Τα εξ Αμερικής «ανακατέματα» ποιός τα ξεκίνησε;

•• Το ανακοινωθέν που εξέδωσε ο Μητροπολίτης Κισσάμου Αμφιλόχιος και το σχόλιο του » ΕΞΑΨΑΛΜΟΥ »

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ.ΤΖΟΥΜΑ

Κάθε φορά που συνεδριάζει η Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου προκειμένου να ασχοληθεί, να εξετάσει και να δώσει λύση σε ένα θέμα μείζονος σημασίας, όπως αυτό που απασχολεί την Ι. Αρχιεπισκοπή Αμερικής, τα μάτια της κοινής γνώμης και πολύ περισσότερο του δημοσιογραφικού ενδιαφέροντος είναι στραμμένα σε αυτήν.

Αυτή τη στιγμή το διακύβευμα δεν είναι το τί ειπώθηκε εν Συνόδω και «ποιός» τα διέρρευσε στους δημοσιογράφους, αλλά τί συμβαίνει, πράγματι στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής, πόσο είναι το έλλειμα, τί ατασθαλίες έχουν γίνει- αν έχουν γίνει- στα ταμεία των ιδρυμάτων, πού σπαταλήθηκαν και γιατί τόσα εκατομμύρια, για την ανέγερση του Αγίου Νικολάου στο σημείο point 0 στο Μανχάτταν και τέλος πότε επιτέλους θα συμμορφωθεί η επαρχιακή Σύνοδος της Αμερικής με τις επιταγές και οδηγίες του Πατριαρχείου, ώστε να καταρτισθεί ο κατάλογος των εκλογίμων σωστά και κανονικά!!

Επομένως είναι πολύ φυσικό να υπάρχει κάποιο παρασκήνιο για τα τεκταινόμενα και οι δημοσιογράφοι να ψάχνουν να βρούν πληροφορίες και λεπτομέρειες για το τί ακριβώς συζητήθηκε.

Οι συνεδριάσεις μιας Συνόδου δεν είναι τα απόρρητα μυστικά του κράτους. Δεν είναι δυνατόν να απαιτείται εχεμύθεια και άκρα μυστικότητα για θέματα που αργά ή γρήγορα,θα γίνουν ευρέως γνωστά, γιατί πρέπει να γίνουν γνωστά . Όταν μάλιστα συζητούνται οικονομικά θέματα, τότε θα πρέπει η κοινή γνώμη να μαθαίνει όλη την αλήθεια από έγκυρες πηγές ακόμη και …ανεπίσημες και να μην αρκείται σε φήμες, ούτε στην ωραιοποίηση ή στην συγκάλυψη των καταστάσεων, για να προστατευτούν τα όποια εμπλεκόμενα πρόσωπα. Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη όμως, η αλήθεια.

Ωστόσο η μέθοδος αυτή, να γίνονται γνωστά με ανεπίσημο τρόπο τα τεκταινόμενα των εργασιών μιας Συνόδου δεν είναι σημερινή και δεν ακολουθήθηκε μόνο στην παρούσα φάση. Γιαυτό ας μην στοχοποιούμε επίτηδες τους υποτιθέμενους ενόχους των διαρροών. Πάντα έτσι γινόταν. Και μάλιστα ορισμένες διαρροές, όταν εξυπηρετούν την αλήθεια και το συμφέρον της Μητρός Εκκλησίας, γίνονται ακόμη και με … Πατριαρχική ευλογία!!

••Μήπως θέλετε να σας υπενθυμίσω τις διαρροές που γίνονταν όταν το Πατριαρχείο είχε θέσει τον αείμνηστο Αμερικής Ιάκωβο προ ανάλογων οικονομικών κατηγοριών; Και τότε, δεν είχαμε τόσα πολλά και αναπτυγμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ενημέρωση ήταν ακόμη στην εποχή του χαλκού. Αλλά κάποιοι ευαίσθητοι και φιλότιμοι Ιεράρχες φρόντιζαν να μας ενημερώνουν και να μαθαίνουμε τα όσα γίνονταν. Αν κάνετε μία αναδρομή στα ρεπορτάζ της εποχής που δημοσίευε ο ημερήσιος τύπος των Αθηνών αλλά και ο Ομογενειακός,θα διαπιστώσετε των λόγων μας το αληθές. Ακόμη και ατόφιους διαλόγους δημοσίευαν!

