Κυριακή, 20 Ιουλίου 2025 12:23 μμ
Εξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
    Δεύτερη ΣελίδαShow More
    Οι άτακτοι μοναχοί: Σεξουαλικό σκάνδαλο στον βουδιστικό κλήρο της Ταϊλάνδης

    Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα ή καταστάσεις στη δική μας Εκκλησιά, είναι εντελώς…

    19 Ιουλίου 2025
    Η εορτή του Οσίου Αθανασίου του Αθωνίτου με το παλαιό στην Χίο- Τα ονομαστήρια του Ηγουμένου των Αγίων Πατέρων Χίου

    Στην Χίο βρέθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αττικής και Βοιωτίας (ΓΟΧ) κ. Χρυσόστομος-…

    19 Ιουλίου 2025
    Ορθόδοξος Ιερέας παντρεύεται δεύτερη φορά στην Αμερική- Ο πρωτ.Αθανάσιος Νένες της κοινότητας Ταξιαρχών Γουότερταουν νυμφεύεται ξανά με άδεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου

    Του Θεοδώρου Καλμούκου ΒΟΣΤΩΝΗ. Ο πρωτοπρεσβύτερος Αθανάσιος Νένες, ιερατικός προϊστάμενος επί σειρά…

    19 Ιουλίου 2025
    Η Ορθόδοξη Εκκλησία εν Αμερική (OCA) αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας των Σκοπίων

    Του Θεοδώρου Καλμούκου ΒΟΣΤΩΝΗ. Η Ορθόδοξη Εκκλησία εν Αμερική, γνωστή ευρύτερα ως…

    18 Ιουλίου 2025
    Νεκράνθεμα στην μνήμη της

    Από τον π. Αλέξανδρο Κανταράκια Χαιρετίσαμε και τιμήσαμε σήμερα το κορίτσι μας.…

    17 Ιουλίου 2025
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
    Δια χειρός Σωτήρη Μ. ΤζούμαShow More
    Η Επόμενη Μέρα στην Εκκλησία της Ελλάδος: Μετά τον Ιερώνυμο, Τι;

    Του Σωτήρη Μ. Τζούμα  Το ερώτημα για την «επόμενη ημέρα» στην Εκκλησία…

    16 Ιουλίου 2025
    Όχι, Μακαριώτατε. Οι Εκκλησίες δεν κλείνουν επειδή απορρίπτουν τον Θεό. Κλείνουν γιατί δεν Τον βρίσκουν πια εκεί!

    🔻Του Σωτήρη Μ. Τζούμα  Ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος, σχολιάζοντας την πτώση του…

    13 Ιουλίου 2025
    Η Πτώση του Ζηλωτισμού στην Άβυσσο της Αθλιότητας

      Του  Σωτήρη Μ. Τζούμα  Υπάρχει κάτι πιο τραγικό από έναν άνθρωπο…

    13 Ιουλίου 2025
    Δεν είναι ώρα για ψευδομετάνοιες αλλά για αληθινή μετάνοια!

    Σχόλιο για την ἐπίσκεψη τοῦ κ.Κυριάκου Μητσοτάκη στὸ Ἅγιον Ὄρος Του Σωτήρη…

    4 Ιουλίου 2025
    Η ταπείνωση του Αθηναγόρα: Όταν το Φανάρι κατασπαράζει τα παιδιά του

    Του Σωτήρη Μ. Τζούμα   Ένα ακόμη θύμα της εκκλησιαστικής εξουσίας  πέρασε…

    3 Ιουλίου 2025
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Reading: Ὁμιλία Ἐπισκόπου Τανάγρας κ. Ἀποστόλου, κατὰ τὴν χειροτονίαν αὐτοῦ στὸνΜητροπολιτικὸ Ἱερὸ Ναὸ Ἀθηνῶν τὴν 11ην Νοεμβρίου 2023
ΕξάψαλμοςΕξάψαλμος
Font ResizerAa
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
  • Επικοινωνία
Search
  • Όλα τα Νέα
  • Δεύτερη Σελίδα
  • Δια χειρός Σωτήρη Μ. Τζούμα
  • Ερωτάς πώς τα ημέτερα…
  • Ιός
  • Ακάκιος
  • Σφηνάκια
  • Παλαιότερες δημοσιεύσεις
    • Αξιοσημείωτα
    • Ελεύθερο Βήμα
    • Εκκλησία της Ελλάδος
    • Οικουμενικό Πατριαρχείο
    • Ορθοδοξία
    • Άλλα Πατριαρχεία
    • Βατικανό
    • Ελλάδα
    • Γενικές Ειδήσεις
    • Κόσμος
  • Επικοινωνία
Follow US
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.

