You are currently viewing Η Εκκλησία ανθίσταται εν Σώματι στο νέο Ποινικό Κώδικα

Η Εκκλησία ανθίσταται εν Σώματι στο νέο Ποινικό Κώδικα

του Σωτήρη Τζούμα

Πώς αντιδρά η Κυβέρνηση;

«Πονοκεφάλους» προκαλεί στην Κυβέρνηση η επιχειρούμενη αναθεώρηση του ποινικού κώδικα αφού η Εκκλησία αντιδρά τόσο επισήμως δια της Συνόδου, όσο και δια μέσου μεμονωμένων περιπτώσεων Ιεραρχών οι οποίοι δεν διστάζουν να πουν δημοσίως τις απόψεις τους για θέματα που θεωρούν ότι λειτουργούν καταλυτικά των θεσμών και του κοινωνικού ιστού της πατρίδας μας .

Συγκεκριμένα η Εκκλησία της Ελλάδος με μία παρέμβαση-έκπληξη για το προφίλ που έχει αναπτύξει στις σχέσεις της μέχρι τώρα ,με την παρούσα Κυβέρνηση κατά την τελευταία συνεδρίαση της Δ.Ι.Σ. για τον μήνα Απρίλιο, αποφάσισε να εκφράσει την αντίθεσή της στο ζήτημα της αναθεώρησης του ποινικού κώδικα, διαφωνώντας με την κατάργηση των άρθρων που αφορούν την κακόβουλη βλασφημία, την καθύβριση θρησκευμάτων , την περιύβριση νεκρού και όλων εκείνων που προτείνει η αρμόδια νομοπαρασκευαστική επιτροπή και τα οποία θεωρεί η Εκκλησία προσβλητικά και καταλυτικά των θεσμών.

Μάλιστα η Εκκλησία στο ανακοινωθέν που εξέδωσε αμέσως μετά την διήμερη συνεδρίαση της Δ.Ι.Σ. ήταν αρκούντως σαφής και συγκεκριμένη στις αντιρρήσεις της που έχει ως προς το εγχείρημα του Υπ. Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα το ανακοινωθέν της Εκκλησίας έλεγε :

«H Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να παρέμβει για το θέμα της αναθεώρησης του Ποινικού Κώδικα, τον οποίο εισηγείται η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή που συνέστησε ο τέως Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Νικόλαος Παρασκευόπουλος και συγκεκριμένα για την κατάργηση των άρθρων 198, 199 και 201 που αφορούν στην κακόβουλη βλασφημία, στην καθύβριση θρησκευμάτων και στην περιύβριση νεκρού, γεγονός το οποίο θα έχει αρνητικά αποτελέσματα για το αγαθό της θρησκευτικής και κοινωνικής ειρήνης, θέμα που αφορά και όλες τις δραστηριοποιούμενες στον τόπο μας γνωστές θρησκείες».

Μια δεύτερη αντίδραση για το θέμα αυτό ήλθε με άρθρο του ο Σεβ. Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου, κ. Αμφιλοχίου, ενός νέου και δυναμικού Ιεράρχη της Εκκλησίας της Κρήτης. Στο άρθρο του ο Σεβ. Κισάμου αναφέρει ότι η κατάργηση του νέου Ποινικού Κώδικα επιφέρει σειρά αλλαγών με φανερό αντίκτυπο στην κοινωνία .

Συγκεκριμένα, και σε ό,τι αφορά την πίστη, την θρησκεία και την Εκκλησία καταργούνται τα άρθρα που αφορούν:

1. Κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση με οποιονδήποτε τρόπο το Θεό και την Θρησκεία (άρθρα 198-199),

2. Περιύβριση νεκρών ή μέλη του ή την τέφρα του (άρθρο 201).

Πρακτικά λοιπόν οι προωθούμενες ανωτέρω αλλαγές σημαίνουν ότι θα μπορεί ο οποιοσδήποτε χωρίς να κινδυνεύει να του επιβληθεί κάποια ποινική κύρωση, να:

1. Βρίζει δημόσια και με οποιονδήποτε τρόπο τον Θεό.

2. Βλασφημά δημόσια τα θεία.

3. Καθυβρίζει δημόσια και κακόβουλα με οποιονδήποτε τρόπο την Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού ή οποιαδήποτε άλλη αναγνωρισμένη θρησκεία.

4. Προβαίνει σε περιύβριση νεκρού.