•• Μήπως θέλετε να σας υπενθυμίσω,επίσης, ανάλογες διαρροές που έγιναν τεχνιέντως τότε – και δημοσιεύτηκαν με εξάστηλους τίτλους — μέσα από την απόρρητη έκθεση που κατέθεσε η τριμελής εξ Αρχιερέων Εξαρχία του Οικουμενικού Πατριαρχείου που πήγε στην Αμερική για να εξετάσει τα όσα καταμαρτυρούσαν στον Ιάκωβο; Θυμάστε μήπως ποιοί αποτελούσαν αυτή την Εξαρχία; Ο Αυστραλίας Στυλιανός, ο τότε Βρεσθένης(νυν Αμερικής) Δημήτριος και ο Σεβαστείας Δημήτριος!

•• Μήπως θέλετε, τέλος, να σας υπενθυμίσω τα όσα διημείφθησαν στην Διευρυμένη Σύνοδο όλων των Ιεραρχών του Θρόνου,που στις 30 Απριλίου του 2004,πήρε την κατάπτυστη και απαράδεκτη απόφαση να θέσει τον Μακαριστό Μεγάλο Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, εκτός διπτύχων;Επιτίμιο Ακοινωνησίας το ονόμασαν τότε! Από το μεσημέρι της ημέρας εκείνης η απόφαση αυτή έκανε το γύρο των δημοσιογραφικών διαδρόμων και όχι μόνο. Ακόμη και σπαρταριστούς διαλόγους μετέδιδαν οι τηλεοράσεις τότε! Και η ληφθείσα απόφαση εξετελέσθη το εσπέρας της ημέρας εκείνης με τηλεοπτική αναμετάδοση, σε εθνικό επίπεδο, την ώρα των δελτίων ειδήσεων! Και μάλιστα με ένα theatrale υπερβολικό τυπικό– για να ρεζιλέψουμε εντελώς τον… ένοχο Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο! Αλλά αντ´αυτού εκτίναξαν την δημοφιλία του στα ύψη(90%). Και την απόφαση αυτή υπέγραψαν και οι 42 Ιεράρχες του Θρόνου που συμμετείχαν στη Σύνοδο – του Σεβ. Αμερικής Δημητρίου- φεύ- συμπεριλαμβανομένου!

Για όλα τα θέματα,όμως, έρχεται κατά τρόπο νομοτελειακό η νέμεσις!
Και ο Σεβ. Αμερικής Δημήτριος ήλθε η ώρα να γευτεί τώρα και ο ίδιος την άψινθο των πράξεών του! Ο Θεός είναι δίκαιος κριτής! Ας έχει εμπιστοσύνη!
Αν και κατά την ταπεινή γνώμη μου , σχετικά με το θέμα αυτό, δεν είδαμε ακόμη τίποτα! Μας επιφυλάττει πολλές εκπλήξεις ο Κύριος! Και δεν θα είναι όλες ευχάριστες!

Στο σημείο ο αυτό θέλω να κάνω μία επιβεβλημένη εξήγηση: τον Σεβ. Κισάμου τον γνωρίζω ελάχιστα, αλλά τον τιμώ και τον σέβομαι, όπως όλους τους Ιεράρχες της Εκκλησίας μας. Όμως με την παρέμβασή του στη Σύνοδο προχθές, έθεσε ο ίδιος τον εαυτό του στο κάδρο του προβλήματος!
Τί περίμενε δηλαδή, ότι δεν θα γινόταν γνωστό; Ουδέν κρυπτόν!
Πολύ περισσότερο που με την παρέμβαση αυτή προσπάθησε να βοηθήσει έστω και προσωρινά τον Σεβ. Αμερικής για ένα θέμα για το οποίο το Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Αμερικής περιμένει να μάθει όλη την αλήθεια.

Αλλά και με το ανακοινωθέν που εξέδωσε ο Σεβ. Κισάμου για να προστατεύσει τον εαυτό του από τα σχόλια ( και το δημοσιεύουμε κατωτέρω, μολονότι ουδέποτε απεστάλη στην δική μας ιστοσελίδα) δεν μας απαντά επί της ουσίας και το πού υπάρχει το πρόβλημα στην Αμερική και αν υπάρχει .