Ὁμιλία Ἐπισκόπου Τανάγρας κ. Ἀποστόλου, κατὰ τὴν χειροτονίαν αὐτοῦ στὸνΜητροπολιτικὸ Ἱερὸ Ναὸ Ἀθηνῶν τὴν 11ην Νοεμβρίου 2023

Τελευταία ενημέρωση: 12 Νοεμβρίου 2023 04:04
Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτά
SHARE

Μακαριώτατε,

 

Στιγμὲς σημαντικές, ὅπως αὐτὴ ποὺβρίσκομαι τώρα, θεωροῦνταισυγκλονιστικὲς κυρίως γιὰσυναισθηματικοὺς καὶ συγκινησιακοὺςλόγους. Εἶναι τότε ποὺ οἱ ἄνθρωποιμεταξύ μας λέμε εὔκολα  μεγάλα λόγια,ποὺ κάποιες φορὲς δὲν ἔχουν ἀντίκρυσμακαὶ συχνὰ μεταβάλλονται καὶ φυλλορροῦνἄρδην. Κάτω ἀπὸ τὴν ἐπήρεια τῶνσυναισθημάτων, ξεχνᾶμε τὴ λαϊκὴ ρήση ὅτι «τὰ λίγα λόγια ζάχαρη καὶ τὰ καθόλου μέλι»!

 

Τὰ συναισθήματα δὲν ἀγγίζουν παρὰἐπιμέρους μόνον ἐκδηλώσεις τῆςἀνθρώπινης ὕπαρξης κι ὄχι τὴν ὀντολογίατης. Χωρὶς ὀντολογικὴ ἀναφορά, τὰσυναισθήματα συνήθως εἶναι ἁπλῶςἐπικοινωνιακὴ ἐνίσχυση τῆςαὐτοαναφορικότητάς μας.

Γιὰ τὸν λόγο αὐτόν, ὅλη ἡ θεία Λειτουργία, ἐντὸς τῆς ὁποίας λαμβάνει χώρα ὄχι τυχαῖα κάθε χειροτονία, γέμειλόγων καὶ εὐχῶν ποὺ μᾶς προτρέπουν μὲκάθε τρόπο νὰ ἀπεκδυθοῦμε καὶ νὰἀπομακρύνουμε, ὅπως τώρα, «πᾶσαν …βιοτικήν … μέριμναν» καὶ νὰἐναποθέσουμε «ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους καὶπᾶσαν τὴν ζωὴν ἡμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ».

Ἐδῶ λοιπὸν εὑρίσκεται ἡ οὐσία τοῦμυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ μὲ τὴβάπτισή μας ἐντασσόμαστε. Καὶ ἡ οὐσίααὐτὴ σχετίζεται μὲ Ἐκεῖνον τὸν Ἄλλον,ποὺ γιὰ τὸν καθένα εἶναι σημαντικός, γιατὶτοῦ δίνει νόημα ζωῆς, ταυτότητα καὶμοναδικότητα

Ὄντας ἐξ ἀρχῆς σαφὲς ὅτι ὁ ἄνθρωποςδὲν μπορεῖ νὰ ἐπιβιώσει μόνος του, στράφηκε στὶς βιολογικὲς καὶ κοινωνικές του σχέσεις, γιὰ νὰ ἀντλήσει ταυτότητα,ἀσφάλεια καὶ βεβαιότητα.

Στὸν ἀντίποδα αὐτῆς τῆς θεώρησης,κινεῖται ἡ πρόταση ζωῆς ποὺ διατυπώνεται στὴν κλήση τοῦ Ἀβράμ:. «Τότε εἶπεν ὁ Κύριος στὸν Ἀβραάμ: “Ἔξελθε ἀπὸ τὴνπατρίδα σου, ἀπὸ τοὺς συγγενεῖς σου καὶτὸν πατρικόν σου οἶκον, καὶ ξεκίνα καὶπήγαινε εἰς τὴν χώραν, τὴν ὁποίαν ἐγὼ θὰσοῦ δείξω”» (Γεν. 12, 1). Μιὰ χώρα ποὺδὲν τὴν ὀνοματίζει ὁ Θεός.

