτελή δικά μας ρεπορτάζ αλλά μας το έστειλαν σε επιστολή και έτσι τα δημοσιεύσαμε.
Δηλαδή εγώ παραπλάνησα τους αναγνώστες και μου τα έγραψαν; Ωστόσο υπάρχουν κι άλλες επιστολές που εμπεριέχουν και κουτσομπολιά τις οποίες δεν δημοσιεύω γιατί δεν είναι αυτός ο ρόλος μου.
Όσα μου γράφετε, κατά τον π. Νικάνορα, είναι ή προϊόν φαντασίας σας ή δικής μου!!!
Η αγωγή του είναι ένα πολυσέλιδο κείμενο που βρίθει ανακριβειών, που αμφισβητεί την ύπαρξή σας αγαπητοί αναγνώστες, όλοι εσείς που μου στείλατε τις επιστολές που δημοσιεύθηκαν, αμφισβητείστε κατά τον π Νικάνορα και έκανε και την πονηριά να σας αναφέρει στην αγωγή με το μικρό σας όνομα χωρίς επώνυμο, για να μειώσει την αξία της υπογραφής σας.

Οφείλει να γνωρίζει ο π. Νικάνωρ και οι περί αυτόν ότι υπηρετώ πολλά χρόνια την δημοσιογραφία με σεβασμό, πιστότητα, ειλικρίνεια, θάρρος και φυσικά με την αρμόζουσα δεοντολογία. Το αν και πότε δημοσιεύω κάτι επαφίεται στην κρίση μου και δεν έχει να κάνει με το αν έχω ή όχι στοιχεία.
Ο π. Νικάνωρ βαδίζοντας σε λανθασμένες ατραπούς καταναλίσκεται σε ύβρεις και υπαινιγμούς προς το πρόσωπό μου με ένα υπερφίαλο ύφος χωρίς να απαντά επί της ουσίας στα όσα ερωτήματα, δημόσια του ετέθησαν.
Εκθέτει τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη, τον Σεβ. Σερρών, τον Σεβ. Ελασσώνος και άλλους.Τους παρουσιάζει με τρόπο που λες και τον φοβούνται και επομένως δεν θα του κάνουν τίποτα. Αλήθεια δεν θα πρέπει να βγει και να μιλήσει και ο Σεβ. Ελασσώνος στον οποίο υπάγεται ο π. Νικάνωρ και μάλιστα είχαν κοινή πορεία; Με το να λέει στους γύρω του «δεν ανακατεύομαι», δεν είναι σωστό και αφήνει περιθώρια για να σκεφτούμε και μείς ότι θέλουμε!

Ο π. Νικάνωρ αμφισβητεί και καταργεί αυτό που είναι τοις πάσι πια γνωστό αλλά και από τον Σεβ. Σερρών δηλωμένο ενώπιον όλων των αδελφών, ότι ο αείμνηστος π. Θεόφιλος ουδέποτε όρισε ως διάδοχό του τον αρχιμανδρίτη Νικάνορα.
Δημοσιεύω στην συνέχεια έγγραφο του Μητροπολίτη, λίγο καιρό μετά την εκδημία του Γέροντος, ο οποίος αναφέρεται οπωσδήποτε σε άλλο πρόσωπο για να αναλάβει ως πνευματικός στην Αδελφότητα ΛΥΔΙΑ!

