You are currently viewing Πώς μπορεί ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος να διαμαρτύρεται προς την  Εκκλησία  της Ελλάδος για..”εισπήδηση”,όταν ο ίδιος έχει καταστρατηγήσει αυτό  τον όρο;

Πώς μπορεί ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος να διαμαρτύρεται προς την Εκκλησία της Ελλάδος για..”εισπήδηση”,όταν ο ίδιος έχει καταστρατηγήσει αυτό τον όρο;

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ
Την έντονη διαμαρτυρία του, λένε οι πληροφορίες, εξέφρασε ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος προς την Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία σε προηγούμενη συνεδρίασή της, είχε λάβει την απόφαση, μετά από εισήγηση του Μητροπολίτη Καλαβρύτων, να ενδιαφερθεί, για καθαρά ανθρωπιστικούς λόγους , για την υπόθεση του έγκλειστου Πατριάρχη Ειρηναίου– γεγονός που μας εκθέτει ως Ορθοδόξους διεθνώς και για το οποίο θα έπρεπε να έχει ενδιαφερθεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο που δεν είναι άμοιρο ευθυνών γιαυτή την εξέλιξη στην Εκκλησία των Ιεροσολύμων, αφού εκείνο τη δημιούργησε.

Και ενώ δεν έχει γίνει προς το παρόν γνωστό, το αν και υπό ποία μορφή κατατέθηκε η δυσαρέσκεια του Πατριάρχη Θεόφιλου προς την Εκκλησία της Ελλάδος κσι προς τον Αρχιεπίσκοπο, οι φήμες θέλουν τον Πατριάρχη Θεόφιλο να είναι “ενοχλημένος σφόδρα” με την Εκκλησία της Ελλάδος και να διαμηνύει με πολύ νόημα, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος δεν είχε δικαίωμα παρέμβασης στα εσωτερικά μίας άλλης Εκκλησίας. Θεωρεί μάλιστα την ενέργεια αυτή ως ….εκκλησιαστική εισπήδηση, γιαυτό και δεν προτίθεται να συναινέσει,ούτε να συμφωνήσει να γίνει μία τέτοιου τύπου συζήτηση.

Το τραγελαφικό του θέματος έγκειται στο γεγονός οτι και οι δύο πλευρές διαψεύδουν περί ύπαρξης δυσαρέσκειας στη μία ή στην άλλη πλευρά, ενώ Συνοδικοί Ιεράρχες λένε κατ´ιδίαν στους δημοσιογράφους οτι εντός της Συνόδου έγινε δια μακρόν συζήτηση για τη δυσαρέσκεια του Ιεροσολύμων, εξαιτίας της απόφασης της ΔΙΣ να ασχοληθεί με το θέμα.
Μάλιστα οι πληροφορίες έλεγαν οτι συστήθηκε τριμελής επιτροπή Συνοδικών Αρχιερέων, οι οποίοι θα μετέβαιναν στα Ιεροσόλυμα για να διευθετήσουν το θέμα! Η πρόταση του Μητροπολίτη Καλαβρύτωμ να συμμετάσχει και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, βρήκε τον Αρχιεπίσκοπο αρνητικά αντίθετο, προκειμένου να μη διαταραχθούν οι σχέσεις των δύο Εκκλησιών, κάτι που τελικά, καθώς φαίνεται, δεν θα αποφευχθεί.

Ωστόσο αντικειμενικοί παρατηρητές των Εκκλησιαστικών μας πραγμάτων επισημαίνουν οτι η δυσαρέσκεια του Πατριάρχη Ιεροσολύμων για ένα θέμα που έπρεπε να εχει διευθετηθεί από καιρό είναι τουλάχιστον υποκριτική!

Πώς ειναι δυνατόν, ισχυρίζονται, να είσαι Προκαθήμενος της πρώτης Ορθόδοξης χριστιανικής Εκκλησίας και να ευρίσκεται φυλακισμένος στην αυλή σου και μάλιστα κάτω από απάνθρωπες συνθήκες ο προκάτοχός σου Πατριάρχης και να μην ανησυχείς; Ούτε επί Τουρκοκρατίας δεν έγιναν ποτέ τέτοια ρεζιλίκια ούτε στο φανάρι που τελούσε και τελεί κάτω από την μπότα του Τούρκου δυνάστη!