Στὴν ἴδια βάση κινοῦνται τὰ λόγια τοῦΘεανθρώπου, ὅταν λέγει ὅτι ἀπαραίτητηπροϋπόθεση γιὰ νὰ Τὸν ἀκολουθήσουμεεἶναι ὄχι ἁπλῶς νὰ ἐγκαταλείψουμε τοὺςοἰκείους μας, ἀλλὰ νὰ τοὺς μισήσουμε.

Ἀλλὰ ποιό εἶναι τὸ βαθύτερο περιεχόμενο αὐτῆς τῆς στάσεως ἀπέναντιστοὺς οἰκείους;

Ἡ ἀποστροφὴ πρὸς τοὺς οἰκείους μας ἔχει νὰ κάνει μὲ τὴν ἀπόρριψη κάθε προσπάθειας ἀντλήσεως ταυτότητας μέσα ἀπὸ καταστάσεις, σχέσεις καὶ σχήματα τῆςἱστορίας.

Ὁ Κύριος δὲν μᾶς προτείνει νὰμισήσουμε τοὺς οἰκείους μας, μὲ τὴσυνηθισμένη ἔννοια τοῦ ὅρου, ἀφοῦ σὲἄλλη περίπτωση ζητάει νὰ ἀγαπᾶμε καὶτοὺς ἐχθρούς μας ἀκόμη. Ἀπαιτεῖ ὅμως νὰμὴ δώσουμε ὀντολογικὸ προβάδισμα σὲκανέναν θνητὸν ἄνθρωπο ἢ σχῆμα, ἀλλὰμόνο στὸν προσωπικὸ ἀθάνατο Θεό.Ἀπαιτεῖ νὰ μὴ δώσουμε προβάδισμα σὲκαμμιὰ γήινη προσκόλληση, ἀλλὰ μόνο στὴν ἀναζήτηση τῆς μέλλουσας πόλης,καθότι «οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσανπόλιν» (Ἑβρ. 13, 14).

Ἡ ἔννοια τοῦ προβαδίσματος εἶναικάτι πάρα πολὺ σημαντικό. Οἱ διπλωμάτες ποὺ βρίσκονται ἐδῶ τὸ γνωρίζουν πολὺκαλά. Τὸ προβάδισμα ἔχει νὰ κάνει μὲ τὸποιός ἔχει προτεραιότητα, κι ἀκόμη μὲ τὸποιόν θεωροῦμε ὡς τὸν πιὸ σημαντικὸ στὴζωή μας.

Ἑπομένως, ἡ συμμετοχὴ στὴ θεία Λειτουργία εἶναι ἕνα ἅλμα στὸ μέλλον, σὲμία ἄλλη πολιτεία, τὴν ἘρχομένηΒασιλεία, τῆς ὁποίας κεφαλὴ εἶναι ὁ ἀναστὰς Κύριος.

Μ δεδομένο αὐτό, ἀλλάζει ὅλη ἡ ἱεράρχηση τῶν ἀνθρωπίνων σχέσεων.Ὅλοι ἔχουμε σχέσεις, βιολογικὲς καὶκοινωνικές, καὶ τὶς ὁποῖες πρέπει νὰτιμοῦμε, ἀλλὰ γιὰ τὴν Ἐκκλησία μία σχέση εἶναι αὐτὴ ποὺ μᾶς κάνει νὰὑπάρχουμε καὶ νὰ εἴμαστε: γιατὶ ὁ Κύριος «ἐκ τοῦ μὴ ὄντος εἰς τὸ εἶναι ἡμᾶςπαρήγαγε».

