Η αυτοκριτική του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, “ξύπνησε” τις καλές ημέρες του Χριστόδουλου

Η αυτοκριτική του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, “ξύπνησε” τις καλές ημέρες του Χριστόδουλου

 Του ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ

Η αυστηρή αυτοκριτική του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και μάλιστα σε υψηλούς τόνους, ήταν η πιο σημαντική στιγμή του εφετινού εορτασμού του Αγίου Φωτίου, στη Μονή Πεντέλης, που ” σημάδεψε” την ημέρα και πέρασε στην ειδησειογραφία ,ως κεραυνός εν αιθρία, με την ασυνήθιστη αυτή ενέργεια.

Και τούτο διότι δεν μας έχει συνηθίσει ο Αρχιεπίσκοπος σε τέτοιου είδους ξεσπάσματα. Αλλά και γιατί άργησε να βάλει..” τον δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων”.
Κι αφού έκανε τον κόπο, θα έπρεπε να τα θυμηθεί όλα και κυρίως το πώς ήταν η Εκκλησία επί των ημερών του προκατόχου του Μεγάλου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου.
Τότε που με εκείνο το καρδιόβγαλτο και αυθόρμητο “ελάτε όπως είστε” και “σας πάω”, άλλαξε τη… δημογραφική σύνθεση των εκκλησιαζομένων. Γέμισαν οι Εκκλησίες με νέους ανθρώπους.
Κι την αγάπη προς την νεολαία την έδειξε πλουσιοπάροχα. Κι εκείνη το ανταπέδωσε με ηχηρό τρόπο, ακόμη και την ημέρα της εξοδίου ακολουθίας του. Ημέρα που στη γλώσσα των δημοσκοπήσεων τα “νεανικά κοινά”, είχαν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.

“Μας βλέπουν και δ ε ν μας θέλουν”, είπε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, αναφερόμενος στο πώς αντιμετωπίζει ένα μέρος της κοινωνίας μας και του λαού μας τον ιερό κλήρο και την Εκκλησία.

“Γιατί πνευματικοί άνθρωποι που είναι ψηλά, θρησκεύουν με τον δικό τους τρόπο..” τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος για να συμπληρώσει: ” Δεν έχουν σχέση μαζί μας ! Γιατί;; Γιατί δεν θέλουν ; Γιατί δεν μπορούμε; Δεν ξέρω τί γίνεται..”
Για να επισημάνει με αυτοκριτική διάθεση:
” Η ευθύνη είναι επάνω μας .Και Θεολόγοι και παπάδες, εμείς, έχουμε μεγάλη ευθύνη για όλο αυτό το κατάντημα. Και το καλύτερο που θα είχαμε να κάνουμε είναι να καθίσουμε να δούμε τα σφάλματά μας. Πρέπει να γυρίσουμε το φύλλο, (τη σελίδα), και να δούμε εμείς τί κάνουμε σαν Εκκλησία και σαν θεολογικές σχολές. Φτιάχνουμε στρατιώτες και οπαδούς και όχι μέλη της Εκκλησίας” επεσήμανε με πολύ νόημα .
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έχει κάθε λόγο και κάθε δικαίωμα να λέγει όλα τα παραπάνω, όταν μάλιστα όλα αυτά αποτελούν προσωπικές διαπιστώσεις του Πρωθιεράρχη της Εκκλησίας μας έχουν διπλή σημασία.

Είχε βλέπετε την τύχη ή την ατυχία, να διαδεχθεί τον Μακαριστό Χριστόδουλο και οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες.
Παρά την αποδοχή του κ.Ιερωνύμου, από όλα τα ΜΜΕ και από τους λεγόμενους προοδευτικούς– αυτούς που “σταύρωσαν” τον Χριστόδουλο επί δέκα συνεχή έτη– δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την κοινωνία μας, η οποία τον ήθελε πιο ομιλητικό, πιο μαχητικό και παρεμβατικό γιατί έχει το χάρισμα της διείσδυσης στην κοινωνία μας και ο κ. Ιερώνυμος κι ας μην το επιδεικνύουν!

Εκείνο ωστόσο που προκάλεσε αίσθηση στους παρευρισκομένους ήταν η στιγμή που είπε ότι” ενώ πολλά ακούγονται για την επιστροφή της νεολαίας στην Εκκλησία, στην πραγματικότητα πηγαίνουν μόνο το Πάσχα για “φολκλορικούς λόγους”. Πάμε στην Εκκλησία και λέμε η νεολαία γύρισε”, σημείωσε ο Αρχιεπίσκοπος. Για να αναρωτηθεί αμέσως”.. Βαστάει ένα παιδί στη λειτουργία κεράκι για να βγάλουμε το Ευαγγέλιο;”.
είπε μελαγχολικά ο κ. Ιερώνυμος.
Με αυτή την θέση και άποψη όμως, αδίκησε τους νέους ανθρώπους γενικά και ειδικά εκείνους που θρησκεύονται με πλήρη συνείδηση.
Οι περισσότερες ενορίες των Αθηνών και μάλιστα εκεί όπου υπάρχουν καλοί ιερείς, τα νέα παιδιά συναγωνίζονται για το ποιό θα βγεί πρώτο με το Ευαγγέλιο ή στην Μεγάλη Είσοδο.
Εκείνο ωστόσο που έπρεπε να πεί ο Αρχιεπίσκοπος είναι το… “ποιοί” ευθύνονται, όπου οι Εκκλησίες δεν έχουν ούτε ένα παιδάκι να σηκώσει τη λαμπάδα ή το κερί και να βγεί με τον παπά και το Ευαγγέλιο…
Όταν έχουμε έλλειμα ικανών ποιμένων, είναι φυσικό να έχουμε και έλλειμα ποιμνίου και δη νεανικού.
Αν το ξέσπασμα του Αρχιεπισκόπου στην Πεντέλη, δεν ήταν τυχαίο, τότε θα φανεί πολύ σύντομα ότι κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει στην Εκκλησία μας.