Πού διαφέρει, αλήθεια, η φυλάκιση του Πατριάρχη Ειρηναίου από εκείνη του Αχρίδος Ιωάννη που αποφυλακίστηκε προχθές, ύστερα από παρέμβαση του Πατριαρχείου της Ρωσίας, και μάλιστα με σοβαρότατα προβλήματα υγείας; Παρέμεινε φυλακισμένος τριάμισι χρόνια, υπό απαράδεκτες και απάνθρωπες συνθήκες,επειδή έτσι ήθελαν οι άθλιοι Σκοπιανοί για να του φιμώσουν το στόμα!!

Ποιός έχει ενδιαφερθεί για τον Πατριάρχη Ειρηναίο στα τόσα χρόνια που δοκιμάζεται;

Πού ειναι το ενδιαφέρον του Οικουμενικού Πατριάρχη για έναν διατελέσαντα Πατριάρχη. αδελφό και συλλειτουργό του Οικουμενικού Πατριάρχη;:

Με την ίδια ευαισθησία και ταχύτητα που έσπευσε προ ετών, να λύσει την διαφωνία που υπήρχε μέσα στην Αγιοταφική Αδελφότητα και απομάκρυνε τον τότε Πατριάρχη Ειρηναίο, με την ίδια και μεγαλύτερη ευαισθησία έπρεπε να σπεύσει και τώρα για να “κλείσει” το απόστημα που έχει δημιουργηθεί και στη δημιουργία του οποίου έχει το δικό του μερίδιο ευθύνης!!!.

Και μπορεί αλήθεια ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων να κατηγορεί την Εκκλησία της Ελλάδος για… εισπήδηση, εξαιτίας της απόφασης της ΔΙΣ να ενδιαφερθεί,για καθαρά ανθρωπιστικούς λόγους, για τον φυλακισμένο Πατριάρχη Ειρηναίο– που ακόμη και τα τραυματισμένα δόντια του τα εξάγει ο ίδιος, με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο ,με τη βοήθεια σπάγγου;; Φεύ!!!

Και αν είναι …”εισπήδηση” το ενδιαφέρον μιάς Εκκλησίας για έναν εμπερίστατο Προκαθήμενο,τότε τί ήταν η δική του απόφαση να εκλέξει Επίσκοπο με τίτλο περιοχής που δεν του ανήκει, αλλά ανήκει στο Πατριαρχείο Αντιοχείας και να δημιουργήσει Μητρόπολη πάνω στα όρια άλλης Εκκλησίας και να διχάσει με τον τρόπο αυτό τον αραβόφωνο χριστιανικό κόσμο;

Γνωρίζει τί του ..”σούρνουν”, κατά το δή λεγόμενο, οι αραβόφωνοι χριστιανοί για όλες αυτές τις εξελίξεις και οτι κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί με σιγουριά το αν η Μητρόπολη Φιλαδελφείας, που ευρίσκεται στην Ιορδανία και απαρτίζεται από κατ´ εξοχήν Αραβόφωνο ποίμνιο,θα εξακολουθεί να ανήκει και αύριο στο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και δεν θα αποσκιρτήσει ;

Γνωρίζει ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων οτι η Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη που έγινε την Κυριακή της Ορθοδοξίας, πέρυσι τον Μάρτιο, έληξε με την Εκκλησία της Αντιοχείας να μειοψηφεί και να μην υπογράφει το κοινό ανακοινωθέν όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, εξαιτίας της “εισπήδησης” που έχει διαπράξει η Εκκλησία Ιεροσολύμων στο Πατριαρχείο Αντιοχείας;

Αν ληφθούν όλα τα παραπάνω υπόψη, τότε μπορούμε να λέμε τί εννοούμε όταν χρησιμοποιούμε τον όρο …εισπήδηση!! Και αν υπήρχε φιλότιμο κσι χριστιανική αγάπη δεν θα έπρεπε τώρα να μιλάμε για τέτοια γεγονότα τα οποία μας εκθέτουν παγκοσμίως !

Δεν μπορεί να ευαγγελίζεσαι Χριστό και να καταγγέλεις την αγάπη του και να έχεις επί δέκα χρόνια έγκλειστο έναν διατελέσαντα Πατριάρχη!!!

Ούτε ο Θεός, αλλά ούτε και ο διάβολος θα συνηγορούσαν ποτέ για μία τόσο ειδεχθή πράξη!

anaxjios