5. Προβαίνει σε περιύβριση τάφου, ως και ένα σωρό άλλες παραβατικές, κατά την άποψη μας, συμπεριφορές που, μέχρι σήμερα τουλάχιστον θεωρούνται κολάσιμες και επιφέρουν ποινικές κυρώσεις.

Εκείνο που έχει προκαλέσει αρνητική εντύπωση επιβαρύνοντας την κατάσταση είναι η σπουδή με την οποία επιχειρείται να περάσει το νομοσχέδιο αυτό.

Μεθοδεύεται μόλις ολοκληρωθεί η διαβούλευση των νέων δύο Κωδίκων (Ποινικού Κώδικα και νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας) να ψηφιστεί από την Βουλή με την διαδικασία των Κωδίκων, δηλαδή δεν θα ψηφιστεί το Νομοσχέδιο κατ΄ άρθρον, αλλά ως ένα άρθρο και σε μια συνεδρίαση της Βουλής.

Μεθόδευση που, αν τελικώς ισχύσει , σημαίνει ότι οι εκπρόσωποι του Ελληνικού Κοινοβουλίου δεν θα μπορούν να καταψηφίσουν κάποιο από τα άρθρα αν δεν συμφωνούν με αυτό αλλά θα περάσει ως έχει.

• Επίσης ο Σεβ. Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος ένας Ιεράρχης που συχνά ταρακουνάει με τις παρεμβάσεις του τα λιμνάζοντα νερά της κοινωνίας αλλά και την απάθεια της κεντρικής διοίκησης της Εκκλησίας σε συνέντευξή του στο ΣΤΑΡfm Κεντρικής Ελλάδος είπε :

«Πώς να έχουμε καλές σχέσεις όταν η Πολιτεία κόβει και ράβει όπως θέλει; Ομοφώνως αποφασίσαμε για το μισθολόγιο των Ιερέων και ότι απορρίπτουμε παντελώς περί του ουδετερόθρησκου κράτους. Επίσης για την κατάργηση της ποινής της βλασφημίας. Αυτά είναι δείγματα αποσυνθέσεως μίας κοινωνίας. Το ευχάριστο είναι πως βροντερό όχι είπαν ο Οικουμενικός Πατριάρχης και η Εκκλησία της Ελλάδος».

Πρόσφατα στο θέμα αναφέρθηκε και ο ρηξικέλευθος Ιεράρχης του Πειραιά Σεβ. Σεραφείμ, που κάθε φορά που δοκιμάζεται η Εκκλησία παρεμβαίνει και δίνει με τον δυναμισμό που τον διακρίνει τις θέσεις του ως υπευθύνου πνευματικού Ταγού:

«Οι κυβερνώντες χάριν της νέας θρησκείας την οποία πρεσβεύουν, του δικαιωματισμού, επιτίθενται με την αλλαγή του ποινικού κώδικα ενάντια στην θρησκευτική ειρήνη. Καταργούν λοιπόν από το δεύτερο βιβλίο το 7ο κεφάλαιο, που αναφέρεται στην επιβολή της θρησκευτικής ειρήνης. Καταργούν τα άρθρα 198, 199 και 201 που αναφέρονται στην κακόβουλη βλασφημία, στην καθύβριση θρησκευμάτων και στην περιύβριση νεκρών» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, παρά τις έντονες αντιδράσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει με την μεταρρύθμιση των Ποινικών Κωδίκων ( Ποινικού και Ποινικής Δικονομίας). Και ενώ σε πολλά σημεία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και εκσυγχρονίζεται σωστά το παλιομοδίτικο δικαιικό σύστημα της χώρας μας, στα παραπάνω σημεία που υπάρχουν αντιδράσεις επιχειρείται μία αλλοτρίωση της Ελλάδας όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα και μια έμμεση απαξίωση της Εκκλησίας και της έννοιας του θείου και της πίστεως.

Η δημόσια διαβούλευση στην οποία έχουν τεθεί και τα δύο νομοθετήματα βρίσκεται σε εξέλιξη και λήγει στις 14 Απριλίου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργού Δικαιοσύνης κ. Μιχάλη Καλογήρου , οι νέοι Κώδικες αναμένεται να ψηφιστούν αμέσως μετά το Πάσχα, ενώ η κατάθεση τους στη Βουλή αναμένεται πριν από την Μεγάλη Εβδομάδα.