Σὲ αὐτὴν τὴ σχέση καλοῦνται νὰἐνταχθοῦν ὅλες οἱ ἐπιμέρους σχέσεις μας. Ὅπως ὁ Χριστὸς ἀντλεῖ ταυτότητα μόνον ἀπὸ τὸν Θεὸ Πατέρα, ἔτσι καὶ οἱχριστιανοί, πόσῳ μᾶλλον οἱ Ἐπίσκοποι, καλοῦνται νὰ ἀντλοῦν ταυτότητα καὶὑπόσταση μόνον ἀπὸ τὸ πρόσωπο τοῦΧριστοῦ.

Βεβαίως αὐτὴ ἡ ἄντληση ταυτότητας ἐκφράζεται μὲ τὴν ἀπόλυτη ὑπακοὴ κάθε χριστιανοῦ, κληρικοῦ ἢ λαϊκοῦ, στὸνἑκασταχοῦ Ἐπίσκοπό του. Περνᾶ μέσα ἀπὸ τὸ πλαίσιο τῶν σχέσεων Χριστοῦ-Ἐκκλησίας. Ὁ Θεάνθρωπος εἶναιτὸ ἐπίκεντρο τῆς ἐκκλησιαστικῆς μας ζωῆς. Σὲ Αὐτὸν προσκομίζουμε τὰἐπιμέρους, ἀλλὰ ὁ Ἴδιος δὲν εἶναι δυνατὸννὰ πάψει νὰ εἶναι τὸ οὐσιῶδες.

Σὲ αὐτὸ τὸ λειτουργικὸ καὶ δογματικὸπλαίσιο, πῶς νὰ τολμήσω νὰ μεταφέρω τὸν λόγο ἀπὸ τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶναι τὸ Ὅλον, πρὸς ἕνα ἕκαστον, παρόντα ἢ ἀπόντα, ποὺ συναπάντησα στὴζωή μου καὶ μὲ συνέδραμε χωρὶς νὰ τὸδέσει στὴ μνήμη του, ποὺ μοῦ ἔδωσε ἀπὸτὸ πλεόνασμα τῆς ζωτικότητάς του, ποὺμὲ ἀνέλαβε ἀνιδιοτελῶς, εἴτε ἀκόμα πῶςνὰ παραπονεθῶ γιὰ τὶς περιπτώσεις ἐκεῖνες ποὺ νομίζω ὅτι μὲ πλησίασαν ἰδιοτελῶς, ἀφοῦ ὅλα αὐτὰ ἀνήκουν στὰἐπιμέρους;

Βεβαίως ἡ ἀνθρώπινη φύση ἔχει τὴντάση νὰ γοητεύεται καὶ νὰ συγκινεῖται μὲὅ,τι εἶναι ἐμφανὲς καὶ ἁπτό. Ὄντας κι ἐγὼμέρος τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως, θὰ ἤθελανὰ ἀναφερθῶ ἀναλυτικὰ σὲ πολλὰπρόσωπα, ὅπως στοὺς ἐν ἀναμονῇ τῆςκοινῆς Ἀναστάσεως ὄντας ἀγαπημένουςπατέρα καὶ μητέρα μου, γιαγιά μου, Αἰκατερίνη Κουκουρίδη, ἢ στὴ μονάκριβη ἀδελφή μου, στοὺς πολυαγαπημένους μου Φρίξο καὶ Βασίλη Παπαχρηστίδη, στοὺςἐκλεκτούς μου Θεόδωρο καὶ Γιάννα Ἀγγελοπούλου, καὶ σὲ πολλοὺς ἄλλουςσπουδαίους φίλους καὶ ἀδελφούς, ποὺ οἱδρόμοι μας διασταυρώθηκαν καὶ πολλοὶσήμερα εἶναι παρόντες.

Θὰ ἤθελα ἀκόμη νὰ ἀναφερθῶ μὲεὐγνωμοσύνη στοὺς ἀειμνήστουςΜητροπολῖτες ἘλευθερουπόλεωςἈμβρόσιο καὶ Εὐδόκιμο, ἀλλὰ καὶ στὸννῦν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμο , τον Σπάρτης Ευστάθιο

καὶ σὲπολλοὺς ἄλλους σεβαστοὺς σὲ μένα ἀρχιερεῖς…

Ἀλλὰ καὶ στὸν ΠαναγιώτατοΟἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο, στὴ δικαιοδοσία τοῦ ὁποίου ἑδρεύει ἡ Ἀντιπροσωπεία τῆς Ἐκκλησίας τῆςἙλλάδος στὶς Βρυξέλλες.