Αντιθέτως επιχειρείται με πολλά λόγια και ακατάσχετες θεωρίες, ο αποπροσανατολισμός από την ουσία της συζήτησης που άνοιξε στη Σύνοδο για τα προβλήματα( ουκ ολίγα) που υπάρχουν στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής. Γιατί υπάρχουν προβλήματα. Αν δεν υπήρχαν θα το συζητούσαμε τώρα; Φυσικά όχι!
Το να μεταφέρουμε το επίκεντρο του θέματος στα δήθεν άδικα σχόλια εις βάρος του Αρχιεπισκόπου Δημητρίου και στο πρόβλημα της διαρροής είναι ένα σωσίβιο εντυπώσεων, πρόσκαιρα χρήσιμο αλλά εντελώς προβληματικό, αφού μπάζει από παντού.

Είναι κρίμα και άδικο στην προσπάθειά μας να αναδείξουμε τους εαυτούς μας ως τους μόνους που διέπονται από γνήσια εκκλησιολογία,να ρίχνουμε όλα τα πυρά στους άλλους και να τους δείχνουμε με το δάκτυλο! . Σε κάθε θέμα υπάρχει το αίτιον και το αιτιατόν! Ας αναλογιστεί ο Σεβ. Κισάμου, ως νοήμων Ιεράρχης που είναι ποιό ήταν το αίτιον και ποιό το αιτιατόν στην περίπτωση αυτή και θα καταλάβει ότι την ευθύνη τελικά δεν έχει αυτός ή αυτοί που διέρρευσαν το επεισόδιο, αλλά αυτοί( ηθικοί και πραγματικοί αυτουργοί ) που εμπνεύστηκαν και το προκάλεσαν- ως μη όφειλαν!! Και κάτι ακόμη: στην αστική και στην ποινική δικαιοσύνη αλλά και στην εκκλησιαστική ηθική, η θέση εκείνου που αγωνιά και αγωνίζεται για να λάμψει η αλήθεια και δεν κρύβει την φιλοδοξία του, είναι σαφώς πλεονεκτικότερη και πιο αποδεκτή από εκείνον που προσπαθεί να συγκαλύψει κάτι, για να αποκτήσει την εύνοια εκείνων που του υποσχέθηκαν λαγούς με πετραχήλια!! Και ξέρετε κάτι; Συντομοτέρα πάσης οδού είναι η ευθεία!!

Και ως ένα βαθμό είναι σεβαστό να μην θέλει και να μην μπορεί κάποιος λόγω δεσμεύσεων που έχει προς τα πρόσωπα εκείνα που του έχουν υποσχεθεί προαγωγή– βλέπετε η Κρήτη είναι μεγάλο νησί και ξεχωριστή επαρχία του Θρόνου–να πεί κάτι για την ουσία, για την ταμπακιέρα που λέει ο λαός μας, και γιαυτό ερίζει περί …όνου σκιάς.
Στην περίπτωση αυτή– και αν αποδειχθούν αυτά που λέγονται– η σιωπή δεν είναι συνενοχή; Και το ερώτημα δεν είναι ρητορικό.

Επομένως, κατά την γνώμη μου ο Σεβ. Κισάμου Αμφιλόχιος κακώς παρενέβη εν Συνόδω, με καθυστέρηση δύο συνεδριάσεων- δεδομένου ότι όσο συζητούσαν το θέμα δεν πήρε καθόλου το λόγο( και αυτό μας το επιβεβαίωσαν τρείς Ιεράρχες ,μέλη της Συνόδου). Αλλά και κακώς προέβη στην έκδοση του ανακοινωθέντος που δημοσιεύουμε.

Οι δημοσιογράφοι κάνουν τη δουλειά τους. Δεν πτοούνται και δεν φιμώνονται από ανακοινωθέντα. Αρκεί να γράφουν αλήθειες, όσο και αν πονούν
μερικές φορές!

Το θέμα της Αμερικής δεν έχει κλείσει.
Αν ο Πατριάρχης ήθελε να κλείσει θα το είχε «κλείσει» από καιρό. Αλλά καθώς φαίνεται δεν θέλει προς το παρόν.
Τώρα κερδίζει χρόνο για να φέρει τα γεγονότα στα μέτρα του και να περάσει με άνεση στο επόμενο βήμα. Πικρό, γλυκό, θα φανεί.