Πώς γίνεται σεβαστέ μου π. Νικάνωρ να έχετε αναλάβει “κατ’ εντολή του αείμνηστου Γέροντος Θεοφίλου την πνευματική καθοδήγηση” όπως γράφετε, της Αδελφότητας Λυδίας ενώ ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών γνωρίζει και δήλωσε πρόσφατα στις αδελφές που σας υποστηρίζουν οι οποίες αντιδρούσαν ότι η επιλογή του ονόματός σας έγινε από κάποιες αδελφές( τις γνωστές Μαρία και Αναστασία) και όχι από τον αείμνηστο Γέροντα;
Ο Σεβασμιώτατος το έχει δηλώσει και γραπτώς ότι επιθυμία του π. Θεοφίλου ήταν άλλος ιερομόναχος.
Πώς γίνεται άλλος πνευματικός, ιερομόναχος, να έχει προταθεί από τον Γέροντα και άλλος να αναλαμβάνει;
Αν ο Σεβασμιώτατος και οι αδελφές (που δεν σας υποστηρίζουν) κάνουν λάθος ( sic) γιατί οι προεστώσες ένα μήνα περίπου πριν την κοίμηση του π. Θεοφίλου έκαναν πρόταση σε άλλον πνευματικό να αναλάβει το Μυστήριο της εξομολόγησης των αδελφών;
Αναφέρετε ότι “ήδη από το 1995 υπήρχε σχέση πνευματικής πατρότητός σας με τον μακαριστό π. Θεόφιλο”.
Ε και;
Ξέρετε πόσους ιερείς εξομολογούσε ο π. Θεόφιλος; Με την λογική αυτή κι άλλοι πρέπει να διεκδικήσουν την θέση του πνευματικού της Αδελφότητος!
Είναι σπουδαία η αναφορά σας ότι την κατά την γνώμη σας απόφαση του π. Θεοφίλου “είχαν αποδεχθεί και σεβαστεί ήδη από το 2013 άπαντες οι Μητροπολίτες”. Γιατί δεν κατονομάζετε τους εν λόγω Αρχιερείς τη μαρτυρία των οποίων επικαλείστε; Φοβάστε ότι θα βγουν και θα πουν ότι εμείς ουδεμία ανάμιξη είχαμε; Και αλήθεια που είναι οι μέχρι χθες επιστήθιοι φίλοι σας Αρχιερείς; Ένας ένας την κάνει με μικρά πηδηματάκια που λένε γιατί δεν θέλουν να έχουν ανάμιξη σε όλο αυτό.
Και γιατί παρακαλώ επικαλείστε τον Γέροντα Εφραίμ της Μονής Βατοπαιδίου, τί θέλετε να κάνετε με αυτό;
Στοχεύετε κάπου ; Για να μας το πείτε, για να το μάθουμε κι εμείς. Εκτός και αν θέλει να μας το πει ο ίδιος ο Γέροντας Εφραίμ.

Γράφετε λίγο παρακάτω στην εις βάρος μου αγωγή: “ρωτήθηκαν οι αδελφές μία-μία…και με χαρά με αποδέχθηκαν ως νέο πνευματικό” και “…ουδεμία αμφισβήτηση της εν λόγω ….διαδοχής”.
Αυτό ήταν το σφάλμα σας. Ξεγελάστηκαν οι αδελφές ότι σας επέλεξε ο π. Θεόφιλος, αλλά σας ενέκριναν μόνο ως πνευματικό. Όχι ως διάδοχο. Και βέβαια ως πνευματικός θα βρισκόσασταν 2-3 φορές τον χρόνο και όχι κάθε μήνα ή και περισσότερο.Ενω εσείς…. Το έχετε κάνει δίπορτο! Πιο πολύ θα μένετε σε λίγο στην ΛΥΔΙΑ απ´οτι στην Μονή σας.
Αναφέρετε κάπου στα ταξίδια σας για την εκπομπή “Οδοιπορικά”.
Οι τηλεθεατές που σας βλέπουν έχουν πιο αντικειμενική κρίση από σας και από μένα.

Γράφετε όμως το εξής: “Πάντοτε ο πνευματικός και χωρίς ανάγκη οιασδήποτε εξουσιοδοτήσεως μεταβαίνει όπου τιμάται και παραλαμβάνει τιμητικές διακρίσεις”…
Δηλαδή δεν ήταν μόνο το οδοιπορικό ο λόγος μετάβασής σας στην Σερβία, αλλά κυρίως η βράβευση! Ποιά βράβευση; Η βράβευση ήταν για την Αδελφότητα ΛΥΔΙΑ και όχι για τον… πνευματικό της!
Με ποιο δικαίωμα πήγατε και παραλάβατε ένα βραβείο το οποίο δεν σας ανήκε και για το οποίο εργάστηκαν οι αδελφές της Αδελφότητας επι των οποίων τώρα εσείς ρίχνετε τον λίθο του αναθέματος και τις εκδιώχνετε απο την Μονή;
Με χαρακτηρίζει “δεινό λιβελλογράφο”. Με κατηγορεί ότι περιαυτολογώ,( αλήθεια σε ποια σημεία το κάνω αυτό στα 21 ρεπορτάζ που έχω αναρτήσει για τη ΛΥΔΙΑ)ότι αρθρογραφώ χωρίς έρευνα και στοιχεία και ότι μοναδικός σκοπός μου είναι να τον δυσφημίσω και να τον εξυβρίσω!
Μα ο άνθρωπος δεν έχει επικοινωνία με την πραγματικότητα. Τολμά και απευθύνει σε μένα τέτοιες ανυπόστατες κατηγορίες όταν εγώ το μόνο που κάνω είναι να καταγράφω τις πράξεις του και να παρουσιάζω τα έργα του και όταν ο ιδιος στον εσπερινό της Αγίας Λυδίας εκδαπάνησε τον χρόνο του κηρύγματος- μετά από δύο μήνες εγκλεισμού λόγω κορονοϊού-για να περιαυτολογεί και για να μας μιλά επι τρία τέταρτα και με τραγικό ύφος για τον εαυτό του και τον δήθεν πόλεμο που του γίνεται! Εορτάζαμε την μνήμη της Αγίας αλλά μας μιλούσε για τον εαυτό του. Υπάρχει το σχετικό βίντεο. Να ψάξει να το βρει και να ακούσει και να θαυμάσει τον εαυτό του.
Γράφει στην αγωγή του ότι είναι ο μόνος ηγούμενος που ενθρονίστηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη (αυτό κι αν δεν είναι περιαυτολογία αλλά δεν έχει σημασία- ωστόσο δεν είναι ο μόνος) και αποκρύπτει ότι φρόντισε ο ίδιος με τον Μητροπολίτη του τότε, να συμπέσει η ενθρόνιση του με το ταξίδι του Πατριάρχη στην Ελλάδα και στην Ελασσόνα. Αλλά ο σκοπός αγιάζει τα μέσα!

