You are currently viewing Πού “σκάλωσε” πρόταση του Σεβ.Προύσσης Ελπιδοφόρου να ανακηρυχθεί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος σε επίτιμο Διδάκτορα της Θεολογικής του ΑΠΘ;

Πού “σκάλωσε” πρόταση του Σεβ.Προύσσης Ελπιδοφόρου να ανακηρυχθεί ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος σε επίτιμο Διδάκτορα της Θεολογικής του ΑΠΘ;

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ
Ο Σεβ. Μητροπολίτης Προύσσης Ελπιδοφόρος, εκ των διαπρεπεστέρων Ιεραρχών του Οικουμενικού Θρόνου και καθηγητής του ΑΠΘ, την περασμένη Παρασκευή κατά την συνεδρίαση της ολομελείας των Καθηγητών της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ,προέβη σε μία εισήγηση η οποία ενώ εντυπωσίασε τους συναδέλφους του καθηγητές, αντιμετωπίστηκε θετικά μεν, αλλά και με τον πρέποντα προβληματισμό όπως συνάδει σε ανάλογες προτάσεις.
Συγκεκριμένα ο Σεβ. Προύσσης, σε ένδειξη προφανώς καλής θελήσεως– λόγω των τεταμένων σχέσεων που υπάρχουν, ως γνωστόν, τον τελευταίο καιρό μεταξύ του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου και Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου– εισηγήθηκε προς τους καθηγητές να ανακηρυχθεί Επίτιμος Διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών.
Και η ολομέλεια είδε καταφατικά μεν την εισήγηση του Σεβ. Προύσσης, αλλά ο πρώην Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής, διαπρεπής καθηγητής κ. Μιχάλης Τρίτος– γνωστός για τον ευθύ και αξιοπρεπή χαρακτήρα του- αντέτεινε οτι καλό θα ήταν να ανακηρυχθεί πρωτίστως ο Ποιμενάρχης της Θεσσαλονίκης κ. Ανθιμος, με το τεράστιο επί 42 έτη έργο του και την προσφορά του στη Θράκη και στη Μακεδονία και ασφαλώς να ανακηρυχθεί και ο Αρχιεπίσκοπος. Η Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ έχει παράδοση, είπε ο κ. Τρίτος, να ανακηρύσσει τους εκάστοτε Μητροπολίτες Θεσσαλονίκης σε Επιτίμους Διδάκτορες. Αυτό έπραξε και στην περίπτωση του Παντελεήμονος Α ´ του Παπαγεωργίου, αλλά και στην περίπτωση του Παντελεήμονος Β ´ του Χρυσοφάκη. Στην περίπτωση όμως, του Γέροντος Θεσσαλονίκης Ανθίμου– ενώ έχει συμπληρώσει 42 έτη ως Αρχιερεύς και 11 έτη ως Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης– η Θεολογική Σχολή δεν έπραξε τα δέοντα.
Έτσι η ολομέλεια, μετά τη νέα αυτή πρόταση του κ. Τρίτου, αποφάσισε να επανέλθουν αργότερα για το θέμα, με γραπτή πρόταση από τριμελή επιτροπή καθηγητών.