Για όσους παρακολουθούν με προσοχή τις κινήσεις του Βαρθολομαίου, σε όλα τα θέματα από το 1991 και εντεύθεν , μπορούν εύκολα να προβλέψουν τις κινήσεις του.
Το πρόβλημα της Αμερικής μόλις άνοιξε.
Και ένα ανακοινωθέν συγκάλυψης (και όχι διάψευσης με τα αντίθετα στοιχεία, όπως θα έπρεπε, των όσων διημείφθησαν στη Σύνοδο και τα παρουσίασαν οι δημοσιογράφοι ως όφειλαν), δεν κλείνει το θέμα μας , όπως πιστεύουν μερικοί. Απλά κέρδισαν χρόνο και οι δύο πλευρές, για διαφορετικούς λόγους η κάθε πλευρά.

Ο κύβος ερρίφθη. Το κουβάρι άρχισε να ξετυλίγεται.Σε λίγο θα σημάνουν οι καμπάνες! Αν ο ήχος τους είναι πένθιμος ή χαρμόσυνος εξαρτάται από ποιά πλευρά θα τον ακούσεις ….!!

••Ακολουθεί το ανακοινωθέν της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου ανακοινώνεται ότι κατόπιν των προσφάτων δημοσιευμάτων, τα οποία είδαν το φως της δημοσιότητας εις τον ηλεκτρονικό εκκλησιαστικό Τύπο, αναφορικά με το προκύψαν θέμα της Ι.Αρχιεπισκοπής Αμερικής και ιδιαίτερα το δημοσίευμα της 29ης Νοεμβρίου με θέμα: «Το παρασκήνιο του ανακοινωθέντος του Οικουμενικού Πατριαρχείου», εις το οποίο ως μη όφειλε εμπλέκουν και το όνομα του Σεβ. Μητροπολίτου, Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλοχίου, ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. Αμφιλόχιος εξέδωσε το κάτωθι ανακοινωθέν:

