You are currently viewing Η εφημερίδα «Θεσπρωτών Διαβούλευση» ανοίγει  το «φάκελο Μητρόπολη Παραμυθίας».

Η εφημερίδα «Θεσπρωτών Διαβούλευση» ανοίγει το «φάκελο Μητρόπολη Παραμυθίας».

  • Reading time:2 mins read

✔️Ερωτήματα φωτιά για τα έργα και τις ημέρες αυτών που κινούν τα νήματα στη Μητρόπολη ερήμην του ανήμπορου Μητροπολίτη Παραμυθίας Τίτου

✔️Ένοχη σιωπή απο τον Αρχιεπίσκοπο και τη Σύνοδο! Ποιος καλύπτει ποιον;

Σχόλιο του Σωτήρη Μ. Τζούμα

Δεν είναι λίγες οι φορές που η δημοσιογραφία φέρει στην επιφάνεια δυσάρεστες καταστάσεις.
Χρέος ωστόσο ενός καλού δημοσιογράφου είναι να παρουσιάζει τα γεγονότα ως έχουν χωρίς να κατευθύνεται από συναισθηματισμούς ή ιδιοτέλεια ή το χειρότερο να χειραγωγείται και να στραγγαλίζει την συνείδησή του.
Εδώ και δέκα χρόνια γράφω για την αρρωστημένη κατάσταση που επικρατεί στην Μητρόπολη Παραμυθίας. Ένας ανήμπορος αλλά σοβαρός στον πρότερο έντιμο βίο του γέροντας Ιεράρχης, ο Σεβ. Τίτος-σεβαστός Ιεράρχης από όλους μας -άγεται και φέρεται από άτομα του περιβάλλοντος του τα οποία αποφασίζουν αντ´αυτού.
Η Σύνοδος και ξέρει και έχει πλήρη εικόνα για τα τεκταινόμενα αλλά “κρίμασιν οις οίδε Κύριος” δεν κινεί τις διαδικασίες και οι αρουραίοι που δρουν ανενόχλητοι στην Μητρόπολη, συνεχίζουν να σκάβουν πιο βαθιά τα θεμέλια τους για να εδραιώσουν τη θέση τους και στην μετά Τίτο εποχή.Έχουν μάλιστα το θράσος να λένε ότι εμείς και μετά τον Τίτο εδώ θα είμαστε. Στο μεταξύ οι λογαριασμοί τους στις τράπεζες συνεχίζουν να φουσκώνουν από πηγές που αργά ή γρήγορα θα διερευνηθούν.
Η ιστορική εφημερίδα «Θεσπρωτών Διαβούλευση» που μέχρι πρότινος διευθύνοταν από τον κ. Ευάγγελο Μάστορα- έναν απροσκύνητο άνθρωπο που δεν έμπαινε σε καλούπια και περιορισμούς αλλά πάντοτε έγραφε αυτό που ένιωθε ως ορθό- αποφάσισε να ανοίξει τον … «φάκελο Μητρόπολη Παραμυθίας» και να βγάλει προς τα έξω όλα εκείνα που αποτελούν τις πληγές που κατασπαράσσουν το σώμα της τοπικής Εκκλησίας σε μία ιστορική Μητρόπολη.
Η κατάσταση όπως την παρουσιάζει η εφημερίδα πρωτοσέλιδα είναι τραγική.
Μαζί με τα αμείλικτα και χρονίζοντα αναπάντητα “γιατί” του καλού συναδέλφου θα ή θελα να προσθέσω δύο ακόμη:

🔺Γιατί η Σύνοδος και ο Αρχιεπίσκοπος προσωπικά δεν μεριμνούν ώστε να παύσει αυτό το σκάνδαλο αλλά και να σωθεί η υστεροφημία του γέροντος Μητροπολίτου; Δεν είδαν την εφημερίδα; Δεν διάβασαν τα ερωτήματα της εφημερίδας ; Δεν πληροφορήθηκαν ότι υπάρχουν περίεργα γεγονότα τα οποία διερευνώνται από τον Εισαγγελέα;
Περιμένουν μήπως, την δημοσίευση κάποιας φωτογραφίας (όπως συνέβη στην περίπτωση του Σεβ. γέροντος Περιστερίου Χρυσοστόμου ) για να ενεργοποιηθούν και να ξεκινήσουν τις διαδικασίες;Δεν είναι καιρός Άγιοι Αρχιερείς για νέα σκάνδαλα. Αν κάτι συμβεί αυτή την χρονική στιγμή το…τσουνάμι που θα ξεσπάσει δεν θα αφήσει τίποτα όρθιο!Όπως βλέπετε η Κυβέρνηση μας… «αγαπά» πολύ!

Ιδού το δημοσίευμα της εφημερίδας «Θεσπρωτών Διαβούλευση», όπως το αντιγράψαμε:

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ;

«ΚΑΤΙ ΣΑΠΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΑΝΙΜΑΡΚΙΑΣ»;

✓ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ – ΕΧΕΙ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ Η «ΜΟΝΗ ΡΑΓΙΟΥ»;
✓ ΠΟΙΟΙ – ΠΩΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ;
✓ ANAPΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ ΣΤΗ «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»;
✓ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΜΕ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΑΝΩ ΤΟΥ ΕΝΟΣ (1) ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥ ΕΥΡΩ;

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ Κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ

ΕΧΟΥΜΕ ασχοληθεί και στο παρελθόν με τατης ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ της I. Μητροπόλεως Παραμυθιάς, Φιλιατών, Γηρομερίου και Πάργης, δημοσιοποιώντας στοιχεία που κατά την άποψή μας, συνιστούν μη σύννομη επί το επιεικέστερονή άλλως πώς, μη χρηστή διοίκηση από τους διοικούντες σήμερα αυτή κληρικούς.

ΜΕ την ευλογία και έγκριση του σεβαστού ποιμενάρχη μας θα ισχυριστούν προφανώς λαμβάνονται ή δεν λαμβάνονται όλες οιαποφάσεις οι αφορώσες την λειτουργία αυτής, οι εν λόγω κληρικοί που συγκροτούν το τελευταίο χρονικό διάστημα τον στενό πυρήνα της Διοίκησης αυτής.

ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ όμως οι ίδιοι πολύ καλά, όπως βεβαίως γνωρίζουμε και εμείς αλλά και μια μειοψηφία δυστυχώς πληθυσμιακά του Χριστεπώνυμου πληρώματος της καθ’ημάς Ιεράς Μητροπόλεως που ενδιαφέρεται και ασχολείται με τα τεκταινόμενα σε αυτή, ότι ο σεβασμιότατος μοιραία λόγω γήρατος, ουσιαστικά έχει εκχωρήσει τη Διοίκηση σε αυτούς.

ΜΕ την επισήμανση ότι ο γράφων συνδέεται πνευματικά μαζί του, από της ενθρονίσεώς του το 1974, μέχρι και σήμερα, ότι τον τιμά, τον σέβεται και τον αγαπά. ΟΤΙ ως Δήμαρχος του τ. Δήμου Σαγιάδας το 2004 τον τίμησε σε ειδική πανηγυρική εκδήλωση που διοργάνωσε προς τιμήν του για τη συμπλήρωση τριάντα (30) τότε χρόνων Αρχιερατείας. ΚΑΙ με την επισήμανση επίσης, πως η Μητρόπολη και γενικώς τα τεκταινόμενα σε αυτή αφορούν το σύνολο των συμπολιτών θρησκευόμενων ή μη, γιατί ως Ν.Π.Δ.Δ. διαχειρίζεται χρήματα προερχόμενα και από τον οβολό των πιστών και από την διαχείριση της όποιας περιουσίας ενοριακών Ναών, Μονών κ.λπ. και από Ευρωπαϊκά προγράμματα, συνεπώς η διαφάνεια και η χρηστή διαχειριστή του «Ιερού χρήματος» είναι δικαιολογημένα απαίτηση των συμπολιτών.

