Διάβασα με προσοχή και ανατριχιάζοντας το άρθρο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου Γ ´,που θέλει να βουλώσει τα στόματα των επικριτών.
Προβληματίστηκα πολύ αν πρέπει να απαντήσω ή όχι. Αλλά μετά σκέφτηκα ότι αφού ο ίδιος δεν είχε καμία αναστολή στο να γράψει όλα αυτά που έγραψε γιατί να έχω εγώ;
Κατ´ αρχάς , και σε γενικές γραμμές, ας μάθουν πρώτα καλά τη δουλειά τους οι υπεύθυνοι της Εκκλησίας. Δεν απαντάς με δηλώσεις χολερικές, όταν το πρώτο που οφείλεις είναι να επικοινωνήσεις και (εφ όσον θέλεις να είσαι Εκκλησία) να εξηγήσεις που και γιατί κάνει κακό στο λαό αυτό ή εκείνο το δημοσίευμα.
Αυτό,ισχύει για τον εκπρόσωπο τύπου της Εκκλησίας, που βγήκε τσιρίζοντας στα κεραμίδια του τρούλου, αντί να κοιτάξει να κάνει τη δουλειά του και όχι να μας μιλά για το Νίτσε. Και η δουλειά του είναι μία μόνο: να μιλά εξηγώντας πνευματικά ( κάτι που ξέρει να κάνει πολύ καλά) και όχι με προσταγές και επίδειξη γνώσεων.
Οδυνηρή έκπληξη, όμως, προκάλεσε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
Όχι απλώς υπερέβη τον εκπρόσωπο Τύπου, αλλά εξέφρασε μιαν αντίληψη που θάπρεπε να μην ακούγεται από στόματος Επισκόπου.
Πρώτ απ´όλα, ας κατανοήσει ο Μεσσηνίας και τυχόν ομόφρονές του Ιεράρχες (εύχομαι να μην υπάρχουν), ότι η Εκκλησία είναι του λαού του Χριστού και όχι των δεσποτάδων. Ο Μεσσηνίας αξιώνει να είμαστε «επαίοντες», να διαθέτουμε «τα βαθύτερα θεολογικά και επιστημονικά κριτήρια» για να ανοίξουμε το στόμα μας και να κρίνουμε την συμπεριφορά της Εκκλησίας. Ο Μεσσηνίας δηλαδή μας λέει ότι η γιαγιά και ο παππούς που δεν έχει διατριβή στη θεολογία, δεν έχει δικαίωμα να μιλάει για την Εκκλησία! Δεν μπορώ παρά να απαντήσω στον Δεσπότη ότι η εκκλησία ανήκει στην αμόρφωτη γιαγιά, στον νεαρό άνεργο, στον πατέρα που παλεύει να κρατήσει όρθια τη φαμίλια του, και όχι στους έχοντες διατριβή.Γιατί αυτοί οι μη έχοντες κράτησαν την Εκκλησία στους αιώνες.
Διερωτώμαι: αυτή την αντίληψη διδάσκει ο Μεσσηνίας στους φοιτητές του ως καθηγητής; Αλήθεια, μη έχοντας «επιστημονικά κριτήρια δημιουργώ μόνο σύγχυση μιλώντας για την ταυτότητα και την αποστολή της Εκκλησίας»; Ενώ αν είχα τις προϋποθέσεις που θέλει ο Μεσσηνίας, θα καταλάβαινα πως η εκκλησία είναι Οργανισμός Στήριξης Μητροπολιτών;
«Πρόσωπα άγευστα εκκλησιαστικότητας ασκούν σχολιασμούς», καταγγέλλει ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας.
Και ερωτώ, εγώ ο άγευστος: στην Εκκλησία ανήκετε Δέσποτα ή σε επαγγελματικό Σωματείο;
Όλοι όσοι δεν έχουμε γράψει διατριβή με θέμα ας πούμε «Η διαφορά μεταξύ Ακτίστου Φωτός και της ΔΕΗ» θα πρέπει να το βουλώσουμε, διότι σας ενοχλούμε;
Αλήθεια θέλετε να έχετε και … ποίμνιον;
Ο Σεβ. Μεσσηνίας, που φέρεται να ανήκει στους δελφίνους του Αρχιεπισκοπικού θρόνου και επομένως θέλει να γίνει Αρχιεπίσκοπος στην μετά Ιερώνυμο εποχή, συνεχίζει το άρθρο του κατηγορώντας «πρόσωπα εγγύτερα στο εκκλησιαστικό γίγνεσθαι» (έτσι ονομάζει τους δημοσιογράφους του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ ο … επαίων δεσπότης) ότι ασκούν κριτική. Είμαι υποχρεωμένος λοιπόν, «ως πρόσωπο εγγύτερα του εκκλησιαστικού γίγνεσθαι» ,να του εξηγήσω ότι πολλών κακών αίτιος μπορεί να είναι ο εμπαθής τύπος, αλλά πάρα πολλών κακών αίτιος είναι ο φιμωμένος τύπος. Ας προσέξει λοιπόν.
Και δεν θα πρέπει να ζητάει από εμάς να σεβόμαστε την Εκκλησία, όσον ο ίδιος την κατεβάζει στο επίπεδο της συνέλευσης και της δεσποτοκρατίας.
*Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε σήμερα στην δημοκρατία ( σελ.10).