Νομίζει ότι τρώμε κουτόχορτο και ότι με τέτοια σαθρά επιχειρήματα θα πείσει τους δικαστές.
Δεν καταλαβαίνει ότι κρίνουμε τον βίο και την πολιτεία του σε σχέση με την ΛΥΔΙΑ.
Και γιαυτό δεν μας λέει τίποτα. Αποφεύγει να απαντήσει σε οτιδήποτε. Μα και λίγο δίκαιο να είχε με τέτοια αντιμετώπιση το έχασε!
Εσείς αγαπητοί αναγνώστες- όσοι με διαβάζετε 30 χρόνια τώρα – γνωρίζετε αν αρθρογραφώ χωρίς έρευνα και στοιχεία! Και βλέπετε με πόσο συνετό και σεβαστικό τρόπο γράφω αυτά που γράφω και σας καταθέτω ότι είναι μόνο το 1/10 των όσων γνωρίζω και θα κατατεθούν αρμοδίως όταν έλθει η ώρα.
Ο σκοπός της ενασχόλησής μου με αυτό το θέμα ήταν και είναι ο ίδιος και πολύ απλός.

Πρώτον: Η αποκάλυψη της αλήθειας.

Δεύτερον: Η αποκατάσταση μιας αδικίας εις βάρος ψυχών ευαίσθητων και ευάλωτων λόγω της ιδιότητάς τους και της ηλικίας τους.Αν κάποιος φερόταν στην μητέρα μου, με τον τρόπο που φέρονται στις Γερόντισσες ο Νικάνωρ και οι υποτακτικές του δεν θα ήθελε να ξέρει τί θα πάθαινε!

Τρίτον: Η ανάδειξη μιας επικείμενης αρχικά οικολογικής καταστροφής που τελικά αποφεύχθηκε χάρη στην δημοσιότητα που έλαβε.

Και κάτι τελευταίο: ελπίζω τα έξοδα της αγωγής να πληρωθούν από τον ίδιο και όχι απο τη ΛΥΔΙΑ. Και αυτό θα το εξακριβώνουμε! Να είναι βέβαιος.

Ας μην εφησυχάζει ότι δεν ξέρουμε γι τα …ποσά που έχει επενδύσει η ΛΥΔΙΑ στην Μονή του Σπαρμού χωρίς την άδεια και την ενημέρωση όλης της Αδελφότητας. Διότι με κάτι τέτοια άρχισαν τα λόγια και επήλθε η διαφωνία και ο διχασμός ανάμεσα στην Αδελφότητα.

Αγαπητοί αναγνώστες συνεχίζουμε τον αγώνα για χάρη της αλήθειας. Σύνθημά μας το: ή ταν ή επί τας!
Αν κάποιος από σας θέλει να καταθέσει ως μάρτυρας στην αγωγή τον προσεχή Ιανουάριο, ας επικοινωνήσει μαζί μου.

Το έγγραφο του Σεβ. Σερρών και Νιγρίτης κ.Θεολόγου μετά την εκδημία του Γέροντος Θεοφίλου προς τον Σεβ. Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ.Ιωάννη και η απάντηση του Σεβ. Λαγκαδά Ιωάννη.

(Πατήστε πάνω στις εικόνες για να τις δείτε σε πλήρες μέγεθος)