ΕΜΕΙΣ σήμερα, διατυπώνουμε δημοσίως σειρά ερωτημάτων όσον αφορά τα της Διοίκησης της Μητρόπολης μας, με αποδέκτη οιονδήποτε θεωρεί εαυτόν αρμόδιο να απαντήσει σε αυτά και με μια ακόμη επισήμανση.

ΟΤΙ αυτή ως Ν.Π.Δ.Δ. και με τους κληρικούς ως δημόσιους λειτουργούς, για να μη τους χαρακτηρίσουμε δημόσιους υπαλλήλους απαξιωτικά σεβόμενοι το μέγα της Ιερωσύνης Μυστήριο, οι οποίοι πληρώνονται από τον ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΟΡΒΑΝΑ, δηλαδή από όλους εμάς τους φορολογούμενους πιστούς ή μη ανεξαρτήτως πολίτες-συμπολίτες, έχει τα ίδια δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις όπως κάθε δημόσιος φορέας και οργανισμός.

ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΔΙΑΤΥΠΟΥΜΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ – ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΟ-ΥΠΕΥΘΥΝΟ

✓ Η χαρακτηριζόμενη από όλους, κληρικούς και λαϊκούς ως ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΡΑΓΙΟΥ, τελικά είναι ΜΟΝΗ; ΔΗΛΑΔΗ Ν.Π.Δ.Δ. με Ηγούμενο και ηγουμενοσυμβούλιο όπως προβλέπεται στον ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ν. 590/1977) ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ΄ – ΑΡΘΡΟ 39(με δέκα (10) υποάρθρα) «ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΜΟΝΩΝ» ή ΜΕΤΟΧΙΟ ΤΗΣ I. ΜΟΝΗΣ ΓΗΡΟΜΕΡΙΟΥ, όπως αναφέρεται στο Εκκλησιαστικό Ημερολόγιο της Μητρόπολης;
✓ ΥΠΑΡΧΕΙ σχετικό ΦΕΚ αναγνώρισής της ως Μονής;
✓ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ και υποβάλλονται από αυτή (την Ι. Μονή ή Μετόχιο)ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ όπως προβλέπεται;
✓ ΑΝ ναι, αφού γνωρίζετε πως δεν είναι ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ πόσο Νόμιμο είναι αυτό;
✓ ΠΟΙΑ είναι τα ετήσια έσοδα της εν λόγω «ΜΟΝΗΣ», από ποιές «πηγές», πού και πώς διατίθενται αυτά;
✓ ΤΗΡΕΙΤΑΙ σε αυτή όπως προβλέπεται «ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ»; ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΙΒΛΙΟ Ταμείου;
✓ ΥΠΑΡΧΟΥΝ νόμιμα διοριστήρια, νομίμως διορισθέντων σε αυτή επιτρόπων;
✓ ΓΙΑ την εκτέλεση διαφόρων εργασιών εκδίδονται και αν ναι, ΠΟΥ και από ΠΟΙΟΥΣ προσκομίζονται και εξοφλούνται αυτά σχετικά τιμολόγια; ΥΠΑΡΧΟΥΝπαραστατικά στοιχεία;
✓ ΜΗΠΩΣ λέμε μήπως, αυτή εκ του καταστατικού χάρτη της Εκκλησίας πρέπει να είναι χαρακτηρισμένη ως ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΜΟΝΗ αν όχι Μετόχιο και ως τέτοια να υπάγεται διοικητικά στην πλέον όμορη Ενορία, δηλαδή αυτή του Ραγίου;
✓ ΕΙΝΑΙ αλήθεια όπως φημολογείται, ότι ακόμη και λαϊκοί υπογράφουν πιστοποιητικάτέλεσης μυστηρίων σε αυτή, (π.χ. βαπτίσεις κ.λπ.);
✓ TON εμπερίστατο σήμερα, κλινήρη γέροντα ΓΕΡΑΣΙΜΟ ηγούμενο αυτής, ποιος τον περιθάλπει, ποιος ενδιαφέρεται και πώς γι’αυτόν;
✓ ΠΩΣ καλύπτονται οι λειτουργικές ανάγκες της «ΜΟΝΗΣ» σήμερα, ΠΩΣ, ΠΟΙΟΙ και με ΠΟΙΑ διαδικασία εισπράττουν και διαχειρίζονται τα όποια έσοδά της;
