Εδώ ο κόσμος χάνεται και Αθήνα-Φανάρι παίζουν το παιχνίδι των…επιστολών  – Νέα επιστολή Ιερωνύμου  στη δημοσιότητα

Εδώ ο κόσμος χάνεται και Αθήνα-Φανάρι παίζουν το παιχνίδι των…επιστολών – Νέα επιστολή Ιερωνύμου στη δημοσιότητα

Μία μέρα μετά από αυτά που εγράφησαν χθές για την ύπαρξη ακόμη δύο επιστολών του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου προς το Φανάρι, για την εκπροσώπηση της Εκκλησίας της Ελλάδος κατά την  Σύναξη των Προκαθημένων στη Γενεύη, η Αρχιεπισκοπή Αθηνών(!!!!)– και όχι η Ιερά Σύνοδος όπως θα έπρεπε — έδωσε στη δημοσιότητα μία ακόμη επιστολή στην οποία δεν αναφέρονται.. “οι προσωπικοί λόγοι”!

Με ανακοίνωσή της η Αρχιεπισκοπή Αθηνών, απαντώντας,ως μή όφειλε αντί της Συνόδου, στο χθεσινό ανακοινωθέν του Πατριαρχείου, σημειώνει πως δίνει την επιστολή στη δημοσιότητα «προκειμένου να μη δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις».

Στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται πως πράγματι, ” στην τελική επιστολή «δεν μνημονεύονται «προσωπικοί λόγοι» απουσίας του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου Β΄ από την ανωτέρω Σύναξη, καθώς οι εν τω μεταξύ  συνθήκες δεν επέτρεπαν μια τέτοια αναφορά».

Αξίζει να σημειωθεί πως στη νέα επιστολή που δίνει σήμερα στη δημοσιότητα  η Αρχιεπισκοπή,υπάρχει αναφορά πως πρόκειται για συνέχεια της από 8/12/15 επιστολής του κ. Ιερωνύμου. Σύμφωνα με αντικειμενικούς παρατηρητές  των εκκλησιαστικών μας πραγμάτων,αυτή η αναφορά– οτι η μία επιστολή είναι συνέχεια της άλλης–  «αποδεικνύει» πως οι «προσωπικοί λόγοι» της αρχικής επιστολής δεν εξέλιπαν, αφού δεν αφαιρέθηκαν.
Η ερμηνεία που δίνουν στην επιστολή άνθρωποι του Οικουμενικού Πατριαρχείου, είναι πως το μόνο που άλλαξε είναι τα πρόσωπα της εκπροσώπησης από πλευράς της Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι οι λόγοι, αφού η μη επανάληψη της αναφοράς περι «προσωπικών λόγων» της πρώτης επιστολής,δεν συνιστά και άρση τους, από την στιγμή που δεν αναφέρεται ρητά  και κατηγορηματικά κάποιος άλλος λόγος.”Παίζει με τις λέξεις  που ο ίδιος χρησιμοποίησε”, μας είπε Ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου. “Αν οι λόγοι δεν ήταν προσωπικοί τότε ποιοί ήταν πο πραγματικοί λόγοι; Ας μας τους πεί και ας πάψει να κρύβεται πίσω από το δάκτυλος του…” επεσήμανε καταλήγοντας.
Στο σκεπτικό αυτό επιχειρεί να απαντήσει η Αρχιεπισκοπή στο σημερινό ανακοινωθέν της όπου σημειώνει πως θεωρεί αυτονόητο «ότι τις οριστικές θέσεις του αποστολέα τις διαμορφώνει η τελική του επιστολή και όχι κάποια ενδιάμεση».
Πηγές προσκείμενες στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών,ερμηνεύοντας τα γεγονότα είπαν  πως η επιστολή του Αρχιεπισκόπου συνδυάζεται με το συνοδικό ανακοινωθέν της 4ης Φεβρουαρίου, στο οποίο αναφέρεται πως οι λόγοι για τους οποίους ο κ. Ιερώνυμος «δεν παρέστη στη Σύνοδο των Προκαθημένων της Ορθοδόξου Εκκλησίας δεν ήσαν προσωπικοί, όπως εγράφη στο επίσημο ανακοινωθέν, αλλά προέρχονταν από ενέργειες που υπονομεύουν την Εκκλησία της Ελλάδος και το κύρος της».
Ωστόσο αυτό το οποίο δεν έχει εξηγηθεί μέχρι στιγμής από την Εκκλησία της Ελλάδος είναι γιατί ο επικεφαλής της επίσημης αντιπροσωπείας της και Αντιπρόεδρος της Δ.Ι.Σ. μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός δέχθηκε να υπογράψει το τελικό ανακοινωθέν της Συνάξεως όπου γίνεται σαφής αναφορά στους «προσωπικούς λόγους» της απουσίας του κ. Ιερωνύμου, τη στιγμή που όπως υποστηρίζει σήμερα η Αρχιεπισκοπή οι λόγοι ήταν άλλοι και εξόχως σοβαροί;;;;; Γιατί δεν άσκησε veto  η αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος;
Επίσης η εξέλιξη αυτή καθιστά πλέον επιτακτική την ανάγκη να ανοίξει ο σφραγισμένος φάκελος που κατέθεσε ο Αρχιεπίσκοπος στη ΔΙΣ χωρίς να έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστό το περιεχόμενό του. Να ανοίξει ο φάκελος και να μάθουμε όλοι ποιοί ήταν οι λόγοι αλλά και ποιοί υπονομεύουν την Εκκλησία της Ελλάδος και το κύρος της ίδιας και του Προκαθημένου της.

Η αποκάλυψη, πάντως,της αλληλογραφίας  και από τις δυο πλευρές, αλλά και οι συνοδευτικές ανακοινώσεις και οι διαρροές που υπάρχουν εκατέρωθεν , αποδεικνύουν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο πως για μια ακόμη φορά μέσα σε λίγα χρόνια οι σχέσεις των δυο Εκκλησιών ακροβατούν επι ξυρού ακμής!!
Η μεγάλη διαφορά όμως σε σχέση με την προηγούμενη σύγκρουση, είναι πως τότε δεν είχε υπήρχε η αναμονή της Αγίας και Μεγάλης  Συνόδου των ορθοδόξων στην οποία αν δεν υπάρξουν κινήσεις εκτόνωσης, οι δύο Εκκλησίες θα συμμετάσχουν με σοβαρά προβλήματα να υποβόσκουν ανάμεσά τους.

Ακολουθεί η επιστολή του Αρχιεπισκόπου Αθηνών.

Φωτογραφία: Χρήστος Μπόνης

EPISTOLI-2