Άγιε Γορτύνης καθαίρεσε εδώ και τώρα τον Ιερέα σου- ντροπή της Εκκλησίας!

Άγιε Γορτύνης καθαίρεσε εδώ και τώρα τον Ιερέα σου- ντροπή της Εκκλησίας!

✔️Σάλος με Ιερέα στην  Κρήτη που κάνει λόγο για μετάδοση ασθενειών από την Θεία Κοινωνία- ΜΑΖΕΨΤΕ ΤΟΝ!

Ένας Ιερέας από την Κρήτη – θού Κύριε φυλακή τω στόματί μου- μέσω κειμένου του αποφαίνεται ωσάν να είναι Σύνοδος και υποστηρίζει πως θα πρέπει να εξεταστεί η αλλαγή του τρόπου που τελείται η Θεία Κοινωνία.

Ο λόγος για τον π. Χαράλαμπο Κοπανάκη από την Μητρόπολη Γορτύνης και Αρκαδίας της Κρήτης που σε κείμενό του αναφέρει πως: “Η ουσία για το Χριστιανισμό, είναι να μετέχουν οι πιστοί στη μετάληψη του Άρτου και του Οίνου της κοινής λατρείας. Το επουσιώδες, είναι ο τρόπος που θα γίνεται αυτό” και συμπληρώνει σε άλλο σημείο “Κατά τη γνώμη μου, θα ήταν πολύ εύκολο να αλλάξουμε τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, χωρίς να πλήττεται διόλου η ουσίας της πίστης”.

Μια άποψη που  αποδομεί Οικουμενικές Συνόδους και  τα όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα  για την Πίστη  και την Θεία Κοινωνία  μας.

Καταρχήν ο αθεόφοβος  έχει  μπλέξει  τη βούρτσα με την… οδοντόβουρτσα και ίσως με τίποτα άλλο …..

Άλλο πράγμα τι σου δίνει η  «Χάρις του Θεού” κι άλλο πράγμα εαν εσύ το κρατάς ή όχι… Τόσο απλά! Έχει κολλήσει ο ίδιος κάτι και δεν το ξέρουμε; Ας μας το πεί!

Οι απόψεις του αυτές είναι αιρετικές και  ξένες προς την ορθόδοξη παράδοση και αγγίζουν τα όρια αιρέσεως.

Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει βγεί κάποια ανακοίνωση είτε από την Επαρχιακή Σύνοδο της Κρήτης είτε να πάρει θέση και να μας οει πως θα αντιμετωπίσει το βαρύτατο ολίσθημα του ιερέως  του  ο Σεβ. Μητροπολίτης Γορτύνης και Αρκαδίας Μακάριος,   σοβαρός Ιεράρχης   της Κρήτης. Και το σίγουρο είναι ότι δεν θα το αφήσει έτσι , ούτε θα το κουκουλώσει!

Πάντως ο συγκεκριμένος κληρικός υπερέβη τα εσκαμμένα και έκανε ένα μεγάλο ατόπημα γιαντο οποίο πρέπει να τιμωρηθεί παραδειγματικά! Η καθαίρεση του είναι το λιγότερο! Αν αυτά που είπε πηγάζουν μέσα απο τα πιστεύω ενός Ιερέα της Εκκλησίας μας αυτός τότε δεν  πρέπει να είναι ιερέας. Έχει αποβάλλει από μόνος του τον εαυτό του από το Σώμα της Εκκλησίας.

Αναλυτικά το κείμενο:

«Ευτυχώς πλέον στην εποχή μας, η δυνατότητα να εκφράζει κανείς τη γνώμη του, είναι κατοχυρωμένη και εν πολλοίς σεβαστή.

Είναι σημαντικό λοιπόν να εκφραζόμαστε, αρκεί να το κάνουμε με αίσθημα ευθύνης και επιχειρήματα.

Η γνώμη μου λοιπόν εντελώς ξεκάθαρα, για το θέμα του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, έχει ως εξής.

Την εποχή που αποφασίστηκε και υιοθετήθηκε η χρήση ίδιου για όλους κουταλιού, το τελευταίο που μπορούσαν να υποθέσουν οι άνθρωποι, ήταν η πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών.

Σκεφθείτε ότι μέχρι πριν έναν αιώνα, είχαμε άγνοια για τη χρησιμότητα του πλυσίματος των χεριών, ως νούμερο ένα πράξη προστασίας.

Συνεπώς η απόφαση για την χρήση ενός κουταλιού με το οποίο θα Κοινωνούν όλοι οι πιστοί, δεν λήφθηκε με υγειονομικά κριτήρια, αλλά καθαρά για πρακτικούς λόγους.

Οι άνθρωποι τώρα, διαχρονικά έχουμε την τάση να κολλάμε στους τύπους, χάνοντας την ουσία. Για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με τα θεολογικά, είναι γνωστό ότι ο Χριστός έδωσε μεγάλη βάση στην διάκριση τύπου και ουσίας.

Συνοψίζοντας, η ουσία για το Χριστιανισμό, είναι να μετέχουν οι πιστοί στη μετάληψη του Άρτου και του Οίνου της κοινής λατρείας. Το επουσιώδες, είναι ο τρόπος που θα γίνεται αυτό.

Στις θρησκείες βέβαια, η σχέση με το παλαιό είναι περίεργη. Σχεδόν σε όλες τις θρησκείες, όποια πρακτική έρχεται από το παρελθόν, λαμβάνει θέση δόγματος, ακόμα και αν πρόκειται για πρακτικό θέμα, στο οποίο φυσιολογικά θα έπρεπε να υπάρχει ευελιξία.

Επειδή λοιπόν είμαστε εγκλωβισμένοι σε αυτό τον τρόπο προσέγγισης της εκκλησιαστικής πραγματικότητας, ψάχνουμε απεγνωσμένα επιχειρήματα που να κατοχυρώνουν την θαυματουργική παρεμπόδιση μετάδοσης ασθενειών, μέσω του κοινού κουταλιού.

Τα επιχειρήματα όμως αυτά, καθόλου πειστικά δεν είναι, δεδομένου ότι δεν έχουμε επιστημονικά στοιχεία από παλαιότερες εποχές. Αυτό, θα ήταν εξάλλου αδύνατον, αφού οι εργαστηριακές αναλύσεις και οι στατιστικές μελέτες, είναι νέες πραγματικότητες. Το σίγουρο όμως που γνωρίζουμε, είναι ότι η θνησιμότητα τότε ήταν στα ύψη, λόγω της ανεπαρκούς ανάπτυξης της ιατρικής επιστήμης.

Το κύριο τώρα επιχείρημα ημών των πιστών, ότι δηλαδή μέσω της Θείας Κοινωνίας δεν μεταδίδονται ασθένειες που κολλάνε με το σάλιο, μάλλον είναι και υβριστικό.

Κανείς για παράδειγμα δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι ένα ζευγάρι που έκανε εκκλησιαστικό Γάμο και συνεπώς δέχθηκε τη Θεία Χάρη, είναι αδύνατον ποτέ να χωρίσει. Κανείς δεν διανοείται να υποστηρίξει ότι οι ασθενείς που ευλογούνται με το λαδάκι του ευχελαίου οπωσδήποτε θεραπεύονται.

Θα ήταν επίσης φαιδρό να πούμε ότι κάποιος που βαπτίζεται, κλειδώνει απαραίτητα η ύπαρξη του στον Εκκλησιαστικό χώρο.

Οι άνθρωποι δε που κάποια στιγμή δεχόμαστε χειροτονία και καθισταμεθα κληρικοί, δεν χάνουμε μαγικά τις αδυναμίες μας. Τις κουβαλάμε και μάλιστα στις περισσότερες των περιπτώσεων τις μεγεθύνουμε στην πορεία.

Αυτά και πολλά άλλα που θα μπορούσαμε να πούμε, καταδεικνύουν ότι η πίστη δεν λειτουργεί με όρους μαγείας και αυτοματοποιημένους μηχανισμούς αναχαίτισης της όποιας φυσικής νομοτέλειας.

Κατά τη γνώμη μου, θα ήταν πολύ εύκολο να αλλάξουμε τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, χωρίς να πλήττεται διόλου η ουσίας της πίστης.

Βέβαια δεν τρέφω ουδεμία αυταπάτη ότι αυτό πρόκειται να συμβεί. Το μόνο που διεκδικώ, είναι η ξεκάθαρη κατάθεση της γνώμης μου».

ΠΗΓΗ: creta24.gr