✓ ΕΙΝΑΙ αλήθεια ή απλώς κακόβουλη φημολογία ότι σε τραπεζικούς λογαριασμούς κληρικούτης Μητρόπολης και δη του στενού ΠΥΡΗΝΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ αυτής, εντοπίστηκε στο παρελθόν ποσό υπέρογκο υπερβαίνοντας κατά τις δικές μας πληροφορίες το 1,5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΕΥΡΩ, μη δικαιολογούμενο βεβαίως από ης αποδοχές του;
✓ ΕΙΝΑΙ αλήθεια, ότι είχε δοθεί στο παρελθόν πάντα και ειδικότερα με κυβέρνηση ΣΑΜΑΡΑ (προ ΣΥ.ΡΙΖ.Α.) εντολή για την διενέργεια σχετικού ελέγχου στο τότε Σ.Δ.Ο.Ε., η οποία όμως ανακλήθηκε με εντολή άνωθεν και «πάγωσε» έκτοτε ο έλεγχος;
✓ ΓΙΑΤΙ δεν αναρτά η Μητρόπολη όπως είναι υποχρεωμένη εκ του νόμου ως Ν.Π.Δ.Δ. και όπως κάνουν όλες οι άλλες Μητροπόλεις στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» τις οικονομικές τις συναλλαγές εν γένει, οτιδήποτε και αν αφορούν αυτές;
✓ ΠΟΣΑ είναι κατ’έτος τα ετήσια συνολικά έσοδά της και πώς διατίθενται αυτά; ΔΕΝπρέπει να γνωρίζουν οι συμπολίτες, οι πιστοί πρωτίστως που καταθέτουν τον οβολό τους στο παγκάρι της ενορίας τους αλλά και γενικότερα για το πώς διαχειρίζεται τα έσοδα της η τοπική Εκκλησία από την περιουσία της. (π.χ. εκμισθώσεις στρεμμάτων γης,καταστημάτων) κ.λπ;
✓ ΠΩΣ δικαιολογείται η δική μας Μητρόποληνα συμμετέχει με το ποσό των ΕΚΑΤΟ ΧΙΛΙΑΔΩΝ (100.000) ευρώ στο κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, όταν ακόμη ή και με ελάχιστους πόρους και ποίμνιο που δεν υπερβαίνει τις έξι χιλιάδες (6.000)Μητρόπολη Κόνιτσας συμμετέχει με διπλάσιο ποσό; ΚΑΙ με τις άλλεςΜητροπόλεις της Ηπείρου πέραν αυτής των Ιωαννίνων που είναι από τις πλουσιότερες πανελλαδικά, να συμμετέχουν επίσης με εκατοντάδες χιλιάδων ευρώ, όπως π.χ. αυτές της Άρτας και της Πρέβεζας;
✓ ΕΙΝΑΙ δυνατό η δική μας Μητρόπολη με την Ηγουμενίτσα, την τουριστική Πάργα, το Καναλάκι, τις Μονές Γηρομερίου, Πούντας και Καναλακίου καθώς και την θεωρούμενη από αυτή ως τέτοια του Ραγίου, να συμμετέχει με τα… μισά χρήματα από αυτά της Κόνιτσας;
✓ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ότι «ΣΥΝΟΔΕΙΑ»Μοναχών ενδιαφερόμενων να επανδρώσει την ακέφαλη ΜΟΝΗ ΠΑΓΑΝΙΩΝ,επισκέφθηκε και μάλιστα δύο φορές την Μητρόπολη χωρίς τελικά να συναντηθεί με τον Μητροπολίτη και σε κάθε περίπτωση να ναυαγήσει το ενδιαφέρον αυτό από μέρος τους; ΚΑΙ αν ναι, γιατί είχαν αυτή την αντιμετώπιση;
✓ ΠΟΣΑ και από ΠΟΙΕΣ «πηγές» είναι τα ετήσια έσοδα της εν λόγω Μονής και πώς-ποιοι διαχειρίζονται-αποφασίζουν πού θα διατίθενται αυτά;
✓ ΕΙΝΑΙ αλήθεια ότι η Διοίκηση της Μητρόπολης, πιέζει και μάλιστα ενίοτε ασφυκτικά ιερείς για να αποδίδουν προς αυτή (την Μητρόπολη), έσοδα στα όποια κυρίως οι μικρές ενορίες δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να ανταποκριθούν, αφού ως γνωστόν «ΟΥΚ αν λάβοις παρά του μη έχοντος»; ΚΑΙ μάλιστα την περίοδο της πανδημίας που διανύουμε, με τους Ναούς κλειστούς ή με ελάχιστο εκκλησίασμα και τα παγκάρια άδεια;
✓ ΚΑΙ πώς αντιδρώντες ιερείς, απειλούνται με απόσπαση σε δυσπρόσιτη ενορία ως τιμωρία για… σωφρονισμό αυτών, με ορισμένες να υλοποιούνται; ΑΛΗΘΕΙΑ πόσο Χριστιανικό είναι κάτι τέτοιο;
✓ ΤΑ της Εκκλησίας τελούμενα ΜΥΣΤΗΡΙΑέχουν διατίμηση και κοστολογούνται αναλόγως από ορισμένους ιερείς; ΤΟ αυτό ερώτημα ισχύει και για τελετές-ιερές ακολουθίες, όπως π.χ. κηδείες, μνημόσυνα, ακόμη και… σαρανταλείτουργα.
✓ ΚΑΙ το του Χριστού «ΔΩΡΕΑΝ ΛΑΒΕΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΤΕ» πού πάει;
✓ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ιερείς «πατρίκειοι και πληβείοι», ήτοι αυτοί των πλούσιων και μεγάλων ενοριών και οι άλλοι σε ενορίες με μονοψήφιο αριθμό ενοριτών;
✓ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ιερείς ναι ή όχι και μάλιστα υπολειπόμενοι των τυπικών τουλάχιστον προσόντων άλλων, που υπηρετούν έτη και έτη σε πλούσιες ενορίες και αν ναι, με ποιακριτήρια επιλέγονται και πώς-ποιοίαποφασίζουν για τη μονιμότητα τους σε αυτές; ΚΑΙ σε κάθε περίπτωση ΠΟΣΟΙ και ΠΟΙΟΙ είναι οι ωφελούμενοι;
✓ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Ιερείς με «χρεωμένες» μεν δύο και τρείς ενορίες λόγω έλλειψης εφημερίων, που όμως τις επισκέπτονται και λειτουργούν σε αυτές, όταν… θυμηθούν, εντοπιζόμενοι Κυριακές και μεγάλες γιορτές, να ψαρεύουν ή να πάνε για κυνήγι;
✓ ΥΠΑΡΧΕΙ «χρεωμένος» τυπικά και στα χαρτιά ως εφημέριος υποτίθεται της Μητρόπολης Ιερέας(;) που όμως δεν συμπεριλαμβάνεται-αναγράφεται στους εν ενεργεία εφημέριους ενοριών της Μητρόπολης;
✓ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ είμαστε βέβαιοι αλλά για λόγους δεοντολογίας σας υποβάλλουμε σχετικό ερώτημα, ότι ο εν λόγω κληρικός έχει να φορέσει ράσο κάτι χρόνια, έχει παραπεμφθεί ως κατηγορούμενος για διάφορες παράνομες δραστηριότητες ακόμη και για εμπόριο όπλων, έχει εξαπατήσει κόσμο και κοσμάκη με υποτιθέμενα «ΒΟΤΑΝΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»SIC!! που τα φτιάχνει και τα… ευλογεί ο ίδιος ως θαυματουργά δια πάσαν νόσον και πάσαν… κίαν;
✓ ΕΙΝΑΙ αλήθεια ότι μετά τον αιφνίδιο θάνατοτου αειμνήστου πατρός ΓΕΡΒΑΣΙΟΥπρωτοσυγγελεύοντος της Μητρόπολης καιΗγούμενου της I. Μονής ΠΑΓΑΝΙΩΝβρέθηκε σε αυτή(;) σε άλλο χώρο(;) και από ποιους όπως φημολογείται ευρέως, ποσό τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ περ.;
✓ ΑΝ ναι, από πού προερχόταν τα χρήματα αυτά και πώς «νομιμοποιήθηκαν»-διετέθησαν τελικά;
✓ ΓΙΑΤΙ δεν έχει παραχωρηθεί ακόμη στον αιτούντα κατ’επανάληψη Δήμο Σουλίου, το πρώην Οικοτροφείο της Μητρόπολης για την όποια αξιοποίησή του από αυτόν και παραμένει ανενεργό και καταρρέον παρά τις κατ’επανάληψη υποσχέσεις και δεσμεύσεις προς τούτο της Διοίκησης της Μητρόπολης;