Ἀκόμη, θὰ ἤθελα νὰ ἀναφερθῶδιεξοδικὰ σὲ ἀνθρώπους μὲ τοὺς ὁποίουςσυνεργάστηκα ἀπὸ κάθε κοινωνικὸ χῶρο,καὶ ἰδιαιτέρως θὰ ἤθελα νὰ ἀνφερθῶστὰπαιδιὰ μὲ εἰδικὲς ἀνἀκγες .

Πῶς ὅμως ὁ λόγος καὶ ἡ προσοχή μου νὰ μετατοπισθοῦν ἀπὸ τόν «τοῖς πᾶσιπρωτεύοντα», ἤδη παρόντα ἂν καὶ ὄχιἀκόμη Κύριον τῆς Δόξης, σὲ κάτι κτιστό;

Καὶ μάλιστα στὴν λειτουργικὴ πράξη,κατὰ τὴν ὁποία κάθε ἐπιστροφὴ στὶςβιολογικές, κοινωνικὲς ἢ καὶ πνευματικές μας σχέσεις ἀπαγορεύεται ρητῶς: «Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστινμου ἄξιος» (Ματθ. 10, 37);

Ἤ, πῶς νὰ ἀναφερθῶ σὲ αὐτὰ ποὺ μοῦἔχουν δωρηθεῖ στὴ ζωή μου, ἀπορώνταςκαὶ ὁ ἴδιος;

Ἤ, καὶ σὲ ὅσα ἀνθρωπίνως ἀδύνατακατορθώνονται διὰ τῆς συμβολῆς πολλῶνφίλων, ἐνδεχομένως τὴν καχυποψίανἐγείροντα, ὅταν ὁ Κύριος λέγει: «Ὅ,τι κι ἂν πράξατε, ἐκεῖνο ποὺ ὀφείλετε νὰ λέτε “ὅτι δοῦλοι ἀχρεῖοί ἐσμεν”» (Λουκ. 17, 10);

Πῶς νὰ ἀναφερθεῖ κανεὶς διεξοδικὰεἰδικότερα τὰ τελευταῖα ἔτη σὲ αὐτὰ ποὺ ἡ δική σας ἀγάπη, Μακαριώτατε, ἀπεργάζεται γιὰ χάρη μου, καὶ;

Ὅλα τὰ λόγια τοῦ Κυρίου μᾶςκατευθύνουν, μᾶς προτρέπουν νὰἀνάγουμε τὰ πάντα στὸ πρόσωπό Του. Ὄχι μόνο νὰ ἀνάγουμε τὴν ἴδια μας τὴζωή, τὴν ἀναπνοή, τὴν ὕπαρξή μας μὲ τὶςἐπιμέρους σχέσεις της, ἀλλὰ νὰ τὴσυνδέουμε μαζί Του σὲ τέτοιον βαθμό, ποὺ νὰ μὴν μποροῦμε νὰ λέμε ὅτι ζοῦμεἐμεῖς, ἀλλὰ ὅτι: «ζῇ δὲ ἐν ἐμοὶ Χριστός» (Γαλ. 2, 20). Καθὼς «πᾶσα δόσις ἀγαθὴκαὶ πᾶν δώρημα τέλειον» δὲν εἶναιἐπιτεύγματα ἀνθρώπων, ἀλλὰ δι’ἀνθρώπων προέρχονται ἀπὸ τὸν Πατέρα τῶν Φώτων (Ἰακ. 1, 17).

Πῶς νὰ ὑπερβεῖ κάποιος τοὺς λόγους τοῦ Κυρίου καὶ νὰ εὐχαριστήσει ἀπευθείαςὅλους αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους, ποὺλειτούργησαν καὶ λειτουργοῦν ὡς σκεύη δωρεῶν, παρόντος τοῦ Χριστοῦ, ἐνΧριστῷ καὶ διὰ τοῦ Χριστοῦ;

Ἢ πῶς νὰ ὑπερβεῖ κάποιος καὶ τὰ δικά σας λόγια, Μακαριώτατε, στὴν μνημειώδη ὁμιλία σας κατὰ τὴν τελετὴ παρουσίασης τοῦ Τιμητικοῦ Τόμου τῆς ΘεολογικῆςΣχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, στὶς14 Ἰουνίου 2023, μὲ ἀφορμὴ τὴσυμπλήρωση τῆς 15ετοῦς διακονίας σας;

Στὴν ὁμιλία σας αὐτὴν τονίσατε: «Ἕνας ἐκκλησιαστικὸς ἄνθρωπος, πόσῳμᾶλλον ἕνας ἱερωμένος, δὲν ἐπιτρέπεται νὰταυτίζει τὴν ἀποστολή του μὲ τὶς ὅποιεςδικές του δράσεις ἢ ἐνέργειες. Καλεῖται νὰτὴν ταυτίζει μὲ τὴν προβολὴ ὅσων ὁ Χριστὸς ἔπραξε ὑπὲρ τῆς σωτηρίας μας.

Γι᾽ αὐτό, λοιπόν, δὲν τίθεται θέμα δικοῦμου ὁράματος. Τίθεται θέμα κατὰ πόσο ἐξέφρασα καὶ ἀνήγγειλα στοὺς ἀνθρώπους, ὅλα αὐτὰ τὰ χρόνια, τὸ ὅραμα τοῦ Χριστοῦ, ὡς χριστιανός, ὡς ἱερέας καὶ ὡςἐπίσκοπος».

Μκαριώτατε,

μέσα σὲ ἐλάχιστες ἀράδεςπρωτοτυπήσατε, ἀναδιατυπώνοντας τὴνπιὸ καίρια ἐκκλησιολογικὴ ἀλήθεια, ποὺἀξίζει ὅλοι νὰ παραπέμπουμε!

Ἐνώπιον τοῦ Χριστοῦ λοιπόν, οἱὅποιες ἐπιμέρους δικές μας δράσεις, σχέσεις καὶ ἀνθρώπινες συναναστροφὲςσχετικοποιοῦνται, ἰδιαίτερως ὅπως τώρα,ποὺ βρισκόμαστε προκαταβολικὰ στὰἜσχατα.

Συνεπῶς, τὸ λειτούργημα τοῦἘπισκόπου, ποὺ σήμερα μοῦ προσφέρεταιἀπὸ Ἐσᾶς, Μακαριώτατε, χάρη στὴν τιμίαψῆφο τῶν Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτῶντῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας τῆςἘκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, καὶ ὅσωνσήμερα συλλειτουργοῦν καὶσυμπροσεύχονται, μὲ τοποθετεῖ μπροστὰστὴν πραγματικότητα ποὺ περιγράψατε.

Μιὰ πραγματικότητα ποὺ ἀποκαλύπτειτὸν τρόπο ποὺ ὀφείλω νὰ λειτουργῶ, δηλαδὴ κατὰ τὸ πρότυπο τοῦ ἈρχιερέωςΧριστοῦ, ποὺ διῆλθε τὸν βίο Του ἐνἀναφορᾷ πρὸς τὸν Πατέρα: (Ἰω. 17, 6).

Μακαριώτατε,

αὐτὸς θὰ εἶναι ὁ ἀγώνας μου: Νὰὑποχωρῶ ὥστε ὅσο τὸ δυνατὸναὐθεντικότερα νὰ προβάλλεται τὸπρόσωπο τοῦ Χριστοῦ καθαρὸ καὶἀληθινὸ στοὺς πιστούς.

Νὰ δανείζω τὸν ἑαυτό μου, σὲ αὐτὰποὺ ἔρχονται καὶ ποὺ δὲν εἶναι ὁρατά, ἀφοῦ ἡ πίστις ἡμῶν εἶναι «ἐλπιζομένωνὑπόστασις, πραγμάτων ἔλεγχος οὐβλεπομένων» Ἑβρ. ια΄ 1).