«Εις την Αρχιερατική ζωή και πορεία ενός Επισκόπου υπάρχουν στιγμές, και είναι πολλές, όπου ο Επίσκοπος ευρίσκεται ενώπιον του διλλήματος: Να σιωπήσει διότι αυτό επιτάσσει το συμφέρον της Εκκλησίας ή να ομιλήσει ομολογών την αλήθεια εν αγάπη. Σ΄ αυτό το σταυροδρόμι χρειάζεται η διάκρισις του Επισκόπου, να τον πληροφορεί δηλ. η συνείδησις του ως προς το ποιο δρόμο θα πρέπει να ακολουθήσει. Ακολουθώντας λοιπόν και η ελαχιστότητα μου το μονοπάτι της ομολογίας της αληθείας εν αγάπη προβαίνω εις την παρούσα δήλωση, καθώς η συνείδησις μου με πληροφορεί ότι εις την συγκεκριμένη περίπτωση η σιωπή δηλώνει και συνενοχή. Κίνητρο της ενέργειας μου αυτής δεν είναι, σε καμία περίπτωση, η υπεράσπιση της δήθεν τιμής και αξιοπρέπειας ενός Επισκόπου, ο οποίος θεώρησε τον εαυτό του θιγμένο ή αδικημένο, καθώς γνωρίζω ότι η υπομονή στις συκοφαντίες αποτελεί μέτρο και κριτήριο της ταπεινώσεως μας. Αισθάνομαι όμως ότι ο χείμαρρος της ψευδολογίας, η διαστροφή της αλήθειας, η μεθοδευμένη και συστηματική παραπληροφόρηση, όταν αφορά θέματα μείζονος σημασίας που άπτονται του ήθους και του κύρους της Εκκλησίας, τότε ζημιώνεται, βλάπτεται και πληγώνεται το σώμα της Εκκλησίας και ουδείς εξ΄ ημών έχει το δικαίωμα αυτό. Εξ΄ άλλου αυτός ήταν και ο μοναδικός λόγος και κίνητρο που με οδήγησαν να παρέμβω, ως μέλος της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, εις το θέμα της Ι. Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Είναι γνωστό ότι εις τα προς συζήτηση θέματα του μηνός Νοεμβρίου της Αγίας και Ιεράς Συνόδου , εις την οποία φέρω το προνόμιο, την τιμή και ευλογία να μετέχω κατ΄ εντολή του Πατριάρχου μου, εις τα προς συζήτησι λοιπόν θέματα ήταν και αυτό της Ι. Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Το θέμα συζητήθηκε το εσπέρας της 1ης ημέρας της Συνεδρίας ως επίσης και το πρωί της 2ης ημέρας της Συνεδρίας. Προκάλεσε δε αλγεινή εντύπωση και πολλά ερωτηματικά το γεγονός ότι κατά την διάρκεια και των δύο ημερών των συζητήσεων στον ηλεκτρονικό εκκλησιαστικό Τύπο διοχετευόταν «ανταποκρίσεις» των λεχθέντων εντός του Ιερού Σώματος, απόδειξις ότι εις εκ των μετεχόντων είναι ο «ανταποκριτής». Το θλιβερό όμως και τραγικό της υποθέσεως αυτής είναι το γεγονός ότι ο «ανταποκριτής», ο οποίος εκ των πραγμάτων δεν μπορεί παρά να είναι πρόσωπο εντός της Συνόδου, ο «πληροφοριοδότης» λοιπόν διοχέτευε εις τα μέσα ενημερώσεως διαστρεβλωμένη την αλήθεια, παραποιημένα τα γεγονότα, εξυπηρετώντας δικές του σκοπιμότητες και συμφέροντα. Γεγονός πρωτοφανές εις την νεώτερη ιστορία του Οικουμενικού Πατριαρχείου να διοχετεύονται εις τον τύπο αυτολεξεί Συνοδικές συζητήσεις και να παραποιείται η αλήθεια εις τον βωμό των σκοπιμοτήτων και των ιδιοτελών στόχων. Ανάμεσα λοιπόν εις τον οχετό της παραπληροφορήσεως και η «αποκλειστική» δήθεν αλήθεια και είδηση ότι η συμπεριφορά του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Γέροντος Αμερικής κ.Δημητρίου: «προκάλεσε αλγεινή εντύπωση στα μέλη της Ιεράς Συνόδου, τα οποία είδαν ένα διαφορετικό πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου Αμερικής». Αυτή η διαστρεβλωμένη και απαράδεκτη προσπάθεια εμπλοκής όλων των Ιεραρχών, μελών της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, ήταν και το έναυσμα που αφύπνισε την συνείδηση μου. Ως μέλος λοιπόν την Αγίας και Ιεράς Συνόδου εξέφρασα την έντονη διαμαρτυρία μου, καταδικάζοντας την ανοίκεια αυτή συμπεριφορά και διερωτήθηκα: «ποιος και με ποιο δικαίωμα εξυπηρετώντας τα πάσης φύσεως σχέδια και σκοπιμότητες του, μπορεί να χρησιμοποίει μία ολόκληρη Σύνοδο, θυσιάζοντας την αλήθεια»; Επίσης στην τοποθέτηση μου δήλωσα ότι: «Εμπιστεύομαι απόλυτα την σύνεση και σοφία του Οικουμενικού μου Πατριάρχου, ο Οποίος και θα εξεύρει την τελεσφοροτέρα λύση επί του μείζονος αυτού ζητήματος», προτείνοντας εις το προς έκδοση Ανακοινωθέν να καταδικαστούν ως απαράδεκτες οι συμπεριφορές και οι τακτικισμοί αυτοί. Προφανώς και… ενοχλημένος ο «ανταποκριτής» από την