ΑΥΤΑ-ταύτα προς το παρόν δημοσίως διατυπούμενα από εμάς ερωτήματα που αφορούν την εν γένει Διοίκηση της Μητρόπολης μας και την διαχείριση των οικονομικών της.

ΕΠΕΙΔΗ ως γνωστόν «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΙΜΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ». ΚΑΙ επειδή όπως προαναφέρουμε τα αφορώντα κυρίως την διαχείριση των οικονομικών της Μητρόπολης αφορούν όλους τους συμπολίτες φορολογούμενους, που αυτοί πληρώνουν τους μισθούς των κληρικών αλλά και τα εν γένει τεκταινόμενα σε αυτή, ιδιαιτέρως την περίοδο που διανύουμε με το γέροντα Δεσπότη μας να διανύει ήδη οσονούπω το ενενηκοστό έτος της ηλικίας του με ότι αυτό συνεπάγεται, αναμένουν (οι συμπολίτες, το χριστεπώνυμο πλήρωμα αυτής) απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά από αυτούς που οφείλουν να απαντήσουν. ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ όμως και ζητάμε και απόαυτούς που οφείλουν θεσμικά, να επιληφθούν αν θεωρούν ότι πρέπει.

Σ-Σ. (1)

ΘΥΡΑΝΟΙΞΙΑ Ναού, ναϊδρίου έστω,

εξ’όσων γνωρίζουμε μόνο ο Επίσκοπος μπορεί να κάνει. ΑΥΤΟ ισχύει στη Μητρόπολή μας ή μπορεί να τα τελέσει και… ο αντ’αυτού;

Σ.Σ. (2)

ΣΥΜΦΩΝΑ με το τυπικό της Εκκλησίας μας, σε περιόδους Νηστειών, καθώς και ΤΕΤΑΡΤΕΣ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ ΔΕΝ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ τα μυστήρια του Γάμου και της Βάπτισης. ΑΥΤΟ στη δική μας εφαρμόζεται μεν, επιλεκτικά δε; ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ

✔️Ιδού και το αυθεντικό δημοσίευμα της εφημερίδας μαζί με το ιστορικό πρωτοσέλιδο.