Νὰ ταπεινώνομαι ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτιεὐτυχῶς ἡ ἁγιότητα τῆς Ἐκκλησίας δὲνἐξαρτᾶται ἐπ’ οὐδενὶ οὔτε ἀπὸ τὴνἐλαχιστότητά μου, οὔτε ἀπὸ τὸ ἐὰνεὐχαριστῶ χιλιάδες ἀνθρώπων κατὰ τὴδιάρκεια τῆς ζωῆς μου, οὔτε ἀπὸ τὶςἀνθρώπινες δυνατότητές μου

Τέλος, εὐχηθεῖτε νὰ ἀσκοῦμαι στὸνἀθόρυβο τρόπο, ποὺ διακρίνεστε Ἐσεῖς, Μακαριώτατε, καὶ διαρκῶς μοῦὑποδεικνύετε. Γιὰ μένα, λόγῳ τῶνἀδυναμιῶν μου καὶ τῆς διαδρομῆς  μου, δυστυχῶς εἶναι ἀκόμα ἕνα ζητούμενο, και έχω δρόμο ακόμη !

 

Share This Article
Facebook Whatsapp Whatsapp VKontakte Telegram Threads Email Copy Link Print
Previous Article Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως για το νέο Μητροπολίτη Φλωρίνης
Next Article Η Χειροτονία του Αρχιδιακόνου π.Ιωήλ,της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος

Τελευταία νέα
Οι άτακτοι μοναχοί: Σεξουαλικό σκάνδαλο στον βουδιστικό κλήρο της Ταϊλάνδης
19 Ιουλίου 2025
Η εορτή του Οσίου Αθανασίου του Αθωνίτου με το παλαιό στην Χίο- Τα ονομαστήρια του Ηγουμένου των Αγίων Πατέρων Χίου
19 Ιουλίου 2025
Ορθόδοξος Ιερέας παντρεύεται δεύτερη φορά στην Αμερική- Ο πρωτ.Αθανάσιος Νένες της κοινότητας Ταξιαρχών Γουότερταουν νυμφεύεται ξανά με άδεια του Οικουμενικού Πατριαρχείου
19 Ιουλίου 2025
Η Ορθόδοξη Εκκλησία εν Αμερική (OCA) αναγνώρισε την Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας των Σκοπίων
18 Ιουλίου 2025
Μητροπολίτης Βεροίας: «Κόλαση είναι η στέρηση του Θεού».
18 Ιουλίου 2025
Δημοφιλέστερα άρθρα
Γιατί το Φανάρι “χρησιμοποίησε”τη Γεν. Γραμματεία Θρησκευμάτων για να σταματήσει το μεταθετό για την Μητρόπολη Χανίων; Ή όταν η Εκκλησία γίνεται φράξια…
12894 Views
Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος τόλμησε να πει αλήθειες που οι άλλοι φοβούνται να πουν..
11751 Views
Γιατί τόση ανθρωποφαγία κατά του Αρχιμ.Νικοδήμου Φαρμάκη; Ποιοί θέλουν να τον αποδομήσουν και γιατί;
10933 Views
 Ανεξήγητη αναβολή στην εκλογή νέου Μητροπολίτη Κυδωνίας- “Βάφτισαν” σύσκεψη την σύγκληση Συνόδου για εκλογή, για να αποφύγουν τη σύγκρουση με Πατριαρχείο και Κυβέρνηση
9817 Views
Τα χρυσοποίκιλτα άμφια και οι κορώνες…
9762 Views

Σχετικά άρθρα

Η εορτή της Αγίας Μαρίνας στην Κέρκυρα

18 Ιουλίου 2025

Προφητεία Ιεζεκιήλ: Έρχεται Πόλεμος στο Ισραήλ ή Αρμαγεδδών;

18 Ιουλίου 2025

Το φεστιβάλ της ιστορικής κοινότητας του Αγίου Δημητρίου στο Σάκο Μέιν

18 Ιουλίου 2025

Η πάνδημος Λιτανεία της Ι. Εικόνος και των Λειψάνων του Αγίου Νικοδήμου στη Νάξο

17 Ιουλίου 2025
Show More
Εξάψαλμος
Youtube Medium Rss

About Company

  • Contact Us
  • Contact Us
  • Advertise with US
  • Advertise with US
  • Complaint
  • Complaint
  • Privacy Policy
  • Privacy Policy
  • Cookie Policy
  • Cookie Policy
  • Submit a Tip
  • Submit a Tip
  • Πολιτική Cookies (ΕΕ)
Subscribe Now for Real-time Updates on the Latest Stories!

© exapsalmos.gr

Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Καλώς ήλθατε στον Εξάψαλμο
Username or Email Address
Password

Lost your password?