εξέλιξη του θέματος, για άλλη μια φορά διοχέτευσε στον Τύπο διαστρεβλωμένα τα γεγονότα, έτσι όπως περιγράφονται στο κείμενο με τίτλο: «Το παρασκήνιο του ανακοινωθέντος του Οικουμενικού Πατριαρχείου». Προσπάθησε δηλ. να παρουσιάσει την ελαχιστότητα μου ως όργανο ενός δήθεν σχεδίου, εμπλέκοντας άσχετα πρόσωπα και θέματα. Προφανώς ζώντας ο ίδιος σε ένα συνεχές παρασκήνιο και διαπλοκή θεωρεί ότι και οι λοιποί λειτουργούν και συμπεριφέρονται με τον αυτό τρόπο. Απέκρυψε δε το γεγονός ότι επί της απόψεως και εισηγήσεως μου τοποθετήθηκαν, με λόγους θερμούς, δύο εκ των σοφότερων Ιεραρχών της Ιεράς Συνόδου, οι οποίοι κατέχουν και Γεροντικές Μητροπόλεις και μάλιστα ο εις εξ΄ αυτών εξέφρασε «τον απόλυτο σεβασμό του» εις το πρόσωπο του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Γέροντος Αμερικής κ. Δημητρίου. Την αυτή άποψη και θέση έλαβαν και άλλοι δύο εκ των Ιεραρχών του Ιερού Σώματος, με τον Σεβ. Αρχιεπίσκοπο Γέροντα Αμερικής κ. Δημήτριο, ο οποίος ουδέν εγνώριζε περί των προθέσεων μου, να εκφράζει τις ευχαριστίες του. Ο δε Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης, αφού με έντονο και απόλυτο τρόπο καταδίκασε τις Συνοδικές διαρροές ως «απαράδεκτους και ανεπίτρεπτους», εισηγήθηκε να συντάξει ο Ίδιος το Ανακοινωθέν και να το κομίσει εις την Ι. Σύνοδο, όπερ και εγένετο. Συνολικώς δηλ. ο Οικουμενικός Πατριάρχης και, συμπεριλαμβανομένου και του Σεβ. Αρχιεπισκόπου Αμερικής, η μισή Ιεραρχία τοποθετήθηκαν θετικώς υπέρ της απόψεως και εισηγήσεως αυτής. Διερωτώμαι λοιπόν: Το δημοσίευμα περί δήθεν παρασκηνίου αυτή την αλήθεια παρουσιάζει; Είναι τυχαία η διαστρέβλωση των γεγονότων και η διαρροή ψευδών και συκοφαντικών ειδήσεων; Ποια συμφέροντα και σκοπιμότητες θέλει να εξυπηρετήσει ο… «ανταποκριτής» με την συμπεριφορά του αυτή; Ωφελείται ή ζημιώνεται και πλήττεται το κύρος της Εκκλησίας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου από τέτοιους τακτικισμούς και συμπεριφορές; Η οργανωμένη και ενορχηστρωμένη προσπάθεια φίμωσης της αλήθειας και κατασυκοφαντήσεως προσώπων που την υπερασπίζονται δεν είναι εκκλησιαστικός εκφοβισμός, κοινώς ονομαζόμενο bulling; Σαφώς και κατά το διήμερο των συζητήσεων περί του τόσο σοβαρού αυτού θέματος δεν τοποθετήθηκα, καθώς μη γνωρίζοντας το θέμα της Ι. Αρχιεπισκοπής Αμερικής θεώρησα σώφρων και σωστό να σιωπήσω. Όταν όμως διαπίστωσα ότι κάποιος σκοπίμως, ενορχηστρωμένα και δια ίδιον όφελος ζημιώνοντας και θυσιάζοντας την Εκκλησία ενέπλεξε και όλη την Ιεραρχία, διαστρεβλώνοντας την αλήθεια, τότε η συνείδησις μου με πληροφόρησε ότι είχα χρέος και ευθύνη ενώπιον της συνειδήσεως μου, της αληθείας, της ιστορίας και της Εκκλησίας να ομιλήσω. Πράγμα το οποίο και έπραξα, με πλήρη επίγνωση και ευθύνη των λόγων και της απόψεως μου, επώνυμα και ενυπόγραφα, γνωρίζοντας ότι η αλήθεια είναι εκείνη που θα μας ελευθερώσει. Αυτός όμως ο.. «ανταποκριτής» γιατί κρύβεται πίσω από την ανωνυμία; πίσω από τις «αποκλειστικές ειδήσεις» και τις «αποκαλύψεις»; Γιατί αφού, όπως μέσω των δημοσιευμάτων που διοχετεύει εις τον Τύπο, ισχυρίζεται ότι υπερασπίζεται την αλήθεια δεν έχει το θάρρος επώνυμα και ενυπόγραφα να υπερασπιστεί αυτή του την.. «αλήθεια»; Κατακλείοντας και αφού δηλώσω πως οτιδήποτε άλλο και αν δει το φως της δημοσιότητας ως δήθεν.. «αλήθεια», ως αντίδραση της Ανακοίνωσις μου αυτής δεν πρόκειται να επανέλθω και να ενδώσω εις τον πειρασμό της απάντησης καθώς σαφώς και στόχος δεν είναι η αντιπαράθεση, θα ήθελα λοιπόν με αγάπη και ανυπόκριτα να του δώσω μία ταπεινή αδελφική συμβουλή και να του πω: «αδελφέ μου ακόμα και αν δεν το πιστεύεις θα πρέπει να ξέρεις ότι υπάρχουν και οι πνευματικοί νόμοι, οι οποίοι είναι αδέκαστοι και αμείλικτοι. Και όταν δεν τους σεβόμαστε και δεν τους τηρούμε, τότε γίνονται κανόνια και μας εκδικούνται». Εν όψει δε των εορτών του Αγίου Δωδεκαημέρου σου εύχομαι από καρδιάς καλή μετάνοια και σε εσένα και σε όλους μας».

† O Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος